חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

התמכרות למין: טיפול פסיכולוגי בגברים (סטרייטים והומואים) המכורים לסקס

מאת: ד"ר ירוןבגידות18/02/20149728 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אייל, בן 33, הגיע לטיפול אצלי לאחר תקופה ארוכה בה התלבט אם לגשת לטיפול פסיכולוגי או לא. הוא דיבר עם מספר פסיכולוגים בטלפון, וקרא חומר באינטרנט, ולבסוף אזר אומץ והגיע. היה לו קשה לדבר על הסיבה בגללה הגיעה. הוא סיפר שבמשך כמה שנים כבר הוא מכור לפורנו ולסקס עם נערות ליווי. הוא עוסק חלק גדול מזמנו בהורדה מהאינטרנט וצפייה בסרטים כחולים, שאותם הוא ארגן כספרייה גדולה שהוא מחלק לפי נושאים. הוא לא מספר לאנשים הקרובים לו על הדברים שהוא עושה מתוך מבוכה ובושה, אבל הוא רואה כיצד הקשרים החברתיים שלו הולכים ומצטמצמים כתוצאה מכך שאת רב זמנו הוא מקדיש לעיסוק בסקס. הוא חש שהדברים יצאו מכלל שליטה: מהרגע שהוא מתעורר בבוקר ועד הרגע שהוא הולך לישון הוא חושב רק על סקס. ומהרגע שהוא חוזר מהעבודה הוא עוסק במין באופן כזה או אחר. בלילות הוא יוצא לחפש זונות, ועושה איתן סקס במכונית. לפעמים הוא מביא אותן הביתה. יצא לו גם לשכב עם זונות טרנסג'נדריות - "קוקסינליות". הוא אומר שבעוד שבתחילת הדרך הוא נהנה ממין, היום הוא מרגיש שהוא עושה את זה כבר "נגד רצונו". כאילו הוא חייב לעסוק בסקס ולא יכול להפסיק.

אהוד הוא מטופל אחר שהגיע אליי. אהוד, בן 46, הוא גבר נשוי עם ילדים, שנמשך לגברים. הוא חושב על סקס כל הזמן. הוא לא מממש הרבה מהפנטזיות שלו, אך הוא מוצא שהן מעסיקות אותו באופן תמידי. הוא מוצא עצמו מחפש באתרי הכרויות באינטרנט פרטנרים למין מזדמן. הוא משקיע זמן ואנרגיה רבה בכך. עד כדי כך שהוא מידי פעם מודיע בעבודה שהוא חולה, ונשאר בבית לגלוש באתרי הכרויות ולאונן מול סרטי פורנו. בחיפושיו אחר סקס הוא מבקר בסאונות להומוסקסואלים ובמקומות מפגש אחרים, ומוצא עצמו מקיים סקס עם "טיפוסים מפוקפקים" כדבריו, באופן שמסכן אותו. קשריו עם אשתו נפגעו. הוא מספר שהם היו פעם חברים טובים, והוא אפילו היה מרגיש כלפיה משיכה. לאחרונה הוא לא מדבר איתה הרבה, ואפילו כשהוא שוכב איתה, הוא מוצא עצמו חושב על גברים. הוא הגיע לטיפול כיוון שהרגיש שההתמכרות לסקס מקשה עליו לתפקד. היא פוגעת בעבודתו, ביחסי המשפחה שלו ובדימוי העצמי שלו.

מטופל נוסף שלי שמכור למין הוא משה. הוא רווק בן 28. הוא עבר לתל אביב מדרום הארץ, ושכר דירה עם שותף. משה השלים עם נטיותיו המיניות בגיל צעיר, וכשעבר לתל אביב גילה את החיים כגיי מרגשים, ועתירים בריגושים. החיים כהומוסקסואל מאפשרים לו להכיר פרטנרים רבים לסקס, ולממש פנטזיות פראיות, הכוללות אורגיות ויחסי שליטה סאדו מזוכיסטיים. הוא מרגיש שהתמכר לפעילות זו עד כדי כך שהחיפוש שלו אחר בן זוג, שהיה פעם משאת נפשו - נמוג, בעודו מחפש באינטרנט סקס מזדמן, ומאונן בשאר הזמן. אחרי כל סוף שבוע פרוע, שבו השתמש בסמים ועשה הרבה סקס - לפעמים גם לא מוגן - הוא מרגיש אשם ומותש. אבל כעת, הוא אומר, הוא יוכל אולי לנוח ואפילו להתפנות לעשות דברים אחרים. אך כל רמז קטן לסקס מחזיר אותו למחשבות הכפייתיות על מין. הוא מרגיש שבמקום שהסקס שהוא עושה ירגיע אותו וימתן את הצורך שלו בסקס - נראה שהיצר שלו הולך וגובר, והוא מרגיש שאיבד עליו שליטה. כמו מכורים אחרים, הוא הגיע לקליניקה שלי מתוך תחושה שהוא זקוק לעזרה, היות והוא כבר לא מסוגל להתגבר על ההתמכרות למין בעצמו.

שלושת המקרים שהבאתי כאן הן כמה דוגמאות להתמכרות למין. התמכרות זו, כמו כל התמכרות אחרת, בעייתית בעיקר כיוון שהיא גורמת בהדרגה לירידה בתפקוד המקצועי, המשפחתי והחברתי. עולמו של המתמכר הולך ומצטמצם בהדרגה, עד שהמין ממלא את כל עולמו. הוא מרגיש שאיבד שליטה על היצר שלו ועל חייו. היות והוא לא מסוגל להפסיק בעצמו, הוא מגיע לטיפול לקבל עזרה. בטיפול אנחנו מבררים ביחד מה הסיבות להתמכרות שלו. הסיבות יכולות להיות רבות ושונות, כגון - צורך כפייתי בריגושים, נסיון להתגבר על בדידות או על קושי ליצור קשרים אינטימיים עמוקים יותר, צורך להוכיח גבריות ולהעלות תחושה של ערך עצמי, נסיון להסיח את דעתו מחרדת הזדקנות וממוות, ועוד ועוד. לכל מתמכר הסיבות שלו, וחשוב להבינן על מנת לעזור לו. לעיתים קרובות ההתמכרות גורמת לדכדוך ודכאון, ולתחושה של פגיעה קשה בערך העצמי. האדם, שהאמין שהוא אדם מוסרי וטוב, מרגיש כעת שהוא מלוכלך, חוטא, בלתי מוסרי, ואפילו מסוכן לעצמו ולאחרים. אלה מקצת הסיבות שמביאות את המטופל לטיפול.

אחת התחושות העיקריות של המתמכר היא שהוא מתבייש לחשוף את ההתמכרות שלו בפני אדם אחר. עצם היכולת לחשוף את ההתמכרות בפני מטפל שאינו שופט ואינו מבקר את המטופל, היא התחלה של תהליך שינוי. בהמשך, מבררים את הסיבות בגללן התפתחה ההתמכרות ומטפלים בהם באופן עמוק ויסודי. חלק מהטיפול כולל לעיתים משימות שהמטופל נדרש למלא משבוע לשבוע, אך המשימות בנויות באופן מדורג כך שלא יהוו דרישה מוגזמת או בלתי אפשרית מהמטופל. בהדרגה, זוכה המטופל ביותר שליטה על יצרו ועל חייו, וחוזר לתפקוד מלא. לפעמים, הוא יוצא מההתמכרות כשהוא מודע יותר משהיה קודם, ותפקודו אף משתפר.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ד"ר ירון הוא פסיכותרפיסט המתמחה בטיפול פסיכולוגי לגייז (Gays) / הומואים, דו מיניים וגברים המתלבטים בשאלות של נטייה מינית, וכן מטפל בבני משפחותיהם (יעוץ להורים ובני זוג),  ובנושאים של התמכרות מינית. הוא מטפל בקליניקה פרטית באזור תל אביב.

לפרטים נוספים על יעוץ וטיפול אישי - 03-5256926. www.havaya.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ד"ר ירון

מאת: ד"ר ירוןמיניות ובריאות מינית29/09/152562 צפיות
האם מגע מיני עם גבר אחר אומר בהכרח שאתה הומו? האם יתכן שהומו יהפוך לסטרייט? האם טיפולי ההמרה שמציעים רבנים באמת עוזרים? ד"ר ירון, פסיכותרפיסט המתמחה בטיפול פסיכולוגי לגייז (Gays), מתייחס לכמה מהשאלות הנפוצות ששואלים מטופלים.

מאת: ד"ר ירוןבריאות הנפש02/09/152519 צפיות
האם חוויה מינית עם גבר הופכת אותך בהכרח להומו? האם סקס עם אישה מגדיר אותך בוודאות כסטרייט? כמה מהגברים הם באמת דו מיניים? ד"ר ירון, פסיכותרפיסט המתמחה בטיפול פסיכולוגי לגברים הנמשכים לגברים, מתייחס לכמה מהשאלות הנפוצות ששואלים מטופלים.

מאת: ד"ר ירוןמיניות ובריאות מינית03/08/152563 צפיות
האם גירוי משליטה והשפלה מהווה סטייה מינית? האם ניתן לרפא אותה? מה הקושי המיוחד שזה מציב בפני גבר נשוי? ד"ר ירון, פסיכותרפיסט המתמחה בטיפול פסיכולוגי בנושאים של מיניות והעדפה מינית, מתייחס לכמה מהשאלות הנפוצות ששואלים מטופלים.

מאת: ד"ר ירוןנישואין14/06/152397 צפיות
האם גבר נשוי שנמשך לגברים צריך להישאר נשוי או להתגרש? האם נכון לשתף את בת הזוג בנטיות שלך? האם יש פתרון ממשי לדילמה? ד"ר ירון, פסיכותרפיסט המתמחה בטיפול פסיכולוגי לגייז (Gays), מתייחס לכמה מהשאלות הנפוצות ששואלים מטופלים.

מאמרים נוספים בנושא בגידות

מאת: shlomy בגידות19/02/192566 צפיות
חוקר פרטי, בהגדרתו, הוא איש מקצוע אשר תפקידו הינו לאסוף מידע על אדם או ארגון באופן אזרחי. חוקרים פרטיים מבצעים מגוון רחב של חקירות שונות, החל מחקירות במסגרת הליכי גירושין, חקירות כלכליות, איתור נעדרים או רכוש, חקירות ביטוח, חקירות אמינות לעובדים עבור ארגונים גדולים ועוד מגוון רחב של חקירות נוספות.

מאת: Daniel.Bבגידות25/09/183189 צפיות
בדיקות האזנה לטלפון מאפשרות לזהות פעולות ציתות אלקטרוניות למכשירי טלפון נייחים ולמכשירים ניידים. לרשות מי שרוצים לבצע מעקב אחר שיחות טלפון עומדים אמצעים משוכללים שמופעלים במגוון שיטות, החל בהתקנת רכיב זעיר במכשיר הטלפון ועד למעקב מרחוק באמצעים אלחוטיים.

מאת: shlomy בגידות25/12/171672 צפיות
אף פעם לא פשוט להודות (ולו בפני עצמכם) שאתם חושדים שבן הזוג מפר את האמונים, בוגד בכם. אי לכך לפני שממהרים להגיע למסקנות, יש לבחון את הדברים עם עצמכם וכשלב שני יש לבקש לאמת את החשדות באמצעות שילוב של חוקר פרטי אשר מתמחה בתחום – אם על מנת לאשש ואם על מנת להפריך.

מאת: shlomy בגידות24/07/172997 צפיות
בעולם שבו ידע זה כוח השימוש בחוקרים ובלשים פרטיים הולך וגובר, כאשר מישהו מסתיר מאיתנו משהו או מישהו מתחרה איתנו אנו זקוקים למידע מפנים על מנת להגיב, חוקרים פרטיים אלו אנשי מקצוע מנוסים ומיומנים לביצוע מעקבים, תצפיות ואיסוף מידע בכל תחום ובכל מקום, ההכשרה הזו היא הפתרון האפקטיבי ביותר לאיסוף מידע שימושי

מאת: חגית פריידסבגידות16/10/1510538 צפיות
האם בגידה זה סוף או התחלה ? האם ניתן לשקם את היחסים? האם אפשרי להתגבר על חוסר האמון? גילוי הבגידה גורמת לסערת רגשות ורבים מקבלים החלטות חפוזות. לכן, לפני כל קבלת החלטה, ככל שתהיה, מומלץ לפנות למטפלת זוגית. על מה קורה בחדר הטיפול תקראו בהמשך..

מאת: orya peryבגידות15/10/151754 צפיות
אזור המרכז הוא האזור המאוכלס ביותר בישראל. ככזה, המילים הראשונות שעולות לנו לראש כשמדברים איתנו על אזור המרכז יכולות להיות "פקקים", "צפיפות", "זיהום אוויר" או "בטון". מנגד, המציאות מראה שדווקא המרחב העירוני שלכם, יכול להיות מיקום מושלם לחופשה הרומנטית הבאה שלכם

מאת: דני הלויבגידות20/02/152173 צפיות
כיום אנו מוצפים בגירויים מיניים כמעט בכל רגע. הנוחות והגישה הקלה והמהירה לפורנוגרפיה באינטרנט, ועימה שלל הפיתויים הנלווים עימה כגון: שיחות סקס, אתרי היכרויות, מופע סקס לייב במצלמה וכדומה, גורמים לכך שכמעט כל אחד מתנסה בכך. האם סקס ויטואלי נחשב לבגידה?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica