חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אולטרסאונד בטן

מאת: elichai rubinבריאות ורפואה כללי20/12/20151136 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מטרת הבדיקה לגלות מחלות, גידולים, דלקות, אבנים בכליות, בלוטות לימפה מוגדלות, נוזלים חריגים בחלל הבטן או באיברים השונים, דימומים פנימיים ועוד. באמצעות מכשיר אולטרסאונד ניתן להדמות את איברי הבטן הפנימיים, למעט איברים פנימיים המכילים אווירה כמו הקיבה והמעי הגס.

מתי צריך בדיקת אולטרסאונד בטן?

מטופל יופנה לבדיקת אולטרסאונד בטן בהתאם להמלצת הרופא, ובמקרים בהם מטופל מתלונן על כאבי בטן חזקים ובלתי פוסקים, חשש לזיהום בכליות, חשד לבקע, לבדיקת נפיחות באחד מאיברי הבטן לאחר בדיקה ידנית, חשש לדימום פנימי, למטרות אבחון גידולים שפירים וממאירים, לאבחון אבנים בכליות, התרחבות באבי העורקים וכו'. כמו כן, נהוג לשלוח מטופלים לבדיקה במידה ותוצאות בדיקת הדם מעלות חשד לתפקוד לא תקין של הכליות או הכבד ולאיתור גורמים אחרים. בנוסף, לאחר תאונות ופגיעה גופנית באזור הבטן רצוי לשלוח את המטופל לבדיקת אולטרסאונד כדי לשלול פגיעות פנימיות באיברי הבטן הפנימיים, לרבות דימום והצטברות נוזלים העלולים לגרום לנזק פנימי.

את הבדיקה יש לבצע במכון הדמיה מוסמך ומקצועי, הבדיקה נעשית לאחר צום של שש שעות, ובמידה ויש לבדוק את דרכי השתן יש לשתות כ- 6 כוסות מים כשעה לפני הבדיקה על מנת שהשלפוחית תהיה מלאה (חשוב לא לרוקן את השלפוחית לפני הבדיקה). לכן, יש לעקוב אחרי ההנחיות של הצוות הרפואי או הצוות המקצועי של מכון האולטרסאונד אליו נשלחים.

חשוב לציין כי בדיקת אולטרסאונד בטן אינה פולשנית ולא מכאיבה. הבודק מורח ג'ל מיוחד על אזור הבטן ומעביר מתמר המחובר למחשב כדי לסרוק את האיברים הפנימיים ולקבל תמונה ויזואלית. מיומנות הבודק קריטית לאבחון מדויק ומקצועי, לכן מומלץ לפנות למרכז רפואה מוביל כמו מדיקס, מרכז רפואה המספק מכלול שירותים רפואיים ופרא רפואיים ומתמחה גם בבדיקות לספורטאים.

 



תגיות המאמר: אולטרסאונד בטן


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מנכ"ל קידום כהלכה - www.do-seo.co..il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת elichai rubin

מאת: elichai rubinדיני חוזים06/07/162056 צפיות
הזוגיות בימינו מוכרת ומקובלת היום גם כשותפות כלכלית לכל דבר. ככזאת, היא חייבת להיות מנוסחת לא רק בחוזה האהבה הנחתם בנישואים, אם כי גם בדמות הסכם ממון תקף שמסדיר שותפות זו מבחינה משפטית. הסכם המון מיועד לא רק למי שיש לו יותר מהשני, אלא גם למי שבא עם פחות רכוש חומרי אבל חלקו בשותפות הזאת לחיים שווה באותה מידה.

מאת: elichai rubinבריאות השן20/06/161299 צפיות
השתלות השיניים עברו מהפכה של ממש בשנים האחרונות בזכות הטכנולוגיה, הידע וניסיון. כיום יש אפשרויות שונות להשתלות ואפילו השתלות ביום אחד. השתלות שיניים בפתח תקווה עושים במרכז רפואי עדן אשר רופאיו מומחים בכול סוגי טיפולי השיניים וחלקם מומחים בתחום השתלות שיניים בפרט.

מאת: elichai rubinימי הולדת13/04/161219 צפיות
כיום ארגון חגיגות יום הולדת לילד הוא הפקה אחת גדולה. יש המון דברים שצריך לארגן, אוכל, בלונים, מקום לחגוג בו וגם הפעלות ליום ההולדת. ישנם כל מיני סוגים של הפלות כאלה, מופעי קוסמות, מופעי אור ועוד.

מאת: elichai rubinפלילי14/03/162045 צפיות
לרבים מאיתנו, שאינם עורכי-דין ולא בקיאים בהבדלים משפטיים, המילה "פלילי" מתקשרת עם "דבר לא רצוי" או "מעשה רע". רובנו לא יודעים האם יש הבדל בין עבירה פלילית לעבירת תעבורה ומהו בכלל התחום בעריכת דין שנקרא "אזרחי". במאמר קצר זה, אנסה להסביר את ההבדלים ביניהם וכפי שתראו – ההבדלים משמעותיים מאד

מאת: elichai rubinבריאות ורפואה כללי29/12/151257 צפיות
באתר www.medixathome.co.il ניתן לקבל פרטים לגבי היכולות האפשריות באשר לצילומי רנטגן בבית החולה. צילומים אלו ניתן לבצע לאיברים שונים בגוף - לגב, לחזה לאגן ועוד, לאחר קבלת הפניה מרופא.

מאת: elichai rubinתעשייה26/08/151708 צפיות
בכל מקום נשקפת לנו סכנה לכן חשוב להביט בשלטים המזהירים ומתריעים בפנינו על סכנות שונות במגוון תחומי חיים.

מאת: elichai rubinאירועים וחתונות – כללי23/08/152469 צפיות
אלחנן בר - מופע קוסמות לאירוע בר מצווה ואירועים נוספים

מאמרים נוספים בנושא בריאות ורפואה כללי

מאת: אבי דוידיבריאות ורפואה כללי04/01/223133 צפיות
איך בוחרים נכון קלנועית שמתאימה לכם ופותרת את בעיית הניידות.

מאת: tiloniבריאות ורפואה כללי15/07/213636 צפיות
מה הצעדים שיש לעשות על מנת להעסיק עובד זר בסיעוד? לרשותכם המדריך המלא

מאת: עופר שלובריאות ורפואה כללי24/09/201742 צפיות
היפוגליקמיה, היפרגליקמיה, סוכרת, סוכרת נעורים, סוכרת סוג 2, סוכרת סוג 1

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי31/05/201513 צפיות
חושדים שיש לכם סינוסיטיס? הכנסו וקיראו על התסמינים והאבחון ועל דרכי ההתמודדות עם המחלה.

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי30/03/201784 צפיות
אחת הבעיות שאנשים רבים נאלצים להתמודד איתה במהלך החורף, זה שיעול עם ליחה. מדובר בשיעול טורדני שיכול להפריע על איכות החיים ביום יום וכן על איכות השינה. ד"ר דויטש מביא לכם כמה טיפים לטיפול

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי09/02/201501 צפיות
כל אחד מאיתנו, בשלב כזה או אחר בחיים מתמודד עם נזלת. זה קורה בדרך כלל כשאנחנו מקוררים, מצוננים, כשאנחנו חוטפים מחלה כזו או אחרת. אך מדוע אנשים מתמודדים עם נזלת כרונית? הבאנו כמה נקודות חשובות

מאת: שלום כהןבריאות ורפואה כללי27/09/191977 צפיות
כל מי שסובל מאקנה, וכבר התחיל לחפש דרכי טיפול או אפשרויות התמודדות עם האקנה, יודע כי מדובר בתחום רחב מאוד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica