חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פריצת דיסק - להקל על הכאבים באמצעות רפואה טבעית

מאת: אורנה גזיתרפואה משלימה03/02/20101411 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק


פריצת דיסק עומדת בראש הרשימה של בעיות הגב, מהן סובלים 80% מהאוכלוסיה. ישנן מספר שיטות לטפל בכאבים ובמקור הבעיה.

מהי פריצת דיסק?

עמוד השדרה שלנו  מורכב מ – 24 חוליות: שבע בצוואר (Cervical), 12 באזור הגב האמצעי (Thoracic) וחמש  בעמוד השדרה המותני (Lumbar). בתחתית עמוד השדרה נמצאות עצם העצה ועצם העוקץ, שבנויות משלוש עד חמש חוליות.
בין כל שתי חוליות נמצא סחוס, שנותן תמיכה וייצוב, מאפשר תנועתיות ובולם זעזועים. מבנה הסחוס עגול ושטוח  (אמו דיסק) והוא מכיל חומר ג'לטיני. התופעה הקרויה פריצת דיסק מתרחשת כשאותו חומר בוקע מהדיסק,  וברגע שהלחץ משמעותי ומתפתחת דלקת באזור –נוצר גם כאב.



המקור לכאב

דלקת היא לא הסיבה היחידה לכאב. יתכן שיש לחץ על העצב או גידול בעצם. הכאב נמשך עד שבועיים ואמור בהדרגה להירגע ולרדת בעוצמתו, אבל לפעמים קורה שיש פריצת דיסק סמויה, שאינה מלווה בכאב. זאת מכיוון שהלחץ שנוצר הינו מתון ומתפתח באיטיות לאורך שנים.

ללא טיפול, הדלקת עשויה לחזור והכאבים איתה. החומר שפרץ ממקומו יכול להתפורר ולהשאיר רסיסי דיסק שאינם מפריעים, אך בשל סיבות שונות, עשויה להתפתח בצקת סביב רקמת הדיסק הפרוץ ואז הלחץ במקום מתגבר, וזהו למעשה ההתקף החוזר. טיפול מסורתי לא תמיד עוזר, ואם לאחר שלושה חודשים עדיין קיימת פגיעה משמעותית בתפקוד היומיומי, ממליצים על ניתוח. עדיין, באמצעות טיפולים טבעיים ורפואה אלטרנטיבית, המרווח בין התקפי הכאב יכול לגדול בצורה משמעותית, וכשהכאב מופיע הוא יהיה מבוקר ובעוצמה נמוכה יותר.

רפואה סינית

ברפואה הסינית לא היתה אבחנה לפריצת דיסק, אלא אבחנה כללית לכאבי-גב (yao tong), וזאת מכיון שלא היו למלומדים הסינים כלים כדי להסתכל לתוך הגוף.

כאב משמעותו שהאנרגיה (הצ'י) אינה זורמת בגוף בחופשיות ובטבעיות, כפי שהיא אמורה. והעיקרון הטיפולי יהיה תמיד להניע ולהזרים אותה. קיימות נקודות דיקור שמשחררות את החסימות, חלקן אפילו באופן מיידי, וצמחים שמניעים את האנרגיה באזור הכואב.

הראייה ההוליסטית, -חיבור בין הגוף לנפש – היא אחד מהמאפיינים העיקריים של הרפואה הסינית. . לכל איבר תפקוד פיסי ואנרגטי. אזור הגב התחתון שייך לכליות,  האחראיות על העצמות ועל מערכת הרבייה. מבחינה אנרגטית הכליות מיוחסות לכוח הרצון, לתקווה ולאמונה. האלמנט המשויך אליהן הוא המים, שהרגש המאפיין אותו הוא פחד. הרצון והפחד שלנו נמצאים על אותו מישור. פחד ליזום, להחליט, להיות, יכול לשתק רצון.

בהתאם לחומרת המצב תשתנה תדירות הטיפול. במצב אקוטי – אולי אפילו כל יום, במצב כרוני ניתן להסתפק בטיפול פעם בשבוע או שבועיים. אופי הטיפול מותאם גם הוא לפי אותה גישה - במצב אקוטי מדגישים את הטיפול בכאב, דרך נקודות מרוחקות שמשפיעות על אזורים עמוקים יותר בגוף ובמצב כרוני מתמקדים בחיזוק והזנת הכליות ובטיפול בשורש הבעיה.ומקפידים על תחזוקה שוטפת ומניעה.

כירופרקטיקה

כירופרקטיקה מסתכלת על גוף האדם דרך מערכת העצבים ומנסה בדרכים שונות לאזן ולאפשר זרימה עצבית תקינה. חשוב לזכור שלגוף יש כוחות ריפוי טבעיים, וזו הסיבה שאנשים יכולים לסבול מפריצת דיסק, אבל לא מכאב.

לפי הכירופרקטיקה, במקרים רבים אותה 'תנועה לא נכונה' שגרמה לפריצת הדיסק היא הקש ששבר את גב הגמל. לפניה יש מכלול מאוד גדול של תהליכים ולחצים ממושכים: לחץ גופני (ישיבה ממושכת, עודף פעילות, חוסר פעילות), נפשי (בעיות כלכליות),או כימי (תזונה לקויה, עישון) . יש להבחין האם פריצת הדיסק היא הסיבה לבעיה, או התוצאה שלה.

המטרה בכירופרקטיקה היא חזרה כמה שיותר מהירה לפעילות. יש מקרים שזקוקים לניתוח, אבל במרבית המקרים לא זה הפתרון. כל מקרה לגופו, כמובן, אבל שיקום אמיתי בדרך-כלל דורש כמה חודשים של טיפול.

טיפול במים: הידרותרפיה או ווטסו?

לטיפול במים מספר יתרונות חשובים בהקשר של פריצת דיסק. הידרותרפיה היא שיטה אקטיבית יותר, בעוד שווטסו נוקט בגישה פאסיבית יותר לשיקום.
מערכת העצבים מגיעה במהירות להרפיה מאוד עמוקה במים, כי הגרביטציה בהם חלשה יותר. במים אין כמעט שום כוח שמגביל את התנועה. מבחינת המטופל זה אומר חופש תנועה מאוד גדול. ולמטפל יש אפשרות להבחין בין מקומות שיש בהם תנועה ובין מקומות מכווצים.
הרבה פעמים מתחים רגשיים שונים מוצאים ביטוי דרך פריצת דיסק, ובגלל שהמפגש במים הוא מאוד אינטימי ומאפשר הרפיה מאוד עמוקה, הרגש מקבל מקום מאוד חשוב ודומיננטי.


יוגה ופילאטיס

כאב הוא דרכו של הגוף לדבר איתנו, ובמקרה של פריצת דיסק, יש לשאול מתי לחזור לפעילות גופנית והאם זה יכול להועיל, או להזיק.
הגוף צריך תנועתיות, אחרת הוא מתנוון. חוסר בפעילות גם מכניס את הנפש למצוקה.
שיטת פילאטיס במקור נועדה לשיקום. היא מחזקת את שרירי הליבה של הגוף ואת הגוף כולו. במיוחד את שרירי הבטן, רצפת האגן וזוקפי הגב (חשוב מאוד, במקרה של בעיות גב). גם ביוגה יש הרבה יותר דגש על שיקום והבנה של תרגול שמתאים לצרכים האישיים. יש לעבוד עם הגוף ולא נגדו. ללא הכוונה נכונה, תרגול יכול לפגוע. ניתן להתחיל עם תרגילי נשימה, ובהמשך, אם עובדים מהמקום הנכון, כלומר תנועה שהולכת עם הגוף, עם התחושות, בצורה רכה שלא נכנסת למקומות הרגישים, תמיד יש מקום לנסות להתחיל תרגול פיסי יותר.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אורנה גזית

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אורנה גזית

מאת: אורנה גזיתרפואה משלימה22/03/101742 צפיות
בהמשך לפוסט הקודם שלי, רציתי להרחיב בנושא שימוש בקנאביס ובסמים קלים לצרכים רפואיים. כידוע, בישראל, בארה"ב ובהרבה מדינות בעולם המערבי צמח הקנאביס אסור לגידול, זאת מהסיבה שרוב המשתמשים בו עושים זאת לצרכים חברתיים (או במילים אחרות - כדי להתמסטל). אני לא רוצה להיכנס לויכוח של ליגליזציה כן או לא - אבל כן חשוב להדגיש שבקנאביס (בגראס) יש תכונות חיוביות ומרפאות.

מאת: אורנה גזיתרפואה משלימה12/03/101290 צפיות
ההשוואה בין המריחואנה לגז מזגנים, לדוגמה, שבנוסף להיותו מסוכן הוא גם מזהם סביבתי, או לאלכוהול, שלמרות היותו חוקי הוא גורם לנזקים בכבד, משפיע על מהירות התגובה וידוע כאחד הגורמים לתאונות דרכים, לא מסבירה את הסיבה שבעטיה הוצא צמח הקנאביס אל מחוץ לחוק

מאת: אורנה גזיתרפואה משלימה25/02/101930 צפיות
אומרים שסנונית יחידה אינה מבשרת את בוא האביב, אבל מזג האוויר בימים האחרונים, שלא ממש אופייני לתקופה הזו של השנה, בהחלט מסב את תשומת הלב לכך שבעוד זמן לא רב הטמפרטורות יעלו, הסוודרים והמעילים יכנסו חזרה לארון, בכל אשר נפנה נראה עצים ירוקים ופורחים, הלב יתרחב ויתמלא שמחה ואז נקדם באפצ'י את פניהן של אלרגיות האביב.

מאת: אורנה גזיתדיאטה ותזונה10/02/101518 צפיות
אנחנו מפעילים רדיאטורים, מזגנים, תנורי אמבטיה כדי לחמם את הבתים, גורבים שני זוגות גרביים ומוסיפים מחממי אזניים ליתר ביטחון. אבל כל זה לא יעזור לנו אם לא נדאג לחמם את הגוף מבפנים, ומה לעשות - סבתא ידעה על מה היא מדברת כשאמרה לנו לשתות מרק חם ולא להסתובב עם ראש רטוב. אז תרופות סבתא בתוספת תזונה טבעית בהחלט יכולות להפוך את ימי החורף הקרים - לקרים קצת פחות.

מאת: אורנה גזיתתוספי מזון27/01/101552 צפיות
לרגל מזג האוויר הסוער של הימים האחרונים: מה כדאי לאכול בחורף כדי לחמם את הגוף מבפנים?

מאת: אורנה גזיתבריאות ילדים21/01/101847 צפיות
ייתכן שאומגה 3 צריך עוד קצת יחסי ציבור על מנת שיתייחסו אליו כחשוב וכטריוויאלי כמו נטילת תוסף כויטמין c . כשם שנטילת ויטמינים כתוספים לגיטימיים לנו ולילדינו כך גם יש להתייחס לנטילת אומגה 3.

מאמרים נוספים בנושא רפואה משלימה

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה01/06/213888 צפיות
עיסוי אבנים חמות נחשב לאחד העיסויים הפופולאריים והמשובחים ביותר רק המחשבה על אבנים חמות על הגוף עושה חשק אדיר לקבל עיסוי מפנק ומשחרר דרך נפלאה לשחרר את השרירים התפוסים,לפרוק את המתח,לשפר את זרימת הדם,הרחבת טווח התנועה של השרירים ואם קיבלתם עיסוי שובר מתנה כמתנת יום הולדת אז בכלל ההנאה כפולה.


מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה11/12/201537 צפיות
פרחי יסמין הנקטפים משחררים שמן אתרי במשך מספר ימים לאחר שנקטפו ולכן משאירים אותם על בדים הספוגים בשמן זית עד לספיגת ל הבושם.לאחר מכן מרחיקים את שמן הזית בעזרת כוהל בצורה שמותיר רק את ניחוח היסמין .

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה29/08/201449 צפיות
טיפול בדלקת פרקים אם המטופל מגיע בתחילת הופעת הכאבים ייתכן ריפוי מלא אבל אם יגיע בשלבים מאוחרים כאשר הוא סובל תקפה ארוכה לא בטוח שאפשר לבטל את כל הנזק שנגרם. ישנה חשיבות גדולה להגעה בתחילת הדלקת או לא

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה30/07/201342 צפיות
עיסוי רפואי מתמקד בבעיות כרוניות,בעיות אורטפדיות,כאבים הפוגעים בתפקוד השוטף והינו עיסוי שיקומי לאיברי הגוף. עיסוי רפואי אינו עיסוי עדין,להיפך הוא הנכון הוא עיסוי אינטיסיבי,עמוק וחודרני שמטרתו שיפור בתפקוד בעיות שחלקם נובעות מהזנחה.

מאת: nirרפואה משלימה23/08/191630 צפיות
בעקבות ההמלצה שלא לתת תרופות נגד צינון לילדים מתחת לגיל שש, מה בכל זאת ניתן לעשות להקל על התופעה השכיחה

מאת: נטלי הרוש רפואה משלימה29/11/181635 צפיות
הבחירה הטובה ביותר של האדם תתבטא בתוצאותיה של אותה הבחירה. אם הבחירה הייתה נכונה תוכלו לדעת זאת רק כאשר תראו תוצאות. הטיפולים הבריאותיים השונים שמציעה הרפואה הקונבנציונלית בעלי המון צדדים. על מנת להשיב את הגוף לאיזון, לחזקו, להאיץ טיפול והחלמה מומלץ לשלב טיפול משלים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica