חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

סינוסיטיס בקרב ילדים

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי29/04/20171117 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אחת מהמחלות השכיחות בקרב ילדים צעירים הינה סינוסיטיס, שהיא דלקתשנוצרת באזור הסינוסים, הנמצאים בכמה מקומות בפנים: מאחורי האף, משניצדדיו, באזור המצח ובין העיניים. בחלקים הללו שהם מעין "מערות" חלולות,קיים ריר שבמצב תקין ובריא- עובר מהם אל הלוע ומתעכל בסופו של דבר בגוף,ותפקידו להוות שכבת הגנה על רירית האף ועל הסינוסים עצמם. כאשר פורצת מחלתהסינוסיטיס, נוצרת בעיה בניקוזו של הריר הזה, מה שיוצר הצטברות שלו בחללהסינוסים וחסימה שלהם. ניתן לטפל במחלת הסינוסיטיס, וישנן כמה דרכים לעשותזאת.

מאפייני המחלה: סינוסיטיס אקוטית לעומת כרונית

ישנםאנשים שמשך המחלה אצלם הינו ימים ספורים- כלומר הם סובלים ממחלה הנחשבתלחריפה ואקוטית- זאת לעומת כאלה הנוטים לסבול מסינוסיטיס ממושכת של כמהשבועות. החולים הכרוניים הם בין היתר אנשים עם בעיות במבנה של האף, כמו גםכאלה הסובלים מנזלת שנגרמת מאלרגיה, וכן אנשים מעשנים. המשמעות היא שבמקרההכרוני של המחלה, מדובר לרוב ב"תנאים" שמראש מעודדים הצטברות של הרירבסינוסים של החולה, לעומת דלקת אקוטית בסינוסים שמקורה בזיהום.

התסמיניםשל הסינוסיטיס- הן האקוטית והן הכרונית- הינם נזלת שהופכת לסמיכה במיוחדונותרת "תקועה" בתוך הסינוסים. הנזלת הזו היא הצטברות הריר שהפך לדלקתי,והדבר מלווה בכאבי ראש, חום גבוה, וכאבים בפנים עצמם- בייחוד כאשר נוגעיםבאזור הסינוסים.

סינוסיטיס אצל ילדים לעומת מבוגרים

אצלילדים מחלת הסינוסיטיס עלולה להיות קשה ומלווה באי-נוחות רבה יותר מאשראצל מבוגרים. הסיבה לכך היא מערכת החיסון הרגישה שיש לילדים, וכן חוסרהיכולת שלהם לרוקן את מערות הפנים- "לקנח את האף"- באופן יעיל מספיק, כשםשמבוגרים עושים, פעולה המסייעת  לריר הדלקתי לצאת החוצה. בגילאים צעיריםהמחלה היא לרוב אקוטית, ומופיעה לאחר זיהומים ויראליים, אך עם זאת ישנםילדים רבים הסובלים מסינוסיטיס כרוני.

כיצד ניתן לטפל בסינוסיטיס אצל ילדים?

ילדשחולה בסינוסיטיס מתקשה לנשום באופן תקין, חוש הריח שלו נחלש והוא סובלמכאבים. במידה ונמצא כי הסינוסיטיס נגרמה בגלל חיידק- מומלץ לתת לילדאנטיביוטיקה, ובכל מקרה ניתן להקל על בעיות הנשימה באמצעות תרסיסים כגון מי מלח, תרסיס המכיל סטרואידים, או אנטי-היסטמינים- אם מדובר בנזלת אלרגית,זאת במקביל לנטילת משככי כאבים. במקרים חמורים במיוחד, כאשר הילד סובלמאוד ואיכות חייו נפגמת- נשקלת אפשרות להרחבת פתחי הסינוסים באופן כירורגי.בכל מקרה, דרכי הטיפול בסינוסיטיס חייבות להתאים למחולל המחלה, ולדרגתהחומרה שלה- במיוחד כאשר מדובר בגופו הרגיש של הילד החולה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מיזם גרופ פתרונות אינטרנט בע"מ - שיווק באינטרנט, קידום אתרים באינטרנט, בניית אתרים.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דוד כהן

מאת: דוד כהןבניית אתרים18/11/213603 צפיות
סוג נפוץ של אתרים הוא חנות וירטואלית שמציעה לגולשים מגוון מוצרים לרכישה מקוונת. קיראו מה ניתן למכור בחנות הווירטואלית וכיצד לעשות זאת נכון.

מאת: דוד כהןשיפוצים23/09/211341 צפיות
האם באמת נחוץ לך מנוף הרמה לקומה גבוהה? לאיזה קומה אתה עובר? אילו רהיטים אתה צריך להעביר? כל השאלות שעליך לשאול את עצמך לפני שאתה שוכר שירות מנופי הרמה.

מאת: דוד כהןשיפוצים18/08/211222 צפיות
כשעוברים לדירה בקומה גבוהה, אין מנוס מהזמנת מנוף הרמה לקומות גבוהות. קיראו איך לעשות זאת נכון ומה חשוב לדעת לפני שמזמינים מנופים.

מאת: דוד כהןאדריכלות22/04/212177 צפיות
מחפשים מנוף לקומות גבוהות, מנוף לקומה 20 או יותר? המאמר הזה יסכם לכם כל מה שחשוב לכם לדעת.

מאת: דוד כהןעיצוב פנים27/11/202884 צפיות
עיצוב חלל הבית יכול להעשות באמצעות שילוב תמונות יפות לחדרי השינה והסלון. אפשר לבחור תמונות מסוגים שונים וזה המקום לעשות סדר.

מאת: דוד כהןרפואה23/09/201459 צפיות
בימינו, כשהבריאות עולה לראש סדרי העדיפויות, חשוב לדעת לבחור רופא מומחה לרפואת אוזן גרון, כדי למנוע בעיות עתידיות, כדי לטפל בבעיות קיימות וכדי לשלול מחלות.

מאת: דוד כהןאומנות - כללי23/09/205152 צפיות
דווקא בתקופה הנוכחית כשכולנו בבתים, מבלים ויוצאים פחות, זה הזמן לשדרג את ניראות הבית. ככה בוחרים היום תמונות לחדרי הבית.

מאמרים נוספים בנושא בריאות ורפואה כללי

מאת: אבי דוידיבריאות ורפואה כללי04/01/223110 צפיות
איך בוחרים נכון קלנועית שמתאימה לכם ופותרת את בעיית הניידות.

מאת: tiloniבריאות ורפואה כללי15/07/213616 צפיות
מה הצעדים שיש לעשות על מנת להעסיק עובד זר בסיעוד? לרשותכם המדריך המלא

מאת: עופר שלובריאות ורפואה כללי24/09/201736 צפיות
היפוגליקמיה, היפרגליקמיה, סוכרת, סוכרת נעורים, סוכרת סוג 2, סוכרת סוג 1

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי31/05/201508 צפיות
חושדים שיש לכם סינוסיטיס? הכנסו וקיראו על התסמינים והאבחון ועל דרכי ההתמודדות עם המחלה.

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי30/03/201779 צפיות
אחת הבעיות שאנשים רבים נאלצים להתמודד איתה במהלך החורף, זה שיעול עם ליחה. מדובר בשיעול טורדני שיכול להפריע על איכות החיים ביום יום וכן על איכות השינה. ד"ר דויטש מביא לכם כמה טיפים לטיפול

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי09/02/201498 צפיות
כל אחד מאיתנו, בשלב כזה או אחר בחיים מתמודד עם נזלת. זה קורה בדרך כלל כשאנחנו מקוררים, מצוננים, כשאנחנו חוטפים מחלה כזו או אחרת. אך מדוע אנשים מתמודדים עם נזלת כרונית? הבאנו כמה נקודות חשובות

מאת: שלום כהןבריאות ורפואה כללי27/09/191972 צפיות
כל מי שסובל מאקנה, וכבר התחיל לחפש דרכי טיפול או אפשרויות התמודדות עם האקנה, יודע כי מדובר בתחום רחב מאוד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica