חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שערי המניות

מאת: חברת הקידום ask4webבורסת ת"א12/01/20101726 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מניות

כולנו חשופים בשנים האחרונות ליותר ויותר חדשות בתחום כלכלה. מהדורות החדשות מייחדות לכך זמן שידור גדול הרבה יותר מבעבר, תוכניות על כלכלה משודרות יותר ויותר בערוצי הרדיו והטלוויזיה השונים ואפילו בבתי הספר התיכוניים כלכלה הוא מקצוע מבוקש לבגרות כחלק מתוכנית הלימודים. אין אלא לברך על כך, שוק ההון טומן בחובו הזדמנויות רבות, וחבל כי רק מתי מעט יהיו חשופים אליהם. במאמר זה ברצוננו לפענח שלושה מהמושגים הקשורים למניות אשר נשמעים כמעט בכל תוכנית העוסקת בכלכלה ולהסביר את פירושם- שערי מניות, מדדי מניות ומניות הארביטראז'.

על שערי מניות והגורמים המשפיעים עליהם

שערי מניות מייצגים את ערך המניה. הם אינם נקובים ביחידות של שקלים או אחוזים אלא בנקודות, והשינויים מחושבים באופן יחסי. במילים אחרות, כאשר אנו משתמשים במונח שער מניה אנו למעשה מתכוונים למחיר שלה. ישנם גורמים רבים המשפיעים על שערי המניות, ופעמים רבות גורמים אלו חורגים מהתחום שבשליטת החברה או סביבתה העסקית. פיגוע חבלני, משבר עולמי ואירועים נוספים המציבים סימני שאלה לגבי העתיד יכולים להשפיע לרעה על שערי מניות, גם אם החברה עצמה (זו שעל מניותיה אנו מסתכלים) הגיעה לביצועים עסקיים לא רעים ולרווחיות גבוהה.

בין הגורמים המשפיעים על שער המניה לחיוב ניתן למצוא גורמים פנימיים הקשורים לחברה ולסביבתה העסקית כמו ירידה בתחרות, רישום פטנט או פיתוח חדש, נתוני מכירות גבוהים ועוד נתונים מעודדים רבים, אך עם זאת ישפיעו לחיוב גם גורמים חיצוניים כמו עליה בתמ"ג (התוצרת המקומית הגולמית), עליה ביצוא, שיפור ברמת החיים, עליה בדירוג האשראי ועוד גורמים רבים שהשפעתם על הכלכלה היא חיובית. בין הגורמים אשר ישפיעו על שער המניה לשלילה ניתן למצוא גורמים פנימיים כמו ירידה ברווחיות, עליה בתחרות, תביעה משפטית נגד החברה או ירידה בביקוש למוצריה, וכן גורמים חיצוניים כמו משבר כלכלי מקומי, ירידה בתמ"ג, חוסר ודאות מדינית ופוליטית, אירועים חבלניים ועוד.

מדדי מניות – מה הם מספרים?

מדדי מניות הם למעשה מעין ציונים המשקללים שערים של מספר מניות מסוים, אשר יש היגיון בהכללתן באותה קבוצה, וניתן ללמוד מהכללה זו לגבי הכיוון של כל המניות בקבוצה גם יחד. מדדי המניות המובילים ב בורסה של תל אביב כוללים את מדד ת"א 100 המשקלל את 100 החברות המובילות בבורסה של תל אביב, מדד תל אביב 25 המשקלל את 25 החברות המובילות מתוכן ומדד ת"א 75 המייצג את ה-75 הנותרות שלא נכללו במדד הקודם.

מדדי מניות נוספים כוללים מדדים ענפיים. לדוגמא- מדד פיננסים 15 או מדד נדל"ן 15 הם מדדים של בורסת תל אביב המשקפים את 15 החברות המובילות בענף הפיננסים ואת 15 החברות המובילות בענף הנדל"ן בהתאמה. מדד התל טק, מושג הנשמע רבות במהדורות הכלכליות, הוא מדד המשקף את מחירי חברות הטכנולוגיה הנסחרות בבורסת תל אביב.

מניות ארביטראז' – נעים להכיר...

ארביטראז' הוא מונח המתאר עשיית רווח ללא כל סיכון, ובשוק המניות כאשר אנו מדברים על מניות ארביטראז' הכוונה היא למניות הנסחרות בשתי בורסות במקביל בשווי שונה, כאשר ניתן לקנות בזול ולמכור ביוקר באותו רגע מבלי שום סיכון. אלו הן המניות הדואליות, אותן מניות הנסחרות במקביל בבורסת תל אביב ובבורסה נוספת, כמו מניית טבע הנסחרת בבורסת תל אביב ובבורסת ניו יורק במקביל. לא יהיה מדויק לומר שארביטראז' הוא נטול סיכונים לחלוטין, מאחר והוא מושפע לדוגמא מהזמן או מאי יכולת להשלים את העסקה באחד השווקים, אולם אין ספק כי הסיכונים הטמונים בו הם נמוכים יחסית וסוחרי הארביטראז' המתמחים בניצול מצבים מעין אלו גורפים רווחים נאים לכיסם.

 



תגיות המאמר: מניה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

חברת ask4web מתמחה בתחום הקמת אתרים וקידום אתרים בגוגל אתרים

אתרים מומלצים נוספים:
fitportal עוזרת לכם בדיאטה ונותנת דיקור סיני.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת חברת הקידום ask4web

מאת: חברת הקידום ask4webהשקעות12/01/10934 צפיות
הבורסה היא לב ליבה של הפעילות הכלכלית בשווקי ההון, וככזו היא מרכזת הזדמנויות רבות להשקעה ולרווח. הבורסה היא המקום בו תוכלו לרכוש יחידות בעלות על סוגים רבים ומגוונים של חברות, לרכוש ניירות ערך בהתאם לניתוח האישי שלכם את מצב השווקים ולהרוויח או להפסיד בהתאם לתחזיות שלכם.

מאמרים נוספים בנושא בורסת ת"א

מאת: כתיבת מומחיםבורסת ת"א26/05/161955 צפיות
מחפשים מערכת מסחר בשביל לסחור בבורסה? חושבים לבצע מסחר במניות ולא יודעים באמצעות איזו חברה לבצע את המסחר? איך בוחרים את הברוקר הטוב ביותר, כזה שמציע לכם אפשרות מסחר בבורסה העולמית בעמלות משתלמות במיוחד? קראו להלן את המידע על חברת אינטראקטיב ברוקרס, ואולי גם אתם תמצאו את החברה הזו כמתאימה עבורכם. כמו סוחרי מניות רבים בעולם כולו.

מאת: אליאב יעקבבורסת ת"א02/06/144969 צפיות
צעירים רבים לאחר השירות הצבאי פונים ללמוד קורס מסחר בבורסה, כדי להשיג השכלה פיננסית פרקטית. חלקם, יעברו אחר כך להיות סוחרים לפרנסתם. אם נתבונן ברשת, נמצא קורסים כאלה במחירים הנעים בין כמה מאות שקלים, לכמה אלפי שקלים. אם כך, מהו המחיר הראוי לקורס כזה? על כך במאמר הבא.

מאת: אליאב יעקבבורסת ת"א02/03/148155 צפיות
אין זה סוד, כי ישראלים רבים סוחרים בשוק באופן פעיל, לפחות כמה פעמים בחודש. חלק מהם עושים זאת אפילו על בסיס סדיר וקבוע, מספר פעמים בכל יום (סוחרים יומיים). נישאלת השאלה, האם בכלל ניתן לסחור בשוק ההון בלי ללמוד את הנושא באופן מסודר? במילים אחרות, האם לימודי שוק ההון הם בכלל דבר הכרחי? המאמר הבא ינסה לענות על שאלה זו.

מאת: יוסי אמודאיבורסת ת"א21/01/148289 צפיות
היסטוריה למניית Google. המנייה חצתה את 1,000 הדולרים וקבעה שיא חדש. הדו"חות לרבעון השלישי שפורסמו על ידי החברה הביאו לעלייה המשמעותית ולחציית הרף, כך פורסם באתר "כלכליסט".

מאת: betraderבורסת ת"א02/06/131785 צפיות
מסחר בבורסה- אז איך נכנסים אל שוק ההון ?

מאת: betraderבורסת ת"א06/05/131779 צפיות
מסחר ב-CFD - רוצים גם? מסחר ב- CFD הינו סגנון מסחר פופולארי ביותר. שמו בעברית הינו חוזה הפרשים. כיום מרכז חוזה ההפרשים קרוב ל- 65% מנפח המסחר במדינות המתוקנות. הסיבה לכך הינה פשוטה:

מאת: betraderבורסת ת"א07/04/131782 צפיות
מסחר בבורסה - ללמוד ברצינות ואז להתחיל ללכת אם אתה אוהב כסף ומחפש דרכים מגוונות להרוויח אותו, תוכל למצוא עניין בתחום המסחר בבורסה. מסחר בבורסה עשוי לאפשר לך ליהנות מעלייה ברמת החיים שלך.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica