חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שרשרת אספקה

מאת: Nirit Shalomניהול12/01/2010892 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הקדמה לניהול שרשרת אספקה
אם החברה שלך מייצרת מוצר מחלקים שנרכשו מספקים שונים , ומוצרים אלו נמכרים ללקוחות , אז יש לך שרשרת אספקה . יש שרשראות אספקה שהם פשוטות בעוד אחרות הן מסובכות המורכבות של שרשרת יכולה להשתנות בין גדלים של עסקים שונים ובין מספר המוצרים שמיוצרים.

המרכיבים בשרשרת האספקה
שרשרת אספקה פשוטה מורכבת מכמה אלמנטים שמקושרים לאורך תנועת המוצר הקשור בה. שרשרת האספקה מתחילה ונגמרת עם הלקוח.


הלקוח: הלקוח מתחיל את השרשרת כאשר הוא מחליט לרכוש מוצר שהיה מוצע למכירה על ידי חברה כזאת או אחרת. הלקוח יוצר קשר עם מחלקת המכירות של החברה שמכניסה את סדר המכירה עבור כמות ספציפית שצריכה להיות מסופקת עד תאריך מסויים אם צריך לייצר את המוצר סדר המכירות יכלול דרישות שצריך למלא על ידי מתקן הייצור.


תכנון:  הדרישה המופעלת על ידי מחלקת המכירות תהיה משולבת עם ההזמנות . מחלקת התכנון תיצור תוכנית ייצור על מנת לייצר את המוצרים כדי למלא את דרישות הלקוח כדי לייצר את המוצר על החברה יהיה לרכוש את חומרי הגלם הנדרשים לכך.


רכש: מחלקת הרכש מקבלת רשימה של חומרי גלם ושירותי הנדרשים על ידי מחלקת הייצור על מנת להשלים את דרישות הלקוח. מחלקת הרכש  שולחת  הוראות לספקים נבחרים על מנת לספק את חומרי הגלם הנדרשים לאתר הייצור בתאריך הנדרש.


ניהול מלאי
: חומרי הגלם מתקבלים מהספקים , עוברים ביקורת איכות ודיוק ומועברים למחסן. הספק אז ישלח קבלה אל החברה שאליה נשלחים החומרים חומרי הגלם יאוחסנו עד שהם יידרשו עבור מחלקת הייצור.


ייצור: בהתבסס על תוכנית הייצור חומרים הגלם מועברים למלאי של אזור הייצור . המוצרים המוגמרים המוזמנים על ידי הלקוחות מיוצרים על ידי שימוש בחומרי הגלם הנרכשים מהספקים. לאחר שהפריטים הושלמו ונבדקו הם מאוחסנים בחזרה במחסן לפני המשלוח אל הלקוח.


תעבורה: כאשר המוצר המוגמר מגיע למחסנים , מחלקת המשלוחים מחליטה על הדרך היעילה ביותר לשנע את המוצר כך שישלחו לפני תאריך היעד אל הלקוח , כאשר הסחורה מתקבלת אצל הלקוח החברה תשלח קבלה עבור המוצרים שנשלחו.


ניהול שרשרת אספקה


על מנת לוודא את פעולתה של שרשת אספקה בצורה האופטימלית ביותר ושתייצר את הרמה הטובה ביותר של שביעות הרצון אצל הלקוח בעלות הנמוכה ביותר החברות אימצו להם תהליכים של ניהול שרשרת אספקה ושל טכנולוגיה נלווית . ניהול שרשרת אספקה פועלת בשלושה רבדים של פעילות על חלקים שונים של החברה שיתמקדו בהם: הביצועית, אסטרטגית והארגונית.


האסטרטגית: ברובד הזה , הנהלת החברה תצפה לרמה גבוהה של החלטות אסטרטגיות הדואגות לארגון כולו כמו הגודל והמיקום של אתרי הייצור, שותפיות עם ספקים , מוצרים שיש לייצר ושווקי מכירות.

הארגונית: החלטות ארגוניות על אימוץ של אמצעים שייצרו הטבות של עלויות כמו שימוש בטכניקות כמו שימוש בטכניקות הטובות ביותר שיש בתעשייה , פיתוח אסטרטגיות רכישה עם ספקים מועדפים , עבודה עם חברות לוגיסטיקה על מנת לפתח עלויות יעילות של משלוחים והעברות .


ביצועית: החלטות ברמה זאת נעשות כל יום בעסקים שבודקים כיצד המוצרים מועברים לאורך שרשרת אספקה , החלטות ביצועיות משלבות הכנת לוחות זמנים ושינויים בייצור , רכש , הסכמים עם ספקים – קבלת הזמנות מלקוחות והעברת מוצרים למחסנים.


טכנולוגית ניהול שרשרת אספקה

אם חברה מצפה להשיג רווחים או ייתרונות מתהליך ניהול שרשת האספקה שלה, הם יידרשו רמה מסויימת של השקעה בטכנולוגיה . עמוד השדרה של ארגונים רבים וגדולים היו מיזמים יקרים ורחבים של תכנון משאבים , כמו ERP , SAP או ORACLE .
מאז האימוץ הרחב של טכנולוגיות האינטרנט כל העסקים יכולים להנות מייתרונות תוכנות אינטרנט מבוססות תקשורת  , תקשורת מיידית בין מפיצים ולקוחות יכולה לסייע לעדכון מפעם לפעם של מידע שהוא המפתח בניהול שרשרת אספקה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Nirit Shalom

מאת: Nirit Shalomניקיון14/08/121046 צפיות
חשבתם שאתם יודעים הכל על רובוט שואב? חשבתם שזה מכשיר מותרות לעשירים בלבד? חשבתם שאתם יכולים לעשות את כל עבודת הניקיון הזו בעצמכם? טעיתם ובגדול. תנו לי לספר לכם ארבע עובדות על שואב אבק רובוטי שאין שום סיכוי שידעתם בגלל שעוד לא קראתם את המאמר הזה.

מאת: Nirit Shalomמשחקי אונליין27/03/112748 צפיות
חיות המחמד שלנו יקרות לנו ונחשבות לבן משפחה נוסף. מעבר לעובדה שאנו מחויבים לספק להם מזון ובית חם למחיה רבים רוכשים משחקים שיעסיקו את בעל החיים במהלך היום. מקורם של כל חיות המחמד הוא בטבע.

מאת: Nirit Shalomהשקעות27/07/101243 צפיות
אם צברת סכום כסף פנוי להשקעה, אך סכום זה עדיין אינו מספיק לפתיחת תיק השקעות, יש פתרון עבורך - תיק קרנות נאמנות!

מאת: Nirit Shalomהשקעות18/07/101529 צפיות
כולנו חוסכים כסף. השאלה היא מהי הדרך הטובה ביותר לעשות זאת? התשובה לשאלה זו טמונה בסכום שהצלחת לחסוך. אם חסכת סכום של כ- 250,000 ש"ח ומעלה, ניהול תיק השקעות אישי הינו הפתרון האידיאלי עבורך.

מאת: Nirit Shalomחוק ומשפט - כללי07/07/101454 צפיות
מחאת העובדים הזרים בישראל הולכת וצוברת תאוצה מיום ליום. אלו הן לא רק ההפגנות או הפסקות העבודה היזומות

מאת: Nirit Shalomקרנות נאמנות07/07/101699 צפיות
קרן נאמנות היא מכשיר פיננסי המאגד כספים של משקיעים שונים למטרת השקעה בניירות ערך. יחידות הקרן נקראות יחידות השתתפות וכל אחת מהן מקנה זכות שווה בנכסי הקרן. לכל קרן מפורסם תשקיף אשר מפרט את מדיניות ההשקעות.

מאת: Nirit Shalomפסקי דין05/07/101439 צפיות
כניסת נגיף לגוף האדם, לא תחשב כתאונה, אלא כמחלה ולפיכך אין זכאי התלמיד לתשלום תגמולי ביטוח על פי פוליסת תאונות אישיות לתלמידים.

מאמרים נוספים בנושא ניהול

מאת: עוזי פלגניהול17/05/201489 צפיות
ארגון עסקי בכל גודל, נדרש לבצע שינויים והתאמות במהלך חיו העסקיים. תדירות השינויים וגודלם נגזרים ממטרת השינויים, שאת רובן ניתן לסווג כצורך: בפתוח עסקי, שיפור וייעול תהליכים עסקיים קיימים, התאמות לתנאי התחרות בשוק ועוד. במאמר הנוכחי אתייחס לשני חוקים מתחום הפיזיקה של אייזיק ניוטון, ונבצע דרכם אנלוגיות בתחום הניהול העסקי ונזהה "זיקה בין פיזיקה וניהול עסקי", אך לפני כן נגדיר מספר מושגים מתחום הפיזיקה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201601 צפיות
תוצר ניהולי הוא התוצאה המתקבלת מפעילות ניהולית. תוצר ניהולי המשיג את מטרתו הוא תוצר אפקטיבי ולהיפך, תוצר ניהולי אשר יוצר תוצאה בעייתית, ההופכת בעצמה לבעיה ואף יוצרת בעיות נוספות, הוא "וירוס ניהולי" ברמות חומרה שונות, ובתור שכזה יש לטפל בו למניעת נזק חמור למערכת. "ווירוס ניהולי" לא נוצר בכוונה תחילה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201618 צפיות
הנעת עובדי הארגון העסקי במטרה להשגת בצועים עסקיים משופרים, צריכה להיות אחת המטרות המרכזיות בכל אסטרטגיה ניהולית עסקית, ההשקעה בפתוח עובדי החברה היא אחת ההשקעות החשובות והמשתלמות ביותר לכל ארגון עסקי. לא מספיק שעובדי החברה יהיו משכילים, מיומנים ומנוסים, חשוב שכל הכישורים והתכונות שצוינו, יבואו לידי ביטוי באופן חופשי ושוטף בהתנהלות העובד הבודד והארגון.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201339 צפיות
במאמר זה רוכזו תובנות המתייחסות לסיטואציות שונות בתחומי הניהול. הנושאים מוצגים באופן מטפורי לעיתים באופן אירוני או אבסורדי באנלוגיה לתהליכי הניהול העסקי הנדרשים. בחרתי בדרך זו להציג ולהסביר תהליכים ואירועים בניהול עסקי שקשה היה להסבירם או להבינם, בעקר לחסרי ניסיון ניהולי עסקי.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201288 צפיות
"השער האסטרטגי", הוא השער שדרכו אמורים להיכנס לעסק, תוצרים של החלטות אסטרטגיות כבדות משקל לעתידו של העסק. משמע נדרש שיקול דעת מעמיק לגבי כל מה שנדרש לעבור דרכו. נדרש סוג סינון צפוף שימנע כניסה של מזיקים

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201152 צפיות
עסק הוא מפעל חיים והוא קרוב לליבנו, מאידך בעסק צריך לטפל לא דרך הלב. נדרשת דרך, כלים ותהליכי ניהול מסודרים ושיטתיים. אף אחד מאתנו איננו מושלם ואיננו צריך לדעת הכול. גם אם אנחנו יודעים, קשה לנו לטפל בנושאים הקשורים בנו רגשית, מאחר ואיננו אובייקטיבים כלפי עצמינו וכלפי הקרובים לנו.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201044 צפיות
הדברים הנכונים לעסק הם לא תמיד ובהכרח: הדברים שהמנהל אוהב לעשות, או יודע לעשות, או רוצה לעשות, או יכול לעשות. הדברים הנכונים לעסק הם הדברים הנדרשים והקריטיים לעסק. בלעדיהם העסק יישחק, יתקע או יקרוס.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica