חפש מאמרים:
שלום אורח
20.11.2019
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

סיפור לילדים? לסגור ספרים בבקשה!

מאת: בתיה כץחינוך ילדים17/09/2019270 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

סיפור לילדים? לסגור ספרים בבקשה!

בין אם מדובר בסיפור לילדים, ובין אם מדובר בדרשה לפני בני משפחה או לפני רבים –

חשוב שלא להקריא יותר מידי מתוך ספר. מדוע?

אם עומדים אתם לעבור ממחשבה ל"מעשה", ונכונים אתם לספר סיפור לילדיכם, עצרו נא רגע

לפני, שמעו לעצת ידיד ואל תעשו את הטעות הנפוצה: "להקריא מתוך הספר".

מרבית בני אנוש אינם מחבבים במיוחד האזנה להקראה מתוך הספר. הם מתנתקים מ"בעל

קורא" זה הקורא בקצב ובטון המובן, כמובן, לו עצמו, אך אין הוא מובן, כמובן מאליו, לקהל מאזיניו,

שהמילים אינן מונחות ומוצגות מול עיניו. בנוסף לכך, בעודו שקוע ועסוק בהקראה דרמטית

בהתרגשות מתוך ספרו, מתנתק הוא מהם ואינו יוצר עמם קשר עין. מסיבות עצובות אלו הם אינם

מתרכזים כלל בדבריו, וזאת, למרבה הצער והאכזבה, על אף המאמצים הכנים שהשקיע על מנת

ללמדם ולהרביצם דעת הנגוזים ועולים בתוהו "וכן נגוזו ועבר" ...

למרבית הפלא תעיד העובדה, שבעל המעשה כלל איננו חש בכך, ובעיניו נדמה שלהקריא מתוך

הספר זו הדרך הטובה והמוצלחת ביותר, ושהיא אף מותירה רושם חשוב בקהל המאזינים.

אל תשגו בטעות זו, בין אם אתם מספרים בבית, בין אם מדובר בדרשה שהתכבדתם למסור בפורום

משפחתי ובין בנשיאת דברים לפני רבים.

אם חשוב לכם להעביר ולהמחיש את המסר של "ונכתב בספר", שהדברים שאתם אומרים כתובים

ומעוגנים בספר, שם הוא מקור מחצבתם ו"ממקום קדוש יהלכון" – אזי כך עשו:

אמרו: "הדברים כתובים בספר ...", ותוך כדי כך הרימו את הספר ממקומו, הראוהו לקהל מאזיניכם

ברוב רושם, פתחו את הספר והקריאו מתוכו שורה או שתיים לכל היותר ואז, בלשונכם ובשפה

פשוטה ומובנת, הגידו תמציתם של דברים: "הוא כותב כאן כך וכך" ...

קשר עין

בנוסף, זכרו נא לשמור כל העת על קשר עין עם השומעים. בעשותכם כן מסייעים אתם לריכוז

ולרצף המחשבתי שלהם. אך בהעדר קשר עין, המחשבה מתנתקת וחוזרת לשוטט בנושאים

האקטואליים המעסיקים אותנו ללא הרף.

האטו את הקצב

הקצב בו זורמת מחשבתנו ומפעילה את יכולת ההבעה שלנו, דהיינו הדיבור, אינו תואם בהכרח

את הקצב בו פועלת וקולטת תפיסת מחשבתם של קהל היעד. אשר על כן, האטו, בבקשה, את

קצב הדיבור, ודברו לאט יותר. עקבו במבטכם אחרי תגובותיהם של השומעים – האם הם "אתכם"

או סתם בוהים בנקודה לא ברורה בחלל? התאימו עצמכם אליהם, ובמיוחד כשאתם מצטטים מתוך

ספר. הרי החומר אינו מונח לפניהם כפי שהוא מוצג ויזואלית לנגד עיניכם "ערוך לפניכם כשולחן

ערוך", "שחור על גבי לבן", "אש שחורה על גבי אש לבנה"; כאן יש צורך להאט את הקצב במיוחד,

ולהטעים את הנאמר.

מסיבה זו, בהרצאות בהן מובאים ציטוטים רבים, מחלק המרצה דפים מצולמים עם המובאות בידיו

של הקהל הנכבד, על מנת שיהיו הדברים לנגד עיניו. ואף בכגון אלו אין להאריך בהקראות.

בהצלחה עם החמודים שלכם!

הרב דוד פיירמן הוא מרצה בנושאי חינוך ילדים

המאמר פורסם בחסותסט זוהר מתוק מדבש

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

לקבלת קורסים חינם במייל בנושאים: חינוך ילדים, זוגיות ומודעות עצמית

כנסו לקורסים מעניינים

מעונייינים בזוהר מתוק מדבש

כנסו לקישור

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת בתיה כץ

מאת: בתיה כץיהדות12/11/1952 צפיות
- הגיוני, הגיוני, אבל מה עם הוכחה? אנשים רבים התחזקו ב"ה הודות לתיאוריה שהצעתי. אף על פי כן היו ששאלו "תיאורית המושכלים בוחנת עובדות במציאות אך מסיקה מסקנות על פי ההגיון, דווקא היכן שאין עובדות. הרי אתה לא מוכיח מהי האמת אלא מוכיח את האמת שבה עלינו להאמין, לפי המציאות שנקלענו לתוכה".

מאת: בתיה כץיהדות12/11/1943 צפיות
מאמר זה ידון ב-סדר, ארגון, הרכבה, עקביות ובמה שרק נראה כסדר, ארגון, הרכבה, עקביות. במאמר זה נתייחס לדעה הסוברת שאין כל דבר מסודר ביקום

מאת: בתיה כץיהדות12/11/1945 צפיות
כיצד היינו נוהגים ללא תורה, האם האמת נמצאת מעבר לים ומדוע עלינו לחפש תורה. במאמר זה נוכיח שהאמת האלוקית לגבי הטוב והרע, צריכים להנתן בספר הדרכה והאדם מטבעו לא ידע מהו טוב ומהו רע.

מאת: בתיה כץיהדות12/11/194091 צפיות
לאדם יש צורך בעבודת השם. משמעות החיים היא עשיית הטוב. באדם קיים פחד מן המוות והרגשת קיום הנצח. לכן האדם מטבעו מבקש לקיים את רצון בוראו כדי לזכות בעולם הבא. הטוב והרע הם יחסיים ולכן צריכה להיות תורה מוחלטת בעולם.

מאת: בתיה כץיהדות12/11/1947 צפיות
האל אינו זקוק לתפילותינו או ליחסינו אליו, ואולי איינשטיין ושפינוזה צדקו ולאל אין כלל עניין באדם. האם הבורא עזב את העולם? כיצד נוכל לדעת האם לבורא יש בכלל עניין במעשיו של האדם?

מאת: בתיה כץיהדות12/11/1942 צפיות
פרופסור אלברט איינשטיין, גאון יהודי שהפך ל"שם דבר" ואחד מהמוחות הגדולים ביותר שעולם המדע הכיר, הסיק את המסקנות הברורות מאליהן הנובעות מהתבוננות בעולם מורכב כל כך כעולמנו. הוא הכיר היטב את חוקי הפיסיקה ביקומנו המופלא, ולאור זאת טען פעם אחר פעם בפני כלי התקשורת והמדיה הכלל-עולמית, כי יש בורא לעולם המחזיק את הקוסמוס ומאפשר את קיומנו המתוכנן והבלתי אקראי. הוא האמין באלו-הים, בכח עליון, בורא היקום, המחוקק והשומר הבלעדי של ההרמוניה הקוסמית.

מאת: בתיה כץרוחניות - כללי12/11/1947 צפיות
בעת שהספינה היקרה בעולם טבעה בים, לא היה בכוחו של שום כסף שבעולם להציל חיי אדם. עשירים לא קבלו יחס מועדף. עשירים ועניים פלסו דרכם יחד, ונדחפו יחד לסירות ההצלה ללא הבחנה.

מאמרים נוספים בנושא חינוך ילדים

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/19283 צפיות
לפעמים אנו עומדים נדהמים כשילדינו מתנהגים בצורה הפוכה מזו שבקשנו מהם, ולא מעלים על דעתנו את האפשרות הפשוטה: הם לא הבינו אותנו

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/19280 צפיות
נטל הילד את הסל, וכשהוא מצויד במיטב אזהרותיה של אמו יצא לחנות, העפיל על שתי המדרגות בפתח ופנה למוכר בקול צייצני: "אמא בקשה שני בקבוקי חלב"

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/19256 צפיות
מדוע דווקא השולחן הישן והרעוע האריך ימים יותר מאחיו החדש והנוצץ? ואיך כל זה קשור לחינוך?

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/19278 צפיות
"לא המדרש עיקר אלא ה'מעשה'" – הסיפור שאותו מספרים כדי להעביר את המסר. למה חשוב לספר סיפורים, ואיך מספרים סיפור טוב?

מאת: בתיה כץחינוך ילדים17/09/19272 צפיות
חייכתי למראה היצירה של בתי הבכורה. אולם כשראיתי מה חולל הפתק הקטן, נמחק החיוך והפך להבעת השתאות

מאת: בתיה כץחינוך ילדים17/09/19309 צפיות
"סימן לבנים" – מה שלמדתי מזגג ביום סוער

מאת: בתיה כץחינוך ילדים17/09/19273 צפיות
יכולת זו של ניתוח דברים, יכולת נרכשת היא. תלויה היא בהרגל של הפניית תשומת הלב לכיוון חשיבה זה, ובעקביות

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica