חפש מאמרים:
שלום אורח
25.08.2019
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פירוט התוכניות ב"חוויה היהודית"

מאת: דוד דרומרחינוך ילדים06/07/2016902 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אנו מציעים שעה שבועית קבועה במערכת בנושאי

"סיפורי המקרא " והאקטואליה שלה בימינו

ו/או "פרקי אבות".

השיעורים מלווים בפעילויות מגוונות:

חידונים, הצגות, שירים, עבודות יצירה ומשחקים אטרקטיביים.

בנוסף, ניתן להזמין סדנאות מפעילות,

לאורך מס' שיעורים רצופים

בשיעורים שאינם קבועים במערכת בנושאים הבאים:

"בין אדם לחברו"

המפגשים יעסקו בנושאים חשובים מאוד לפרט בחברה הישראלית. העברת מסרים של סבלנות וסובלנות, הדאגה לזולת, הכרת זכויות האדם וזכויות הילד והאיזון ביניהם לבין החובה בחברה.

כבוד האדם, אהבת הרע ואחריות לאומית כשהבסיס הוא מורשת ישראל, ערכי היהדות וזהות יהודית.

הנושא

פירוט

זמן העברה

"מכעס לפיוס"

הבחנה בין כעס לפיוס.

מסקנה - על מנתלהתפייס יש צורך בהתנתקות מן הכעס.

2  ש' רצופות

"ייחודו של האדם"

הבנת השונות בין בניהאדם. כל אחד הוא מיוחד - הבנה שבכל אדם קיימת היכולת לתרום מן המיוחד שבולשלמות הכלל.

2  ש' רצופות

"אהבה=נתינה"

הבנת המושג"אהבה", מהי נתינה, שילוב של שני המושגים והבנה שתרומה של כל פרטתורמת לחברה בריאה ואוהבת.

2  ש' רצופות

שמירתהלשון

מטרת השיעור להקנות

את ארבעת מרכיבי"לשון הרע":

*לשון הרע *רכילות

*הוצאת שם רע

*אבק לשון הרע, ואתהנזק שעלול להיגרם כתוצאה מאי הקפדה על שמירת הלשון. מהו דיבור ראוי ונכוןבחברה.

2  ש' רצופות

"עזרה לזולת - חסד"

מטרת השיעור - הקנייתערכי עזרה לזולת והמעלה הגדולה שבגמילות חסדים.

2  ש' רצופות

"כיבוד הורים"

הכרת מקור המצווהוהשלכותיה לקיום חיים בריאים, שלמות המשפחה והמשך הדורות.

2  ש' רצופות

"חברות"

איזהו חבר טוב?

מהות החברות.

רכישת חבר והענקהלחבר.

2 ש' +2 ש'

לא רצופות.

"אהבת העם והארץ"

המפגשים עוסקים במורשת ההיסטורית של עם ישראל בארץ ישראל, בהסתמך על מסורת ישראל, תוך שימת דגש על החובה לאהבת ישראל בפרט ואהבת האדם באשר הוא אדם בכלל.

הנושא

פירוט

זמן העברה

"אחדות ישראל"

הכרה של מגזריםואוכלוסיות שונות בעם ישראל והתמודדות בעזרת משחק תפקידים עם כל אחד מסוגיהאוכלוסיה.

הכרה בחשיבות אחדותעם ישראל. (אחדות ולא אחידות)

מפגש 1 של 4 ש'

"אהבתהעם והארץ"

מרכז למידה בנושא"זכויותינו על הארץ הזאת וסמלים בתולדות העם והמדינה"

פעילות במוקדים,

4 ש' רצופות.    (הפעילות שכבתית)

"חיזיון אור-קולי"

"ירושלים - עבר הווה עתיד" -ההיסטוריה של ירושלים מתקופת האבות ועד ימינו באמצעים אורקוליים ואומנותייםמרשימים ביותר.

כ-45 דקות

"חגים ומועדים"

נושא

פירוט

זמן העברה

"שבת"

חוויית "שולחן שבת", התלמיד יבין את הטעמים לכל המצוות והמנהגים הקשוריםבשבת. (מההכנות לשבת דרך הדלקת הנרות ועד להבדלה)

2 ש' רצופות

"חגיתשרי +

חשבון נפש"

הכרת המושג"חשבון נפש", הכרת התאריכים החשובים בחודש תשרי, פרטי החגים, המצוות והמנהגיםהתלויים בהם.

2 ש' רצופות

"חנוכה"

"תולדותהנר" - סוגי נרות ביהדות ושימושיהם.

שיעור בנושא החג על כל מנהגיו והרקע

ההיסטורי.                                        (השיעורכולל בניית חנוכיות)

"בינגוחנוכה" - הצגה תוך הכרת המושגים הקשורים בחנוכה.

2 ש' רצופות

"ט"ו בשבט"

*  "חדווה וישראל" - הקשר בין

עם ישראל לארץ חמדת אבות.

* "כי האדם עץ השדה" -

הקבלה בין אדם לעץ וכו'.

*  "חמישהעשר בשבט" -

לעומת א' בשבט. (המחלוקת בין

בית שמאי לבית הלל)

* "מצוות התלויות בארץ" -

תרומות ומעשרות, ערלה וכו'.

2ש' רצופות

"פורים"

הכרת סיפור המגילה,הדמויות הפועלות בה, מנהגי החג וטעמיו. (בסיפור, בהצגה וביצירה)

2 ש'רצופות

"פסח"

*מוקדים - בפעילות 4 תחנות בהן

ילמד התלמידאת דיני החג ומנהגיו,

ויחווה את:

  • - חוויית ליל הסדר,
  • - הגעלת כלים,
  • - משמעות ה-"4" בניסן ובפסח,
  • - מושגים הקשוריםבחג (במשחק "9 בריבוע") ועוד...

*  הצגה -"ליל הסדר".

4 ש' רצופות

"ל"ג בעומר"

הכרת הרקע ההיסטורילל"ג בעומר ומנהגי החג. התלמיד יכיר את המושגים הקשורים בספירת העומר ובחגעצמו ואת הדמויות הקשורות בחג זה.

2 ש'רצופות

"ירושלים -

אתרים ושערים"

מסע על פני ירושליםואתריה - מירושלים המערבית לתוך העיר העתיקה.

פעילויות בכל אתרואתר.

3 ש'רצופות

"שבועות"

התלמיד יכיר את מנהגיהחג ודיניו, הכרת סיפור מגילת רות והבנת הקשר בין קבלת התורה להיווצרות העם.

הפעילות מועברת במוקדים. 3 ש' לכל שכבה.

"אישים ואירועים":

"אישיםומושגים"

הכרת הרצף ההסטורי ,דמויות מרכזיות שונות, מושגים הקשורים בתולדות העם והארץ ומעגל החיים היהודיים.

2 ש'רצופות

"החודש העברי"

הכרת מהלך גרמיהשמים, הכרת לוחות שנה שונים, הייחוד של הלוח העברי, שמות החודשים ומשמעותם,אגדות, מדרשים וכו'...

2ש' רצופות

"שמיטה"

מערך בנושא שנת שמיטהעל כל הנגזרות ממנה, כולל העמקת הידע של המס' 7 ביהדות והקשר שלו לשמיטה.

2ש' רצופות

הפעלות הורים וילדים:

  • הפעלה לקבלת החומש - "התורה שלי".

(באמצעות משחק - "מסע מבריאת העולם עד לקבלת התורה", הכולל משימות תחרותיות מגוונות, הצגות , שירה, ריקוד ועוד... ועבודת יצירה).

  • הפעלה לקבלת הסידור - הצגה "כוחה של תפילה"+ משחק מפעיל "הסידור השלם" + סיפור בשקפים "גלגולו של סידור" + יצירה + דף הבקשות שלי.

תכנית "בר/בת מצוה" -  "לגעת בשורשים".

התוכנית מוצעת לתלמידי כיתות ו' בבתי ספר יסודיים  ולתלמידי כיתות ז' בחטיבות הביניים.

במסגרת התוכנית יועברו נושאים חשובים שכל נער ונערה ראוי שיכירו:

* תחילתו של עם                      * מעמד האשה ביהדות

* היחיד והיחד                         *  המצוות

* מבנה התנ"ך                          * התפילה

* מהות בר/בת מצוה                 * כיבוד הורים

* הדרשה שלי                          * שבת

* מילדות לבגרות                     * אישים ביהדות

* מושגים ביהדות

כל זאת, בסדנאות ופעילויות מגוונות ומעניינות, בלווי חוברת עבודה המכילה את כל הנושאים הנ"ל.

  • בסיום התוכנית יתקיים "יום שיא" באחד מאתרי המורשת, בשיתוף ההורים. יום השיא כולל כניסה ופעילות באתר ומסיבת בר/בת מצווה בלווי מוסיקלי, כיבוד עשיר, צילום האירוע ומתנה לחתני וכלות בר/בת המצווה.
  • ניתן ללמד את נושא בר/בת מצווה בימים מרוכזים או לאורך זמן

(עפ"י בקשת ביה"ס).

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מנכ"ל ארגון "אורי עוז-הפקות"חבר בעמותות "רוח טובה" "החוויה היהודית"מנהל קשרי חברה וקהילה ב"קמפוס מופת למדעים",אחראי על מיזמים חינוכיים ,קשרי קהילה ומשימות לאומיות בפרוייקט "מצליח" -מצויינות לימודית חברתית, מנהל אתר "תורה" http://www.torah.in/he1

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דוד דרומר

מאת: דוד דרומריהדות26/11/18780 צפיות
הגמ' מביאה סגולה להצלחה בלימוד:ללמוד ליד נהר - סימן טוב הוא - כשם שמי הנהר שופעים ואינם פוסקים, כך לא יפסק לימודכם ויצליח. (כריתות ו.(

מאת: דוד דרומריהדות12/11/18793 צפיות
אין ספק שתמימות מעלה נשגבה היא, אבל אין לה ערך אצל הרמאים ...

מאת: דוד דרומריהדות06/11/18812 צפיות
בסוף, הכול יהיה טוב. אז אם זה לא טוב, זה לא הסוף !!

מאת: דוד דרומריהדות04/11/18813 צפיות
אדם צריך להאמין שאפילו קש המונח על הארץ הוא בגזירת השם יתברך שגזר להיות מונח שם. ויש השגחה פרטית איך תהא מונחת עם הקצוות לכאן או לכאן. (אמרי פינחס).

מאת: דוד דרומריהדות31/10/18644 צפיות
דבר גדול זה להיות בשמחה - כל ההישג של היצר הרע הוא לא רק עצם העבירה, אלא העצבות שאחר כך "... (שמש ינון)

מאת: דוד דרומריהדות29/10/18630 צפיות
הגאון החסיד רבי הילל מפריטש אמר: כשמתרגלים לחושך, מתחילים לחשוב שהחושך הוא אור.

מאת: דוד דרומריהדות22/10/18438 צפיות
אם אין לאדם אישה, אין לו במה לתרץ את מעשיו; אבל כשיש לו אישה, היא משמשת בעבורו 'עזר כנגדו' ומעתה יש לו תירוץ נוח לכל מה שאין הוא רוצה לעשות, בטענה שהאישה אינה מסכימה לכך.

מאמרים נוספים בנושא חינוך ילדים

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"חינוך ילדים12/07/19199 צפיות
אם חלק מהנכדים שלנו כבר גדולים , נצלו את החופש להקניית תכנון פיננסי וחינוך לחיסכון. בדרך כלל הסבים מפנקים, אבל אפשר תוך כדי פינוק גם לחנך.

מאת: רונית שמאי שורץחינוך ילדים15/03/19603 צפיות
נניח שהילד מתקשה במקצוע או שניים ואתם הייתם רוצים לעזור לו בשעורים פרטיים. הילד מסרב בתוקף!לפני שנצא לקרב השכנועים, כמה כללים חשובים. בואו נחשוב באיזו מידה המקצוע שבו מדובר חשוב להמשך הלימודים או להמשך החיים של הילד. אם מדובר על מוזיקה והילד לא נוטה לזה ולא מוכשר בשירה, הציון "עובר" רק מנבא שהוא לא יהיה מועמד לתכנית “כוכב נולד”. מכירים כמה אנשים כאלה שנשארו בחיים? אז אפשר להתגבר על זה.

מאת: יצחק בכרחינוך ילדים18/06/181551 צפיות
סיפור לפני שינה הוא אחד מהדברים החשובים שאנו עושים עבור הילדים שלנו. על פי המחקר הנוכחי הורה שטורח לקרוא סיפור לילדו לפני השינה משפר את היחס איתו ומעלה את סיכויו להצליח בלימודים וכן תורם ליכולות הרגשיות והמילולית. הורים אלה משפרים למעשה חלקים שונים במוח של הילדים. סריקות מוח שנעשו שהדגימו כיצד אזורים במוח שאחראים למיומנות שפה הכוללים בין היתר את האזור שאחראי להבנת המילים וכן האזור שאחראי לדמיון ערים יותר אצל ילדים שהוריהם נהגו להקריא להם סיפורים באופן שג

מאת: רוני הכהןחינוך ילדים28/05/181233 צפיות
כאשר נכנסים אל גן במודיעין צפויים לראות את השינויים הללו בתחילת דרכם, וככל הנראה את כל אלה נראה בכל גני הילדים עוד קצת זמן.

מאת: גולאסוחינוך ילדים07/11/17823 צפיות
מקושי רב בלימודים - להצלחה. להרגשת סיפוק ומיצוי עצמי. מהם אסטרטגיות למידה בעצם וכיצד הן מסייעות לילד להצליח בלימודים - וכן , גם בחיים. הדרך בה הילדים לומדים לא השתנתה כבר שנים. מערכת החינוך טרם עשתה את המעבר משיטות הלימוד הישנות ולכן קיימת אי התאמה בין הדרישות לבין הביצועים והציונים. ילדים רבים מתמודדים בחיי היום יום שלהם עם בעיות שונות כגון קשב וריכוז, וליקויי למידה.

מאת: הפרופסור הלא מפוזרחינוך ילדים11/09/171621 צפיות
המבחן לאיתור תלמידים מחוננים לא תמיד מאתר את התלמידים המחוננים והוא מפלה בין אזורים גאוגרפיים. נקודה נוספת חשובה קשורה לעובדה שסינון "המוני" לא בודק מנת משכל. וכך קורה שילדים מחוננים (בעלי מנת משכל קלינית גבוהה מאוד) שלא מתורגלים בעבודה תחת לחץ או לא מכירים שאלון מרובה אפשרויות וכדומה, נשארים מחוץ לתכנית לילדים מחוננים למרות שהם מתאימים לתכנית למחוננים וצריכים את ההעשרה הזאת מאד. לילדים אלו ההכנה חשובה מאד. אל תמתינו שיחליטו בשבילכם האם הילד/ה שלכם ראוי לקבל את תכניות העשרה תפעלו!

מאת: רוני הכהןחינוך ילדים09/10/16783 צפיות
איך יודעים איזו דרך היא הכי נכונה עבור כל אחד? מכירים את השיטות.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica