חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

למה כדאי לתת לילדים שלכם אומגה 3

מאת: אורנה גזיתבריאות ילדים21/01/20101845 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ייתכן שאומגה 3 צריך עוד קצת יחסי ציבור על מנת שיתייחסו אליו כחשוב וכטריוויאלי כמו נטילת תוסף כויטמין c . כשם שנטילת ויטמינים כתוספים לגיטימיים לנו ולילדינו כך גם יש להתייחס לנטילת אומגה 3.

כדאי לדעת: מחקרים שנעשו בעולם מצאו שילדים עם לקויות למידה כמו ADD, ADHD או כאלה שלקו בדיסלקציה היו בעלי רמות אומגה 3 ירודות בדם. נטילת התוסף שיפרה משמעותית את הקריאה שלהם, את האיות ואת שאר הסימפטומים הקשורים ללקויות למידה.

מחקר שהתפרסם במגזין "American Journal of Clinical Nutrition" הראה שאמהות שנטלו אומגה 3 בזמן הריון ילדו ילדים עם יכולות קוגניטיביות טובות יותר.

עוד נמצא שמתן התוסף בריכוז גבוה של EPA (הסבר בהמשך) מתאים במיוחד לילדים עם בעיות קשב וריכוז. סבירות גבוהה היא שמתן התוסף אף חסך מתן ריטאלין לילד היפראקטיבי. זוהי בשורה חשובה ביותר להורים לילדים עם ADHD.

מהו EPA

שמן הדגים מכיל שתי חומצות שומן אומגה 3: EPA ו - DHA. החומצה הראשונה יעילה בהפחתת בעיות קשב וריכוז והפרעות למידה. מכאן, שתוסף אומגה 3 עם ריכוז גבוה של חומצה זו יהיה  יעיל בטיפול בילדים עם בעיות אלו.

אופן נטילת התוסף

כמו שאמרנו, אין כאן מקום למאבק או סצינה בלתי נעימה.. תוסף המזון ניתן באמצעות כמוסות קטנות המותאמות לילדים או על ידי סירופ טעים, לכאלה שעדיין לא יודעים לבלוע. כמה נעים וקל. בשוק קיימים תוספי אומגה 3 של מגוון חברות, והם ניתנים לרכישה בכל פארם ובית טבע.

אומגה 3 - לא לחשוש

האם מומלץ לפיכך לתת לילדים תוספי מזון גם אם תזונתם מאוזנת ומקיפה? גם אם הם צורכים ירקות, פירות בשר ודגים באופן תדיר? התשובה תהיה לרוב "כן".  בייחוד כאשר מדובר באומגה 3.

לאור מחקרים שמאוששים את חשיבות אומגה 3 להתפתחות תקינה של מוח הילדים, אין ספק כי מתן התוסף הוא רווח נקי. לעיתים נטילת תוסף זה עשויה להיות גורם משמעותי בעזרה לילד בעל לקות למידה.

לרוב אנו נוטים יותר מדי להתעסק בטכניקות למידה ותרפיות למיניהן על מנת לסייע לילדים עם לקויות למידה. אז קל להזניח את עניין התזונה. בל נשכח - לקות למידה מקורה בבעיה נוירולוגית כלשהי, לא בבעיה באינטליגנציה! לפיכך, פתרון תזונתי שישפר את מערכת העצבים נחוץ בראש ובראשונה.

חשוב לפיכך להקדיש מחשבה לגבי התפתחות מערכת העצבים של הקטנים שלכם. תוספי מזון לילדים זה לא טרנד ולא סתם "טעים". זהו תוסף משמעותי ביותר.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אורנה גזית

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אורנה גזית

מאת: אורנה גזיתרפואה משלימה22/03/101742 צפיות
בהמשך לפוסט הקודם שלי, רציתי להרחיב בנושא שימוש בקנאביס ובסמים קלים לצרכים רפואיים. כידוע, בישראל, בארה"ב ובהרבה מדינות בעולם המערבי צמח הקנאביס אסור לגידול, זאת מהסיבה שרוב המשתמשים בו עושים זאת לצרכים חברתיים (או במילים אחרות - כדי להתמסטל). אני לא רוצה להיכנס לויכוח של ליגליזציה כן או לא - אבל כן חשוב להדגיש שבקנאביס (בגראס) יש תכונות חיוביות ומרפאות.

מאת: אורנה גזיתרפואה משלימה12/03/101290 צפיות
ההשוואה בין המריחואנה לגז מזגנים, לדוגמה, שבנוסף להיותו מסוכן הוא גם מזהם סביבתי, או לאלכוהול, שלמרות היותו חוקי הוא גורם לנזקים בכבד, משפיע על מהירות התגובה וידוע כאחד הגורמים לתאונות דרכים, לא מסבירה את הסיבה שבעטיה הוצא צמח הקנאביס אל מחוץ לחוק

מאת: אורנה גזיתרפואה משלימה25/02/101930 צפיות
אומרים שסנונית יחידה אינה מבשרת את בוא האביב, אבל מזג האוויר בימים האחרונים, שלא ממש אופייני לתקופה הזו של השנה, בהחלט מסב את תשומת הלב לכך שבעוד זמן לא רב הטמפרטורות יעלו, הסוודרים והמעילים יכנסו חזרה לארון, בכל אשר נפנה נראה עצים ירוקים ופורחים, הלב יתרחב ויתמלא שמחה ואז נקדם באפצ'י את פניהן של אלרגיות האביב.

מאת: אורנה גזיתדיאטה ותזונה10/02/101518 צפיות
אנחנו מפעילים רדיאטורים, מזגנים, תנורי אמבטיה כדי לחמם את הבתים, גורבים שני זוגות גרביים ומוסיפים מחממי אזניים ליתר ביטחון. אבל כל זה לא יעזור לנו אם לא נדאג לחמם את הגוף מבפנים, ומה לעשות - סבתא ידעה על מה היא מדברת כשאמרה לנו לשתות מרק חם ולא להסתובב עם ראש רטוב. אז תרופות סבתא בתוספת תזונה טבעית בהחלט יכולות להפוך את ימי החורף הקרים - לקרים קצת פחות.

מאת: אורנה גזיתרפואה משלימה03/02/101411 צפיות
פריצת דיסק עומדת בראש הרשימה של בעיות הגב, מהן סובלים 80% מהאוכלוסיה. ישנן מספר שיטות לטפל בכאבים ובמקור הבעיה.

מאת: אורנה גזיתתוספי מזון27/01/101552 צפיות
לרגל מזג האוויר הסוער של הימים האחרונים: מה כדאי לאכול בחורף כדי לחמם את הגוף מבפנים?

מאמרים נוספים בנושא בריאות ילדים

מאת: יעקב קובי עזראבריאות ילדים15/09/191557 צפיות
גדילה לגובה וצמיחה במימדי הגוף - קובי עזרא. ראשית יש להבין שלוחית הגדילה ממוקמת בין האפיפיזה והמטפיזה ומורכבת משלושה אזורים (אזור מנוחה, ריבוי והיפרטרופי).

מאת: ליאורבריאות ילדים10/06/181054 צפיות
יישור שיניים לילדים שלכם, משפר את הדימוי העצמי שלהם. יישור השיניים, מבוצע על ידי מומחה ליישור שיניים. מומחה ליישור שיניים, נקרא אורטודנט.

מאת: מיקי שחםבריאות ילדים29/04/161778 צפיות
מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי-גזע ודם טבורי מהעולם: דרך חדשה של קצירת תאי גזע מפחיתה תופעות לוואי שליליות. מדענים אוסטרלים פיתחו שיטה פחות פולשנית כדי לחלץ תאי גזע ממח העצם להשתלה. תאי גזע עבור השתלות מח עצם נקצרים מתורמים בריאים ומשמשים לטיפול בחולי סרטן כולל לוקמיה, אמרו חוקרי CSIRO.

מאת: מיקי שחםבריאות ילדים04/04/161720 צפיות
מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי-גזע ודם טבורי מהעולם: עיניים הופכות לעור: כיצד דלקת יכולה לשנות את גורלם של התאים מדענים מ-EPFL מצאו שדלקת כרונית יכולה לגרום להתחדשות של תאים לתוך סוגים חדשים ובלתי רגילים: הליך זה נקרא מטפלזיה, ומהווה הפרעה הקשורה לדלקת מתמשכת. המחקר מדגיש קונספט חדש שדלקת כרונית שיכולה להוביל לטיפולים טובים יותר.

מאת: מיקי שחםבריאות ילדים11/03/161739 צפיות
מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי-גזע ודם-טבורי מהעולם: תאי לבלב המייצרים אינסולין נוצרו מתאי עור אדם התאים החדשים מפרישים אינסולין בתגובה לשינויים ברמות הגלוקוז. כאשר הושתלו בעכברים, התאים הגנו על בעלי החיים מהתפתחות סוכרת בצורתה הקיימת בעכברים.

מאת: אבי דוידיבריאות ילדים08/02/161739 צפיות
המלצה על אלטמן ויטמינים לחיזוק מערכת החיסון לילד לקראת החורף.

מאת: מיקי שחםבריאות ילדים15/01/161920 צפיות
מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי-גזע ודם טבורי: תאי גזע מושרים פלוריפוטנטיים בוגרים עשויים להיות עדיפים על מח עצם. תאי גזע מושרים פלוריפוטנטיים (iPSCs) בוגרים שעברו תכנות מחדש חזרו למצבם הראשוני – דמוי עוברי, עשויים להיות טובים יותר מתרומות מח עצם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica