חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

להיות חזק או חלש במשא ומתן, אסטרטגיות משא ומתן, לשדר שאתה חזק, לשדר שאתה חלש, טקטיקות משא ומתן, טיפים לניהול משא ומתן, איך לנהל משא ומתן? להצליח במשא

להיות חזק או חלשבמשא ומתן, אסטרטגיות משא ומתן, לשדר שאתה חזק, לשדר שאתה חלש, טקטיקות משא ומתן,טיפים לניהול משא ומתן, איך לנהל משא ומתן? להצליח במשא ומתן, שיטותשכנוע

שלום לכולםהפעם אני רוצה לתת עוד טיפ בנושא של ניהול משא ומתן ובנושא של מערכות יחסים כאלהואחרות, אוקי והטיפ מתעסק בנושא של חלש וחזק. מה זאת אומרת חלש וחזק? בטבע שלנו ישכוחות חלשים וכוחות חזקים בעלי חיים חלשים ובעלי חיים חזקים וכו' והחלש נכנע לחזקהחזק גובר על החלש. עכשיו במשא ומתן יש מצבים שבהם הבן אדם רוצה לשדר שהוא חזק וישמצבים שבהם הבן אדם רוצה לשדר שהוא חלש, אוקי למה שבן אדם ירצה לשדר שהוא חזק?מסיבות כאלה ואחרות, למה שבן אדם ירצה דווקא לשדר שהוא חלש ולא חזק? מסיבות כאלהואחרות.

ועכשיו השאלההיא בכל מקרה איך בן אדם יכול לשדר שהוא חזק איך בן אדם יכול לשדר שהוא חלש, מה בןאדם צריך לעשות כדי לא לשדר שהוא חזק, מה בן אדם צריך לעשות כדי לא לשדר שהוא חלש?וזה הולך ככה בעיקרון כפי שאמרתי בטבע החלש נכנע לחזק החזק מנצח החזק שורד, אוקיולכן כאשר לדוגמא נגיד מנהלים משא ומתן עם מישהו ואותו בן אדם, אני אתן את הדוגמאהכי כאילו שנראית טריוויאלית כביכול אין לה שום משמעות נגיד שני אנשים החליטו לקבועפגישה ואמרו "בוא נקבע לשעה 14:00" קבעו פגישה בשעה 14:00 בצהריים ואז אחד האנשיםאומר "תקשיב לא מתסדר לי ב - 14:00 בוא ניפגש ב - 14:30" אוקי גם פה זה תלוי איךהוא אמר את זה.

האם הוא אמר"תקשיב תעשה לי טובה לא מסתדר לי לפגוש אותך ב - 14:00 תפגוש אותי ב - 14:30" אזבעצם הוא שידר שהוא חלש כי הוא אמר "תראה אני תנצל ואני לא מסתדר לי ב - 14:00 אניצריך אותך שאתה תפגוש אותי ב - 14:30" או שהוא אומר לו "תקשיב לא מסתדר לי לפגושאותך ב - 14:00 בוא ניפגש ב - 14:30" עכשיו רוב האנשים שאומרים להם כזה דבר יכוליםלהגיד "אוקי בסדר אני אפגוש אותך ב - 14:30", אבל מה הם פספסו בסיפור? שאולי זהנראה זניח אבל יש לזה משמעות ברגע שקבעו 14:00 והבן אדם אמר בוא נשב ב - 14:30והסכמת עם אותו בן אדם לפגוש אותו ב - 14:30 אוטומטית הוא קיבל את התואר של חזק למהכי הוא קבע לך מה לעשות.

זאת לא הייתההסכמה הדדית אם שני אנשים ישבו דיברו מתי להיפגש ב - 14:00 ואחד אמר בוא ניפגש ב -14:30, אם שתי האנשים אמרו בוא ניפגש בתל אביב ואחד מהאנשים אמר "לא בוא לא ניפגשבתל אביב בוא ניפגש ברמת גן" נגיד ושינו את זה אפילו עברו משולחן לשולחן לא משנה מהכי אחד האנשים החליט אז כבר הוא משדר למוח של הבן אדם שהחליטו לו "אני פה החזק אניפה הקובע, אני אקבע את השעה אני אקבע את המקום, אני אקבע את התאריך אני אקבע אתהתנאים" כל פרט ופרט זה לא משנה מה אפילו איפה יושבים מול השולחן, שני אנשים רצולשבת אחד רצה לשבת בצד ימין והשני רצה לשבת בצד שמאל והבן אדם רצה לשדר שהוא חזקשזה בעצם דרך לדוגמא לשדר שאתה חזק תגיד לו "אני אשב פה" איפה שהוא רוצה לשבת "אניאשב פה".

עכשיו כמובןשצריך לשים לב איך אומרים את זה אם אתה תגיד לו "אני יכול בבקשה לשבת פה?" איפהשהוא רצה לשבת שידרת שאתה חלש כי ביקשת את רשותו אתה החלש אתה מבקש מהחזק רשות, אםלעומת זאת תגיד לו "תקשיב אני אשב פה" והוא יגיד לך "לא מה פתאום אני אשב פה" אזבעצם נכנסת איתו לקונפליקט ועכשיו עוד פעם מהצד החלש כי בעצם אמרת משהו שברו לך אתהמילה יצאת חלש אבל עדיין צריך להגיד את זה בצורה שהוא יקבל את מה שאמרת ושזה יהיהכשהוא כאילו קיבל את מה שאמרת לא בגלל שהוא עשה לך טובה אלא בגלל שהוא כאילונכנע.

נגיד מתלבטיםנגיד רואים שהבן אדם הולך לשבת באיזה מקום וישר "אני אשב פה אתה תשב שם" כאילוקבענו לו איפה הוא ישב בעצם זה משדר למוח של הבן אדם "אתה חלש אני החזק", אוקי זהאם רוצים לשדר שאתה חזק ואותו דבר גם מהכיוון ההפוך אם בן אדם משנה משהו יש חוזה ישסעיפים הבן אדם אומר "אני רוצה שבחוזה נעשה ככה וככה" ואתה לא רצית את זה עכשיו גםאם זה לא מפריע לך בכלל, מה זה בכלל אם זה היה בכלל אז לא אכפת לך אבל גם אם זה לאמפריע לך גם אם מבחינתך אתה מוכן להתפשר על זה אבל צריך לשים לב איך מתפשרים על זהכי יש בן אדם שמתפשר כחלש, זאת אומרת אתה חלש אז אתה אומר לו "אוקי בסדר אם ביקשתנעשה" ויש כשבן אדם מתפשר על זה כחזק.

מה זאת אומרתמתפשר על זה כחזק עכשיו אני אסביר, אז עוד פעם אני חוזר על העיקרון החזק מחליט לחלשמה לעשות זה נכון בכל תחום חלש וחזק, מי קובע? החזק גם אם החזק עוזר לחלש זה בגללשהחזק החליט שהוא רוצה לעזור לחלש אבל זה לא בגלל שהחלש מחייב את החזק לעזור זהתלוי בסוף מה החזק מחליט. ולכן בכל דינמיקה של כל מערכת יחסים, אני מזכיר ואני לאבהכרח אומר שבן אדם צריך לצאת חזק אבל אני מסביר את העיקרון בכל דינמיקה של מערכתיחסים כאשר מישהו החליט למישהו אחר מה לעשות "תעשה ככה תביא לי כוס מים" לא משנה מהאתה החזק הוא החלש, זה תלוי עוד פעם איך זה קרה אם אתה אומר לו "אתה החזק תעזור ליתביא לי כוס מים" שידרת לו שאתה חלש אם אתה אומר לו "לך תביא לי כוס מים" והוא אומרלך "כן אני אביא לך" אתה החזק כי אתה ביקשת הביאו לך כוס מים, אוקי חלש וחזק.

עכשיו מה יעשהבן אדם שרוצה לשדר שהוא חזק? אז קודם כל תנסה טיפה לשנות שיהיה איך שאתה רוצה כדילשדר "אני פה זה שמחליט", אוקי עכשיו וכמובן שאני מחדד את הדבר כשאתה משדר "אנירוצה לעשות אני רוצה לשנות ככה וככה" לשים לב שאתה לא אומר את זה כחלש כי גם החלשיכול לבקש מהחזק "תעשה לי טובה אל תרביץ לי" אוקי אבל הוא אומר את זה ממקום שלחולשה לא ממקום של כוח, לעומת זאת החזק אומר "תזהר אל תרביץ לי" שניהם אמרו "אלתרביץ לי" הוא אמר "תעשה לי טובה אל תרביץ לי" והוא אמר "תזהר אל תרביץ לי" שניהםביקשו רק הוא ביקש את זה כחלש והוא ביקש את זה כחזק.

ולכן גם כאשראם אדם רוצה לשדר שהוא חזק גם כאשר הוא מבקש משהו משנה משהו, משנה סעיף בחוזה משנהפרט כלשהו לגבי הפגישה, משנה משהו בהסכם לא משנה מה כי הוא רוצה לשדר שהוא חזקובהנחה שהוא רוצה לשדר שהוא חזק הוא צריך לשים לב שהוא לא עושה את זה בקטע של "תעשהלי טובה" או בקטע של "אני צריך אותך" אלא בקטע של תקבע עובדה ושהוא יסכים איתךותזהר לא להיכנס לעימות כי אז אתה עלול לצאת עוד יותר חלש לכן צריך לעשות את זהבחוכמה.

עכשיו אם בןאדם רוצה לשדר שהוא חזק והבן אדם בצד השני פתאום משנה לך סעיף בחוזה פתאום אומר לך"בוא ניפגש בשעה אחרת", פתאום אומר לך "לא מסתדר לי" פתאום לא יודע מה משהו שינה,עכשיו לא משנה גם למה הוא שינה את זה יכול להיות שהוא באמת בבעיה ובגלל זה הוא שינהאת הפרטים, יכול להיות שבאמת הוא לא ניסה להראות שהוא חזק הוא פשוט שינה את זה והואפשוט רצה להגיד מה הוא חושב וזה לא משנה אם אתה מסכים איתו זה אומר שהוא חזק יותרממך ולכן אני תכף אסביר מה לעשות.

לדוגמא קחונגיד בטבע האריה החליט שהוא יושב מתחת לעץ במקום מסוים עכשיו מישהו החליט שהוא צריךלעבור בדיוק איפה שהאריה החליט לשבת, עכשיו לאריה מבחינתו לא אכפת לו אם הוא ישב פהאו ישב שם אבל אף על פי כן האם מישהו יעז או יכול לבוא לאריה ולהגיד לו "תקשיב תןלי לעבור אני רוצה לעבור פה זה לא אכפת לך תעבור לשם" אין דבר כזה אם האריה יושב פההוא יושב פה אתה לא יכול לשנות לו, האריה יזוז או בגלל שהוא עושה לך טובה או בגללשהוא מפחד ממך אבל אריה יזוז כי בגלל שהוא חזק אז או שהוא מפחד ממשהו שמאיים עליוולכן הוא יזוז הצידה או בגלל שמסיבה כזו או אחרת הוא החליט לעשות לך טובה כחזקולפנות את מקומו אבל בכל מקרה הוא יעשה את זה כחזק.

ולכן אם מישהומבקש ממך לשנות משהו ואתה עכשיו הולך להיעתר לבקשה שלו אז אם אתה לא הולך להיעתרלבקשה שלו אז אתה החזק, אם הוא אומר "אני מבקש שככה וככה" אתה אומר לו "לא אי אפשרככה וככה", אוקי ובסוף יהיה מה שאתה ביקשת ולא את מה שהוא ביקש אז אתה החזק לפחותמההיבט הזה אתה החזק כי בסוף קרה מה שאתה רצית ולא מה שהוא רצה.

אבל בהנחהנגיד שמישהו ביקש בקשה ואתה הולך להיעתר לבקשה שלו להסכים לבקשה שלו מה תעשה כדילשדר שאתה לא חלש שמסכים עם החזק אלא חזק שמסכים עם החלש או חזק שמסכים עם החזק, מהתעשה? מה שאתה צריך לעשות זה אחת מהשתיים זה או לשדר שאתה חזק שמסכים עם החלשלדוגמא "אוקי תקשיב אני אבוא לקראתך אם לא מסתדר לך בשעה הזאת והזאת אני אבואלקראתך אני אפגוש אותך בשעה הזאת והזאת אם לא מתאים לך, תראה אני מבין שאתה בבעיהשאתה לא יכול לחתום על החוזה היום בסדר אז בוא נחתום עליו בעוד שבוע אני אבואלקראתך בנושא הזה, אני אתחשב בך אני מוכן להזדהות עם הבקשה שלך" וכו' כאילו אתההחזק, יכול להיות שבכלל אין לך ברירה יכול להיות שאתה בכל מקרה תהיה חייב לחתום עלהחוזה הזה אבל עדיין אם אתה תגיד לו "טוב בסדר אני אחתום" אתה החלש כי הוא שינה לךאת התנאים וחתמת.

אבל אם אתהאומר "אוקי תראה אם אתה בבעיה אם אתה בקשיים, אם ככה וככה אם זה לא כל כך מסתדר לךאז אני אתחשב בך" או "אני אבוא לקראתך" או מה שזה לא יהיה, לאו דווקא הניסוח הזהאפילו ניסוח אחר אז אתה אומר "וואלה אני פה החזק אני פה מחליט ואני בוחר להסכיםאיתך", זה לא "אני חייב להסכים איתך", "אני בוחר להסכים איתך". אוקי זה היבט ראשוןאיך כאשר מישהו משנה משהו והוא מנסה לשדר מנסה בין במודע ובין לזה שהוא לא מודעלשדר שהוא חזק איך להתגונן מזה, תשדר לו שאתה בוחר להסכים איתו ולא שאתה חייבלהסכים איתו זה היבט אחד.

היבט שנילדוגמא זה ברגע שמישהו אומר לך "בוא תסכים איתי" אז צריך לוודא שאתה משדר לו שזהשאתה מסכים איתו זה לא דופק אותך בשום דבר. אם מישהו לדוגמא אומר לך, נגיד דוגמאצריך נגיד להיפגש בתל אביב הוא אומר לך "בוא ניפגש בירושלים" ונניח שאתה חייבלהיפגש איתו בירושלים כי אתה צריך אותו ולא הוא צריך אותך או אתה צריך אותו כמושהוא צריך אותך ואתה צריך לפגוש אותו בירושלים, עכשיו אם אתה תגיד "אוקי אז אניאבוא לירושלים" אתה החלש באת אליו לחזק, אוקי אבל אם אתה אומר לו "אין בעיה אניאבוא לירושלים בכל מקרה אני צריך להיות בירושלים כשאני אבוא לירושלים על הדרך אניאעבור דרכך" או נגיד שאתה אומר לו בכלל "כן בכל מקרה אני חושב שעדיף להיפגש אצלךבירושלים ולא אצלי כי ככה וככה" אתה בעצם מראה לו "זה לא דפק אותי אל תחשוב שדפקתאותי פה, אני בכלל רוצה שניפגש אצלך בירושלים זה לא אתה, זה בכלל יותר טוב לישניפגש אצלך בירושלים".

אוקי זאתאומרת המהות של הרעיון הוא תשדר לו שזה לא דפק אותך ותוספת ושזה אפילו טוב לךשעושים את מה שהוא ביקש, אתה רוצה לחתום איתו על החוזה היום הוא אומר לך "לא אנימתאים לי, אבל אני רוצה שהתאריך שנתחיל לעבוד ביחד רק בעוד חודש תוכל להיכנס לנכסרק בעוד חודש", עכשיו אם אתה ישר תגיד לו "טוב תראה אז בסדר" אז אתה החלש אתה הסכמתאיתו מתוך מקום של חולשה אבל אם תגיד לו "כן אתה יודע זה טוב מאוד אני בכלל רציתישמבחינתי זה טוב לי בכלל בעוד חודש זה כי בכל מקרה ככה וככה" אז במוח של הבן אדםהשני הוא לא יכול לחשוב לעצמו "דפקתי אותו אני החזק תראה הוא הסכים איתי למרות שזהלא נוח לו".

שימו לב החלשמסכים עם החזק כשזה לא נוח לחלש אם החזק רוצה משהו והחלש רוצה משהו ולחלש זה לאנוח, מי יצליח בסוף? החזק כי החזק מחליט לחלש גם כשזה לא נוח לחלש, ולמה החלש מסכיםעם החזק? כי זה טוב לחזק למרות שזה לא טוב לחלש אף על פי כן עושים את מה שהחזקביקש. אוקי ולכן אם אתה לא רוצה לשדר שאתה חלש מה שאתה צריך לעשות זה כשהוא אומר"בוא נשנה משהו כי זה טוב לי" אתה צריך לשדר לו א' כל "זה לא, לא טוב לי" ב' כל "זהטוב לי" ג' כל " זה אפילו עוזר לי יותר ממה שזה עוזר לך" כאילו בכלל לגרום לו לחשובשזה הוא ששינה את הדבר בכלל בשבילך ועוד יותר מתוחכם אפילו לגרום לו לחשוב שזה לאכל כך טוב לו ולמרות זאת אף על פי כן בא נעשה את זה כי זה טוב לי. סיכמו להיפגש בתלאביב, רצית להיפגש בתל אביב והוא אומר לך "בוא ניפגש בירושלים" תנסה לשכנע אותושאתה מעדיף שניפגש בירושלים למרות שבכלל הוא היה עדיף לו שניפגש בתל אביב.

אוקי זאתאומרת שימו לב עוד פעם המהות היא כזאת החלש עושה את מה שלא טוב לו בשביל שיהיה טובלחזק ולכן כאשר אתה הולך לעשות משהו שמישהו אחר רצה צריך לשדר שזה לא "לא טוב לך"אלא "שזה טוב לך" ואם אתה יכול גם לשדר שזה בכלל לא טוב לצד השני ושאף על פי כןעושים את זה כי זה טוב לך אז יצאת חזק. עכשיו בא נקצין את זה או ניתן פה עוד איזהזווית של הדבר נגיד שמישהו אומר, השאלה כמו שאומרים מי יגיד את המילה האחרונה נגידשמישהו אומר "בוא ניפגש בירושלים" בסדר אתה רצית לפגוש אותו בחיפה הוא אמר לך "בואניפגש בירושלים" עכשיו אם אתה תסכים איתו אתה החלש באת עד לירושלים, מה צריך לעשות?להגיד לו "אתה יודע ירושלים לא מתאים לי אבל בוא ניפגש במבשרת ציון" סתם "בוא ניפגשבמבשרת ציון ליד", עכשיו אם הוא מסכים לפגוש אותך במבשרת ציון "אתה יודע יש ליבדיוק פגישה במבשרת ציון בוא ניפגש במבשרת ציון".

עכשיו מה זהבעצם אומר? בזה שהוא הסכים לפגוש אותך אתה היית החזק, מה זאת אומרת אתה היית החזק?כי אתה בעצם החלטת לו לא הוא החליט לך או לדוגמא נגיד שמישהו אומר יש איזה חוזהמסוים ואז הוא אומר לך "בוא נסגור את החוזה בעוד חודש" ואז אתה אומר לו "אוקי תן לילחשוב על זה, לא אני מעדיף שבכלל נסגור את החוזה בעוד חודשיים", עכשיו עוד פעם צריךלשים לב לא להגיד לו דבר שאחר כך הוא לא יסכים איתו ואז אתה תצא חלש צריך להגיד לודבר שהוא יסכים איתו ושאתה תצא חזק כי אתה בסוף החלטת מתי ייסגר החוזה לא הואהחליט. אם רציתם לסגור חוזה היום הוא כאילו "דופק אותך" אומר לך "לא בוא נסגור אתהחוזה בעוד חודש" אתה תסכים בעוד חודש יצאת חלש, עכשיו אני לא אומר שזה רע לצאת חלשאבל בהנחה שאתה לא רוצה לצאת חלש אז אל תסכים איתו על עוד חודש תגיד לו "לא אז בואאתה יודע זה לא מתאים לי בא נעשה את זה עוד חודש וחצי" ואז זה כאילו לא נוח לו כלכך כי הוא אמר חודש כי מה שנוח לו זה חודש, אתה אומר לו חודש וחצי זה כמו להגיד לו"לא אתה צריך פה להרגיש חלש, אתה לא רוצה עוד חודש וחצי נכון? יפה אז בא נעשה עודחודש וחצי", עכשיו זה עדיף לו מאשר לסגור היום אולי אז לכן הוא יגיד עוד חודש וחציאבל עדיין בסוף הוא עשה את מה שאתה החלטת לו.

אוקי ולכן מההמהות של העצה הספציפית הזאת? המהות של העצה הספציפית הזאת אומרת תקצין את מה שהואביקש ממך, נגיד שמישהו בא ניקח נגיד דו קרב בין שני אנשים שני אנשים רבים בהיאבקותאו מה שזה לא יהיה ואחד נותן לשני אגרוף, עכשיו יש שתי דרכים איך ההוא שקיבל אתהאגרוף איך הוא יגיב דרך אחת הוא יכול להתקפל להתכווץ "כואב לי אכלו לי שתו לי" ואזזה שנתן את האגרוף אומר "אני חזק עכשיו אני יכול לנצח אותו". לעומת זאת זה שקיבל אתהאגרוף יכול נגיד לדוגמא קיבלת אגרוף תן לעצמך אתה תיתן לעצמך עוד אגרוף, בא תגידלו "בוא תן לי עוד אגרוף" תגיד לו "תודה רבה שנתת לי את האגרוף" תגיד לו "מה רקאגרוף אחד בוא תן לי עוד אחד", מה זה אומר לו? זה כאילו אומר לו לא משנה אתה יכוללהרביץ לי כמה שאתה רוצה אני בכלל החזק אני פה מחליט, אתה החלש אני החזק.

אז מה בעצםעשינו מה המהות של זה? זה להפוך את החיסרון ליתרון, הוא מנסה להגיד לך בתת מודע אובצורה סמויה אתה החלש אני מחליט לך אתה אומר "מה פתאום אתה מחליט את זה, זה בכללטוב לי אני בכלל רוצה לשנות את זה עוד יותר להקצין את הדבר". אוקי בין כך ובין כךהמהות של הדבר היא כזאת, אני אחזור ועוד אוסיף ואעמיק המהות היא כזאת עוד פעם ישלנו בטבע ישויות חלש וחזק אם בן אדם רוצה לפעמים בן אדם רוצה לשדר שהוא חזק ולפעמיםבן אדם רוצה לשדר שהוא חלש, עכשיו מה החוק אומר? החוק אומר ככה החזק מחליט לחלש גםכשזה לא טוב לחלש בשביל שיהיה טוב לחזק ולכן בכל פעם שאתה רוצה לשדר שאתה חלש תוודאשהסיטואציה כולה תשדר שזה לא טוב לך ההחלטה שהוחלטה ההסכם שהוסכם הוא לא טוב לך אבלהוא טוב לצד השני ואתה עושה את זה בלית ברירה בלי בחירה חופשית בשביל שיהיה טובלשני.

יש פה גםתרכיב של בחירה חופשית החזק בוחר מה לעשות והחלש לא בוחר או פחות משדר מה לעשות,לכן תשדר שאתה עושה בלי בחירה בלית ברירה למרות שרע לך את מה שהוא בוחר שיהיה בשבילשיהיה טוב לו למרות שהוא יכול לעשות אחרת. זה אם אתה רוצה לשדר שאתה חלש לעומת זאתאם אתה רוצה לשדר שאתה חזק צריך לעשות בדיוק הפוך תנסה לסדר את הסיטואציה בצורהכזאת שיצטייר ממנה שאתה לא נדפק בשום צורה מזה ששינו לך משהו בהסכם ושבכלל לך זהיותר טוב ההסכם הזה מאשר הווריאציה הקודמת שלו ושבכלל זה רע לבן אדם השני ושבכללהוא עושה את זה בשבילך. לכן שימו לב כשיש דינמיקה בין שני אנשים שזה יכול להיות משאומתן מערכת יחסים וכו'.

ואני עוד פעםאני מדגיש ואומר אני לא אומר שבן אדם תמיד צריך לצאת חזק ואני לא אומר שכדאי לבןאדם לצאת חלש, אני לא אומר מה כדאי אני רק אומר שבהנחה שאתה רוצה לצאת חזק או חלשתהיה מודע לזה שאם מישהו, שני אנשים עושים איזו פעולה ופתאום אחד מחליט "לא בא נעשהאחרת", אוקי אז צריך לשים לב האם כשאתה מסכים איתו בהנחה שאתה מסכים איתו, אם אתהלא מסכים איתו אתה החזק כי אתה לא מסכים איתו אבל אם אתה לא מסכים איתו האם אתהמסכים איתו בלית ברירה, האם אתה משדר שאתה מסכים איתו למרות שזה רע לך, האם אתהמשדר שאתה מסכים איתו כי זה טוב לו למרות שזה רע לך או שאתה משדר שזה בכלל לא רע לךוזה בכלל טוב לך.

אוקי ואותודבר גם מהצד השני אם אתה רוצה לשדר שאתה חזק צור משהו בסיטואציה שבה לשדר למוח שלהבן אדם השני "אתה מסכים איתי למרות שזה רע לך וטוב לי אף על פי כן אתה מסכים איתי"זה נותן לו בתת מודע מסר "אני החזק". אותו דבר אם אתה רוצה לשדר שאתה החלש תחפשמשהו תיצור סיטואציה שבה תשדר לו "אני מסכים איתך למרות שזה רע לי בשביל שיהיה טובלך" ואז בעצם שידרת שאתה חלש. אז שלא יעבדו עליכם, למה לא יעבדו עליכם? כי בכל מיניסיטואציות כאלה ואחרות צריך לבדוק מה האמת כשמישהו אומר "אני מסכים אני רוצה וכו' "יש פה עובדה ופירוש, מה העובדה ומה הפירוש...

המאמר מאת מאמן אימון אישי/ עסקי / ייעוץ / אליעד כהן - www.EIP.co.il

הכנס לאתרותהנה מעוד פסיכותרפיסט, יועץ טיפולי, טיפים לניהול משאומתן, שיטה לשכנוע, אסטרטגיות משא ומתן, חלש או חזק, אסטרטגיה, אליעד כהן, תת מודע,להיות חזק או חלש ועוד ...

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מאת: אליעד כהן - היחיד בעולם שמתחייב - 100% אושר אמיתי בשלמות מוחלטת בכל תחומי החיים - נסו ותראו! 

הכנס עכשיו לאתר EIP.co.il ותהנה מאלפי מאמרים + הרצאות וידאו על כל נושאי החיים בכלל, ועל האושר שלך בפרט ...

מאמן אישי / אימון אישי / חרדה / פחד / הפרעת חרדה / טיפול בחרדה / פחדים / דיכאון - EIP.co.il ועוד...

ידע - להצליח

תכנסו ותהנו ...

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מאמן אישי אליעד כהן אימון אישי Eip.co.il

איך לחנך ילדים, איך לשכנע אנשים, איך לגרום למישהו לחשוב כמוך, איך לגרום למישהו להסכים איתך, כושר שכנוע, איך להסביר משהו, טיפול הוליסטי, מאמן אישי: עכשיו העניין הוא כזה למה לפעמים בן אדם רוצה להסביר משהו למישהו והוא לא מצליח להסביר לו, אתה רוצה להסביר משהו למישהו ואתה לא מצליח להסביר לו. עכשיו יש תיאוריה שאומרת אם אתה רוצה לדעת אם הבנת לך תסביר למישהו ואנחנו נשדרג את זה ותבקש ממנו גם להסביר מה הוא הבין ותראה שהוא באמת הבין ואפילו תסביר למישהו מפגר וככל שהוא יותר מפגר והצלחת להסביר ...

הכשרת עובדים, ניהול מנהלים בארגון, איך להכשיר עובדים, איך לנהל מנהלים, איך לנהל עובדים, פיתוח עובדים, קואצ'ר מומלץ, טיפול נפשי: עכשיו הנושא הוא כזה אחת הטעויות שעושים מנהלים, יש בעיקרון בארגון שני סוגי עובדים יש עובדים שיש להם מטרה מאוד מוגדרת וספציפית שהם בעצם התחליף הכי זול לרובוט כאילו זאת אומרת יש איזה עבודה מסוימת שהם צריכים לעשות עושים אותה רק פשוט במקום להביא רובוט כי אין רובוט שיעשה את זה אז הם עושים את זה, עכשיו זה עובדים שאין צורך שיהיה להם שכל אפילו יש צורך שלא יהיה ...

הערכה עצמית רעה, עודף ערך עצמי, דימוי עצמי גבוה מידי, חוסר ביטחון עצמי, הסרט הסוד, מפחד להתחיל עם בחורה, אימון אישי לחיים, אימון אישי מומלץ: עכשיו הנושא הוא כזה לפעמים דימוי עצמי גבוהה וערך עצמי גבוהה דופק את הבן אדם, עכשיו מראש בא נגיד שאם היה לו לבן אדם דימוי עצמי באמת גבוהה זה לא היה דופק אותו בסדר אבל בא נדבר על דימוי עצמי כאילו גבוהה, גבוהה אבל דופק את הבן אדם. מה לדוגמא נגיד בן אדם בוא ניתן דוגמא קלאסית נגיד בן אדם מפחד להתחיל עם בחורה כי יש לו דימוי עצמי מאוד גבוהה שהוא ...

אימון אישי, ממי ללמוד, איך לבחור מטפל, איך לבחור מאמן, איך לבחור יועץ, אימון עסקי, מורה רוחני, מאמן אישי לחיים: אז עשו כדלקמן יש את הנושא שאומר שיש בן אדם שיביא לך דגים ויש בן אדם שילמד אותך לדוג, מכירים את הנושא אם מישהו רוצה לשלוט בך הוא יעדיף לתת לך דגים ככה אתה צריך לחזור מחר לקחת עוד דגים, אם הוא רוצה להיפטר ממך כי נמאס לו לראות אותך אז הוא לא ייתן לך לא דגים ולא ילמד אותך לדוג כדי שתמות ברעב והוא לא יראה אותך יותר. אבל אם הוא יודע שזה בלתי אפשרי, סתם פשוט ניסיתי להפוך כאילו ...

לא רוצה לפחד מהמוות, ניסיונות התאבדות, מחשבות אובדניות, התגרות במוות, חרדה מהמוות, מחשבה טורדנית, מטפל רגשי, יועץ טיפולי: עכשיו השאלה היא כזאת יש מישהי נגיד לצורך העניין, מישהי מישהו לצורך העניין זאת מישהי שהתופעה המתוארת היא כדלקמן נניח היא ראתה בטלוויזיה משהו בחדשות "מישהי התאבדה, התאבדה עם צעיף", אוקי היא עכשיו נכנסה למחשבה טורדנית היא צריכה לבדוק אם אפשר להתאבד עם צעיף או לא היא הולכת נגיד עכשיו לא היה לה צעיף אז נגיד היה לה בבית כבל של טלפון סלולרי, היא לקחה את הכבל קשרה ...

הססנות, מה זה fomo, חשש מהחמצה, תחושת החמצה בחיים, התמודדות עם תחושת החמצה, fear of missing out, אימון אישי לחיים, מטפל אישי: עכשיו יש תופעה שנקראת FOMO. ש: מה זה FOMO? אליעד: FOMO זה ראשי תיבות fear of missing out אתה מפחד להחמיץ דברים. ש: פחד מלהחמיץ דברים. אליעד: כן. ש: מוכר לי. אליעד: אתה אומר לבן אדם "אולי תצא עם זאתי, לא אני מפחד להחמיץ את האחרות, אולי תעשה ככה למה שלא תהנה בסרט, אני מפחד להחמיץ סרט אחר". ש: אוקי החמצה כלשהי. אליעד: נכון, מה עושים עם זה אתה בא לעשות תרגיל ...

שיפור הישגים, פתרון בעיות, התפתחות אישית, כמה לתרגל, תרגול מיומנות, פיתוח מיומנות, מטפל רוחני, הכוונה אישית: מה אתה אומר? ש: אוקי הבנתי אז בסופו של דבר מתי באמת התרגול עובד? אליעד: התרגול עובד כשהבעיה מלכתחילה הייתה פונקציה של חוסר תרגול זאת התשובה, אם מלכתחילה הבעיה המקורית נבעה מכך שאתה לא מתרגל מספיק אז אם תתרגל זה יעבוד ואם הבעיה לא נבעה מזה זה לא יעבוד. ש: אז אם כך אז נשאלת השאלה אז מה הייתה הבעיה מלכתחילה זה מובן מאליו. אליעד: לא מובן מאליו יש אנשים שחושבים שתרגול יפתור ...

מאמרים נוספים בנושא אימון אישי - כללי

מאת: בנימין קלינגראימון אישי - כללי13/08/205514 צפיות
קנסות מינהליים עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: דניאל seoאימון אישי - כללי28/12/196071 צפיות
תראו חברים יקרים, אני עוסק בהשגת משכנתאות למסורבים כבר כמעט 10 שנים, אני חייב לציין שהמצב הכי קשה שיכול להיות - זה מצב שבו צריכים לקחת משכנתא כדי לסגור הלוואות או חובות והבנקים פשוט לא מוכנים לאשר את זה.

מאת: דרור אטריאימון אישי - כללי26/03/194046 צפיות
כאשר הבנק מסרב למשכנתא, מגיעים למצב שבו הכול נמצא בסימן שאלה ולא יודעים מה לעשות מכאן. במצב הזה צריכים לעצור דקה אחת, לקחת אוויר ולהחליט מה עושים. הכוונה שלי היא להגיע למצב שבו אתם מבינים שהדרך הנכונה היא להביא מומחה למשכנתאות של מסורבים כדי שיוכל להשיג את האישור הנדרש ולהביא תוצאות.

מאת: דרור אטריאימון אישי - כללי28/10/173133 צפיות
אחת החברות המעניינות ביותר בישראל בעיני היא חברת שבט זבולון, החברה בבעלות יעקוב שאול עוסקת באחד התחומים המעניינים ביותר בעולם הנדל"ן. כלומר מה שהיא עושה, זה לספק ציוד חסר עבור אתרי בנייה.

מאת: דרור אטריאימון אישי - כללי28/10/173126 צפיות
אנחנו נתחיל עם רונית מרום, שהנה אדריכלית מובילה בכל הקשור לדירות יוקרה באשדוד בעיקר, אך גם ברחבי ישראל השונים. רונית נחשבת לחברה באותוו חוג של מעצבי פנים מובילים, שיכולים לקבוע בון טון בעולם הנדל"ן של דירות יוקרה.

מאת: לילה בן הרוש אימון אישי - כללי30/11/162643 צפיות
אחד הנושאים המרתקים ביותר בעבודה עם אנשים, ילדים ובכלל בכל מערכת יחסים, זה הנושא של הרגש האנושי, ויותר מכך - הידיעה שלכל אחד מאיתנו יש את היכולת להפוך למאסטר ברגשות, שזה אומר לדעת להתחבר לכל אדם, לשדרג את כל מערכות היחסים שלנו ושל האנשים שאנחנו מקדמים, ולהרגיש באופן אמיתי הרגשה של שמחה ואהבה.

מאת: ברסלב מאיראימון אישי - כללי28/10/162373 צפיות
בראשית ברא אלוקים את השמים ואת הארץ... והוא חובה על כל אדם ונברא להתחדש בכל בוקר שזוכה לקום משינתו, כי לא כולם קמים ואם קמים קמים עם העצבות של האתמול במקום השמחה והתקווה של המחר !

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica