חפש מאמרים:
שלום אורח
06.12.2019
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פירוט התוכניות ב"חוויה היהודית"

מאת: דוד דרומרחינוך ילדים06/07/2016936 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אנו מציעים שעה שבועית קבועה במערכת בנושאי

"סיפורי המקרא " והאקטואליה שלה בימינו

ו/או "פרקי אבות".

השיעורים מלווים בפעילויות מגוונות:

חידונים, הצגות, שירים, עבודות יצירה ומשחקים אטרקטיביים.

בנוסף, ניתן להזמין סדנאות מפעילות,

לאורך מס' שיעורים רצופים

בשיעורים שאינם קבועים במערכת בנושאים הבאים:

"בין אדם לחברו"

המפגשים יעסקו בנושאים חשובים מאוד לפרט בחברה הישראלית. העברת מסרים של סבלנות וסובלנות, הדאגה לזולת, הכרת זכויות האדם וזכויות הילד והאיזון ביניהם לבין החובה בחברה.

כבוד האדם, אהבת הרע ואחריות לאומית כשהבסיס הוא מורשת ישראל, ערכי היהדות וזהות יהודית.

הנושא

פירוט

זמן העברה

"מכעס לפיוס"

הבחנה בין כעס לפיוס.

מסקנה - על מנתלהתפייס יש צורך בהתנתקות מן הכעס.

2  ש' רצופות

"ייחודו של האדם"

הבנת השונות בין בניהאדם. כל אחד הוא מיוחד - הבנה שבכל אדם קיימת היכולת לתרום מן המיוחד שבולשלמות הכלל.

2  ש' רצופות

"אהבה=נתינה"

הבנת המושג"אהבה", מהי נתינה, שילוב של שני המושגים והבנה שתרומה של כל פרטתורמת לחברה בריאה ואוהבת.

2  ש' רצופות

שמירתהלשון

מטרת השיעור להקנות

את ארבעת מרכיבי"לשון הרע":

*לשון הרע *רכילות

*הוצאת שם רע

*אבק לשון הרע, ואתהנזק שעלול להיגרם כתוצאה מאי הקפדה על שמירת הלשון. מהו דיבור ראוי ונכוןבחברה.

2  ש' רצופות

"עזרה לזולת - חסד"

מטרת השיעור - הקנייתערכי עזרה לזולת והמעלה הגדולה שבגמילות חסדים.

2  ש' רצופות

"כיבוד הורים"

הכרת מקור המצווהוהשלכותיה לקיום חיים בריאים, שלמות המשפחה והמשך הדורות.

2  ש' רצופות

"חברות"

איזהו חבר טוב?

מהות החברות.

רכישת חבר והענקהלחבר.

2 ש' +2 ש'

לא רצופות.

"אהבת העם והארץ"

המפגשים עוסקים במורשת ההיסטורית של עם ישראל בארץ ישראל, בהסתמך על מסורת ישראל, תוך שימת דגש על החובה לאהבת ישראל בפרט ואהבת האדם באשר הוא אדם בכלל.

הנושא

פירוט

זמן העברה

"אחדות ישראל"

הכרה של מגזריםואוכלוסיות שונות בעם ישראל והתמודדות בעזרת משחק תפקידים עם כל אחד מסוגיהאוכלוסיה.

הכרה בחשיבות אחדותעם ישראל. (אחדות ולא אחידות)

מפגש 1 של 4 ש'

"אהבתהעם והארץ"

מרכז למידה בנושא"זכויותינו על הארץ הזאת וסמלים בתולדות העם והמדינה"

פעילות במוקדים,

4 ש' רצופות.    (הפעילות שכבתית)

"חיזיון אור-קולי"

"ירושלים - עבר הווה עתיד" -ההיסטוריה של ירושלים מתקופת האבות ועד ימינו באמצעים אורקוליים ואומנותייםמרשימים ביותר.

כ-45 דקות

"חגים ומועדים"

נושא

פירוט

זמן העברה

"שבת"

חוויית "שולחן שבת", התלמיד יבין את הטעמים לכל המצוות והמנהגים הקשוריםבשבת. (מההכנות לשבת דרך הדלקת הנרות ועד להבדלה)

2 ש' רצופות

"חגיתשרי +

חשבון נפש"

הכרת המושג"חשבון נפש", הכרת התאריכים החשובים בחודש תשרי, פרטי החגים, המצוות והמנהגיםהתלויים בהם.

2 ש' רצופות

"חנוכה"

"תולדותהנר" - סוגי נרות ביהדות ושימושיהם.

שיעור בנושא החג על כל מנהגיו והרקע

ההיסטורי.                                        (השיעורכולל בניית חנוכיות)

"בינגוחנוכה" - הצגה תוך הכרת המושגים הקשורים בחנוכה.

2 ש' רצופות

"ט"ו בשבט"

*  "חדווה וישראל" - הקשר בין

עם ישראל לארץ חמדת אבות.

* "כי האדם עץ השדה" -

הקבלה בין אדם לעץ וכו'.

*  "חמישהעשר בשבט" -

לעומת א' בשבט. (המחלוקת בין

בית שמאי לבית הלל)

* "מצוות התלויות בארץ" -

תרומות ומעשרות, ערלה וכו'.

2ש' רצופות

"פורים"

הכרת סיפור המגילה,הדמויות הפועלות בה, מנהגי החג וטעמיו. (בסיפור, בהצגה וביצירה)

2 ש'רצופות

"פסח"

*מוקדים - בפעילות 4 תחנות בהן

ילמד התלמידאת דיני החג ומנהגיו,

ויחווה את:

  • - חוויית ליל הסדר,
  • - הגעלת כלים,
  • - משמעות ה-"4" בניסן ובפסח,
  • - מושגים הקשוריםבחג (במשחק "9 בריבוע") ועוד...

*  הצגה -"ליל הסדר".

4 ש' רצופות

"ל"ג בעומר"

הכרת הרקע ההיסטורילל"ג בעומר ומנהגי החג. התלמיד יכיר את המושגים הקשורים בספירת העומר ובחגעצמו ואת הדמויות הקשורות בחג זה.

2 ש'רצופות

"ירושלים -

אתרים ושערים"

מסע על פני ירושליםואתריה - מירושלים המערבית לתוך העיר העתיקה.

פעילויות בכל אתרואתר.

3 ש'רצופות

"שבועות"

התלמיד יכיר את מנהגיהחג ודיניו, הכרת סיפור מגילת רות והבנת הקשר בין קבלת התורה להיווצרות העם.

הפעילות מועברת במוקדים. 3 ש' לכל שכבה.

"אישים ואירועים":

"אישיםומושגים"

הכרת הרצף ההסטורי ,דמויות מרכזיות שונות, מושגים הקשורים בתולדות העם והארץ ומעגל החיים היהודיים.

2 ש'רצופות

"החודש העברי"

הכרת מהלך גרמיהשמים, הכרת לוחות שנה שונים, הייחוד של הלוח העברי, שמות החודשים ומשמעותם,אגדות, מדרשים וכו'...

2ש' רצופות

"שמיטה"

מערך בנושא שנת שמיטהעל כל הנגזרות ממנה, כולל העמקת הידע של המס' 7 ביהדות והקשר שלו לשמיטה.

2ש' רצופות

הפעלות הורים וילדים:

  • הפעלה לקבלת החומש - "התורה שלי".

(באמצעות משחק - "מסע מבריאת העולם עד לקבלת התורה", הכולל משימות תחרותיות מגוונות, הצגות , שירה, ריקוד ועוד... ועבודת יצירה).

  • הפעלה לקבלת הסידור - הצגה "כוחה של תפילה"+ משחק מפעיל "הסידור השלם" + סיפור בשקפים "גלגולו של סידור" + יצירה + דף הבקשות שלי.

תכנית "בר/בת מצוה" -  "לגעת בשורשים".

התוכנית מוצעת לתלמידי כיתות ו' בבתי ספר יסודיים  ולתלמידי כיתות ז' בחטיבות הביניים.

במסגרת התוכנית יועברו נושאים חשובים שכל נער ונערה ראוי שיכירו:

* תחילתו של עם                      * מעמד האשה ביהדות

* היחיד והיחד                         *  המצוות

* מבנה התנ"ך                          * התפילה

* מהות בר/בת מצוה                 * כיבוד הורים

* הדרשה שלי                          * שבת

* מילדות לבגרות                     * אישים ביהדות

* מושגים ביהדות

כל זאת, בסדנאות ופעילויות מגוונות ומעניינות, בלווי חוברת עבודה המכילה את כל הנושאים הנ"ל.

  • בסיום התוכנית יתקיים "יום שיא" באחד מאתרי המורשת, בשיתוף ההורים. יום השיא כולל כניסה ופעילות באתר ומסיבת בר/בת מצווה בלווי מוסיקלי, כיבוד עשיר, צילום האירוע ומתנה לחתני וכלות בר/בת המצווה.
  • ניתן ללמד את נושא בר/בת מצווה בימים מרוכזים או לאורך זמן

(עפ"י בקשת ביה"ס).

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מנכ"ל ארגון "אורי עוז-הפקות"חבר בעמותות "רוח טובה" "החוויה היהודית"מנהל קשרי חברה וקהילה ב"קמפוס מופת למדעים",אחראי על מיזמים חינוכיים ,קשרי קהילה ומשימות לאומיות בפרוייקט "מצליח" -מצויינות לימודית חברתית, מנהל אתר "תורה" http://www.torah.in/he1

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דוד דרומר

מאת: דוד דרומריהדות26/11/18829 צפיות
הגמ' מביאה סגולה להצלחה בלימוד:ללמוד ליד נהר - סימן טוב הוא - כשם שמי הנהר שופעים ואינם פוסקים, כך לא יפסק לימודכם ויצליח. (כריתות ו.(

מאת: דוד דרומריהדות12/11/18844 צפיות
אין ספק שתמימות מעלה נשגבה היא, אבל אין לה ערך אצל הרמאים ...

מאת: דוד דרומריהדות06/11/18853 צפיות
בסוף, הכול יהיה טוב. אז אם זה לא טוב, זה לא הסוף !!

מאת: דוד דרומריהדות04/11/18849 צפיות
אדם צריך להאמין שאפילו קש המונח על הארץ הוא בגזירת השם יתברך שגזר להיות מונח שם. ויש השגחה פרטית איך תהא מונחת עם הקצוות לכאן או לכאן. (אמרי פינחס).

מאת: דוד דרומריהדות31/10/18689 צפיות
דבר גדול זה להיות בשמחה - כל ההישג של היצר הרע הוא לא רק עצם העבירה, אלא העצבות שאחר כך "... (שמש ינון)

מאת: דוד דרומריהדות29/10/18680 צפיות
הגאון החסיד רבי הילל מפריטש אמר: כשמתרגלים לחושך, מתחילים לחשוב שהחושך הוא אור.

מאת: דוד דרומריהדות22/10/18479 צפיות
אם אין לאדם אישה, אין לו במה לתרץ את מעשיו; אבל כשיש לו אישה, היא משמשת בעבורו 'עזר כנגדו' ומעתה יש לו תירוץ נוח לכל מה שאין הוא רוצה לעשות, בטענה שהאישה אינה מסכימה לכך.

מאמרים נוספים בנושא חינוך ילדים

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/19349 צפיות
לפעמים אנו עומדים נדהמים כשילדינו מתנהגים בצורה הפוכה מזו שבקשנו מהם, ולא מעלים על דעתנו את האפשרות הפשוטה: הם לא הבינו אותנו

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/19340 צפיות
נטל הילד את הסל, וכשהוא מצויד במיטב אזהרותיה של אמו יצא לחנות, העפיל על שתי המדרגות בפתח ופנה למוכר בקול צייצני: "אמא בקשה שני בקבוקי חלב"

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/19321 צפיות
מדוע דווקא השולחן הישן והרעוע האריך ימים יותר מאחיו החדש והנוצץ? ואיך כל זה קשור לחינוך?

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/19337 צפיות
"לא המדרש עיקר אלא ה'מעשה'" – הסיפור שאותו מספרים כדי להעביר את המסר. למה חשוב לספר סיפורים, ואיך מספרים סיפור טוב?

מאת: בתיה כץחינוך ילדים17/09/19334 צפיות
חייכתי למראה היצירה של בתי הבכורה. אולם כשראיתי מה חולל הפתק הקטן, נמחק החיוך והפך להבעת השתאות

מאת: בתיה כץחינוך ילדים17/09/19370 צפיות
"סימן לבנים" – מה שלמדתי מזגג ביום סוער

מאת: בתיה כץחינוך ילדים17/09/19333 צפיות
יכולת זו של ניתוח דברים, יכולת נרכשת היא. תלויה היא בהרגל של הפניית תשומת הלב לכיוון חשיבה זה, ובעקביות

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica