חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פציעות ברכיים בקרב נשים

מאת: יצחק בכרכירופרקטיקה17/09/20091440 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

שכיחות פציעות הספורט בקרב אצנים ואצניות בבתי הספר בארצות הברית וברחבי העולם המערבי הפכה לבעיה שאי אפשר להתעלם ממנה. מחקרים שנערכים בנושא שבים ומדגישים את הפגיעות הרבה של נשים אתלטיות לפציעות. כך למשל מחקר שנערך בארצות הברית ופורסם בינואר 2006 מצא שאצני ובעיקר אצניות קרוס קאונטרי בבתי ספר תיכוניים נחשפים לסיכוני פציעה גבוהים ביחס לענפי ספורט אחרים וכן שהפציעות הן בעיקרן בגפיים התחתונות.

עורכי המחקר עקבו אחר 421 אצנים ואצניות במהלך עונת תחרות אחת. מתוך 421 האצנים והאצניות 162 סבלו 316 פציעות במהלך העונה. רוב הפציעות נגרמו במהלך האימונים ולא במהלך התחרויות. רוב הפגיעות היו באזור השוק, הברכיים והקרסול. האצניות סבלו מפציעות פי 4 יותר מהאצנים.

מחקר אחר שנעשה על מדגם גדול של 6100 סטודנטים וסטודנטיות מצא גם הוא סיכויי פציעה גבוהים יותר ב %14 אצל נשים בהשוואה לגברים המתאמנים ומתחרים בספורט זהה (כדורגל אמריקאי, כדור סל). גם מחקר זה מצביע על הברך והקרסול כאזורים מועדים לפציעה כאשר קריעה של הרצועה הצולבת הקדמית מובילה במספר הפגיעות. ליתר דיוק נמצא שפציעה זו מתרחשת בקרב נשים אתלטיות פי 3 עד פי 8 יותר מאשר אצל גברים.

מחקרים אחרים מוצאים שהאישה הספורטאית מצויה ברמת סיכון של פי 4 עד פי 10 לסבול מפציעת ברך בהשוואה לגבר הספורטאי. גם אלו זיהו את הרצועה הצולבת הקדמית כנקודת התורפה העיקרית. קרע ברצועה הצולבת הקדמית מצריך טיפול כירורגי ושיקום מפרך. לפציעה הזאת ולטיפול הממושךהנלווה לה יש משמעות כלכלית ואישית כבדה וכן השלכות עתידיות לגב תפקוד הברך.

למה בנות נפצעות יותר?

חוקרים שונים שערכו מחקרים שונים סיפקו את ההסברים הבאים לרמת הפציעות הגבוהה בקרב הבנות.

1) רמת קושי גבוהה מידי באימונים המקדימים הטרום עונתיים. לדעתם של החוקרים יש להעלות את רמת הקושי באופן הדרגתי יותר 
ובכך להכין את הגוף באופן נכון יותר למעמסה של עונת התחרות.
2) גודלה של זווית Q.  זווית Q - שאצל נשים גבוהה יותר מהווה למעשה ציר פעילות השריר הארבע ראשי מול גיד הפיקה, 
בנשים הזווית היא עד 17 מעלות, בגברים עד 14 מעלות. ככל שזווית Q גדולה יותר מופעל לחץ גדול יותר מהצד החיצוני על הפיקה. לחץ זה מגדיל 
את הסיכוי של הברך להיפצע. מחקרים מצאו שגם אצנים עם זווית Q גבוהה סבלו מרמת פציעות מוגברת. 
3) יתר גמישות אצל נשים ביחס לגברים.
4) תנועה מוגבלת בקרב נשים של הרצועה הצולבת הקדמית.
5) השפעות הורמונאליות אצל נשים הגורמות לגמישות של הרצועות בברך.
6) חוסר איזון שרירי הרגליים של נשים ביחס לגברים.
7) נעילת יתר של הברך במהלך פעילות אצל נשים ביחס לגברים.
8) שרירי ליבה חלשים יותר אצל נשים לעומת גברים חושפות אותן ל"תנועות לא נכונות" ולפציעות.
9) קיום של פציעות ישנות שלא שוקמו במלואן.

כיצד מונעים פציעות ברכיים אצל נשים

ההבדלים האנטומיים המאפיינים את בירכי הנשים ואשר חושפות אותן לפציעות אינם ניתנים לשינוי. אם זאת ניתן וצריך לשנות את אופן הביצוע של האימונים.  אימוני הכושר חייבים לשאת אופי הדרגתי יותר. האימונים שעוברות הנשים צריכים לכלול אימוני כוח תרגול לשיפור המערכת הסנסורית- מוטורית של שרירי הרגליים.כמו כן יש לשפר אצל הנשים היכולת לקפוץ ולנחות על החלק הקדמי של כף הרגל עם בירכיים כפופות קמעה ולא נעולות.

על ביומכאניקה תקינה ופציעות ספורט קרא עוד... www.gav-clinic.com

מאת ד"ר יצחק בכר – כירופרקט. D.C. M.Sc

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ד"ר יצחק בכר – כירופרקט. D.C. M.Sc

כירופרקטיקה, פציעות ספורט, שיקום

www.gav-clinic.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יצחק בכר

מאת: יצחק בכרכירופרקטיקה18/06/181214 צפיות
כאבי גב תחתון מהווים תופעה אנושית שכיחה וטורדנית ביותר. את החולה המטופל לא מעניין שטווח שלו התנועה גדל או שהיציבה שלו השתפרה. הוא רוצה הקלה בכאב הגב ורצוי עכשיו. ברוב המקרים, מלבד כאבי הגב סובלים החולים גם מסימנים ותסמינים טורדניים נוספים כולל מגבלות תנועה, עמידה אנטלגית, נוקשות ועוד. במחקר הנוכחי מצאו החוקרים שלמרות התסמינים האחרים, מבחינת החולים הדבר הראשון שיש להיפטר ממנו זה הכאב.

מאת: יצחק בכררפואה18/06/181432 צפיות
לחץ בעבודה ובריאות לקויה הם עניין שכיח. מחקרים רבים הוכיחו את הקשר הזה שבין לחץ נפשי לבין בריאות לקויה. המחקר הנוכחי מצא שלחץ נפשי גבוה גורם גם לאובדן ימי עבודה על רקע של בעיות נפשיות וכמובן להפסדים כלכליים. העובד הוא הנכס הכי חשוב של המעביד. עובד מרוצה הוא עובד יצרני. עובד מדוכא הוא עובד שלא ניתן למצות את יכולתיו. התפיסה הזאת מתבססת על מגוון רחב של מחקרים כולל המחקר הנוכחי שעסק בתחום הארגונומיה וההשפעה שיש למצבו הנפשי של העובד על היכולות שלו.

מאת: יצחק בכרחינוך ילדים18/06/182114 צפיות
סיפור לפני שינה הוא אחד מהדברים החשובים שאנו עושים עבור הילדים שלנו. על פי המחקר הנוכחי הורה שטורח לקרוא סיפור לילדו לפני השינה משפר את היחס איתו ומעלה את סיכויו להצליח בלימודים וכן תורם ליכולות הרגשיות והמילולית. הורים אלה משפרים למעשה חלקים שונים במוח של הילדים. סריקות מוח שנעשו שהדגימו כיצד אזורים במוח שאחראים למיומנות שפה הכוללים בין היתר את האזור שאחראי להבנת המילים וכן האזור שאחראי לדמיון ערים יותר אצל ילדים שהוריהם נהגו להקריא להם סיפורים באופן שג

מאת: יצחק בכראורטופדיה ופיזותרפיה18/06/181329 צפיות
כאב בברכיים בעת עלייה במדרגות הם לרוב התסמין הראשון של דלקת פרקים ניוונית במפרקים הללו, יתר הסימנים והתסמינים יופיעו מאוחר יותר. בין יתר הסימנים והתסמינים של דלקת פרקים ניוונית בברכיים נכלול חוסר נוחות, נוקשות, כאבים וקשיי תנועה במגוון מצבים כולל הליכה, עמידה, ישיבה ולבסוף גם במצב של שכיבה במיטה. החוקרים הצביעו על הכאב בברכיים בגלל שימוש במדרגות כסימן ראשון לדלקת פרקים ניוונית לאחר שעקבו במשך 7 שנים אחר 4,600 חולים עם סיכון לחלות בדלקת פרקים ניוונית.

מאמרים נוספים בנושא כירופרקטיקה

מאת: yoni romכירופרקטיקה14/11/191788 צפיות
כירופרקטיקה לגב, הינו סוג טיפול כירופרקטיקה, הכולל מעשה את כל אברי הגוף. למעשה, כל עולם הכירופרקטיקה, מתבסס על הגב ועמוד השדרה. הטיפול בגב, מתייחס ל3 חלקים: אזור הגב העליון והשכמות, עמוד השדרה והגב התחתון. כמובן, חשוב בחיי היום יום, לשמור על בריאות הגב.

מאת: יצחק בכרכירופרקטיקה18/06/181214 צפיות
כאבי גב תחתון מהווים תופעה אנושית שכיחה וטורדנית ביותר. את החולה המטופל לא מעניין שטווח שלו התנועה גדל או שהיציבה שלו השתפרה. הוא רוצה הקלה בכאב הגב ורצוי עכשיו. ברוב המקרים, מלבד כאבי הגב סובלים החולים גם מסימנים ותסמינים טורדניים נוספים כולל מגבלות תנועה, עמידה אנטלגית, נוקשות ועוד. במחקר הנוכחי מצאו החוקרים שלמרות התסמינים האחרים, מבחינת החולים הדבר הראשון שיש להיפטר ממנו זה הכאב.

מאת: Droxitכירופרקטיקה18/09/171627 צפיות
תשובות על טיפול כירופרקטי

מאת: עדה פייברכירופרקטיקה29/06/132486 צפיות
כאב גב עלול להתפרץ בקשת רחבה של עוצמות והתבטאויות. מכאב עמום תמידי לכאב פתאומי וחד שמקשה על כל תזוזה. הוא יכול להתגבר במהירות אם אתה נופל או מרים משא כבד מעבר ליכולתך לשאת אותו, או שיכול להחריף באיטיות.

מאת: עדה פייברכירופרקטיקה27/12/128702 צפיות
כשירותו המכנית של עמוד השדרה והשלכותיו על רשת העצבים הינו רוב תחום ההתמקדות והעבודה של הכירופרקטיקה. בגב ניצבות עשרים וארבע חוליות. תפקיד החוליות הנו להגן על חוט השדרה והעצבים ההיקפיים המחוברים אליו, קרי מערכת העצבים, עמידה במערך הטורסו וכן מתן תמיכה לאזורים שונים שבהם כיווני כיפוף שונים (כיפוף, הטיה, פיתול).

מאת: סיוון כהןכירופרקטיקה15/10/128606 צפיות
טיפול כירופרקטי אינו כולל תרופות, אינו קשור לניתוחים ואינו זרם נוסף של הפיזיותרפיה – הוא טיפול רפואי בפני עצמו שנפוץ ביותר בעולם וגם יותר ויותר בישראל...

מאת: לין לויכירופרקטיקה22/08/128718 צפיות
עצב-שריר-עצם, אלה הם אותם האמצעים אשר משמשים אותנו לנוע במרחב ולבצע פעולות שונות אך מאחר והם נוטים להישחק אנו פעמים רבות מוצאים עצמינו סובלים מכאבים ומהגבלות שונות בתפקוד...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica