חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הכנה טובה לפני קולונוסקופיה מגדילה את סיכויי הצלחת הבדיקה

סרטן המעי הגס הוא הסרטן השני הנפוץ ביותר בישראל אחרי סרטן השד אצל נשים וסרטן הערמונית אצל גברים. בכל שנה מתגלים מעל 3000 חולים חדשים, אחוז ההחלמה מהמחלה נושק ל-50%.  בדיקת קולונוסקופיה, בדיקה אנדוסקופית של המעי הגס, מגלה את הפוליפים המתפתחים על דפנות המעי טרם השלב הממאיר ומגדילה את סיכויי הריפוי. מכיוון שלסרטן המעי הגס אין סימני אזהרה מוקדמים, בגילוי מוקדם באמצעות קולונוסקופיה, הנחשבת לבדיקה המהימנה והיעילה ביותר הקיימת היום בישראל ובעולם, גדלים הסיכויים לזהות את המחלה בשלבים המוקדמים שלה ובכך למעשה למנוע את התפתחותה.

בדיקת קולונוסקופיה מוצלחת תאפשר לרופא לגלות גם פוליפים קטנים יחסית, ולכן חשוב לבצע  ההכנה נכונה לפני קולונוסקופיה בתהליך שכולל דיאטה דלה בסיבים ועשירה בנוזלים וכמובן שימוש במרוקן ביום שלפני הבדיקה. מרוקן היא תרופה בטוחה ויעילה הנמצאת בשימוש מזה 25 שנה אשר גורמת להתמוססות הצואה ולניקוי המעיים כחלק מתהליך ההכנה שנעשה לפני קולונוסקופיה.

בדיקת קולונוסקופיה נעשית בהרדמה מלאה ועורכת כשעה – שעה וחצי. במהלך בדיקת קולונוסקופיה מחדיר הרופא צינור גמיש עם מצלמה בקצה. הרופא סוקר את דופנות המעי הגס, ומחפש סימנים לפוליפים. במידה ומתגלה פוליפ הוא נכרת בעזרת האנדוסקופ ונשלח לביופסיה.

ככל שהמעי יהיה נקי יותר משאריות צואה גדלה ההסתברות לאתר את כל הפוליפים במידה והם קיימים. לכן יש ליחס משמעות רבה לתהליך ההכנה לפני קולונוסקופיה, ולבצע בדיוק את ההוראות שבדף ההכנה לבדיקה וכן ליטול תמיסת מרוקן בערב שלפני הבדיקה. ביצוע מדויק של תהליך ההכנה תורם להצלחת הבדיקה ומגדיל את הסיכויים לאיתור סרטן המעי הגס בשלביו המוקדמים.

במידה והמטופל לא הקפיד על ההכנה לפני קולונוסקופיה והמעי ברמת עכירות גבוהה, יורה הרופא על ביצוע חוזר של הבדיקה והמטופל יצטרך לחזור על כל תהליך ההכנה בשנית עד להשגת התוצאה הרצויה.

כאמור, סרטן המעי הגס ניתן למניעה. לשם כך חשוב להתכונן לקולונוסקופיה כראוי ובכך להגביר את סיכויי הצלחתה של הבדיקה. 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ירון כהן

מאת: ירון כהןנשירת שיער25/03/181348 צפיות
בשנה האחרונה אנחנו עדים לתופעה שאלפי ישראלים נוהרים לתורכיה על מנת לבצע השתלות שיער במחירים שהם משמעותית נמוכים אל מול המחירים בארץ,באירופה ובארה"ב. במאמר זה ננסה להסביר מה הם ההבדלים בין מרפאות/רופאים באירופה אל מול מרפאות בתורכיה וננסה להבין האם מה שעולה בזול עלות לעלות אח"כ ביוקר.

מאת: ירון כהןאדריכלות15/02/181864 צפיות
לדלתות האוטומטיות יש יתרונות רבים מעבר ליוקרה והחדשנות שהן משדרות, סיוע למוגבלויות, תחושה ואווירה נעימים יותר ובטיחות.

מאת: ירון כהןמוסדות לימוד15/02/181732 צפיות
אם גם אתם מרגישים שהשעות בבית הספר לא מעניקות מספיק ידע לילדים שלכם, אתם לא לבד. העומס הגדול בכיתות בהחלט משפיע ולא כל תלמיד מקבל את היחס הראוי לו על מנת שיוכל באמת ללמוד כמו שצריך, לשם כך קיימת תכנית לימודים נוספת.

מאת: ירון כהןאומנות - כללי15/02/182805 צפיות
ענף הערכת התכשיטים הוא ענף פופולרי המבוסס על מוניטין חזק, גיליתם תכשיט עתיק או פריט אספנים? גשו למעריך מקצועי, בעל וותק ומומלץ.

מאת: ירון כהןספרות01/06/172182 צפיות
מי שאמר שבעידן האינטרנט אנשים יקראו פחות כנראה לא לקח בחשבון את העבודה שאנחנו קוראים בו כל היום, מאתרי חדשות ועד מדיה חברתית, וכבר רגילים למצוא מידע שמעניין אותנו מאוד בדרך זו. זה גם מה שמעורר בנו יותר את הצורך להיחשף מדי פעם לספרות יפה, ספרות מעניינת ומאתגרת את החשיבה שלנו ואת הידע על העולם.

מאת: ירון כהןתרבות ובידור01/06/175578 צפיות
לכותבים הרבים שניסו לספר את הסיפור האישי שלהם בשנים עברו לא היו ברירות רבות. מעטות היו ההוצאות שהסכימו להשקיע וגם השיקולים שלהן לא היו ברורים לגמרי גם כאשר הסיפורים היו מעניינים וטובים. היום, כבר אין צורך לחכות ולרוץ אחר אף הוצאה שתזהה את הפוטנציאל שלך בהוצאת קונטנטו דה סמריק וההוצאה הבת שלה, קונטנטו נאו, מזהים את הפוטנציאל של הסיפור לשכם ולוקחים אותו צעד אחד קדמיה

מאת: ירון כהןתרגום משפטי03/04/171747 צפיות
נוטריון בתל אביב הינו שירות מקצועי המוצע לכם על ידי מספר הולך של משרדי עריכת הדין ונוטריון הפועלים באזור המרכז. שירות מקצועי זה נועד בין היתר לצרכי אימות, אישור ועריכה של מסמכים משפטיים מכל סוג שהוא ומסמכים אזרחיים ומסחריים הנדרשים לצרכי קידום עניינכם המשפטיים, האזרחיים והמסחריים כאחד.

מאמרים נוספים בנושא בריאות ורפואה כללי

מאת: אבי דוידיבריאות ורפואה כללי04/01/223121 צפיות
איך בוחרים נכון קלנועית שמתאימה לכם ופותרת את בעיית הניידות.

מאת: tiloniבריאות ורפואה כללי15/07/213626 צפיות
מה הצעדים שיש לעשות על מנת להעסיק עובד זר בסיעוד? לרשותכם המדריך המלא

מאת: עופר שלובריאות ורפואה כללי24/09/201738 צפיות
היפוגליקמיה, היפרגליקמיה, סוכרת, סוכרת נעורים, סוכרת סוג 2, סוכרת סוג 1

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי31/05/201510 צפיות
חושדים שיש לכם סינוסיטיס? הכנסו וקיראו על התסמינים והאבחון ועל דרכי ההתמודדות עם המחלה.

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי30/03/201781 צפיות
אחת הבעיות שאנשים רבים נאלצים להתמודד איתה במהלך החורף, זה שיעול עם ליחה. מדובר בשיעול טורדני שיכול להפריע על איכות החיים ביום יום וכן על איכות השינה. ד"ר דויטש מביא לכם כמה טיפים לטיפול

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי09/02/201499 צפיות
כל אחד מאיתנו, בשלב כזה או אחר בחיים מתמודד עם נזלת. זה קורה בדרך כלל כשאנחנו מקוררים, מצוננים, כשאנחנו חוטפים מחלה כזו או אחרת. אך מדוע אנשים מתמודדים עם נזלת כרונית? הבאנו כמה נקודות חשובות

מאת: שלום כהןבריאות ורפואה כללי27/09/191973 צפיות
כל מי שסובל מאקנה, וכבר התחיל לחפש דרכי טיפול או אפשרויות התמודדות עם האקנה, יודע כי מדובר בתחום רחב מאוד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica