חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עד כמה הארגון שלכם מאושר?

מאת: אילה פינקוייסייעוץ עסקי14/02/20161014 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ה- 20 במרץ 2013, סימן את היום הבינלאומי הראשון של אושר. תאריך זה נקבע על ידי האו"ם בהשתתפות נציגי ממשלות, כלכלנים, חוקרים, ומנהיגים עסקיים ורוחניים מכל רחבי העולם. זה היה בחסות בהוטן, מדינה קטנה, אך בעלת חזון המשתמשת במדד האושר הלאומי הגולמי (GNH) במקום התוצר המקומי הגולמי (תמ"ג) כדי למדוד את התקדמותה.

מלך בהוטן, תיאר את מדד ה-GNH כמו "הגשר בין ערכי יסוד של חסד, שוויון ואנושיות והמרדף ההכרחי של צמיחה כלכלית". הוא מדבר, כמובן, על הקשר המתועד היטב בין רווחה (wellbeing ) ופרודוקטיביות - קשר גומלין שצריך לעניין את המנהיגים העסקיים באותה מידה שהוא מעניין מנהיגים פוליטיים. מחקרים בנושא זה הבהירו כי עובדים מאושרים ומעורבים, טובים לארגון. הוכח כי לעובדים מאושרים בריאות טובה יותר, הם יותר יצירתיים, מגיעים לתוצאות טובות יותר, והם מוכנים ללכת צעד נוסף. מה עוד, האושר הוא מדבק; האושר יוצר ספירלה שמובילה למעורבות נוספת.

אז איך אתם יכולים ליצור ארגונים מאושרים יותר?
עלינו להבהיר מה הכוונה ב-"מאושרים" כדי לענות על השאלה.
פסיכולוגים בדרך כלל מזהים אושר על ידי שלושה סוגי צרכים אנושיים ודרכים המייצרות אושר אצל אנשים מטיפוסים שונים:
1. סוג אושר המכונה לעתים קרובות הדוניה (hedonia) ,המבוססת על המילה היוונית עונג. מייצג את ה"חיים המענגים", הכוללים חוויות חיוביות: שביעות רצון והנאה חושית.
2. הסוג השני הוא ה"חיים המעורבים", או אודמוניה .(eudaimonia) היוונים הקדמונים האמינו ב"דאימון" רוח שתנחה אותך לכיוון הגורל שלך; משמעות המילה דאמיון היא גם גאון. החיים המעורבים מתייחסים ליכולתו של אדם להשתמש ביכולות ה"גאונות" האישיות שלו – מיצוי הייחודיות והכישורים שלו באופן אופטימלי.
3. הסוג השלישי הוא ה"חיים המשמעותיים", המתייחס לרצון להיות חלק ממשהו גדול יותר מעצמך- להשתייך ולתרום למוסד שיש לו מטרה.

הבנת שלושת סוגי הדרכים ליצירת אושר אצל אנשים : עונג, מעורבות, ומשמעות - חשובים לכם המנהלים כדי לאפיין את עובדיכם ולהבין מהם המקורות המוטיבציוניים שלהם, מה מניע אותם ?

כדי להבין האם הארגון שלכם מאושר ומלא מוטיבציה נציין כדוגמא מספר שאלות חשובות שכל מנהל צריך לשאול את עצמו:
1. האם העובדים שלי מאושרים בארגון ועד כמה?
2. מהן התנהגויות האופייניות לעובדים ומה הן מעידות על רמת המעורבות והמוטיבציה?
3. האם העובדים שלי נהנים ממערכות היחסים שלהם בעבודה ומסביבת העבודה שלהם?
4. האם העובדים שלי נמצאים בתפקידים הנכונים - המתאימים לכישורים שלהם ומספקים להם אתגר?

אם אינך יודע לענות במדויק על שאלות כאלה ודומות להן חשוב לרגע :
מהן העלויות הכלכליות של עובדים לא מאושרים וחסרי מוטיבציה?
שער בנפשך מהו המחיר היקר שאתה משלם על חוסר היכולת לדעת את מדדי ההון האנושי והאושר של הארגון שלך?
שאלות אלה הן קריטיות ומהותיות להמשך קיומו של כל ארגון, לא כל שכן להצלחתו והתפתחותו.

על מנת שתוכל לענות על שאלות אלו, פיתחנו עבורך את מדד האושר הארגוני -©GOHA:
General Organizational Happiness Assessment
ואת מדד ©GHCA:
General Human Capital Assessment.

מנהלים יקרים, אנו כאן כדי לסייע לכם למדוד את ההון האנושי בארגונכם (©GHCA ) ואת האושר הארגוני (©GOHA) ולהטמיע בארגון תהליכים בוני אושר ויוצרי מוטיבציה ומעורבות, פנו אלינו.

המאמר מבוסס על כתבתה של Susan David ב-Harvard Business Reviewבברכה,

איילה פינקוייס וצוות היועצים של coachvision
אסטרטגיה, יעוץ, פיתוח אישי וארגוני (.P.M.A)



מייל: Cvorg1@gmail.com

לקבלת מאמרים הרשמו באתר שלנו:

www.coachu.org

טלפון: 09-7655592 פקס: 09-7660640


 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אילה פינקוייס

מאת: אילה פינקוייסאימון מנהלים05/01/172977 צפיות
כתבנו בעבר על כך שאושר ארגוני מהווה מרכיב קריטי להצלחתו של הארגון. ארגון מאושר הינו ארגון שיש בו עובדים יצירתיים יותר, בריאים יותר, הישגיים ומצליחים י

מאת: אילה פינקוייסייעוץ עסקי01/09/161570 צפיות
בשבוע שעבר הצגנו בפניכם הוכחות מחקריות כי עובדים מאושרים:  פרודוקטיביים יותר ב-31%  המכירות שלהם גבוהות ב-37%  והיצירתיות שלהם גדולה פי 3 לעומת עובדים לא מאושרים. כמו כן, הצגנו בפניכם 5 תרגילים פשוטים באמצעותם עובדיכם יכולים לפתח את תחושת ה- well-being שלהם ולמקם את עצמם (ואת ארגונכם) בדרך להצלחה. במאמר האחרון שלנו בסדרת המאמרים בנושא "יצירת תרבות אושר ארגוני" בחרנו להציג בפניכם אסטרטגיה נוספת להגברת אושר: רוצים להיות מאושרים יותר ? שנו את היחס שלכם ללחץ.

מאת: אילה פינקוייסייעוץ עסקי04/08/161261 צפיות
עבור ארגונים, עובדים מאושרים משמעותם תוצאות טובות יותר בשורה התחתונה! אז, איך יוצרים עובדים מאושרים? בסדרת המאמרים הבאה נציג בפניכם 3 דרכים פשוטות ליצירת עובדים מאושרים אשר יגדילו את הרווחים. השבוע: הגברת תמיכה חברתית.

מאת: אילה פינקוייסאימון עסקי20/04/162591 צפיות
חג האביב מביא עמו תחושות של התחדשות והתרעננות במישור האישי. במאמר הקודם הצגנו בפניכם מה קורה במוחנו במהלך תהליך היצירתיות ואת הרשתות המוחיות שמופעלות בעת עיסוק בפתרון בעיות יצירתי. במאמר זה, כפי שהבטחנו, נציג בפניכם מדריך פשוט, הכולל 6 הנחיות פשוטות להגברת יצירתיות ועידוד החדשנות בארגונכם

מאת: אילה פינקוייסאימון עסקי25/02/163269 צפיות
אם אתה אדם מן השורה, כמו רוב האנשים, שלא פיתח אסטרטגיה מתי הוא הזמן הטוב ביותר כדי להתמודד עם כל משימה . הנה התשובה לשאלה למה אתה צריך!

מאת: אילה פינקוייסייעוץ עסקי14/02/161154 צפיות
אם חשבתם שהיותנו מחוברים כל הזמן לסמארטפון מביא תועלת, חשבו שנית. ההשלכה הגדולה ביותר של המהירות החדשה שלנו היא ההשפעה על חיינו, ויותר מכך על מוחנו. להלן כמה דרכים שיאפשרו לכם לשמור על מוח בריא ופרודוקטיבי בעבודה. הצעצועים החדשים המהירים של היום, הסמארטפונים והטאבלטים , עוזרים לאנשים לעבוד מתי, היכן ואיך שהם רוצים. נרגשים מן החירות שזה עתה זכו, אנשים נשארים מחוברים 24/7 , ועובדים מהר ככל האפשר.

מאת: אילה פינקוייסייעוץ עסקי14/02/161385 צפיות
אף התערבות טכנית לא תספק, אלא אם כן אנחנו מוכנים לעבוד על עצמנו. רגשות הם בלב הדינמיקה הזאת, ההתרגשות והחרדה הנוצרות על ידי מידע חדש הם הדלק שמניע אותנו לקטוע את עצמנו שוב ושוב, וכל שינוי שאנו מבקשים לעשות יהיה תלוי ביכולת שלנו לגשת, להבין ולמנף רגשות אלה ולא להיות מונעים על ידם באימפולסיביות. אין מרשם פשוט לניהול רגש, אבל יש צעדים שאנו יכולים לנקוט : פעילות גופנית סדירה ושינה מספקת הן קריטיות. הרהורים על החוויות שלנו דרך כתיבה ביומן או אימון אישי או קבוצתי יכול לעזור לנו להבין את התגובות הרגשיו

מאמרים נוספים בנושא ייעוץ עסקי

מאת: ישראל רף ייעוץ עסקי22/11/222214 צפיות
טו בשבט מתקרב ובא ! עציצים ממותגים למתנות חברים יקרים אשמח מאוד לעזרתכם להגשים לי חלום להשריש בתודעה של האנשים בכל התחומים את הרעיון לתת בטו בשבט חג האילנות מתנות עציצים ממותגים או מארזים בשילוב עציץ ממותג שלהם קשר הדוק לחג כמתנות לעובדים, ללקוחות וחברים גם בכנסים ואירועים עסקיים. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי25/08/221486 צפיות
הכנסת אישרה לאחרונה שינויים בחוק המכר (דירות), בקריאה שנייה ושלישית. השינויים עתידים להשפיע רבות על יחסי מוכר-קונה, בכל הנוגע לעסקאות מכר של דירות קבלן ואלה נכנסו לתוקף החל מה-7 ביולי (ורק ביחס להסכמים שייחתמו לאחר מועד זה).

מאת: ישראל רף ייעוץ עסקי02/01/22897 צפיות
עוד מעט יחול חג האילנות. בעלי עסקים תנו ללקוחות, לעובדים ולקולגות העסקיים מתנה פופולרית ביותר שניתן להעניק בחג ט"ו בשבט. עציצים ממותגים ומארזי שי בשילוב עציץ ממותג מזכרת לשנים רבות נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי03/08/211215 צפיות
חריגות בניה והדרך להכשרתם- בנימין קלינגר יועץ מונציפאלי בכיר מרבית מחריגות בנייה הינן, למעשה, תוספות ושינויים לבניינים הנעשים ללא קבלת היתר בנייה מהרשות המקומית חלקם עם שינויים בקונסטרוקציה והגדלה מעבר לרווי הבניין ולפעמים גם מקווי המגרש ,או שימוש בניגוד להיתר שניתן לנכס. במקרים רבים חריגות הבנייה נעשות בידיעה, לעיתים תוך כדי בנייה או בזמן שנראה שהגיע להתאים את הנכס לדרישות הבעלים

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי22/04/21950 צפיות
עיכוב וביטול צו הריסה מנהלי חשוב לדעת כי צו הריסה מנהלי שהוצא למבנה מסוים איננו בגדר חוק פסוק. במקרים אלו יש לפעול במהירות רבה, ובתוך שלושה ימים לכל היותר, להגיש בקשת עיכוב צו הריסה מנהלי אשר יכולה להביא בסופו של יום גם לביטולו.

מאת: מיכה קורייעוץ עסקי15/02/211032 צפיות
כולם מכירים את האמרה "ידע הוא כח" וכל בעל עסק ניצב בפני שאלה מה נכון יותר לעשות למכור ידע או לחלק אותו בחינם.

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי30/12/201512 צפיות
לאחרונה, במספר מקרים, בתיקים פליליים הנוגעים לעבירות בניה, בתי המשפט (בית המשפט לעניינים מקומיים ובית המשפט המחוזי) קבעו סטנדרט מחמיר ביותר לקבלת ההגנה היחידה שהיתה לאדריכלים ולמהנדסים. בשורה של פסקי דין, נקבע על ידי בתי המשפט, שהאדריכל והמהנדס הינם "אחד מסוכניו החשובים של החוק לתכנון ובנייה" שאם הם יודעים על עבירת בנייה הם צריכים לדווח על כך לפיקוח העירוני וכי גם פיקוח עליון צריך להתבצע באופן הרבה יותר צמוד מאשר היה מקובל. בתי המשפט קבעו שביקור באתר הבנייה על בסיס "קריאה" או על בסיס של פעם ב –

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica