חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

השתלות שיניים

מאת: ילדונתבריאות השן24/08/20141242 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מבט בוטאני אל השתלות שיניים

עולם ההשתלות שאב את ההשראה למינוח עצמו מעולם הצומח, הן בעברית, השואלת את המונח מעולם הנטיעות, והן באנגלית העושה שימוש במילה "plant", במקור: צמח. בניגוד להשתלת איברים אחרים, השתלות שיניים היא אולי הפעולה המזכירה ביותר את תהליך השתילה הבוטני.

כי האדם עץ השדה

ממש כשם שהעדרו של עץ בשדרת עצים סדורה ומטופחת אינה נעלמת מעינינו, כך גם חוסר של שן מן הפה האנושי בולטת מאוד. כמובן, אותו חוסר הוא במקרים רבים תוצר של הכרח: לעתים יש לכרות את העץ בשל מחלה המהווה סכנה לעצים הסמוכים, לעתים יש לעקור אותו בשל נזקים ששורשיו גורמים למערכת האורבאנית הסובבת אותו, על כל פנים: היעדרו מורגש היטב. ברוב המקרים, תקדיש העירייה משאבי זמן וכסף על מנת לתקן את הצרימה האסתטית.

ממש כפי שלקראת נטיעות "מכינים" את האדמה לקראת השתיל, כך גם על החניכיים, המהוות את הקרקע, הבסיס והיסוד לקליטת השתל, עוברות הכנה. אך אפילו לפני כן, קובע רופא השיניים האם מדובר בכלל ב"קרקע" שתקלוט את השתל ומה מצבה הכללי. לעתים, בשל ספיגת עצם מוגברת הופכת השתלות שיניים לבלתי אפשרית, ועל הרופא מוטל למצוא פתרונות חלופיים, כך שהמטופל יוכל לשוב אל חיים מלאים, הן מן הבחינה האסתטית והן מן ההיבט הבריאותי.

וגם כמה הבדלים בין עצים לשיניים

באותה מידה שלשתיל חדש נדרשת תקופת קליטה באדמה, כך גם חיבורו של השתל אל העצם מצריכה תקופת המתנה, הנקראת גם אוסואינטגרציה. עם זאת, בניגוד לנטיעה של שתיל באדמה, השתלות שיניים היא ניתוח לכל דבר, המצריך מרופא השיניים מיומנות רבה וסביבת עבודה סטרילית. במהלך הפעולה הכירורגית, מוברג שתל עשוי טיטניום אל עצם הלסת, והוא בעצם השורש.

כעת, יש להמתין לחיבור ביולוגי בין השניים ולהקלטות מלאה, על מנת שהקיבוע יהיה יציב ואיתן, ויאפשר לשן לתפקד כהלכה. רק כאשר השתל קבוע במקומו והחניכיים שסביבו החלימו מן הפעולה הכירורגית, ניתן להבריג את השן הקבועה וליהנות מפירות הקדמה בתחום השתלות שיניים.

הפרח בגני

הדמיון בין נטיעת עצים לבין השתלות שיניים נמשך בעצם הצורך בטיפוח ושמירה. את העצים יש לגזום מפעם לפעם, לנקות את האדמה מטפילים ומעשבים שוטים, בעוד שלאחר השתלות שיניים, יש צורך להמשיך בשגרה של היגיינה דנטאלית כדי למנוע זיהומים וכדי לשמר את השיניים הבריאות.

ככלל, ישנן סיבות הניתנות למניעה בכל הקשור לאובדן של שיניים, אובדן הגורר בעקבותיו תהליך של השתלות שיניים, כאשר מלבד גיל מתקדם הנותן אותותיו בבריאות השן, גורם מרכזי אחר הוא הזנחה. למעשה, על אף הציווי לצחצח שיניים פעמיים ביום לפחות, בוקר וערב, הרי שרק שילוב של צחצוח עם ניקוי השיניים בחוט דנטאלי מוריד את הסיכוי להיכנס אל קבוצת הסיכון של אובדן שיניים בעקבות הזנחה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ילדונת

מאת: ילדונתאימון לקריירה10/06/194050 צפיות
מדוע נדרש להגדיר עבודה לחיילים משוחררים כנושא בפני עצמו, ומה מאפיין את תחום העבודה לחיילים משוחררים?

מאת: ילדונתפסיכולוגיה10/06/196912 צפיות
האם גמילה מהימורים אפשרית? ניתן לומר שהסיבה העיקרית לעליה החדה במספר המתמכרים שנדרשים לגמילה מהימורים היא הנגישות הקלה של ההימורים על כל סוגיהם, הן באינטרנט והן מחוצה לו, לכל שכבות החברה ולכל הגילאים.

מאת: ילדונתרפואה15/08/182430 צפיות
ניסויים בבעלי חיים אינם רק נושא מדעי אלא גם טעונים רגשית. למצדדים בניסויים בבעלי חיים וגם למתנגדים יש טיעונים צודקים, מוכחים וכבדי משקל. להלן ננסה להבין ולו במעט את מורכבות נושא הניסויים בבעלי חיים.

מאת: ילדונתצרכנות11/04/151411 צפיות
ערכת כלי עבודה בסיסית איננה דורשת ממכם להחזיק יותר מדי כלים ובמרבית המקרים תוכלו ליהנות ממענה מקיף וכולל לכ-90% מהשיפוצים בבית עם מספר מצומצם של כלי עבודה איכותיים.

מאת: ילדונתתכשיטים07/01/151770 צפיות
טבעות אירוסין הן לא רק טבעות, אלא האופן שבו האישה בוחנת את יחסיכם ואת עתידכם. זכור: אישה אולי תתפשר על הגבר שלה פה ושם כי אין גבר מושלם, אבל אין שום מקום לפשרה כשמדובר בטבעת האירוסין שלה.

מאת: ילדונתבריאות השן15/12/141815 צפיות
אורתודנט יכול לסייע במקרים בהם נסיגת חניכיים נגרמה כתוצאה מסגירת שיניים לא ישרה או כאשר הנסיגה גרמה לכך ששן בעמדה קדמית בולטת מקשת השיניים.

מאת: ילדונתצרכנות19/09/141368 צפיות
בשל תפקודן של הנעליים הצבאיות על תקן של נעלי עבודה הן זוכות לטיפול קפדני הכולל צחצוח במשחת נעליים, ששומרת על הלחות של העור ומסלקת ממנו חומרים העלולים לפגוע בו.

מאמרים נוספים בנושא בריאות השן

מאת: דניאל מלמדבריאות השן11/02/201585 צפיות
טיפים מעולים וחשובים. איך לבחור נכון את הרופא שיניים שלי? במאמר הבא יגלו לכם. קריאה נעימה

מאת: ליאורבריאות השן04/10/181664 צפיות
יישור שיניים בעזרת מומחה בעל ניסיון, יכול להתקיים בכל גיל. יישור של השיניים, מבוצע בגילאים שונים (מבוגרים, נוער, וילדים). יישור השיניים, משפר את הדימוי העצמי, של המטופלים. יישור השיניים, מבוצע בעזרת מכשירי יישור שונים.

מאת: ליאורבריאות השן13/08/181776 צפיות
יישור שיניים בעזרת מכשירים שונים, מתבצע כל העת. מכשירים ליישור השיניים, יכולים להיות למשל: סמכים פנימיים, גשר שקוף, פלטה רגילה, פלטה שקופה, רסן, גשר רגיל ועוד. יישור השיניים מבוצע על ידי מומחים ליישור שיניים, שעברו הכשרה מתאימה.

מאת: ליאורבריאות השן01/05/181586 צפיות
אורתודנט בארץ, מטפל באנשים שרוצים ליישר את השיניים. אורתודנט הוא רופא שיניים, שהוא גם מומחה ליישור השיניים. בארץ רק כשני אחוז, מרופאי השיניים, הם מומחים ליישור שיניים.

מאת: ליאורבריאות השן17/12/171502 צפיות
יישור שיניים למבוגרים במבצע מיוחד, מספק הזדמנות נוספת ליישר שיניים. יישור שיניים עבור מבוגרים, יכול להתאים למי שעברו טיפול לא מוצלח, או למי שלא עברו טיפול מעולם.

מאת: נינה כהןבריאות השן29/11/171501 צפיות
מטופלים רבים מעוניינים לבצע את שיקום הפה על גבי שתלים, הצלחת הטיפול, והשיקום בשנה הראשונה מוכרת ב-95% הצלחה,

מאת: נינה כהןבריאות השן29/11/171378 צפיות
השתלת שיניים, מתבצעת תוך ניצול תהליכים טבעיים, הדומים לאלה שקיימים בפה לאחר עקירה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica