חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

דיקור אוזן לירידה במשקל

מאת: אירית סדןדיאטה ותזונה03/02/20161445 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

דיקור אוזן הוא כלי ברפואה משלימה התומך בדיאטה ובירידה במשקל. מומלץ לשלב דיקור אוזן בטיפול ככלי להרגעה, הפחתת מתחים ויצירת קרקע נוחה יותר לתהליך הירידה במשקל. בנוסף, טיפול בדיקור אוזן מאפשר למצות את פוטנציאל הריפוי העצמי של הגוף, להימנע משימוש מיותר בתרופות (כמו משככי כאבים), לעזור בגמילה מהתמכרויות ולהימנע מתופעות לוואי לא רצויות. האוריקולותרפיה זכתה להכרה מלאה בשנת 1987 ע"י אירגון הבריאות העולמי. בישראל הוכרה האוריקולותרפיה ע"י ההסתדרות הרפואית בישראל (ISAMA) בשנת 1984.  בשנת 1994 חברה ISAMAל"חברת הרופאים לרפואה אוריקולארית ואקופונקטורה" (MSAIMA ) והוכרה גם ע"י האגודה הבינלאומית לרפואה אוריקולארית(IAAM).

בשיטת הטיפול אירית סדן נטורופתית "צעדים קטנים לשינוי גדול", אני משלבת דיקור אוזן לדיאטה, לאיזון מצב ריגשי, הפחתת מתחים, הפחתת כאבים ולהגברת המוטיבציה להתקדם בטיפול.  תחום דיקור האוזן רואה באפרכסת האוזן  ייצוג של הגוף הפיזי השלם של האדם. באוזן נקודות חשמליות שהן נקודות ריפוי. דיקור ב"נקודות ריפוי" משפיע על המוח להפריש חומרים שונים כמו אנדורפינים -  לשיכוך כאב , העלאת סף הגירוי לכאב, הרגעה, תחושה טובה ואיזון. ניתן בעזרת דיקור אוזן לאזן מצביםהפיכים כמו : כאב פיזי , חוסר איזון רגשי, פחדים, פוביות, איזון מנגנון רעב ושובע, גמילה מהרגלים מזיקים כמו התמכרויות (מזון, עישון, אלכוהול וכדומה), מצב רוח ועוד.

הוכח מחקרית שדיקור אוזן יעיל בטיפול. לדוגמא: כאב במרפק היד נרשם במוח באותו מקום בו נרשמת לחיצה על נקודה מתאימה המייצגת את מרפק היד באפרכסת האוזן. ניתן להפחית הכאב בעזרת דיקור בנקודה זו באוזן  שתגרום להגברת הפרשת אנדורפינים . נקודה אחרת מטפלת בהרגלים מזיקים, ניתן לדקור אותה (בנוסף לנקודות אחרות) כתמיכה לדיאטה להורדה במשקל, הפסקת עישון וכדומה. כמו כן נמצאות באוזן נקודות המאזנות מצבים רגשיים כמו: כעס, תוקפנות, פוביות, פחד, חרדה וכדומה .

הקשר בין האוזן לגוף האדם הוא עתיק יומין. בשנת 500 לפנה"ס הסינים ייחסו לנקודות רגישות באוזן יכולת ריפוי, תוך התייחסות לאוזן כמרכז אנרגטי כללי המאחד את כל המרידיאנים בגוף. תיעוד ראשון לדיקור באוזן הופיע בספר ההדרכה לדיקור שחובר ע"י קיסר יווני , בסביבות 2500 שנים לפני הספירה. בשנים לאחר מכן נמצא במצרים, יוון, רומא ופרס העתיקה תיעוד רב נוסף ליכולת האוזן לשכך כאב וטפל בבעיות בריאות. אבי הרפואה היפוקראטס (357-460 לפנה"ס) נהג לרפא תחלויים בעזרת טיפול באוזן. האגדה מספרת ששודדי ים נהגו לחתוך את תנוך האוזן על מנת לשפר את הראיה והחושים. בשנת 1957 ד"ר פול נוג'ה (Paul Nogier) מיסד ותיעד את השיטה בעיניים מערביות. הוא יצר  "מפת האוזן" שהיא מיפוי הגוף בנקודות לחץ באוזן. טכניקה זו עומדת בפני עצמה, נלמדת ברחבי העולם בתחומי רפואה, פסיכיאטריה, פיזיותרפיה ועוד.

לטיפול במחטים אין תופעות לוואי !!  לפעמים נוצרת אדמומיות קלה באפרכסת החולפת במהירות. המחטים סטריליות וחד פעמיות , דקיקות ואינן פוגעות ברקמות האוזן. במידה ויש כאב רצוי להוציאן- אל דאגה, הפעילות שלהן נמשכת. מטפלים עד היעלמות התסמינים.

 

אשמח אם תבקרו באתר הבית אירית סדן נטורופתית iritsadan.com

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אירית סדן נטורופתית N.D Med  מאמנת תזונה ודיאטה, מומחית לדיקור אוזן 

מרפאה: בן גוריון 182, גבעתיים.

נייד: 050-7394272

אתר: iritsadan.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אירית סדן

מאת: אירית סדןדיאטה ותזונה01/06/121805 צפיות
דיאטה היא שינוי באורח החיים הכולל אכילה והרגלי אכילה נכונים. אכילה מתוך מודעות, במידה ובשליטה, גם מזונות "אהובים". לעיתים אנחנו נכנסים לתהליך של דיאטה ולא מצליחים לווסת את התיאבון. התוצאה היא בדרך כלל חריגה מהדיאטה, תקיעות בירידה במשקל ולעיתים אפילו עלייה במשקל. ישנן מספר טכניקות המאפשרות לווסת את התיאבון ולשלוט על המשקל.

מאת: אירית סדןדיאטה ותזונה25/05/129602 צפיות
כדי לרדת במשקל ולשמור על המשקל החדש לטווח ארוך אנחנו חייבים לאמץ בנוסף לאוכל בריא גם הרגלי אכילה והתנהלות תזונתית נכונים ולהפוך אותם לחלק בלתי ניפרד מחיי היום יום שלנו. כדאי להכיר מספר אסטרטגיות אכילה אשר יסייעו לנו להגיע למשקל הרצוי ולהשתמש בהן באופן קבוע למניעת רעב ואכילה מיותרת. מודעות לאכילה והרגלי אכילה נכונים הם מפתח להרזיה ושמירה על המשקל החדש לתמיד.

מאת: אירית סדןדיאטה ותזונה13/05/122255 צפיות
הרזיה בשיטת "צעדים קטנים לשינוי גדול" מובילה לשינוי הדרגתי של הגישה שלך לדיאטה ואימון המוח לחשיבה חדשה. על פי גישה זו דיאטה היא שינוי הרגלים ורכישת הרגלי תזונה ואכילה בריאים כאורח חיים . הצעד הראשון משמעותי ביותר מאחר והוא תחילתו של תהליך של שינוי. כדאי לזכור! בכל רגע נתון את/ה יכול/ה לבחור בצעד קטן, אפילו קטן מאד ולהתחיל תהליך שינוי לקראת השגת המטרה הנכספת של אכילה בריאה, גמילה מהתמכרות לאוכל וממתקים, ירידה במשקל, שיפור הבריאות ושמירה על ההישגים הבריאותיים לטווח ארוך.

מאת: אירית סדןדיאטה ותזונה12/05/121658 צפיות
אנחנו מרגישים כבדים... הג'ינס לוחץ... הכפתור לא נסגר... נשנשנו את כל העוגיות במשרד ... בדיקות הדם לא משהו...לא הגיע הזמן לעשות שינוי?. אם אנחנו נחושים שהגיע הזמן לשפר את הבריאות ולרדת במשקל, להיגמל מההתמכרות לאוכל, שוקולד וקפה, זהו הרגע לעשות צעד ראשון לשיפור המצב. הדרך אינה עוד דיאטה אלא שינוי אורח החיים ורכישת הרגלים חדשים בצעדים קטנים. בעיות בריאות והשמנה אינן גזרת גורל, צריך להתמודד איתן בכלים הנכונים.

מאמרים נוספים בנושא דיאטה ותזונה

מאת: יעקב קובי עזראדיאטה ותזונה06/03/201556 צפיות
קובי עזרא ויטמין D כנגד זיהומים - ויטמינים. לאחר התפרצויות שפעת H1N1 בשנת 2009, המליצו בחום על כל עובדי הבריאות והחולים להיבדק ולטפל במחסור בוויטמין D כדי למנוע החמרה של דלקות בדרכי הנשימה. ויטמין D מפחית גם את ייצור הציטוקינים הפרו-דלקתיים, מה שעלול להפחית את הסיכון לסערת ציטוקין בזיהום H1N1.48

מאת: מאיה אהרונוביץדיאטה ותזונה27/10/191993 צפיות
טיפים מסדנת תזונה- כיצד להקפיד על תזונה בריאה בשעות העבודה

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה08/08/181694 צפיות
שורש מאקה הוא שורש מופלא הגדל בהרי האנדים. הוא מכיל את כל אבות המזון ומוגדר כמזון על. מחקרים מראים על סגולות רבות שיש לשורש בתחומים שונים. כיצד מאקה יכול לעזור לכם ולמה כדאי לכם לצרוך אותו.

מאת: דודישדיאטה ותזונה16/03/181278 צפיות
כיום כולנו יודעים שעודף משקל הוא לא בריא. אורח החיים העכשווי הביא לנו את שומן הטראנס, העבודות הסטאטיות וחוסר התזוזה שלנו לאורך היום

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה22/01/189683 צפיות
מגנזיום הוא מינרל חשוב לתפקוד תקין של גוף האדם, מבדקים בישראל מצאו שהישראלים סובלים מחוסר חמור במגנזיום בערבות הרגלי השתייה בישראל. כיצד מגנזיום משפיע על הגוף והאם כדאי לי לצרוך אותו?

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה22/01/181492 צפיות
תבלין הכורכום הפופולרי משמש את התרבות ההודית כבר אלפי שנים בטיפול בבעיות בריאותיות שונות. מחקרים אחרונים על תבלין הכורכום השאירו את המומחים פעורי פה לנוכח היכולות האנטי דלקתיות שבחומר הפעיל בתבלין הכורכום - הכורכומין. כיצד הכורכומיו עובד וכיצד הוא יכול לסייע לטיפול בבעיות רפואיות שונות.

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה15/01/181565 צפיות
גרסיניה קמבוג'יה הוא להיט הרזיה שכבש את העולם בעקבות תכניתו של ד"ר אוז מתכנית הבריאות האמריקאית. כיצד גרסיניה קמבוג'יה יכול לסייע לכם לרדת במשקל?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica