חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מה ההשלכה של היותנו מחוברים כל הזמן?

מאת: אילה פינקוייסייעוץ עסקי14/02/20161155 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אם חשבתם שהיותנו מחוברים כל הזמן לסמארטפון מביא תועלת, חשבו שנית.
ההשלכה הגדולה ביותר של המהירות החדשה שלנו היא ההשפעה על חיינו, ויותר מכך על מוחנו.
להלן כמה דרכים שיאפשרו לכם לשמור על מוח בריא ופרודוקטיבי בעבודה.
הצעצועים החדשים המהירים של היום, הסמארטפונים והטאבלטים , עוזרים לאנשים לעבוד מתי, היכן ואיך שהם רוצים. נרגשים מן החירות שזה עתה זכו, אנשים נשארים מחוברים 24/7 , ועובדים מהר ככל האפשר. 
נסיעה ב"מהירות של בלבול" ההשלכה הגדולה ביותר של המהירות החדשה שלנו היא ההשפעה על חיינו, ויותר מכך על מוחנו. כשביקרתי בארה"ב, באחד מכנסי המכירות הבינלאומיים, הייתי בחדר הישיבות של ארגון עם מאות עובדים והרים של כסף. שאלתי את המנהלים הבכירים מה האתגר הגדול ביותר שלהם? ולהפתעתי נאמר לי "האנשים שלנו כל כך מוצפים , לאף אחד אין זמן לחשוב, זה יותר מדי".אז מה עושים כשנטוורקינג לא עובד? הצפת המידע הבלתי נגמרת מביאה אנשים לטירוף קל. הבנה זו האירה את עיני. אני שומעת הרבה מנהלים ומנהלות מפנטזים על איך חייהם יהיו טובים יותר ברגע שיהיה להם זמן להתארגן, להעסיק עוד עובדים או משקיעים נוספים וכ"ו אבל גם בחברות בעלות כל המשאבים הנחוצים יש כאוס. באופן אירוני, ההשלכה הגדולה ביותר של היותנו מחוברים כל הזמן היא פרודוקטיביות. אף אחד לא מספיק הרבה במשרד. תמיד נשארות משימות למחר. סקר של המוסד לנוירומנהיגות שנערך בקרב 6,000 עובדים מצא כי רק 10% מהם חושבים הכי טוב בעבודה. 
"אני צריך ללכת הביתה ולהמשיך בעבודה בלילה כדי להספיק את מה שאני צריך" הוא משפט שאני שומעת המון. עבודה בלילות ובסופי השבוע מובילה לחוסראיזון בחיי משפחה- עבודה. כשעובדים מהבית, בזמננו הפנוי אנו מבלים פחות זמן עם המשפחה והחברים וישנים פחות. נכון להיום, בארה"ב 30% מהאמריקאים לא מקבלים מספיק שעות שינה.

בימינו אנו לא נותנים למפעלים להעסיק אנשים במשמרות של 20 שעות אבל אנו כן מצפים מהם לענות למייל 24/7. אנו מצפים מאנשים לעבד כמויות אדירות של מידע במשך שעות על גבי שעות.

איננו מכבדים את צרכי המוח בעיקר בגלל שלא ברור לנו מה הצרכים. באחד הגיליונות האחרונים של המוסד לנוירומנהיגות, דן סיגל, פסיכיאטר מ- UCLA, דויד רוק ושות' הציגו את המדע שבבסיס "צלחת המוח הבריא": לפי המודל ישנן שבע פעילויות מוחיות שהמוח זקוק להן כדי לתפקד באופן מיטבי ובריא.

פוקוס
מרכיב מרכזי של "צלחת המוח הבריא" הוא זמן פוקוס= כשאנו מתרכזים במשימה ספציפית ויוצרים קשרים מוחיים עמוקים. זמן פוקוס חשוב לזיכרון ארוך הטווח ולבריאות המוח באופן כללי.
עלינו לעצב סביבות עבודה שמאפשרות לעובדים להתרכז ללא הפרעה. מחקרים הראו כי לאנשים 1-2 שעות ביום בהן הם בשיא מבחינת ביצועים. מה קורה כאשר במהלך השעתיים האלו בהן הם מתפקדים בשיא הם גם מופצצים באינסוף הסחות דעת? חוץ מפחות הארות וחוסר יכולת להתעמק ברעיון, המעבר בין המשימות (המשימה הראשית והמענה למייל/לטלפון) מתיש את המוח שלנו.

מנוחה-התנתקות
פעילות אחת לה כולנו זקוקים היא מנוחה מספקת. מנוחה למוח היא פעולה הכרחית גם לפתרון בעיות מסובכות. הצפצופים הבלתי פוסקים של המכשירים הניידים שלנו מפעילים את המערכת הנוירולוגית שלנו לרמה גבוהה כל כך שאיננו מודעים לפתרון הבעיות שהמוח שלנו מבצע. כשה"באז" לא מפסיק אנו מפספסים את רגעי ההארה (אאוריקה!) בנסיעה לעבודה או בחזרה הביתה. 
פעולת ההתנתקות עלולה להקשות על חלק מהאנשים ולכן עלינו להטמיע גבולות. פולקסוואגן הגרמנית החליטה לכבות את שרתי הבלקברי שלהם ל-12 שעות במטרה לאפשר לעובדיהם מנוחה. חברות נוספות מתנסות עם רעיונות דומים, כולל צמצום אימיילים פנימיים. 
לטובת מנוחה אמיתית אנשים זקוקים לחופשה בה הם באמת מנותקים. הבנה זו דורשת מאתנו לחשוב מחדש על החופשה השנתית. במקום לצפות שאנשים יצאו לחופשות ארוכות, עלינו לעודד חופשה שנתית קצרה יותר וסופ"ש ארוך, כל חודש, על מנת לעודד התאוששות. 4 ימים אוף-ליין יכולים להוות מנוחה אמיתית. לעומת זאת, חופשה של שבועיים עלולה להוביל לשבועיים של חפירה החוצה ממנהרת ה-2000 מיילים שמחכים לנו כשאנו חוזרים מהחופשה. 

שני מרכיבים חשובים ב"צלחת המוח הבריא" הם זמן התחברות- כאשר אנו באינטראקציה חברתית עם אחרים וזמן משחק- כאשר יוצרים קשרים מוחיים חדשים. מסתבר כי זמן התחברות חשוב יותר לבריאותנו ול- well being שלנו הרבה מאשר דיאטה טובה. על ידי כך שנעזור לעובדינו להספיק יותר בעבודה נוכל לאפשר להם יותר זמן התחברות ויותר זמן משחק מחוץ לעבודה שלא לדבר על יותר שעות שינה.

יש לנו מכשירים חדשניים המאיצים את כל מה שקשור לעולם העבודה. להתקדמות במהירות זו יש סכנות שלעיתים קשה לראות. אולי הגיע הזמן להטמיע חוקים ומגבלות לחיינו ההיפר-מחוברים על מנת להקטין את מס' התאונות לאורך "כביש המידע המהיר".

בהמשך למאמרים הקודמים, הצגנו כאן דרכים נוספות שיאפשרו לכם לשמור על מוח בריא ופרודוקטיבי בעבודה. האם תיקחו את הזמן ותיישמו מסקנות אלו בארגונכם? אם כן המוח שלכם יודה לכם והשגת המטרות שלכם קרובה מאי פעם.

הכתבה מבוססת על מאמר של David Rock שפורסם באתר Fortune .

בהצלחה ! 
בברכה,

איילה פינקוייס וצוות היועצים של coachvision
אסטרטגיה, יעוץ, פיתוח אישי וארגוני (.P.M.A)



מייל: Cvorg1@gmail.com

לקבלת מאמרים הרשמו באתר שלנו:

www.coachu.org

טלפון: 09-7655592 פקס: 09-7660640

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אילה פינקוייס

מאת: אילה פינקוייסאימון מנהלים05/01/172985 צפיות
כתבנו בעבר על כך שאושר ארגוני מהווה מרכיב קריטי להצלחתו של הארגון. ארגון מאושר הינו ארגון שיש בו עובדים יצירתיים יותר, בריאים יותר, הישגיים ומצליחים י

מאת: אילה פינקוייסייעוץ עסקי01/09/161572 צפיות
בשבוע שעבר הצגנו בפניכם הוכחות מחקריות כי עובדים מאושרים:  פרודוקטיביים יותר ב-31%  המכירות שלהם גבוהות ב-37%  והיצירתיות שלהם גדולה פי 3 לעומת עובדים לא מאושרים. כמו כן, הצגנו בפניכם 5 תרגילים פשוטים באמצעותם עובדיכם יכולים לפתח את תחושת ה- well-being שלהם ולמקם את עצמם (ואת ארגונכם) בדרך להצלחה. במאמר האחרון שלנו בסדרת המאמרים בנושא "יצירת תרבות אושר ארגוני" בחרנו להציג בפניכם אסטרטגיה נוספת להגברת אושר: רוצים להיות מאושרים יותר ? שנו את היחס שלכם ללחץ.

מאת: אילה פינקוייסייעוץ עסקי04/08/161261 צפיות
עבור ארגונים, עובדים מאושרים משמעותם תוצאות טובות יותר בשורה התחתונה! אז, איך יוצרים עובדים מאושרים? בסדרת המאמרים הבאה נציג בפניכם 3 דרכים פשוטות ליצירת עובדים מאושרים אשר יגדילו את הרווחים. השבוע: הגברת תמיכה חברתית.

מאת: אילה פינקוייסאימון עסקי20/04/162594 צפיות
חג האביב מביא עמו תחושות של התחדשות והתרעננות במישור האישי. במאמר הקודם הצגנו בפניכם מה קורה במוחנו במהלך תהליך היצירתיות ואת הרשתות המוחיות שמופעלות בעת עיסוק בפתרון בעיות יצירתי. במאמר זה, כפי שהבטחנו, נציג בפניכם מדריך פשוט, הכולל 6 הנחיות פשוטות להגברת יצירתיות ועידוד החדשנות בארגונכם

מאת: אילה פינקוייסאימון עסקי25/02/163272 צפיות
אם אתה אדם מן השורה, כמו רוב האנשים, שלא פיתח אסטרטגיה מתי הוא הזמן הטוב ביותר כדי להתמודד עם כל משימה . הנה התשובה לשאלה למה אתה צריך!

מאת: אילה פינקוייסייעוץ עסקי14/02/161389 צפיות
אף התערבות טכנית לא תספק, אלא אם כן אנחנו מוכנים לעבוד על עצמנו. רגשות הם בלב הדינמיקה הזאת, ההתרגשות והחרדה הנוצרות על ידי מידע חדש הם הדלק שמניע אותנו לקטוע את עצמנו שוב ושוב, וכל שינוי שאנו מבקשים לעשות יהיה תלוי ביכולת שלנו לגשת, להבין ולמנף רגשות אלה ולא להיות מונעים על ידם באימפולסיביות. אין מרשם פשוט לניהול רגש, אבל יש צעדים שאנו יכולים לנקוט : פעילות גופנית סדירה ושינה מספקת הן קריטיות. הרהורים על החוויות שלנו דרך כתיבה ביומן או אימון אישי או קבוצתי יכול לעזור לנו להבין את התגובות הרגשיו

מאת: אילה פינקוייסייעוץ עסקי14/02/161096 צפיות
6 שינויים פשוטים שיגרמו למוח שלכם לעבוד ביעילות רבה יותר ב-2016 אם תקיימו המלצותינו בכתבה זו- תקבלו תוצאות מדהימות! בחמש השנים האחרונות, תחום הנוירוסיינס צבר תאוצה משמעותית ונכנס לתחום הניהול החדשני. חברת Coachvision מביאה ללקוחותיה את החידושים האחרונים ומשלבת אותם בפיתוח אישי וארגוני. במאמר זה אנו ממליצים על שינויים קלים באורח חייכם על מנת שתוכלו לקצור הצלחות בשנה הקרובה ואנו מקווים שתהיה זו שנה יצירתית ומוצלחת במיוחד. האיבר השוקל קילו וחצי בין אוזנינו שולט בכל דבר שאנו עושים. אנו תלויים בו לג

מאמרים נוספים בנושא ייעוץ עסקי

מאת: ישראל רף ייעוץ עסקי22/11/222237 צפיות
טו בשבט מתקרב ובא ! עציצים ממותגים למתנות חברים יקרים אשמח מאוד לעזרתכם להגשים לי חלום להשריש בתודעה של האנשים בכל התחומים את הרעיון לתת בטו בשבט חג האילנות מתנות עציצים ממותגים או מארזים בשילוב עציץ ממותג שלהם קשר הדוק לחג כמתנות לעובדים, ללקוחות וחברים גם בכנסים ואירועים עסקיים. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי25/08/221487 צפיות
הכנסת אישרה לאחרונה שינויים בחוק המכר (דירות), בקריאה שנייה ושלישית. השינויים עתידים להשפיע רבות על יחסי מוכר-קונה, בכל הנוגע לעסקאות מכר של דירות קבלן ואלה נכנסו לתוקף החל מה-7 ביולי (ורק ביחס להסכמים שייחתמו לאחר מועד זה).

מאת: ישראל רף ייעוץ עסקי02/01/22898 צפיות
עוד מעט יחול חג האילנות. בעלי עסקים תנו ללקוחות, לעובדים ולקולגות העסקיים מתנה פופולרית ביותר שניתן להעניק בחג ט"ו בשבט. עציצים ממותגים ומארזי שי בשילוב עציץ ממותג מזכרת לשנים רבות נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי03/08/211217 צפיות
חריגות בניה והדרך להכשרתם- בנימין קלינגר יועץ מונציפאלי בכיר מרבית מחריגות בנייה הינן, למעשה, תוספות ושינויים לבניינים הנעשים ללא קבלת היתר בנייה מהרשות המקומית חלקם עם שינויים בקונסטרוקציה והגדלה מעבר לרווי הבניין ולפעמים גם מקווי המגרש ,או שימוש בניגוד להיתר שניתן לנכס. במקרים רבים חריגות הבנייה נעשות בידיעה, לעיתים תוך כדי בנייה או בזמן שנראה שהגיע להתאים את הנכס לדרישות הבעלים

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי22/04/21951 צפיות
עיכוב וביטול צו הריסה מנהלי חשוב לדעת כי צו הריסה מנהלי שהוצא למבנה מסוים איננו בגדר חוק פסוק. במקרים אלו יש לפעול במהירות רבה, ובתוך שלושה ימים לכל היותר, להגיש בקשת עיכוב צו הריסה מנהלי אשר יכולה להביא בסופו של יום גם לביטולו.

מאת: מיכה קורייעוץ עסקי15/02/211034 צפיות
כולם מכירים את האמרה "ידע הוא כח" וכל בעל עסק ניצב בפני שאלה מה נכון יותר לעשות למכור ידע או לחלק אותו בחינם.

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי30/12/201514 צפיות
לאחרונה, במספר מקרים, בתיקים פליליים הנוגעים לעבירות בניה, בתי המשפט (בית המשפט לעניינים מקומיים ובית המשפט המחוזי) קבעו סטנדרט מחמיר ביותר לקבלת ההגנה היחידה שהיתה לאדריכלים ולמהנדסים. בשורה של פסקי דין, נקבע על ידי בתי המשפט, שהאדריכל והמהנדס הינם "אחד מסוכניו החשובים של החוק לתכנון ובנייה" שאם הם יודעים על עבירת בנייה הם צריכים לדווח על כך לפיקוח העירוני וכי גם פיקוח עליון צריך להתבצע באופן הרבה יותר צמוד מאשר היה מקובל. בתי המשפט קבעו שביקור באתר הבנייה על בסיס "קריאה" או על בסיס של פעם ב –

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica