חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

דמיון מודרך

דמיון מודרך

אנו נמצאים בתקופה שהמילה דאגה יכולה לתאר את מצב הרוח הכללי של כולנו. אנו דואגים לפרנסה, לבריאות, לביטחון, לעתיד ועוד. בעצם כל דבר בחיינו מתורגם לדאגה כלשהיא למשהו או למישהו.

הדאגה ממלאת אותנו ומציפה אותנו עד כדי כך שאנו לא מסוגלים לראות מעבר לה. לכן, אני תמיד אומרת שהדאגה תופסת כל כך הרבה מקום שלא משאירה מקום לשום רגש אחר להיכנס.

לכן, אנו צריכים את פסקי הזמן. הפסקות מהשגרה ומהדאגה. להבין את הדברים ממקום אחר,  מתוך עצמנו,  שם נמצאות התשובות הנכונות לכל אחד מאיתנו. התשובות שיעזרו לנו להביא לשינוי, לריפוי, לצמיחה אישית.

איך עושים זאת?

בעזרת דמיון מודרך שהוא כלי רב עצמה. דמיון המודרך הוא תהליך רצוני שאתה נמצא בהרפיה ויחד עם זאת, נמצא בשליטה מלאה וער לחלוטין למתרחש סביבך.

בעזרת הדמיון המודרך אתה יכול להקשיב לתת מודע שלך. זה כמו לשאוב מים מתוך באר עמוקה, למרות שאתה לא יכול לראות את המים, אתה יודע שהם שם ואם תרצה תוכל לשאוב אותם בעת הצורך.

הוכח ונכתב רבות על יכולת הדמיון המודרך להביא לשינוי במצב הנפשי והבריאותי של האדם. היום יותר ויותר אנשים משתמשים בדמיון מודרך על מנת להשיג את היעדים שלהם בכל תחומי החיים: עבודה, זוגיות, פרנסה, הצלחה, לימודים.

לדוגמא: ספורטאי שיוצא לתחרות ישתמש בדמיון המודרך על מנת לנצח. לפני התחרות ידמיין את עצמו בכל שלב של התחרות ולבסוף יראה את עצמו מגיע ראשון ומנצח.

דמיון מודרך הינו תהליך  שהמונחה נמצא בהרפיה ויחד עם זאת,  נמצא בשליטה מלאה   וער  לחלוטין למתרחש סביבו.

מה התפקיד שלי כמנחה במסע של הדמיון המודרך?

תפקידי להנחות את המונחה אבל ללא התערבות יתרה במתרחש בדמיונו. אם נשתמש בדימויים אז, אני כמו נהגת אוטובוס שמסיעה אותך למקום אבל, אתה בוחר במה להסתכל/להתמקד, אתה מכניס  את התחושות שלך, את האווירה, את הצבעים, את הריחות לאותו נוף דמיוני שאתה רואה בעיני רוחך.

הדמיון המודרך עוזר לנו:

-להפגת מתחים פיזיים ונפשיים.

-מאפשר לך להיכנס לתוך עולמך הפנימי.

-מאפשר לך העלאת תכנים לא מודעים למודע .

-מאפשר  גילוי ופתיחת חסימות רגשיות.

-מאפשר לך הסתכלות שונה על עצמך.

-מאפשר גילוי דרכים יצירתיות להתמודדות עם המציאות ובעיותיה.

דמיון מודרך יכול לתרגל  כל אדם המעוניין לשפר את איכות חייו.

 

 

 

*כתוב במן זכר אבל הכוונה גם למן נקבה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מדריכת מסעות לגילוי עצמי

WWW.ADRI.CO.IL

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אדריאנה מחני

מאת: אדריאנה מחנירוחניות - כללי10/03/101374 צפיות
כל מי שגר בדירה שמספרה 7 מיד לעבור דירה, כי הוא המקור לכל הצרות!!! מספר 7 הוא מספר לא טוב, מספר 7 הוא מספר שצריך להעלים אותו מן העולם, צריך לדלג עליו, לעשות עליו חרם עולמי.... אם נסתכל על מספר 7 באופן אובייקטיבי נגלה שהוא מספר די דומיננטי בחיינו. המספר 7 ביהדות מסמל את השבת, היום הקדוש ביותר. המנורה היא בעלת 7 קנים. ספירת העומר נעשית במשך 7 שבועות, 7 המינים בסוכות, 7 ברכות בטקס החתונה, פסח וסוכות נמשכים 7 ימים, וכך גם השבעה על אדם שנפטר.

מאת: אדריאנה מחניאקטואליה09/03/091361 צפיות
מדינת ישראל צריכה ללכת זקופה ובטוחה, להושיט יד ללא פחד מתוך ידיעת חוזקה ויכולתה להגיע להישגים מעולים בכל תחומי החיים. בזכות יכולתה לעמוד בכל קושי ולצאת כשידה על העליונה. בתקופה קשה זו שבה אנו נמצאים מדינת ישראל, ובראשה מנהיגיה, צריכה להתחיל לדבר על העתיד, להתמקד בפרויקטים חברתיים עתידיים שיש בהם טכנולוגיה מתקדמת והמשרתים את האינטרסים של המדינה, של אזרחיה ובכלל.

מאת: אדריאנה מחניאסטרולוגיה05/03/091916 צפיות
הם יצירתיים, בעלי דמיון עשיר, בעלי חוש אסתטי. נטייה לאומנות כמו מוזיקה, ציור, פיסול, תכשיטנות, עיצוב, משחק

מאת: אדריאנה מחנימיסטיקה05/03/091394 צפיות
דמיינו איך מרגישה ציפור כאשר משתחררת מהכלוב? אם אנו רוצים להרגיש כמו הציפור אנו צריכים ללמוד להשתחרר מהדברים שלא טובים לנו ושעברו זמנם ולשחרר את הדברים הטובים שטמונים בנו. להשתחרר מהעבר כי רק הווה בשליטתנו.

מאת: אדריאנה מחנינומרולוגיה18/02/094362 צפיות
השם הוא כרטיס הביקור שלנו. השם אותו נתנו לנו ההורים בעת לידתנו מכיל את הציפיות שלהם, תכונות אישיות, איכויות וסגולות. השם הוא בעצם ארגז הכלים שבו נעזר על מנת להשיג את יעדנו. על פי תורת הנומרולוגיה לכל מספר יש תכונות יסוד משלו וכולנו מורכבים מהמון צירופי מספרים שהם מרכיבים את אישיותנו: תאריך הלידה, השם פרטי, שם משפחה.

מאת: אדריאנה מחניאקטואליה17/02/091497 צפיות
אתמול בתכנית של אילנה דיין צפינו במחדל של ממשלת ישראל. אימהות חד הוריות , עובדות זרות שהסידור לילד שלהם הוא גן מאולתר בתנאים תת רמה מכל הבחינות והמדינה לא חשבה לרגע לתת לאותם ילדים שנולדו בארץ את המגיע להם בזכות. אני מתביישת שאנחנו בתור אזרחים של המדינה לא יודעים על כך וגם לא עושים שום דבר לעזור. אני זורקת כאן כפפה ומתארגנת עם עוד אנשים שמעוניינים לעזור. אז אתם מוזמנים. אנחנו לא נחכה שנבחרי הציבור יעשו משהו. אנחנו נעשה ואולי כך נגרום להם לעשות את מה שהם חייבים.

מאמרים נוספים בנושא התמודדות עם מצבי לחץ

מאת: בנימין קלינגרהתמודדות עם מצבי לחץ05/04/205540 צפיות
הסבר ותיאור כללי של מחלקת רישוי בניה בעיר הרצליה הנמצאת כיון במאמצי פיתוח רבים, אמונה מחלקת רישוי בניה על הפקת היתרי הבניה השונים שבאמצעותם ניתן יהיה לבנות ולפתח את העיר. תהליך הפקת היתר מלווה בבדיקות המשלבות בדיקות סטטוטוריות, זאת יחד עם בדיקת טיב התכנון המוצע המתבצע באמצעות בדיקת התאמה להנחיות המרחביות. בנוסף, נציגי מחלקת רישוי מסייעים במתן מידע וליווי המתכננים משלבי התייעצות ראשוניים ועד לשלב הפקת ההיתר.

פיטורים ממקום עבודה, פרידה מרצון, לא רוצה אותי, גירושין מרצון, פרידה מבחירה, התמודדות עם דחייה, אימון עסקי, מורה רוחני: עכשיו נניח ששני אנשים נפרדו נניח עכשיו והבן אדם, בא נדבר על נושא של פרידות יש פה כמה היבטים, היבט ראשון מה בן אדם מעדיף יותר שייפרדו ממנו או שהוא ייפרד מה הוא מעדיף יותר, מה בן אדם מעדיף שיגידו לו "לא רוצים אותך" או שהוא יגיד שהוא לא רוצה מה בן אדם מעדיף יותר? ש: שהוא יגיד שהוא לא רוצה. אליעד: שהוא יגיד שהוא לא רוצה למה? ש: כי אז זה הרצון שלו כאילו ואז הרצון ...

מפחד להיפגע, לאהוב שוב, פחד מבגידה, פחד מאינטימיות, מפחד להיפגע, לא רוצה להיפגע, טיפול נפשי, ייעוץ אישי: עכשיו השאלה היא כזאת אוקי איך בן אדם שניסה משהו ונכשל איך הוא בעצם יכול לקבל את הבטחון לנסות עוד פעם, עכשיו מה שאמרתי זה לבוש של כמה ווריאציות שונות זה יכול להיות בן אדם שניסה משהו ונכשל וזה יכול להיות נגיד בן אדם נגיד שבגדו בו באמון והוא צריך לתת אמון מחדש או נגיד שבן אדם היה במערכת יחסים ואז הוא נפרד נגיד והוא איבד אמון באהבה והוא רוצה להתאהב מחדש זאת בעצם השאלה איך זה אפשרי ...

טיפול בדמיון מודרך, התעללות בבעלי חיים, איך למחוק זיכרון, ניתוק רגשי, איך לטפל בטראומה, צמחונות, קואצינג, הדרכה: את שומעת אותי לפי איך שאת שותקת נראה לי שאת סובלת מאיזו טראומה, יכול להיות? אני לא יודע ממשהו, באותה מחשבה איך שהתחלת לדבר הבנתי שאת כנראה לא סובלת מאיזו טראומה חשבתי שאת שותקת בגלל טראומה, לא יכול להיות? ש: שלשתוק זה בהכרח בגלל טראומה? אליעד: מה הטראומה גורמת לבן אדם? לשתוק סתם אני צוחק איתך אוקי. עכשיו בכל מקרה הנושא הוא טראומות זה הנושא, עכשיו השאלה היא כזאת למרות ...

מאת: סיגלהתמודדות עם מצבי לחץ21/06/153025 צפיות
החיים הטרופים שלנו לא נותנים לנו את האופציה לעשות פסק זמן מהחיים לעצור ולהפיק לקחים אנו רוצים להספיק כמה שיותר ... ולעיתים אנו קורסים תחת העומס איך שנגמר הסיפור ישר מצאתי אהבה חדשה או "יומיים אחרי הפיטורים כבר הייתי בעבודה אחרת" – נשמע מוכר כשאנחנו לא עוצרים בין אירוע לאירוע כדי לבחון- מה קרה למה זה קרה? איך זה קרה? ואנחנו ממהרים לאירוע הבא אין לנו זמן לעבד את המידע שצברנו אין לנו זמן לזהות את המכנה המשותף , או את הדפוס ואז הדפוס חוזר, כי בעצם אצלנו שום דבר לא השתנה ומהר מאד אופס.. אנחנו בפלונטר חדש?

מאת: סיגלהתמודדות עם מצבי לחץ21/06/152500 צפיות
החיים הטרופים שלנו לא נותנים לנו את האופציה לעשות פסק זמן מהחיים לעצור ולהפיק לקחים אנו רוצים להספיק כמה שיותר ... ולעיתים אנו קורסים תחת העומס איך שנגמר הסיפור ישר מצאתי אהבה חדשה או "יומיים אחרי הפיטורים כבר הייתי בעבודה אחרת" – נשמע מוכר כשאנחנו לא עוצרים בין אירוע לאירוע כדי לבחון- מה קרה למה זה קרה? איך זה קרה? ואנחנו ממהרים לאירוע הבא אין לנו זמן לעבד את המידע שצברנו אין לנו זמן לזהות את המכנה המשותף , או את הדפוס ואז הדפוס חוזר, כי בעצם אצלנו שום דבר לא השתנה ומהר מאד אופס.. אנחנו בפלונטר חדש?

מאת: אלעד רימוהתמודדות עם מצבי לחץ11/06/152758 צפיות
חרדה היא מצב הגורם לנו לחוסר נוכות, חשש או מצוקה בסיטואציות שונות בחיים ללא טריגר מגורם אובייקטיבי או סכנה ממשית. הבנת הבעיה וטיפול נכון עשויים לסייע לחזור לשיגרת חיים תקינה ולתפקוד מלא בחיים החברתיים והמקצועיים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica