חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הומו נשוי: התמודדות של הומואים נשואים החיים בארון

מאת: ד"ר ירוןנישואין14/06/20152398 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אמיר (שם בדוי מטעמי דיסקרטיות), בן 34, הגיע אליי ליעוץ. הוא נשוי כבר 13 שנים. את אשתו מלי הוא הכיר בצבא, הם יצאו שנתיים, והתחתנו בגיל צעיר. הוא אהב אותה, למרות שבשלב ההוא הוא כבר היה מודע במעורפל לכך שהוא נמשך גם לגברים. הוא קיווה שבאמצעות הנישואים למלי המשיכה לגברים תעלם, והוא יוכל לחיות חיים נורמליים. אבל לא כך היה. עם השנים, לאחר שנולדו להם שני ילדים, אמיר מצא עצמו משוטט באתרי הכרויות לגברים באינטרנט וגם נפגש עם גברים לסקס. הוא התמלא רגשי אשמה כלפי אשתו, ופחד שמא הדבר יתגלה לה והוא יאבד הכל – אותה, את הילדים, את הרכוש המשותף, ואת החיים הנורמטיביים שהיו כל כך חשובים לו. אך אמיר לא מתכוון לצאת מהארון. חיי המשפחה נמצאים אצלו מעל הכל. אך הוא לא יודע כיצד לעשות זאת. זה הביא אותו לטיפול פסיכולוגי, שמטרתו להבין את הבלבול בחייו ולמצא דרך להמשיך לקיים חיי משפחה למרות משיכתו לגברים.

אריק (שם בדוי, על מנת להבטיח את פרטיותו של המטופל), בן 46, נשוי גם הוא שנים רבות. לו ולאשתו תמר יש 3 ילדים. הם הקדישו את חייהם לטיפוח המשפחה ובניית בית. לאורך כל הזמן היה אריק מודע למשיכתו לגברים, אך במשך שנים רבות לא נפגש עם גברים. היו לו, אמנם, כמה מצבים של סקס מזדמן עם גברים בצעירותו, וגם קרה לו פעמים ספורות ששכב עם גבר במהלך שנות נישואיו המוקדמות. אך לאחרונה, כשהקריירה שלו התייצבה והילדים קצת גדלו, הוא מצא שהוא חושב על כך יותר ויותר. עם אשתו הוא כמעט אינו מקיים יחסי מין כבר מספר שנים. לאחרונה פגש גבר והם נפגשים באופן די קבוע. אותו גבר היה נשוי גם הוא, ועזב את הבית ואת האישה שלו זה מכבר. אריק מהרהר באפשרות הזו גם, ומבולבל מאוד כתוצאה מכך. הוא לא יודע מה לעשות. הוא מבין שהוא נמשך לגברים, ושזו כנראה דרכו, אך אינו יודע כיצד עליו לנהוג. הוא הגיע לטיפול כדי לברר האם עליו להמשיך לחיות חיים כפולים, או שאולי עדיף לו לעשות את הצעד הקשה של עזיבת הבית שישחרר אותו לחיות את חייו באופן מלא וחסר עכבות.

שני המקרים הללו, שהם דוגמאות לגברים נשואים רבים שאני פוגש במסגרת עבודתי כמטפל פסיכולוגי, מעידים על הדילמות המורכבות הניצבות בפני גברים נשואים שנמשכים לגברים. היחס שלי כמטפל לכל מקרה שונה, ותלוי בצרכים של המטופל. במהלך הטיפול, מטרתי היא לברר מה המטופל באמת רוצה, ולעזור לו לממש זאת. במקרה של אמיר, למשל, הטיפול התמקד במציאת דרכים בהן יוכל אמיר לשמר את חיי הנישואין והמשפחה שלו, תוך מתן מענה למשיכתו לגברים. במקרה של אריק, לעומת זאת, הטיפול התמקד בעזרה לצאת מתוך מסגרת הנישואין באופן שיפגע בו, באשתו ובילדיו כמה שפחות, ויאפשר לו לממש את כמיהתו לזוגיות עם גבר.

לדילמה של הגבר הנשוי הנמשך לגברים אין לה פתרון מושלם. המפתח לטיפול המוצלח הוא ראשית לגלות מה אתה באמת רוצה, ושנית, למצא את האסטרטגיות היעילות ביותר מבחינה רגשית ומעשית לממש זאת. לדוגמא, כאשר מדובר בגבר שרוצה להישאר נשוי ולמרות זאת לא יכול לוותר על משיכתו לגברים, אחד הפתרונות הוא לשתף את האישה בנטיות שלו, ולמצא דרך לאפשר לו לממש אותן במסגרת הנישואים. במקרה זה, אני מציע להזמין את האישה להצטרף לטיפול, ליעוץ זוגי, שמטרתו למצא את הדרך לעשות זאת. כמובן שפתרון זה אינו תמיד מתאים, שכן גברים נשואים המעדיפים גברים לרב לא מוכנים לקחת את הסיכון שבמידה והאישה תדע ולא תקבל אותם, הם יאבדו הכל. לכן, תפקידי כמטפל הוא לעזור למטופל למצא פתרונות חלופיים במקרים אלה. החדשות הטובות הן שכאשר מטפל ומטופל מגויסים יחדיו למצא פתרון, הפתרון יימצא.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ד"ר ירון הוא פסיכותרפיסט המתמחה בטיפול פסיכולוגי לגייז (Gays) / הומואים, דו מיניים וגברים המתלבטים בשאלות של נטייה מינית, וכן מטפל בבני משפחותיהם (יעוץ להורים ובני זוג),  ובנושאים של התמכרות מינית. הוא מטפל בקליניקה פרטית באזור תל אביב.

לפרטים נוספים על יעוץ וטיפול אישי - 03-5256926. www.havaya.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ד"ר ירון

מאת: ד"ר ירוןמיניות ובריאות מינית29/09/152562 צפיות
האם מגע מיני עם גבר אחר אומר בהכרח שאתה הומו? האם יתכן שהומו יהפוך לסטרייט? האם טיפולי ההמרה שמציעים רבנים באמת עוזרים? ד"ר ירון, פסיכותרפיסט המתמחה בטיפול פסיכולוגי לגייז (Gays), מתייחס לכמה מהשאלות הנפוצות ששואלים מטופלים.

מאת: ד"ר ירוןבריאות הנפש02/09/152520 צפיות
האם חוויה מינית עם גבר הופכת אותך בהכרח להומו? האם סקס עם אישה מגדיר אותך בוודאות כסטרייט? כמה מהגברים הם באמת דו מיניים? ד"ר ירון, פסיכותרפיסט המתמחה בטיפול פסיכולוגי לגברים הנמשכים לגברים, מתייחס לכמה מהשאלות הנפוצות ששואלים מטופלים.

מאת: ד"ר ירוןמיניות ובריאות מינית03/08/152564 צפיות
האם גירוי משליטה והשפלה מהווה סטייה מינית? האם ניתן לרפא אותה? מה הקושי המיוחד שזה מציב בפני גבר נשוי? ד"ר ירון, פסיכותרפיסט המתמחה בטיפול פסיכולוגי בנושאים של מיניות והעדפה מינית, מתייחס לכמה מהשאלות הנפוצות ששואלים מטופלים.

מאת: ד"ר ירוןבגידות18/02/149735 צפיות
מה הסיבות להתמכרות למין אצל גברים? מדוע מתמכרים לסקס וכיצד נגמלים? האם יש הבדל בין סטרייטים והומואים במובן זה? ד"ר ירון, פסיכותרפיסט המטפל בנושאים אלה מתייחס לכמה מהשאלות הנפוצות ששואלים מטופלים.

מאמרים נוספים בנושא נישואין

מאת: אוהד פרקשנישואין09/08/201598 צפיות
כולם יסכימו שהצעת הנישואין היא אחד הרגעים הכי מרגשים שיש, לא ניתן לתאר את כל הרגשות באותו מעמד במילים.

מאת: רוני הכהןנישואין17/05/182078 צפיות
כאשר זו החברה הכי טובה שהולכת להתחתן, זה תפקיד שמיועד לחברה הכי טובה שלהכין את כל מה שצריכים כדי לחגוג כל החברות ביחד את השבוע הזה שלפני יום החתונה עם מסיבת רווקות באשדוד היפה

מאת: articlestbdנישואין05/01/172030 צפיות
כיצד מתגרשים בשלום ואיך עושים זאת בדרך הנכונה ביותר? מידע בתחום בגוף המאמר.

מאת: ענבל פלוסנישואין24/09/152390 צפיות
רבים מכירים את השלב הזה בנישואין שהשגרה משתלטת לנו על כל נקודה, והריטואל היומיומי הופך למעייף במיוחד. השכרת חדרי אירוח לפי שעה עשויה להיות הפתרון בשבילכם. רגע לפני שאתם שוללים על הסף, קראו מעט על הנקודות המנחות אותנו לפתרון זה.

מאת: rivkaaנישואין07/05/152054 צפיות
המון פעמים הצעת הנישואים תלויה בהחלטת בני הזוג על העונה בה הם רוצים להתחתן: סתיו, חורף, אביב או קיץ. כאשר מדובר על העונה בה "הכי כדאי" להתחתן נדמה כי התשובה היא חד משמעית ועונת הפרימיום היא הקיץ, אך מסתבר שהדבר לא כך ושמניפת הדעות במקרה הזה רחבה מאד. אז מתי בעצם הכי כדאי להתחתן? לשאלה הזו התשובה אינה חד משמעית ותלויה המון בבני הזוג ובאופי החתונה לה הם מייחלים. אז כדי שלא תסתבכו מדי, הנה לכם שני צדי המטבע, בעד ונגד בכל עונה.

מאת: נינה כהןנישואין08/12/141903 צפיות
אין כמו מוסיקה טובה. לגוף, לנשמה, לזיכרון המתוק ואפילו גם למר. יום החתונה הוא מקבץ של שירים, סגנונות, וקצב שונה שילווה אותך ואת הסובבים אותך במשך כל יום חתונתך

מאת: לירן יוסףנישואין26/05/144616 צפיות
בכל מערכת יחסים יש תקופות טובות יותר ופחות טובות, החשוב ביותר זה לעבור כל תקופה ביחד ובהבנה. יעוץ זוגי יכול לעזור לבני זוג המתקשים לעבור משבר ולא מוצאים פיתרון ודרך לגישור על הפערים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica