חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מאמן אישי: על האימון כשפה

מאת: יואב זילכהאימון אישי26/01/2010809 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק
 
‏שבת 24 אוקטובר 2009
מאמן אישי
מאמן אישי: על האימון כשפה
שיתוף מלא ואותנטי מחייו של מאמן אישי   המאמר הזה כמו רבים שנכתבו לפניו וייכתבו אחריו, הוא שיתוף מלא ואותנטי מחייו המקצועיים והאישיים של מאמן אישי. לאחרונה יצא לי להרהר ביתרון העצום ובחשיבות של "לדעת מספר שפות". בדקתי עם עצמי כמה שפות אני יודע והגעתי לכמה מסקנות חשובות: אחת המסקנות הייתה שאני יודע שלוש שפות: עברית, אנגלית ואת השפה של מאמן אישי, שפת האימון.
שפתו של מאמן אישי   המסקנה השנייה שהגעתי אליה, הייתה ששפת האימון כמו כל שפה אחרת וכמו הרבה דברים אחרים בחיים, היא משהו שנעלם אם לא עושים בו שימוש קבוע. נזכרתי שלמדתי פעם איטלקית, עוד הרבה לפני שהייתי מאמן אישי, וניסיתי לשחזר כמה אני מילים אני יודע, התוצאה אכזבה אותי. לאחר מכן, נזכרתי שבעבר ידעתי גם לא מעט מילים ואף משפטים בתאילנדית והיום אני לא זוכר הרבה. ואז חשבתי לעצמי, כמה שפות אני באמת, אבל באמת יודע...והתשובה הראשונה הייתה שתיים: עברית ואנגלית. לא עברו שלוש שניות והגיעה התשובה החדשה- אני יודע שלוש שפות: עברית, אנגלית ואת שפתו של מאמן אישי, שפת האימון.
דברים שאומר מאמן אישי   האימון הוא שיחה והשיחה הזו מתנהלת בשפה מסוימת, הן מבחינה ורבאלית והן מבחינה תפיסתית. כאשר מתאמן פונה אל מאמן אישי ומבקש ממנו בצורה אותנטית שיאמן אותו, הוא בעצם פותח דלת אל שיחה שונה לגמרי על החיים שלו, שיחה שונה ממה שהכיר עד כה, שיחה שמתנהלת בשפה שונה. ייתכן שהמתאמן, עד הרגע בו הוא פגש את אותו מאמן אישי, מעולם לא שמע אף אחד שאומר לו: "אני מוקיר אותך"...או "נשמע שיש לך פרדיגמה על הנושא הזה...". אף אחד מעולם לא שאל אותו את השאלה: "עד כמה אתה מחויב? ייתכן כי הוא מעולם לא חשב על המילה מחויבות, או שהוא כן חשב, אבל מחשבתו הייתה על פרשנות אחרת לגמרי שלה.
מאמן אישי טוב, עסוק בללמוד ולהכיר את שפתו של המתאמן   במקביל, מאמן אישי טוב, עסוק לא מעט זמן בללמוד ולהכיר את שפתו של המתאמן. שפתו של המתאמן מכילה את עולם הדימויים והביטויים שלו והיא משמשת מעין מראה למחשבות, לגישות ולאמונות שמעצבות לאותו מתאמן את החיים. ככל שאותו מאמן אישי לומד את היטב את שפתו של המתאמן וככל שהמתאמן לומד ומפנים את שפת האימון הרי היא השפה של מאמן אישי, כך מתבססת מערכת יחסים חזקה יותר בין השניים. כך גובר האמון וכך גם גדלה היכולת לתת משוב אחד לשני. הקשר בין השניים יהיה הרבה יותר חזק והתקשורת תהיה הרבה יותר אפקטיבית.
שפתו של מאמן אישי היא שפת האפשרויות   עולם האימון האישי והעסקי דורש משני הצדדים שבעניין: כל מתאמן כמו גם כל מאמן אישי או מאמן עסקי, לדבר בשפה מסוימת ולהתאים את שפתו של האחד לשפתו של האחר. האימון הוא דיאלוג שעוסק בכל מיני היבטים ורבדים של הפער בין הרצוי למצוי. לאורך ההיסטוריה אנשים התחברו אחד לשני באמצעות שפה, שהיא לאו דווקא מילולית (ראו את הספורט כדוגמא). השיחה או השפה של מאמן אישי היא שפה של אפשרויות, שפה של גדילה, שפה של יצירתיות, שפה שבה השקט הוא מילה נפוצה, שפה חיובית, שפה שמתמקדת במה שכן טוב ובמה שכן עובד. שפה של תקווה ושפה של אמונה, שהרי יש לנו כאן עסק עם אימון באמונה ואמונה באימון.
תחילתו של תהליך עם מאמן אישי   בתחילתו של תהליך עם מאמן אישי, המתאמן נתקל באימון כמו שנתקלים בשפה לא מוכרת לאחר שמגיעים למדינה חדשה. הוא דורך במקום חדש ולא מוכר, בהתחלה זה די קשה, בדיוק כמו שיהיה לכם קשה אם תחליטו יום בהיר אחד לעבור לגור ביפן. תצטרכו לחוות שפה חדשה, טעמים חדשים, צבעים חדשים, תרבות חדשה ועוד. זה לא פשוט כי זה מאיים על הסטאטוס קוו שלכם, זה מאיים על ההרגלים שלכם ועל הקביעות שיצרתם לעצמכם, אבל בסופו של דבר זה משתלם.
לסיכום, חשוב לי לציין עובדה מסוימת, אשר נכונה הן עבור מתאמן והן עבור מאמן אישי ובכלל, היא נכונה לגבי כל הלומדים שפה חדשה. כדי ללמוד, לשמור ולזכור שפה חדשה, יש להתמסר ללימוד שלה ולהשתמש בה כמה שיותר. ככל שאתה משתמש בה יותר, יום יבוא ויגיע הרגע שבו היא תשתמש בך ואז ורק אז תוכל להגיד שאתה יודע שפה חדשה. 

מאמן אישי - כדי ללמוד, לשמור ולזכור שפה חדשה, יש להתמסר ללימוד שלה ולהשתמש בה כמה שיותר.  


באהבה ובהערכה :)
יואב זילכה
www.mentorme.co.il 
 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

לחיי ההצלחה שלך! יואב זילכה

יואב זילכה הוא מייסד Mentor Me ומדריך אנשים לצמיחה רוחנית כבסיס להצלחה בחיים ובעסקים ולחיים עשירים בכל המובנים!

אהבתם את המאמר? שתפו את האנשים היקרים לכם.
רוצים ליהנות מתכנים, מכלים ומסרטונים מעוררי השראה וגם לקבל במתנה את "המדריך לטרנספורמציה" שיאפשר לכם לגלות מה באמת עוצר אתכם ולהמריא לדרך חדשה בחייכם? לחצו כאן עכשיו

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יואב זילכה

מאת: יואב זילכהאימון לאיכות חיים04/02/131321 צפיות
לפני מספר ימים, בעודי יורד מהבניין בו אני גר בדרכי לפגישה, התחלתי לשמוע צעקות במורד הרחוב. אישה אחת צרחה על איש אחד שחנה את רכבו באחת החניות הקרובות לבניין שלה. היא השליכה עליו את כל הקללות האפשריות ואפילו בשלב מסוים היא אמרה לו שאם הוא לא מפנה את האוטו שלו מיד, היא תבעט לו בביצים. מהיכרות שטחית ביותר של האישה הזו, לדעתי אין לה אפילו רכב. מה גם שהחניה בה האיש חנה, אינה חניה שמורה של אף אחד!

מאת: יואב זילכהאימון לאיכות חיים04/02/131456 צפיות
בסוף המאמר הקודם ("מתי בפעם האחרונה בכית מהתרגשות חיובית?") הבטחתי לתת לכם תהליך פשוט שיסייע לכם לגלות מהן 5 התשוקות הגדולות ביותר שלכם. אז הנה אני עומד בהבטחה שלי...אני רוצה לחשוף בפניכם 3 שלבים פשוטים שיאפשרו לכם לצלול פנימה אל תוך הלב ולהבין מה אתם באמת רוצים מהחיים.

מאת: יואב זילכהאימון לאיכות חיים04/02/131256 צפיות
צפייה בטלוויזיה נחשבת לפעילות די נדירה בחיי, אלא אם כן מדובר בסרטים מעוררי השראה או בתוכניות ערכיות שניתן ללמוד מהן דבר או שניים. לאחרונה, מצאתי את עצמי עומד ומזיל דמעות בעודי צופה בילדים קטנים שמוציאים מעצמם קולות גדולים בבית הספר למוסיקה. איך אפשר שלא? אני לא יודע מה איתכם, אבל הלב שלי לא יכול לעמוד בפני כישרון טהור ותמימות של ילד שמבחינתו "הכל אפשרי" זה לא רק סיסמא או קלישאה.

מאת: יואב זילכהאימון לאיכות חיים04/02/131328 צפיות
בטח כבר שמעתם אותי יותר מפעם אחת מדבר על החשיבות של השראה בחיינו. היום בחרתי לכתוב לכם על אחד ההרגלים האהובים עליי, הרגל שזיהיתי אותו אצל הרבה אנשים מצליחים. הרגל חשוב שיכול להצית את ליבנו בכל פעם מחדש ולעורר בנו את ההשראה לה אנחנו זקוקים בעקביות. ההרגל הזה נקרא "שיחות משמעותיות" והוא התבהר לי מאוד כאשר יום אחד נתקלתי במשפט הבא: "מוחות קטנים מדברים על אנשים, מוחות ממוצעים מדברים על אירועים, מוחות גדולים משוחחים על רעיונות".

מאת: יואב זילכההארה04/02/132114 צפיות
כשהייתי בן 16 גיליתי תופעה מדהימה בעת שביליתי שעות רבות בעבודתי כאורז בסופרמרקט. כן כן, זו הייתה אחת העבודות הראשונות שלי. 3 פעמים בשבוע, לאחר שהלימודים הסתיימו, הייתי נוסע לסופרמרקט (שעד היום נמצא ברחוב ארלוזורוב בתל אביב), עומד ליד הקופאית ואורז לאנשים את המצרכים שלהם בשקיות. בהתחלה שנאתי את העבודה הזו, הגעתי מהר מאוד למסקנה שלאנשים יש הרבה הערות וזה כלל לא משנה על מה. אבל זו לא הייתה התופעה המדהימה שגיליתי...

מאת: יואב זילכהאימון לרוחניות04/02/131390 צפיות
אתגרי החיים לא פוסחים על אף אחד. זאת למרות שאנחנו מאוד אוהבים להפוך אותם לבעיות אישיות ומיוחדות שיש רק לנו (זה עושה טוב לאגו שלנו). אבל המציאות היא שבמוקדם או במאוחר, כל אחד מאיתנו נאלץ להתמודד עם אתגרים מסוימים: אתגרים פיננסיים, אתגרים בריאותיים, אתגרים במערכות יחסים ועוד. אחת השאלות הפופולאריות ביותר של כל אותם אנשים יקרים שעולים על המסלול של צמיחה רוחנית, היא: "איך אפשר למצוא שלווה פנימית ולהישאר עם שלווה, תוך כדי התמודדות עם אתגרי החיים?"

מאת: יואב זילכהאימון לאיכות חיים04/02/131193 צפיות
לפני מספר חודשים צפיתי בסרטון קצרצר של אחד המורים הרוחניים שהשפעתם עליי הייתה הגדולה והמשמעותית ביותר – אקהרט טול. בסרטון הזה רואים את אקהרט מקבל שאלה בכתב ממישהו שנחשף לתכנים שלו. השאלה הייתה: "איך זה מרגיש להיות אקהרט טול?" (במילים אחרות: כאדם מואר, כיצד אתה חווה את עצמך?). תשובתו החלה בכך שזה מאוד קשה לתאר מכיוון שאין יותר מדי מה לתאר. "יש פשוט תחושה של הכרה חובקת כל, איזשהו מרחב של מודעות, חלל...ישנה זהות חיצונית (צורה), אבל היא בפריפריה". ואז הוא סיים עם משפט שלדעתי ממחיש יותר מהכל את הת...

מאמרים נוספים בנושא אימון אישי

מאת: בנימין קלינגראימון אישי11/10/213628 צפיות
מתי נחוץ היתר בניה: בניה חדשה תוספות בניה הליך הוצאת היתר בניה מורכב מחמישה שלבים עיקריים, כאשר כל שלב תלוי ומותנה בשלב הקודם. חלק מהשלבים הינם באחריות מגיש הבקשה וחלקם באחריות הוועדה. מילוי כל ההנחיות שלהלן על ידי מגיש הבקשה, יאפשרו הוצאת היתר בניה בצורה יעילה ומהירה.

מאת: בנימין קלינגראימון אישי04/08/205259 צפיות
קלינגר בנימין המרכז ל רישוי עסקים והתרי בניה כתובת חשמונאים 100 | תל אביב - יפו טלפון 0523888813 סלולרי 0528887900 פקס 036990134 אימייל klinger_b@bezeqint.net אדריכלים ומעצבי פנים עו"ד מקרקעין עורך דין פלילי משרד אדריכלים ומהנדסי בנין המתמחים בהליך הוצאת רישיונות בניה ורישוי עסקים .כל המומחים תחת קורת גג אחת. מחלקה מובילה בהסדרת חריגות בניה, ביטול צווי הריסה והפסקת בניה

מאת: דרור אטריאימון אישי17/01/193108 צפיות
חושבים להגדיל את המשכנתא הקיימת ולהכניס לתוכה את כל ההלוואות הקיימות בעובר ושב ועוד מקומות אחרים.? בדיוק בשביל זה קיימת משכנתא לכל מטרה, אשר מטרתה היא להוות כסף זמין עבור האנשים, שמעוניינים להפוך את כל ההחזרים החודשיים שלהם להחזר חודשי אחד מוגדל של המשכנתא. מה זה בעצם משכנתא לסגירת חובות ?

מאת: דרור אטריאימון אישי12/01/192943 צפיות
עברתם פשיטת רגל וקיבלתם הפטר? עבר קצת זמן ואתם רוצים עכשיו לקחת משכנתא לסגירת חובות או משכנתא לקניית דירה? אתם כבר בטח מבינים שזה הולך להיות משימה מאוד קשה, היות והבנקים לא יכולים לסבול אנשים שעברו פשיטת רגל ולא מוכנים להסתכל עליהם בכלל.

מאת: דרור אטריאימון אישי01/01/193009 צפיות
אחד התהליכים המורכבים והקשים שניתן לעבור בחיים האלו זה ככל הנראה לעבור פשיטת רגל. הרוב חושבים שפשיטת רגל היא דבר שקורה רק לחברות גדולות, אבל האמת היא שזה בכלל לא נכון. הרבה פעמים גם אנשים פרטיים מגיעים לפשיטות רגל.

מאת: ירון שוראימון אישי05/06/174130 צפיות
האם אתם הולכים אחרי החלומות שלכם? ואיך למצוא את הייעוד המדויק עבורכם.

מאת: ירון שוראימון אישי31/03/173534 צפיות
איך תוכלו להרוויח יותר, מה הסיבות לכך שאתם לא מרוויחים את מה שאתם רוצים ואיך זה קשור לאהבה

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica