חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עיצוב הגינה עם צמחי חורף עונתיים

מאת: עיצוב גינותגינון03/01/20101217 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

במהלך חודשי הסתיו מומלץ לחשוב על עיצוב הגינה לחורף, לתכנן את ערוגות החורף ולהתחיל בשתילה.  בעונת החורף רוב הצמחים הרב-שנתיים אינם פורחים, ומכאן חשיבותם של פרחי החורף.

מומלץ לשתול את הצמחים העונתיים החורפיים ואת הפקעות בעונת הסתיו, לא מוקדם מדי כאשר חם ויש חשש לחמסינים, ולא באמצע החורף כאשר הטמפרטורות נמוכות ואינן מאפשרות לצמחים להתפתח. הצמחים יספיקו לנבוט ולהשתרש לפני בוא הגשמים, ולפרוח במלוא יופיים במשך החורף ואביב.

מתוך המגוון הרחב של פרחים חד-שנתיים חורפיים תוכלו לעצב גינה שיש בה רצף של פריחה, מראשית החורף ועד סוף האביב. התוצאה לא תאחר להגיע: פריחה אביבית מרהיבה בשלל צבעים. קיים מבחר גדול של פרחים חד-שנתיים חורפיים, חלקם מוכר לכולנו עוד מהגינות של פעם, וחלקם צמחים חדשים ופחות מוכרים:


אשולציה קליפורנית הוא צמח בעל מראה טבעי הפורח בצהוב וכתום.

הלובליה הוא צמח משתרע בעל צורה כריתי המתאים לכסוי שטח.  צבע פריחה כחול וורוד.

לוע ארי הוא צמח בעל פריחה מרשימה וצבעונית וממושכת. ישנם זנים גבוהים (50-80 ס"מ) וישנם זנים נמוכים (30-40 ס"מ)
הפורח בשלל צבעים. הסרת פרחים נבולים מעודדת גל פריחה חדש; הזנים הגבוהים נכנסים לפריחה מאוחר יחסית, ומתאימים כרקע לצמחייה נמוכה; הזנים הננסיים פורחים מהר יותר, ומצוינים לכיסוי שטח וליצירת כתמי צבע.

מימול מכלוא הוא צמח המשמש לכסוי שטח או לשתילה באדניות ובסלים תלוים. בעל פריחה מנומרת ייחודית.

סלסלי-כסף הוא צמח חסון המתאים לכיסוי שטח, סלסילות תלויות ומסלעות.  צבע פריחה: לבן, סגול וורוד

מנתור מאפיר הפורח בשלל צבעים ובעל ריח עדין ונעים. מתאימים בעיקר לאזורים קרים.

סיגל מקרין הוא צמח עונתי נמוך, ממשפחת הסיגליים. פורח בשלל צבעים. פרחים חלקיים בעלי צבע אחד בלבד, כתם על הפרח. מתאימים למסלעות, אדניות, סלים תלויים ומרבדי צבע. שפע הפרחים הקטנים יוצר אפקט מרהיב באדניות וכדים. סיגל מקרין עולה ברמת העמידות שלו על סיגל אמנון ותמר, ופריחתו ממושכת יותר.

סיגל אמנון ותמר הם מסימני החורף בגינת הנוי, ומוצאו באזורים הקרים של אירופה, שם הוא רב-שנתי. עושר הצבעים של הפרח ושילובי הצבעים האפשריים, הם שעושים את הצמח לחביב הקהל.

גודטיה.  אי-אפשר לדבר על פרחי החורף מבלי להזכיר את הגודטיה, שצובעת את איי-התנועה והגינות בגווני ורוד ולבן בסוף החורף.  לא מומלץ לשתול גודטיה לפני אמצע נובמבר. בשתילה מוקדמת הצמח אינו מתפתח כראוי. הוא מגיע לפריחה מוקדם, הגידול נעצר והצמח לא מממש את כל פוטנציאל הפריחה שלו.

ציפורני חתול תרבותיות הוא צמח ותיק בגינות החורף, מתאים לכסוי שטח ולשתילה במכלים. יתרונו הוא בפריחותו בראשית החורף בצהוב או בכתום, בתקופה שבה אין פריחה רבה בגינה. טיפ: קיטום פרחים נבולים מאריכה את משך הפריחה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

www.pastoralia.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עיצוב גינות

מאת: עיצוב גינותאדריכלות נוף 10/11/091681 צפיות
המלצות לשתילת גיאופיטים (צמחי בצל ופקעת)

מאמרים נוספים בנושא גינון

מאת: קרוסלה הריון ולידהגינון19/03/191978 צפיות
מחסן בגינה תמיד היה ותמיד יהיה שימושי מבחינתנו. העיצובים משתדרגים, החומרים מהם אפשר לבנות מחסנים משתדרגים והיעילות של החומרים הולכת ומשתפרת עם הזמן. מה שבטוח – אתם צריכים מחסן בגינה שלכם. משפחות רבות אף משתמשות ביותר ממחסן אחד. במאמר זה נציג לכם לעומק את מחסן העץ ומדוע כדאי לכם לרכוש אחד כזה לפחות לגינה שלכם.

מאת: דוד כהןגינון30/01/191777 צפיות
איך רוכשים ריהוט גן יד 2 בצורה נבונה והאם זה באמת משתלם כלכלית?

מאת: דניאל מלמדגינון17/09/182253 צפיות
לאורך עשורים שלמים שלטו כלי הגינון מונעי הבנזין בשוק הגינון, ומצב זה לא השתנה כמעט גם היום.

מאת: דודישגינון13/06/1811212 צפיות
בשלב כלשהו במהלך השנים האחרונות החל להתפתח ולהשתכלל קונספט חדש של גידול צמחים, והמשתלות המסורתיות שכולנו מכירים הושפעו מן הקונספט הזה והחלו אט אט לקבל תפנית מעניינת.

מאת: רוני הכהןגינון02/05/181677 צפיות
אחד מן הכלים אשר מסייעים בצורה מאוד טובה הוא מקדח אדמה אשר מיועד גם לעבודה בתאי שטח לא קלים, והופך את העבודה על פיסת אדמה למשהו הרבה יותר יעיל ומהיר ככל האפשר.

מאת: דודישגינון14/03/183842 צפיות
אם אתם חקלאים הידרופוניים בוודאי כבר הבנתם את כל היתרונות שטמונים בשיטה ההידרופונית וכיצד היא עדיפה על שיטת הגידול המסורתית ב

מאת: דודישגינון16/08/174196 צפיות
אז התחלתם לגדל קנאביס במערכת הידרופונית ביתית. שתלתם, השקתם, הזנתם טיפחתם, חיכיתם וחיכיתם...וכאשר הגיע זמן הקציר – גיליתם שהקנאביס שגידלתם לא עונה על הציפיות

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica