חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

קידום פרויקטים של תמ"א 38

מאת: הדסהנדל"ן28/11/20163708 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

תמ"א 38 היא תכנית מתאר ארצית, אשר אושרה באפריל 2005. התכנית מתייחסת לחיזוק מבנים קיימים בפני רעידות אדמה. התכנית מגדירה אילו מבנים בתקן הישראלי 413, ועבורם נדרשת עבודות חיזוק. בנוסף לחיזוק מבנים, בניינים אשר עוברים תמ"א 38 מקבלים היתר לתוספות בנייה ונהנים מהקלות מס השבחה ופטורים משמעותיים ממס. ההיתרים וההקלות מטרתם להפוך את תמ"א 38 לאטרקטיבית וכדאית, הן מצד הדיירים והן מצד היזמים. עלויות חיזוק המבנים הינן גבוהות ויש צורך באישורים רבים ותהליך בירוקרטי מורכב. תמ"א 38 מאפשרת לדיירים ליהנות מיתרונות של חיזוק ללא הוצאה כספית או טרחה מיותרת מצדם, ואף מעלייה בשווי הנכס הודות להגדלת שטח הדירה ושדרוג תשתיות וחזות הבניין. היזמים מצדם נהנים מזכויות הבניה שמאפשרות הוספת דירות לבניין ומכירתן.

ישראל יושבת על אזור מועד לרעידות אדמה - אזור השבר הסורי-אפריקאי. היות ומרבית המבנים שנבנו בארץ עד שנת 1980 אינם עומדים בדרישות התקן הישראלי 413, ישנה חשיבות רבה בקידום פרויקטים של תמ"א 38. מאז התחלת קידום בפועל של פרויקטים מסוג זה בשנת 2008, חלה עליה הדרגתית אך משמעותית בהיקף היישום של תמ"א 38 ובאזורים בהם היא מיושמת בארץ.

בכדי להבטיח שפרויקט תמ"א 38 יצא לפועל ויושלם בהצלחה וברווח מקסימלי לכלל דיירי הבניין, מומלץ להסתייע בשירותי חברת ניהול פרויקטים. חברה מקצועית ומנוסה בתחום תצליח להביא את הדיירים לכלל הסכמה בשלב הייזום, שלב ראשוני בו רבים מהפרויקטים 'נופלים' ולמעשה לא יוצאים לדרך כלל. ניהול פרויקטים בבניה אינו משימה קלה, כל שכן כשמדובר על בניין בו מספר בעלי דירות, ויש צורך לגבש תכנית לשביעות רצון כולם ותוך שמירה על האינטרסים של כל הצדדיים. מעבר לדיירים, חברת ניהול פרויקטים צריכה להתנהל מול גורמים שונים רבים ביניהם הרשויות, ספקים וגורמים מקצועיים שונים.

ניהול פרויקטים של תמ"א 38 הינו משימה מורכבת, המצריכה ידע מקצועי וניסיון רב במגוון תחומים ביניהם, משפט, פיננסים, תכנון ואדריכלות, הנדסה וביצוע ועוד. כאמור, חברת ניהול פרויקטים תלווה את הדיירים החל מן השלב הראשוני של הייזום, בשלבי מו"מ מול יזמים אפשריים, בחירת עו"ד שילווה את הפרויקט וכו'. לאחר שנחתם הסכם בין הדיירים והיזם הנבחר, פרויקט תמ"א 38 עובר לשלב התכנון בו מגובש תכנון אדריכלי מפורט ומוגשות תכניות לקבלת היתר בניה. השלב הבא הוא שלב עבודות הבניה עצמן אשר כולל בין היתר בניה של יסודות ושלד, שדרוג תשתיות הבניין והחזות החיצונית שלו ועוד. לאחר סיום עבודות הבנייה מוגש טופס 4 שהינו בקשת אישור חיבור לתשתיות חשמל, מים וכו'. בשלב הסופי עורכים שינוי רישום צו הבית המשותף והצמדת השטחים החדשים לבעלי הדירות הקיימות.

ניהול פרויקטים משמעו שבעלי הדירות בבניין ייהנו מליווי מקצועי מתחילת הפרויקט ועד סופו. ידע מקצועי בתחומים השונים הכרוכים בפרויקט תמ"א 38 וכמובן גם ניסיון יכולים למנוע היתקעות הפרויקט בשלב הייזום, ובשלבים מאוחרים יותר יבואו לידי ביטוי ביעילות קידום הפרויקט וחסכון בזמן וכסף. התוצאה היא הוצאה לפועל של הפרויקט וסיומו בהצלחה, תוך מקסום הרווחים מהם ייהנו הדיירים בסוף התהליך.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת הדסה

מאת: הדסהאימון מנהלים28/08/182909 צפיות
מנהלים ואנשי מקצוע בחברות וארגונים שונים, דוגמת מוסדות בריאות או חינוך וכן חברות בתחומים שונים במשק, יכולים להפיק רבות מלימודי פיתוח מנהיגות. כיום מרכזים שונים מציעים סדנאות, ימי עיון, כנסים והכשרות בנושא, אשר מקנים טכניקות וכלים לחיזוק כישורי מנהיגות. מומלץ לבחור בלימודים אשר הינם בעלי אופי חווייתי התנסותי ולא רק תיאורטי, ואשר מקנים כלים מעשיים בהם המשתתפים יכולים להתנסות עוד במהלך הלימודים.

מאת: הדסהתרבות ובידור06/11/174391 צפיות
בתקופה האחרונה נפוץ להעביר כנסים ואירועים במרכזי כנסים אשר מפוזרים בכל רחבי הארץ. חשוב לציין שלא מספיק לבחור מרכז ואולם כנסים איכותי, אלה יש לקחת בחשבון את אופן בו תעצבו את האולם ובכך תגרמו לכנס לעבור בצורה מקצועית וטובה. במאמר זה ננסה לפרט על אופן בו ניתן לעצב את האולם ובכך להעביר כנס בהצלחה.

מאת: הדסהרכב06/11/171492 צפיות
כמעט ואין משפחה בארץ אשר אין בבעלותה רכב פרטי אחד או שניים. ברור לכולנו שאפילו לרכב הכי אמין וחדש יש אופציה לתקלה. כאשר וזה קורה ישנו צורך לפנות למוסך שיטפל בתקלה. בעקבות כך עולה השאלה איך לבחור את המוסך האידיאלי ביותר עבורכם ולרכב שלכם. במאמר זה נשתדל לפרט לגבי מוסכים בראשון לציון ואיך לבחור את הטוב ביותר.

מאת: הדסהספורט וכושר גופני - כללי03/10/172871 צפיות
מי מאתנו לא ראה דשא סינטטי במגרשים. בתקופה האחרונה אנו זוכים לעלייה בכמות המגרשים אשר החליטו להחליף את הדשא הרגיל שלהם בדשא סינטטי ולכך סיבות רבות. במאמר זה נשתדל לפרט ולהסביר מה הם היתרונות והחסרונות ברכישת דשא סינטטי למגרשים חיצוניים או פנימיים. בכדי להחליט מה מבין כל סוגי הדשא עדיף חשוב להבין מה הוא בעצם דשא סינטטי.

מאת: הדסהעסקי מזון17/09/173149 צפיות
מאז ומתמיד פיצה הייתה נחשבת למאכל פופולרי ונחשק בקרב האוכלוסייה בעולם. ארץ ישראל גם היא נחשבת לאחת המדינות שאוהבות מאכל זה. ניתן למצוא פיצריות רבות ברחבי הארץ ובכלל זאת גם פיצריות בירושלים. ההבדל המשמעותי ביותר בין פיצריות בירושלים לפיצות בערים האחרות הוא הסגנון ההכנה של הפיצה ומבחר הרב שניתן למצוא.

מאת: הדסהקידום אתרים17/09/172899 צפיות
רבים ממכם שמעו לא פעם על שיווק וקידום באינטרנט. למרות וזה תחום שעדיין צעיר רבים מבינים את חשיבותו ומשתמשים בו אלמנת לקדם את העסק שלהם במנועי החיפוש של גוגל. ברב המקרים ישנם שני סוגים של קידום באינטרנט והם קידום ממומן ( PPC ) וקידום אורגני (SEO ). בכדי להבין מה מבין האפשריות היא העדיפה ביותר יש תחילה להבין מה כל אחת מן האופציות אומרת.

מאת: הדסהשיפוצים06/09/171885 צפיות
מעבר דירה, משרד או מעבר בכללי גורם להמון כאבי ראש אצל האנשים ובמקרים רבים נאספים ציוד רב אשר יקר ערך עבור הבן אדם אך אין לו מקום במקום החדש. אם ברצונכם לבצע מעבר משרד, ישנו צורך בתכנון ראוי של המעבר ועדיף לכם להשתמש בשירותי אחסנה אשר יכולים לסייע למעבר נוח והתאקלמות קלה יותר במקום החדש.

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן

מאת: אבי דוידינדל"ן21/03/222693 צפיות
מידע שימושי לקראת פרויקט פינוי בינוי עם דגש על תכניות בניין עיר

מאת: רונית אלפסינדל"ן01/05/202515 צפיות
תפקידו של עורך דין מקרקעין הוא להבטיח שהעסקה שאתם חותמים עליה בטוחה עבורכם ולשמור על כל הזכויות שלכם בעסקה, לכן, כשאתם מבצעים עסקת נדל”ן, רצוי לקחת עורך דין שמומחה בתחום הנדל"ן. עורך דין מומחה בתחום הנדל"ן יוודא בעבורכם כי העסקה שאתם חותמים עליה משתלמת בעבורכם, וכך עשוי לחסוך לכם

מאת: טלנדל"ן04/09/183249 צפיות
יזם הנדל"ן אלדד פרי, העומד בראש קבוצת אלדד פרי, סבור כי הביקוש הגובר להשקעות בענף הנדל"ן המסחרי, ובייחוד הביקוש המוגבר מצד משקיעים לרכישת משרדים להשקעה

מאת: טלנדל"ן20/08/183223 צפיות
קבוצת אלדד פרי, מהבולטות בענף הנדל"ן בישראל, מציגה שורה של מינויים חדשים ומבטיחים אשר נועדו, לדבריו של אלדד פרי, יו"ר הקבוצה, לעבות את שדרתה הניהולית של הקבוצה.

מאת: טלנדל"ן16/07/183251 צפיות
התחדשות עירונית לכל גווניה זוכה לתהודה רבה בישראל, כשרבים רואים בה את הדרך הריאלית ביותר לשיפור מצב הדיור בארץ.

מאת: אור מחשביםנדל"ן01/07/182591 צפיות
אם גם אתה מעוניין להתחיל להרוויח סכומים גדולים באופן פסיבי ובלי להשקיע מאמץ וכוח, הרי שתחום הנדל"ן הוא האפיק הנכון להשקעה.

מאת: טלנדל"ן10/06/182256 צפיות
התנודתיות המאפיינת כיום את עולם ההשקעות הפיננסי מביאה לעלייה מתמדת באחוזי ההשקעה בנדל"ן. היציבות, התשואה הפוטנציאלית הגבוהה...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica