חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הדרכת הורים ככלי התמודדות לקשיים משפחתיים ואישיים

מאת: sharondan80חינוך ילדים20/01/20161415 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

לכל אחד ואחד מאיתנו ישנה השקפת עולם אישית המעצבת את אישיותו. בין אם אנו מודעים לכך ובין אם לא, השקפת העולם שלנו משפיעה על דרכי ההתמודדות שלנו, על הבחירות שלנו ועל הדרך בה אנו מנהלים את הקשרים שלנו עם אנשים אחרים. כהורים, השקפת העולם שלנו מנווטת אותנו כיצד לגדל את ילדינו בצורה הטובה ביותר. כהורים, אנו קודם כל אנשים אינדיווידואליים המושפעים מתהליכים אישיים המתרחשים בחיינו, ובאופן טבעי הדברים שמשפיעים עלינו כפרט משפיעים גם על תהליך ההורות שלנו, המשפיע על התפתחות הילד שלנו, על עמדותיו ועל התפתחותו הרגשית. בשל השפעתנו המהותית על ילדינו, אנו לעיתים נדרשים לקבל הכוונה מקצועית כהורים, מאחר והכוונה זו מספקת לנו פתרונות מעשיים ורגשיים לחינוך הילדים בדרך טובה יותר. לשם כך קיימות הדרכות הורים המסייעות בתהליך זה.

הדרכת הורים מסייעת בהתמודדות עם התלבטויות הקשורות בחינוך ילדינו, ועם דילמות משפחתיות ואישיות שעולות לאורך הדרך. התמודדות עם ניהול משפחה יכול להוביל פעמים רבות אותנו כהורים אל תוך תחושה של בלבול, לחץ, מתח, חוסר אונים או ייאוש. הדרכה להורים יכולה לעזור להורים למצוא את הדרך הנכונה ואת הכלים בהם יש להשתמש לאורך הדרך. תהליך ההדרכה נעשה בליוויו של מטפל מקצועי, המסייע להבין באופן ברור יותר את הקשיים, מסייע להגדיר אותם ובוחן את דרכי ההתמודדות האפשריים יחד עם ההורים. בתהליך הדרכת הורים מלבנים בעיות משפחתיות, מבינים מהו החזון המשפחתי של ההורים, מחזקים דפוסים חיוביים הקיימים בין ההורים לילדים, מציבים מטרות וערכים משפחתיים ואישיים, מלבנים בעיות משפחתיות, מבינים מהם הצרכים הרגשיים והחברתיים של ההורים ושל הילדים ומנתחים ומשפרים את דרכי התקשורת הבין - אישית במשפחה.

הורים כיום נדרשים לגדל את ילדיהם במציאות מורכבת, מה שיוצר מצבים בהם קל לטעות או להתבלבל, ולכן, גם אם משקיעים המון בילדים, פעמים רבות מוצאים את עצמנו כהורים מתוסכלים מהקשיים המפתחים. חלק מהקשיים הם תוצאה ישירה של הנחיות הוריות שגויות המובילות לדרכי פעולה מטעות. המטרה העיקרית בהדרכה של הורים היא לספק להורים הנחיות פעולה ברורות וכלי התמודדות עם מצבים שונים.


 



תגיות המאמר: הדרכת הורים


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת sharondan80

מאת: sharondan80בריאות ורפואה כללי29/05/18943 צפיות
בשנים האחרונות ניתן לראות שלא מעט אנשים בוחרים באופציה של מוהלים שהם גם רופאים והאמת היא, שאפשר להבין מדוע.

מאת: sharondan80קייטרינג14/12/161305 צפיות
שבת חתן היא אחת המסורות היותר יפות ביהדות, וגם אחת החכמות: חתונה היא הרי אירוע משמעותי במיוחד, מרגש עד מאוד ומשמח, אז למה לחגוג רק יום אחד אם אפשר להאריך את הנחת והשמחה?

מאת: sharondan80נשים - כללי14/06/1610943 צפיות
ההכנות לחתונה, כל חתונה, נמשכות ברוב המקרים כמה וכמה חודשים, כשמטבע הדברים מקדישות הכלות לעתיד תשומת לב נרחבת לנושא השיער שלהן ביום המרגש ביותר בחייהן.

מאת: sharondan80עסקים - כללי14/06/161636 צפיות
אם יצא לכם לשוחח עם מישהו שהתחיל לבנות אתר עם בונה אתרים לא מיומן, אתם בוודאי מכירים את הסיפור הקבוע, אותו עניין בו התמחור הראשוני לא היה דומה כלל למחיר בסוף התהליך, אם בכלל הגיעו לסוף התהליך, והתוצאה רחוקה ממה שדמיין המזמין.

מאת: sharondan80תחביבים14/06/162471 צפיות
שולחן ביליארד, מקצועי או חובבני, הוא שדרוג רציני לכל חובבי הז'אנר, וכל מי שאוהב לשחק סנוקר או ביליארד בוודאי ישמח לגלות כי שוק זה פעיל, שוקק ונגיש מאוד בישראל, ומזמין את אוהבי המשחק ליהנות משולחן פרטי למשחק ביליארד בבית.

מאת: sharondan80תחביבים27/04/162281 צפיות
חופשת הקיץ היא הזמן להגשים חלומות, ולכל מי שתפגשו יש זיכרונות מתקופה זו או אחרת של חופשות הקיץ שלו, מגיל הילדות ועד החטיבה והתיכון. החום של הקיץ, חוף הים, הגלים והגולשים - הכול נצבע באור אחר, ובייחוד לאלו שזכו להשתתף בעולם הגלישה.

מאת: sharondan80לימודים בחו"ל26/04/161985 צפיות
אם אתם רוצים להעניק לילדים שלכם חוויה של פעם בחיים, ולהפוך את חופשת הקיץ להרבה יותר מעשירה והרבה יותר מיוחדת עבורם, סאמר סקול בלונדון יעניק לכם את הפתרון הטוב ביותר לכך.

מאמרים נוספים בנושא חינוך ילדים

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/196323 צפיות
לפעמים אנו עומדים נדהמים כשילדינו מתנהגים בצורה הפוכה מזו שבקשנו מהם, ולא מעלים על דעתנו את האפשרות הפשוטה: הם לא הבינו אותנו

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/196282 צפיות
נטל הילד את הסל, וכשהוא מצויד במיטב אזהרותיה של אמו יצא לחנות, העפיל על שתי המדרגות בפתח ופנה למוכר בקול צייצני: "אמא בקשה שני בקבוקי חלב"

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/1915824 צפיות
מדוע דווקא השולחן הישן והרעוע האריך ימים יותר מאחיו החדש והנוצץ? ואיך כל זה קשור לחינוך?

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/196306 צפיות
"לא המדרש עיקר אלא ה'מעשה'" – הסיפור שאותו מספרים כדי להעביר את המסר. למה חשוב לספר סיפורים, ואיך מספרים סיפור טוב?

מאת: בתיה כץחינוך ילדים17/09/196212 צפיות
חייכתי למראה היצירה של בתי הבכורה. אולם כשראיתי מה חולל הפתק הקטן, נמחק החיוך והפך להבעת השתאות

מאת: בתיה כץחינוך ילדים17/09/1915636 צפיות
"סימן לבנים" – מה שלמדתי מזגג ביום סוער

מאת: בתיה כץחינוך ילדים17/09/193834 צפיות
יכולת זו של ניתוח דברים, יכולת נרכשת היא. תלויה היא בהרגל של הפניית תשומת הלב לכיוון חשיבה זה, ובעקביות

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica