חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

קניית ומכירת דירות עם עו״ד עמית ורד

מאת: דניאל מלמדנדל"ן ומקרקעין16/02/20201231 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מרבית תושבי מדינת ישראל רוכשים דירות למטרת מגורים. בגלל רפורמת המס שנקבעה בשנת 2014 התמעטו כמויות רכישות  דירות למטרת השכרה בגלל מיסי שבח גבוהים שנקבעו על דירות נוספות בבעלות אדם אחד. כל רכישה/קנייה שלדירה כזאת נחשבת למורכבת. מדובר בנכסים הנמצאים בבעלות אנשים וחייבים לזהותם היטב. לרוב, מחירי הדירות גבוהים. לאדם ממוצע אין יכולת לרכוש דירה בקלות. במקרים רבים, הוא עובד שנים רבות רק לצורך הרכישה ואף נעזר בהלוואות ומשכנתאות לצורך מימוש המטרה החשובה של מציאת קורת גג לו ולמשפחתו המתרחבת. בנוסף, יש צורך בתשלום מיסים, בהכנת חוזים וכדומה. יש צורך לבצע בדיקות לגבי המיסוי, וכן, משפטיות מקדימות נוספות ועוד.

בדיקות מקדימות ראשוניות

יש חשיבות רבה לניהול כל התהליך מראשיתו ומומלץ מאוד להיעזר בעורך דין מנוסה בתחום כבר בראשית הדרך. כל רוכש חייב לבצע בדיקות מקדימות, ובראש וראשונה, לבדוק את היכולת הכספית לעמוד במטלה הזאת. כן, יש צורך לבדוק את נושא המיסוי, וכמובן, לבחור את הדירה ומיקומה. עורך דין יכול לייעץ לגבי המיסוי, לבדוק את מצב הדירה מבחינה משפטית וכדומה. מרבית הדירות רשומות בטאבו. נסח טאבו הוא מעין תעודת הזהות של הדירה ובו מפורטים  גוש וחלקה, גודל, בעלויות, שעבודים, עיקולים ופרטים רלוונטיים אחרים. כך, כבר בשלב הראשון ניתן לבדוק את מצבה. דירות אחרות רשומות במנהל או בחברה משכנת, וגם שם ניתן למצוא את הפרטים הללו.

בדיקות מצב הנכס ברשות המקומית

עורך דין חייב, בנוסף, לבצע בדיקות נוספות ברשות המקומית או בוועדה לתכנון ובניה. אלו עלולות לשפוך אור על אלמנטים אחרים שאולי קיימים לגבי הנכס, ובין היתר, חריגות בניה, צווי הריסה, היטלי השבחה קיימים שלא שולמו, קיום חובות על היטלים בגין תשתיות שהוקמו בסביבה ועוד.  כל המידע הזה חשוב והוא חייב להיכלל במסגרת המשא ומתן. במקרים רבים, מתברר כי הנכס הוא בעייתי ואז יכול הרוכש לסגת מהעסקה או לשערך מחדש את המחיר הנדרש.

הכנת הסכם

גולת הכותרת של כל עסקה כזאת היא הכנת חוזה לעסקה החייב להתבצע על פי החוקים הקיימים. המחוקק רואה בנושא חשיבות רבה, ומשום כך, רק עורך דין יכול לבצע אותו. כל צד יכול להיות מיוצג על ידי עורך דין מטעמו, אבל בהחלט, קיימים מקרים של ייצוג משותף. כל הסכם הוא מובנה וחייב לכלול מספר סעיפי חובה שתפקידם הוא להבטיח את זכויות שני הצדדים, ובנוסף, לציין את אמצעי ההגנה עליהם. יירשמו סעיפים שונים הכוללים בין היתר אלמנטים כמו: הסכום לעסקה, מועדי תשלום, הפרות חמורות, תהליך המסירה ועוד. במרבית המקרים יופקדו סכומי כסף מטעם הרוכש בנאמנות אצל עורך הדין עד להשלמת כל התחייבויותיו בעסקה. צריך לציין, כי ההסכם הינו מסמך משפטי שניתן לתקוף אותו ולערער עליו בבית משפט. במקרים קיצוניים, יכול בית משפט לבטל עסקה אם יתברר שהיא נוגדת את החוק.

יישום ההסכם

עורך דין אף דואג ליישום ההסכם עד למסירת הנכס לרוכש. מיד לאחר החתימה עליו שנעשית, לרוב, בנוכחות כל הצדדים והעברת תשלום ראשון, ירשום עורך הדין הערת אזהרה בטאבו לזכות הרוכש. בנוסף, הוא חייב לדווח תוך 30 יום לרשויות על העסקה ואף יבצע את חישובי המיסים הקיימים וביניהם: מס שבח ומס רכישה. בסוף התהליך יציג המוכר אישורים על הסדרת תשלומי  הארנונה, המים, החשמל וכדומה. לאחר תשלום הסכום האחרון תתבצע העברת הנכס בטאבו. מומלץ לשכור שירותי עורך דין בעל מוניטין אשר יכול לסייע רבות בייעוץ וטיפול במכירת ורכישת דירות.

פרטים נוספים:

כתובת: רוטשילד 15 ראשון-לציון 7526601

טלפון: 03-9499555

פקס: 03-9588555

אתר: https://www.amitvered.co.il/

עורך דין מקרקעין עמית ורד

מס רכישה על קניית דירה עו"ד עמית ורד


 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דניאל מלמד

מאת: דניאל מלמדאופנה16/02/222782 צפיות
האם שמלות חורף זה פריט לבוש שניתן לקנות אונליין?

מאת: דניאל מלמדבנקאות17/05/201246 צפיות
כאשר אדם מגיע למצב שבו הוא כבר לא יכול לעמוד בהוצאות החודשיות שלו והוא מתמוטט כלכלית – הוא צריך להכריז על חדלות פירעון ולפתוח צו פשיטת רגל בבית המשפט. להמשך קריאה כנסו לפוסט >>

מאת: דניאל מלמדעסקי מזון16/02/205504 צפיות
מסעדת NG נווה צדק הינה מסעדת בשרים הותיקה והאיכותית מאז שנת 2003. הבשרים הכי איכותיים. קראו מה הלקוחות ממליצים על המסעדה.

מאת: דניאל מלמדיזמות עסקית12/02/201189 צפיות
איש העסקים והיזם המצליח, בוריס וולפמן בואו לגלות מה הסוד של איש העסקים, איך הצליח בעולם העסקים. קריאה נעימה.

מאת: דניאל מלמדיזמות עסקית12/02/201456 צפיות
איש העסקים והיזם המצליח, בוריס וולפמן בואו לגלות מה הסוד של איש העסקים, איך הצליח בעולם העסקים. קריאה נעימה.

מאת: דניאל מלמדיזמות עסקית12/02/201031 צפיות
איש העסקים והיזם המצליח, בוריס וולפמן בואו לגלות מה הסוד של איש העסקים, איך הצליח בעולם העסקים. קריאה נעימה.

מאת: דניאל מלמדאילוף בעלי חיים11/02/205629 צפיות
10 טיפים מעולים לכיצד לאלף את הכלב שלך לשבת, לתת יד ועוד. קריאה נעימה

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן ומקרקעין

מאת: רוני הכהןנדל"ן ומקרקעין26/10/211691 צפיות
טרם ההקמה יש לדעת כי הקמה של מבנה חייבת להיות בהתאמה מלאה לחוקים.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין24/12/201317 צפיות
בונים לכם מגדל חדש ליד הבית? גיליתם שתוכנית חדשה עתידה לשנות לכם את החיים? מגרש החניה שהתרגלתם לחנות בו עומד להיעלם לטובת בניין חדש? תמיד תוכלו להגיש התנגדות לתוכנית. שכן רוצה להוסיף שטח בניה, מבקש שימוש חורג ? מאמר זה יסביר לכם איך אפשר להתנגד לתוכנית, מה צריך לעשות ולמי צריך לפנות.

מאת: רונית אלפסינדל"ן ומקרקעין22/11/201509 צפיות
רכישת דירה יד שניה או דירה מקבלן? ומה בודקים לפני שרוכשים דירה מקבלן? והאם צריך עו"ד דין מקרקעין או שאפשר שעו"ד של הקבלן ייצג אתכם? כל זא ועוד במאמר שלפניכם.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין01/11/201304 צפיות
קיבלת כתב אישום בדואר רשום בשל בנייה ללא היתר, חריגה מהיתר או תוכנית, שימוש חורג, פיצול דירות. אתם שואלים את עצמכם מה עליכם לעשות. במדריך זה נסביר לכם מה צפוי, שלב אחרי שלב.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין29/09/201588 צפיות
מתכננים לבנות בריכת שחייה ביתית? חשו לדעת למה אתם נכנסים! בשנים האחרונות הופכות הבריכות הפרטיות לפופולריות מאוד בכל רחבי הארץ ואינן עוד נחלתן הבלעדית של בעלי הממון בלבד, לא מעט הודות לטכנולוגיות המתקדמות שקיימות כיום, המוזילות משמעותית את עלויות הבניה וההתקנה. נושא הצורך וההליך בהיתר בניה מורכב וחשוב שיהיה מלווה על ידי המומחה הנכון

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין08/09/20998 צפיות
עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין11/08/20954 צפיות
קיבלת צו הריסה? לא סוף פסוק! בת המשפט נתן לאחרונה כמה החלטות שיתכן ויכולים לסייע לך!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica