חפש מאמרים:
שלום אורח
20.11.2019
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

סוכריות השגחה פרטית

מאת: בתיה כץחינוך ילדים17/09/2019265 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

סוכריות השגחה פרטית

אמצו לעצמכם מנהג חדש בשולחן השבת: ספרו סיפורים של השגחה פרטית, והפכו זאת

למבצע

סופר על הגאון הצדיק ר' יחזקאל לוינשטיין זצ"ל, שהיה חפץ מאד להרגיל את ילדיו להתבונן

בהשגחת ה' הפרטית, ומשום כך הכריז ואמר להם: "מי מהילדים שיבוא ויספר לי סיפור השגחה

פרטית שארע עמו, יקבל ממני מטבע".

וכך היה. הם היו מספרים לו סיפורי השגחה, והוא העניק להם את המטבע המובטחת. אך שכרם

האמתי היה ההרגל להתבונן ולשים לב להשגחה פרטית.

מיד בשמעי סיפור זה, גמלה החלטה בליבי לעשות כן אף אני, ולאמץ מנהג יקר ערך זה בשולחן

השבת שלנו, בשינוי פעוט.

קמתי והכרזתי קבל עם ועדה (בני משפחתי שיחיו) ש"כל ילד שיספר לנו בשולחן השבת סיפור

השגחה שארע עמו 'והוא עד או ראה או ידע...' או היה שותף לו, יקבל ממני ממתק קטן".

"ויקרא האדם שמות" – אף שם כיניתי וקראתי לאותו ממתק מובטח, ויקרא שמו בישראל "סוכריות

השגחה פרטית".

כפתיח לעניין ועל מנת לעודד את הילדים ולהמריצם לספר, פתחתי בסיפור השגחה מופלא שאירע

עמי ממש באותה עת. כאשר סיימתי, מה מאד התפעלתי לשמוע את בתי הקטנה מבקשת לספר

אף היא סיפור של השגחה.

והרי המעשה, אשר נמצא טרף בפיה:

חברתה לכתה שאלה אותה "האם יש לך עיפרון להשאלה?".

"לא", השיבה.

לשם חיזוק הדברים וראיה לדבר, פתחה את רוכסן קלמרה לרווחה והציגה את תוכנו בפניה.

למרבה הפלא גילתה בו עיפרון נוסף שהיא עצמה הכניסה, ערב קודם, מבלי משים, לקלמרה.

"אתה רואה, אבא, זה היה בהשגחה, כדי שלחברתי יהיה עיפרון!".

אחריה הגיע, כצפוי, ההמשך. אחד האחים ביקש לספר סיפור השגחה נוסף, ומיד אחריו אח נוסף.

לכל אחד היה סיפור מעניין ומרתק משלו.

הדבר גרם להם לשינוי בצורת ההסתכלות. במשך ימי השבוע הם שמו לב לפרטים קטנים ושוליים,

והבחינו כיצד יש בכל פרט חשבון צדק והשגחה מכוונת מלמעלה.

המבצע, שהביא להרגל זה, שינה את תפיסתם יותר מאשר העתרת שיחות והכברת נאומים בעניין.

יהודי מאמין מסתכל על העולם בעיניים אחרות לחלוטין. הוא רואה בבירור בכל עניין את השגחתו

ואת חכמתו של הבורא. למאמין יש עיניים אחרות – עיניים של אמונה.

אמנם, חשוב מאד להדגיש ואף להעביר זאת לילדים, כי פעמים רבות נסתרת ההשגחה, בבחינת

"ואנכי הסתר אסתיר פני", ולא תמיד יכולים להבחין ולראות את ההשגחה דרך העיניים וצורת

ההסתכלות שלנו. גם במקומות בהם נגלית ההשגחה, רב ההסתר על הנגלה לאין ערוך, כמובן

למשכיל, ויש להתחזק באמונה שבכל דבר הויה יד ה'.

נסו נא לאמץ נוהג זה של "סיפורי השגחה" אצלכם בבית ובשולחן השבת, ועיניכם תחזינה

מישרים כמה עניין הוא מעורר וכמה שינויים הוא מחולל.

הרב דוד פיירמן הוא מרצה בנושאי חינוך ילדים

המאמר פורסם בחסות תיק לספר תורה

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

לקבלת קורסים חינם במייל בנושאים: חינוך ילדים, זוגיות ומודעות עצמית

כנסו לקורסים מעניינים

מעונייינים בזוהר מתוק מדבש

כנסו לקישור

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת בתיה כץ

מאת: בתיה כץיהדות12/11/1952 צפיות
- הגיוני, הגיוני, אבל מה עם הוכחה? אנשים רבים התחזקו ב"ה הודות לתיאוריה שהצעתי. אף על פי כן היו ששאלו "תיאורית המושכלים בוחנת עובדות במציאות אך מסיקה מסקנות על פי ההגיון, דווקא היכן שאין עובדות. הרי אתה לא מוכיח מהי האמת אלא מוכיח את האמת שבה עלינו להאמין, לפי המציאות שנקלענו לתוכה".

מאת: בתיה כץיהדות12/11/1943 צפיות
מאמר זה ידון ב-סדר, ארגון, הרכבה, עקביות ובמה שרק נראה כסדר, ארגון, הרכבה, עקביות. במאמר זה נתייחס לדעה הסוברת שאין כל דבר מסודר ביקום

מאת: בתיה כץיהדות12/11/1945 צפיות
כיצד היינו נוהגים ללא תורה, האם האמת נמצאת מעבר לים ומדוע עלינו לחפש תורה. במאמר זה נוכיח שהאמת האלוקית לגבי הטוב והרע, צריכים להנתן בספר הדרכה והאדם מטבעו לא ידע מהו טוב ומהו רע.

מאת: בתיה כץיהדות12/11/194107 צפיות
לאדם יש צורך בעבודת השם. משמעות החיים היא עשיית הטוב. באדם קיים פחד מן המוות והרגשת קיום הנצח. לכן האדם מטבעו מבקש לקיים את רצון בוראו כדי לזכות בעולם הבא. הטוב והרע הם יחסיים ולכן צריכה להיות תורה מוחלטת בעולם.

מאת: בתיה כץיהדות12/11/1947 צפיות
האל אינו זקוק לתפילותינו או ליחסינו אליו, ואולי איינשטיין ושפינוזה צדקו ולאל אין כלל עניין באדם. האם הבורא עזב את העולם? כיצד נוכל לדעת האם לבורא יש בכלל עניין במעשיו של האדם?

מאת: בתיה כץיהדות12/11/1942 צפיות
פרופסור אלברט איינשטיין, גאון יהודי שהפך ל"שם דבר" ואחד מהמוחות הגדולים ביותר שעולם המדע הכיר, הסיק את המסקנות הברורות מאליהן הנובעות מהתבוננות בעולם מורכב כל כך כעולמנו. הוא הכיר היטב את חוקי הפיסיקה ביקומנו המופלא, ולאור זאת טען פעם אחר פעם בפני כלי התקשורת והמדיה הכלל-עולמית, כי יש בורא לעולם המחזיק את הקוסמוס ומאפשר את קיומנו המתוכנן והבלתי אקראי. הוא האמין באלו-הים, בכח עליון, בורא היקום, המחוקק והשומר הבלעדי של ההרמוניה הקוסמית.

מאת: בתיה כץרוחניות - כללי12/11/1947 צפיות
בעת שהספינה היקרה בעולם טבעה בים, לא היה בכוחו של שום כסף שבעולם להציל חיי אדם. עשירים לא קבלו יחס מועדף. עשירים ועניים פלסו דרכם יחד, ונדחפו יחד לסירות ההצלה ללא הבחנה.

מאמרים נוספים בנושא חינוך ילדים

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/19283 צפיות
לפעמים אנו עומדים נדהמים כשילדינו מתנהגים בצורה הפוכה מזו שבקשנו מהם, ולא מעלים על דעתנו את האפשרות הפשוטה: הם לא הבינו אותנו

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/19280 צפיות
נטל הילד את הסל, וכשהוא מצויד במיטב אזהרותיה של אמו יצא לחנות, העפיל על שתי המדרגות בפתח ופנה למוכר בקול צייצני: "אמא בקשה שני בקבוקי חלב"

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/19257 צפיות
מדוע דווקא השולחן הישן והרעוע האריך ימים יותר מאחיו החדש והנוצץ? ואיך כל זה קשור לחינוך?

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/19278 צפיות
"לא המדרש עיקר אלא ה'מעשה'" – הסיפור שאותו מספרים כדי להעביר את המסר. למה חשוב לספר סיפורים, ואיך מספרים סיפור טוב?

מאת: בתיה כץחינוך ילדים17/09/19272 צפיות
חייכתי למראה היצירה של בתי הבכורה. אולם כשראיתי מה חולל הפתק הקטן, נמחק החיוך והפך להבעת השתאות

מאת: בתיה כץחינוך ילדים17/09/19309 צפיות
"סימן לבנים" – מה שלמדתי מזגג ביום סוער

מאת: בתיה כץחינוך ילדים17/09/19273 צפיות
יכולת זו של ניתוח דברים, יכולת נרכשת היא. תלויה היא בהרגל של הפניית תשומת הלב לכיוון חשיבה זה, ובעקביות

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica