חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

גמילה מהימורים

מאת: ילדונתפסיכולוגיה10/06/20196890 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

גמילה מהימורים נשמעת כמו משהו נדיר, שרק מתי מעט נאלצים לעבור.

בעבר ניתן היה לשרטט פרופיל של מכור להימורים באופן הבא: גבר, מהשכבות המוחלשות של החברה, בדרך כלל מובטל או עובד בעבודות זמניות, עבריין, לרוב מכור גם לאלכוהול או לסמים.

בשנים האחרונות הפרופיל של המכורים להימורים השתנה לגמרי ופרופיל הנגמלים מהימורים השתנה בהתאם: בין המכורים ניתן למצוא נשים, גברים ובני נוער, בכל הגילאים ומכל שכבות החברה - שמגיעים למצב בו נדרשת עבורם גמילה מהימורים.

ניתן לומר שהצורך בגמילה מהימורים חוצה מגדרים ומגזרים, והמספרים רק הולכים וגדלים.

על אף המצב הקשה, נושא ההתמכרות והגמילה מהימורים אינם נמצאים כמעט על סדר היום הציבורי והתקשורתי.

  • מדוע גמילה מהימורים נדרשת כיום יותר ויותר?
  • מדוע התמכרות להימורים נחשבת לאחת ההתמכרויות המורכבות?
  • מהן ההשפעות הסביבתיות של ההתמכרות להימורים?
  • האם גמילה מהימורים היא אפשרית?

על שאלות אלו ורבות נוספות במאמר להלן.

גמילה מהימורים - מיד אחרי התמכרות בחסות... המדינה

הימור הוא בעצם חיזוי מסוים של תוצאה.

ניתן לומר כי אנשים מהמרים גם כשהם נוהגים בכביש  - בכל רגע נתון כל נהג חוזה מה יעשה הנהג שלפניו. גם אנשים שקופצים בנג'י מהמרים שהקפיצה שלהם תסתיים בהצלחה.

בדומה לכל סוגי ההתמכרות, גם בהימורים זה עניין של מינון: התמכרות להימורים קורית בדרך כלל בקטגוריות של משחקי מזל, ספורט וקזינו - גם באינטרנט.

כיצד ניתן לדעת מתי מדובר במינון סביר של הימורים ומתי בדרגת התמכרות שמחייבת גמילה מהימורים?

האם אדם שמהמר בכל שבוע על תוצאות ב"וינר", יגיע למצב בו הוא יאלץ לעבור גמילה מהימורים?

המאפיינים העיקריים של אדם המכור להימורים הם:

  • צורך בלתי נשלט להמר לעיתים קרובות יותר ויותר
  • הימורים בסכומים הולכים וגדלים תוך הגברת הסיכונים
  • אם יאלץ לוותר על הימור מסיבה כלשהי - יחווה תגובות רגשיות וגופניות קשות

המדינה הגדירה בחוק מהם סוגי ההימורים החוקיים: משחקי מזל כגון טוטו, לוטו, וינר ודומיהם.

תחנות המכירה הנגישות, הפירסומות הבולטות: תחת ההגדרה החוקית והלא מזיקה של "משחקי מזל" מתבצעים הימורים במלוא מובן המילה, ורבים נאלצים לעבור גמילה מהימורים כתוצאה מהתמכרות להם.

מדוע גמילה מהימורים נחשבת למורכבת במיוחד?

על מנת להיכנס לתהליך גמילה מהימורים, המכור נדרש להכיר בהתמכרותו, אך לעיתים קרובות מהמרים כפייתיים משכנעים את עצמם ואת סביבתם שיש להם נתונים שיבטיחו הצלחה בהימור הבא, או שהם יהמרו "רק עוד פעם אחת מוצלחת", ואז יפסיקו להמר.

זה כמובן לא קורה אף פעם.

הקושי העיקרי נובע מכך שמכורים להימורים מסתפקים בהימור עצמו, ללא תלות בתוצאה. כלומר הריגוש שלהם נובע מעצם האקט של ההימור.

הסביבה הקרובה של המכור מתקשה לזהות את ההתמכרות גם בשלב בו כבר נדרשת בדחיפות גמילה מהימורים. למכור להימורים אין סממנים חיצוניים הגלויים לעין, יחסית להתמכרויות לאלכוהול או לסמים.

האם גמילה מהימורים אפשרית?

ניתן לומר שהסיבה העיקרית לעליה החדה במספר המתמכרים שנדרשים לגמילה מהימורים היא הנגישות הקלה של ההימורים על כל סוגיהם, הן באינטרנט והן מחוצה לו, לכל שכבות החברה ולכל הגילאים.

מכור מגיע לגמילה מהימורים בדרך כלל רק לאחר שהשאיר אחריו "אדמה חרוכה" מבחינה כלכלית, חברתית ומשפחתית: כרטיסי אשראי מבוטלים, תביעות משפטיות מהבנק, חסכונות מרוקנים וחשבונות מעוקלים. לעיתים המכור חייב כספים גם לגורמים עבריינים בשוק האפור, שאינם מהססים לתבוע את שלהם.

על אף המורכבות וההשפעה הסביבתית הקשה של ההתמכרות להימורים, גמילה מהימורים בעזרת פסיכיאטר מומחה -  היא אפשרית.

הפסיכיאטר המומחה להתמכרויות יאבחן וייתן מענה נפשי ותרופתי מתאים לכל נגמל מהימורים. שילוב של המטופל הנגמל גם בטיפול קבוצתי ובטיפול משפחתי יחזק את יעילות תהליך הגמילה מהימורים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ילדונת

מאת: ילדונתאימון לקריירה10/06/194046 צפיות
מדוע נדרש להגדיר עבודה לחיילים משוחררים כנושא בפני עצמו, ומה מאפיין את תחום העבודה לחיילים משוחררים?

מאת: ילדונתרפואה15/08/182417 צפיות
ניסויים בבעלי חיים אינם רק נושא מדעי אלא גם טעונים רגשית. למצדדים בניסויים בבעלי חיים וגם למתנגדים יש טיעונים צודקים, מוכחים וכבדי משקל. להלן ננסה להבין ולו במעט את מורכבות נושא הניסויים בבעלי חיים.

מאת: ילדונתצרכנות11/04/151406 צפיות
ערכת כלי עבודה בסיסית איננה דורשת ממכם להחזיק יותר מדי כלים ובמרבית המקרים תוכלו ליהנות ממענה מקיף וכולל לכ-90% מהשיפוצים בבית עם מספר מצומצם של כלי עבודה איכותיים.

מאת: ילדונתתכשיטים07/01/151765 צפיות
טבעות אירוסין הן לא רק טבעות, אלא האופן שבו האישה בוחנת את יחסיכם ואת עתידכם. זכור: אישה אולי תתפשר על הגבר שלה פה ושם כי אין גבר מושלם, אבל אין שום מקום לפשרה כשמדובר בטבעת האירוסין שלה.

מאת: ילדונתבריאות השן15/12/141812 צפיות
אורתודנט יכול לסייע במקרים בהם נסיגת חניכיים נגרמה כתוצאה מסגירת שיניים לא ישרה או כאשר הנסיגה גרמה לכך ששן בעמדה קדמית בולטת מקשת השיניים.

מאת: ילדונתצרכנות19/09/141362 צפיות
בשל תפקודן של הנעליים הצבאיות על תקן של נעלי עבודה הן זוכות לטיפול קפדני הכולל צחצוח במשחת נעליים, ששומרת על הלחות של העור ומסלקת ממנו חומרים העלולים לפגוע בו.

מאת: ילדונתבריאות השן24/08/141240 צפיות
בניגוד להשתלת איברים אחרים, השתלות שיניים היא אולי הפעולה המזכירה ביותר את תהליך השתילה הבוטני.

מאמרים נוספים בנושא פסיכולוגיה

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196295 צפיות
מאמר המציע דרכי פתרון לאי גמילה מטיטולים בקרב בני 3-4. דרכי הפתרון מובאות מהזווית הפסיכולוגית הקלינית: חיזוקים חיוביים לילד לעומת עונשים וחיזוקים שליליים, וכד'. המאמר מתבסס על הקשר שבין ביקורת שלילית לילדים לחוסר הצלחתם להיגמל מהטיטולים.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196297 צפיות
כל מה שאתם צריכים לדעת על מנת לזהות אצל ילד בן 3-4 סימפטומים של אי גמילה מחיתולים. המאמר יציע פרשנות מדוע הדברים נוצרו ויספק מידע על פתרונות אפשריים אליהם.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196152 צפיות
מאמר מידע על הרטבות לילה. המאמר סוקר את הבעיה מהזווית הפסיכולוגית הקלינית ומציע, באמצעותה, דרכי פתרון אפשריות.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196278 צפיות
מאמר מומחים על הרטבת לילה. נקיטה בגישות פסיכולוגיות קליניות לפתרון הבעיה. שילוב אמצעים רפואיים במידת הצורך. מטרת המאמר היא להדריך אתכם בתחילת ניסיונכם לפתור בעיה זו.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196361 צפיות
תיאור הרטבת לילה אצל מבוגרים, ואי שליטה בסוגרים. הצעת פתרונות פסיכולוגיים לצד רפואיים להתמודדות עם בעיה זו: הורדת מתח ולחץ, אבחון מדד הסוכר בבדיקות המעבדה לצורך הסקת מסקנות לגבי הישנותה של סוכרת, ועוד.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196558 צפיות
תיאור בעיה פסיכולוגית נדירה בשם 'חרדת האסלה'. במסגרתה, ילד שיצא מגיל הינקות בהגיעו לגיל 4 נרתע מהאסלה ועושה את צרכיו בבגדיו. במאמר נדון בהיווצרות הבעיה, זיהוי סימפטומים ודרכי פתרון.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196233 צפיות
מאמר מידע על הרטבת לילה אצל ילדים, תוך גיבוש פתרון בגישה הפסיכולוגית הקלינית. במאמר זה מוצעות דרכי התנהגות של ההורים שמומלץ ליישם על מנת להימנע או לצמצם את ההרטבה, לצד ייעוץ עם פסיכולוג קליני.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica