חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מה זאת עייפות קוגניטיבית, מהי השפעתה עלינו ומתי היא תוקפת אותנו ?

מאת: אילה פינקוייסאימון עסקי25/02/20163273 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אתה מגיע למשרד , וכרגיל , מתמודד עם שורה ארוכה של משימות שעליך לבצע : לחזור לעמיתיך על פרויקטים משותפים ,לקרוא ולענות למיילים, לסיים את בדיקת הביצועים בפרויקט אחד, להתקדם בפרויקט אחר , להחליט על הצעדים הבאים לפרויקט הבא וכ"ו .

אתה מרגיש מוצף....עמוס...?

מחקר שנערך לאחרונה מצביע על כך שיש לחשוב באופן אסטרטגי יותר על האופן שבו השעה ביום משפיעה על ההחלטות והביצועים שלך.

מחקרים הוכיחו באופן עקבי, כי במהלך יום רגיל, המשאבים הנפשיים של כולם מתרוקנים. לכן , ככל שהיום מתקדם, אנחנו הופכים עייפים יותר ויותר וכתוצאה מכך  צפויים להפגין ביצועים נמוכים מן המצופה במשימות העבודה שלנו.

עייפות קוגניטיבית היא מצב שכיח מאוד הנובעת ממעורבות מתמשכת במשימה ובדלדול המשאבים הנפשיים שלנו. זה נראה מובן מאליו , נכון? עם זאת, רובנו המכריע  מתעלם מהעייפות הקוגניטיבית, למרות העובדה שהיא משפיעה  על בחירותינו והתנהגויותינו בדרכים עמוקות.

מחקרים הוכיחו כי תוצאות עייפות קוגניטיבית מתמשכת  הן שחיקה בעבודה, מוטיבציה נמוכה, מוסחות מוגברת  (קושי במיקוד הקשב), ועיבוד מידע בעייתי . הוכח כי עייפות קוגניטיבית  אפילו מורידה את איכות השיפוט וקבלת ההחלטות של כולם, כולל אלה של מומחים.

למשל , המדענים שי דנציגר, יונתן לבב, וליאורה אבן-נעים-פסו ניתחו 1,112 פסקי בית משפט השחרורים  (parole court) וסימנו את הפסיקות החיוביות במהלך היום. הם גילו כי השופטים היו בסבירות גבוהה יותר לסרב לבקשה של האסיר ככל שהתקדמו דרך רצף של מקרים ביום נתון. באופן ספציפי יותר, משקלם של פסקי דין סבירים התחיל גבוה ועמד על כ-65% בתחילת היום, אבל הלך וירד במהירות לאורך היום. עד להפסקת האוכל, הפרופורציה של פסקי דין חיוביים היה קרוב לאפס. כאשר ביהמ"ש חזר לפעילות, לאחר ההפסקה, הדפוס חזר על עצמו- התחיל גבוה ונגמר עם מינימום פסיקות חיוביות בסוף יום העבודה- קרוב לאפס.

מעניין לדעת כי השופטים לא היו מודעים לעובדה כי אנרגיה מנטאלית היא הכרחית לדיון פורה וזהיר וכן שלאורך יום העבודה האנרגיה המנטאלית שלהם מידלדלת, אלא אם ניתנת הפסקה לשופטים לטעון מחדש את מצבורי האנרגיה המחשבתית שלהם.

ראיות עבור אותו סוג של עייפות קוגניטיבית נמצאו בהקשרים אחרים, כולל צרכנים הבוחרים בין מוצרים שונים ורופאים הרושמים אנטיביוטיקה.  חוקרים מצאו כי רופאים לעיתים קרובות רושמים אנטיביוטיקה מיותרת עבור זיהומים בדרכי נשימה. גם הרופאים חווים תשישות קוגניטיבית במהלך יום העבודה שלהם, ונמצא כי יותר מרשמים לאנטיביוטיקה ניתנים בסוף יום העבודה לעומת בתחילתו . וכך, בעוד רופאים מקבלים החלטות טיפול רבות בכל יום, הביקוש המצטבר של החלטות אלה מוביל לבחירות הולמות פחות בהמשך היום.

הראיות מצביעות על כך שהשפעת הביקוש הכולל של החלטות מרובות על המשאבים קוגניטיביים של אנשים לאורך כל היום, שוחקת את יכולתם להתנגד להחלטות קלות והחלטות בלתי הולמות / רעות.

באופן דומה, שעה מסוימת ביום יכולה להשפיע על ביצועים. האנס ה. סיברסטיין מהמרכז הלאומי הדני למחקר חברתי, מרקו פיאוברסן מאוניברסיטת קופנהגן , ופרנססיסקה ג'ינו מצאו כי  השעה ביום משפיעה על הישגי התלמידים בבתי הספר. המחקר נערך על ילדים בני 8-15 בבתי ספר ציבורי דנים בשנים 2009/10 ו- 2012/13 - מדגם של יותר משני מיליון. במחקר מדדו את ההשפעה של השעה ביום והפסקות על ביצועי התלמידים במבחנים סטנדרטיים. בקנה אחד עם התחזיות, עייפות קוגניטיבית הובילה תלמידים לביצועים גרועים במבחנים ואילו ההפסקות מילאו את מצבורי האנרגיה המחשבתית שלהם.

באופן ספציפי, המחקרים הובילו לשלושה ממצאים עיקריים:

1. ככל שהמבחן התקיים מאוחר יותר באותו היום, ביצועי התלמידים במבחן ירדו.

2. הפסקות גרמו לשיפור משמעותי בביצועים.

3. השפעת השעה ביום והשפעת הפסקות לא הייתה הומוגנית - כלומר,  תלמידים עם ביצועים נמוכים הושפעו יותר על ידי הפסקות (וגם על ידי השעה ביום) מאשר תלמידים עם ביצועים גבוהים. חשוב לציין, הפסקה של  20 עד 30 דקות גורמת שיפור  גדול יותר בציוני מבחנים לעומת  ההשפעה של הידרדרות קוגניטיבית של שעה. לכן, אם הייתה הפסקה אחרי כל שעה, הציונים במבחנים ישתפרו לאורך היום. אבל אם ההפסקות מתקיימות רק כל שעה שניה כמו במערכת החינוך הדנית, ההשפעה הכוללת היא שלילית.

המחקרים שהוצגו בכתבה זו מרמזים על כך שלשעה ביום ולהפסקות במהלך יום העבודה יש  השפעה משמעותית על ההחלטות, ההתנהגות, ועל הביצועים שלך. אז כאשר אתם מתכננים את יום העבודה ומתעדפים את המשימות שלכם, ייתכן שתרצו לשקול בזהירות גורמים חיצוניים אלה. הקפידו להתמודד עם משימות הדורשות תשומת לב רבה ואנרגיה נפשית מוקדם יותר ביום העבודה ולקחת הפסקות במהלך היום. ואם אתם שוקלים ורוצים שהצוותים שלכם אות אתם יעבדו בצורה אפקטיבית יותר אנו כאן לייעץ לכם איך עושים זאת

בברכה,

אילה פינקוייס וצוות היועצים של Coachvision

אסטרטגיה, יעוץ, פיתוח אישי וארגוני.(P.M.A )

המאמר מבוסס על כתבתה של Francesca Gino בHarvard Business Review-

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אילה פינקוייס

מאת: אילה פינקוייסאימון מנהלים05/01/172989 צפיות
כתבנו בעבר על כך שאושר ארגוני מהווה מרכיב קריטי להצלחתו של הארגון. ארגון מאושר הינו ארגון שיש בו עובדים יצירתיים יותר, בריאים יותר, הישגיים ומצליחים י

מאת: אילה פינקוייסייעוץ עסקי01/09/161573 צפיות
בשבוע שעבר הצגנו בפניכם הוכחות מחקריות כי עובדים מאושרים:  פרודוקטיביים יותר ב-31%  המכירות שלהם גבוהות ב-37%  והיצירתיות שלהם גדולה פי 3 לעומת עובדים לא מאושרים. כמו כן, הצגנו בפניכם 5 תרגילים פשוטים באמצעותם עובדיכם יכולים לפתח את תחושת ה- well-being שלהם ולמקם את עצמם (ואת ארגונכם) בדרך להצלחה. במאמר האחרון שלנו בסדרת המאמרים בנושא "יצירת תרבות אושר ארגוני" בחרנו להציג בפניכם אסטרטגיה נוספת להגברת אושר: רוצים להיות מאושרים יותר ? שנו את היחס שלכם ללחץ.

מאת: אילה פינקוייסייעוץ עסקי04/08/161262 צפיות
עבור ארגונים, עובדים מאושרים משמעותם תוצאות טובות יותר בשורה התחתונה! אז, איך יוצרים עובדים מאושרים? בסדרת המאמרים הבאה נציג בפניכם 3 דרכים פשוטות ליצירת עובדים מאושרים אשר יגדילו את הרווחים. השבוע: הגברת תמיכה חברתית.

מאת: אילה פינקוייסאימון עסקי20/04/162595 צפיות
חג האביב מביא עמו תחושות של התחדשות והתרעננות במישור האישי. במאמר הקודם הצגנו בפניכם מה קורה במוחנו במהלך תהליך היצירתיות ואת הרשתות המוחיות שמופעלות בעת עיסוק בפתרון בעיות יצירתי. במאמר זה, כפי שהבטחנו, נציג בפניכם מדריך פשוט, הכולל 6 הנחיות פשוטות להגברת יצירתיות ועידוד החדשנות בארגונכם

מאת: אילה פינקוייסייעוץ עסקי14/02/161157 צפיות
אם חשבתם שהיותנו מחוברים כל הזמן לסמארטפון מביא תועלת, חשבו שנית. ההשלכה הגדולה ביותר של המהירות החדשה שלנו היא ההשפעה על חיינו, ויותר מכך על מוחנו. להלן כמה דרכים שיאפשרו לכם לשמור על מוח בריא ופרודוקטיבי בעבודה. הצעצועים החדשים המהירים של היום, הסמארטפונים והטאבלטים , עוזרים לאנשים לעבוד מתי, היכן ואיך שהם רוצים. נרגשים מן החירות שזה עתה זכו, אנשים נשארים מחוברים 24/7 , ועובדים מהר ככל האפשר.

מאת: אילה פינקוייסייעוץ עסקי14/02/161391 צפיות
אף התערבות טכנית לא תספק, אלא אם כן אנחנו מוכנים לעבוד על עצמנו. רגשות הם בלב הדינמיקה הזאת, ההתרגשות והחרדה הנוצרות על ידי מידע חדש הם הדלק שמניע אותנו לקטוע את עצמנו שוב ושוב, וכל שינוי שאנו מבקשים לעשות יהיה תלוי ביכולת שלנו לגשת, להבין ולמנף רגשות אלה ולא להיות מונעים על ידם באימפולסיביות. אין מרשם פשוט לניהול רגש, אבל יש צעדים שאנו יכולים לנקוט : פעילות גופנית סדירה ושינה מספקת הן קריטיות. הרהורים על החוויות שלנו דרך כתיבה ביומן או אימון אישי או קבוצתי יכול לעזור לנו להבין את התגובות הרגשיו

מאת: אילה פינקוייסייעוץ עסקי14/02/161097 צפיות
6 שינויים פשוטים שיגרמו למוח שלכם לעבוד ביעילות רבה יותר ב-2016 אם תקיימו המלצותינו בכתבה זו- תקבלו תוצאות מדהימות! בחמש השנים האחרונות, תחום הנוירוסיינס צבר תאוצה משמעותית ונכנס לתחום הניהול החדשני. חברת Coachvision מביאה ללקוחותיה את החידושים האחרונים ומשלבת אותם בפיתוח אישי וארגוני. במאמר זה אנו ממליצים על שינויים קלים באורח חייכם על מנת שתוכלו לקצור הצלחות בשנה הקרובה ואנו מקווים שתהיה זו שנה יצירתית ומוצלחת במיוחד. האיבר השוקל קילו וחצי בין אוזנינו שולט בכל דבר שאנו עושים. אנו תלויים בו לג

מאמרים נוספים בנושא אימון עסקי

מאת: ניר שגבאימון עסקי24/11/193611 צפיות
ייעוץ אסטרטגי הוא חובה לכל בעל עסק או דורש עבודה. בצורה הזו ניתן להגיע לתוצאות מיטביות ולהשגת יעדים ביעילות.

מאת: ירון שוראימון עסקי14/08/173758 צפיות
מי שאחראי על התוצאות העסקיות שלנו זה אנחנו. יש לנו 100% אחריות על התוצאות שלנו.

מאת: ירון שוראימון עסקי07/08/173783 צפיות
ה-well-being שלנו כולל תזונה, שינה, פעילות גופנית, בריאות, יחסים ופנאי. הוא משפיע בצורה ניכרת על העבודה שלנו.

מאת: ירון שוראימון עסקי28/06/174129 צפיות
איך למקסם את ההצלחה שלכם במכירות בעזרת 2 כלים חשובים: הקשבה יוצאת דופן ובחירת הוויות.

מאת: ירון שוראימון עסקי11/12/162631 צפיות
גם אתם מרגישים פער בין המקצועיות שלכם לבין מה שאתם מרוויחים? כל הזמן חיים במתח שלא תצליחו? שלא תקודמו בעבודה? מפחדים להיכשל? לא מרגישים בטוחים בעצמכם? הגיע הזמן לשחרר את מה שמעכב אתכם. התחילו לצמוח.

מאת: מגניב אימון עסקי10/08/163055 צפיות
אם אתם מאלו שמחפשים ללמוד משהו בשביל להפוך אותו למקצוע יש לכם לא מעט אופציות. אתם יכולים ללמוד לתואר ראשון ויכולים לעשות קורס קצר, ומגוון הקורסים הינו עצום. קורס מכירות הוא אחד מאותם קורסים, קורס שבסופו יש מקצוע ביד ובעיקר לא מעט עבודה. קורס מכירות הוא קורס המשלב המון יידע ושיטות עבודה וגם לא מעט פסיכולוגיה של הלקוח. יש לא מעט מכללות שמאפשרות ללמוד קורס כזה ואתם צריכים בסופו של דבר ללכת אל זו שהבוגרים שלה הצליחו למצוא עבודה טובה ובעיקר מרוויחים טוב מהתחום.

מאת: אילה פינקוייסאימון עסקי20/04/162595 צפיות
חג האביב מביא עמו תחושות של התחדשות והתרעננות במישור האישי. במאמר הקודם הצגנו בפניכם מה קורה במוחנו במהלך תהליך היצירתיות ואת הרשתות המוחיות שמופעלות בעת עיסוק בפתרון בעיות יצירתי. במאמר זה, כפי שהבטחנו, נציג בפניכם מדריך פשוט, הכולל 6 הנחיות פשוטות להגברת יצירתיות ועידוד החדשנות בארגונכם

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica