חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הקנאביס הרפואי: כמה דברים שלא סיפרו לנו

מאת: אורנה גזיתרפואה משלימה12/03/20101287 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בשבת שעברה הוזעקה ניידת מד"א לחצר בית ספר יסודי בנתניה. הצוות הרפואי שהגיע למקום מצא בחצר את גופתו של סיסאי אשטו, נער בן 16, שנפל מגג הבניין. אחד מצינורות המזגן שנמצא על הגג ממנו נפל הנער היה קרוע, ולצד הגופה נמצא נייר כסף ובקבוק פלסטיק – שמשמשים לשאיפת גז מזגנים.

גז מזגנים הוא רק אחד מהחומרים המסוכנים שאינם מוגדרים כסמים לא חוקיים. עוד ברשימה נמצאים דבק מגע, מדלל טיפקס ו- GHB, הלא הוא סם האונס המפורסם. זהו הסם היחיד ברשימה הקטלנית, שעשוי להפוך לבלתי-חוקי בתקופה הקרובה.

חוקי הוא לא בהכרח בלתי מזיק

לנוכח העובדות הללו, לא ברור מדוע דווקא צמח הקנאביס מוגדר כסם לא חוקי. כידוע, מעליו ופרחיו של הקנאביס מכינים את המריחואנה והחשיש. ברפואה הסינית השימוש בצמח היה לצרכי רפואה (בזרעים שמשלשלים ואינם משפיעים נפשית) ולתעשיית חבלים.

השפעת הקנאביס החזקה ביותר היא בעישון. כשהוא חודר למערכת הנשימה, הוא משפיע תוך 2-4 דקות, לעומת השפעתו דרך מערכת העיכול -  כשעה לאחר הצריכה. לאחר שלוש שעות בערך פגה השפעת הצמח, אך מבחינה פיזיולוגית ניתן לצפות בתופעות פסיכו-מוטוריות גם 11 שעות לאחר מכן.

כיום הצמח מוגדר כסם לא חוקי ברוב מדינות העולם.

האם לגליזציה של סמים היא עניין של אינטרסים?

מאחורי התדמית השלילית שיש לצמח הקנאביס יש הרבה מאוד אינטרסים כלכליים. עובדת היותו של חומר חוקי אינה מעידה בהכרח על היותו בלתי מסוכן.

ההשוואה בין המריחואנה לגז מזגנים, לדוגמה, שבנוסף להיותו מסוכן הוא גם מזהם סביבתי, או לאלכוהול, שלמרות היותו חוקי הוא גורם לנזקים בכבד, משפיע על מהירות התגובה וידוע כאחד הגורמים לתאונות דרכים, לא מסבירה את הסיבה שבעטיה  הוצא צמח הקנאביס אל מחוץ לחוק..

ישנם גם צמחים נוספים הגורמים ל"סוטול" ובכל זאת לא הוציאו אותם אל מחוץ לחוק, כמו למשל צמח הקיקיון, שמשמש לייצור ל.ס.ד ונמצא תחת כל אי תנועה רענן. או הבננות התמימות למראה שנמצאות כמעט בכל בית – הידעתם שקליפת הבננה, כשהיא מיובשת ומרוכזת, ניתנת לעישון וגורמת לתחושות סוטול?

אני חייבת לציין שאין בדיעה זו עידוד לשימוש בקנאביס לכל צורך שהוא וגם לא לליגליזציה. אני קוראת להפעיל את המחשבה. להבין שלצמח יש סגולות מרפאות ולא להתעלם מעובדה זו.  אם לפני 150 שנה חקלאים עברו על החוק מפני שלא גידלו קנאביס,למה היום זה בדיוק ההיפך? אין סיבה אחרת מאשר קיבעון מחשבתי ותפיסה חברתית לא רציונלית.

(מאמר זה פורסם לראשונה בבלוג של אורנה גזית)

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אורנה גזית

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אורנה גזית

מאת: אורנה גזיתרפואה משלימה22/03/101742 צפיות
בהמשך לפוסט הקודם שלי, רציתי להרחיב בנושא שימוש בקנאביס ובסמים קלים לצרכים רפואיים. כידוע, בישראל, בארה"ב ובהרבה מדינות בעולם המערבי צמח הקנאביס אסור לגידול, זאת מהסיבה שרוב המשתמשים בו עושים זאת לצרכים חברתיים (או במילים אחרות - כדי להתמסטל). אני לא רוצה להיכנס לויכוח של ליגליזציה כן או לא - אבל כן חשוב להדגיש שבקנאביס (בגראס) יש תכונות חיוביות ומרפאות.

מאת: אורנה גזיתרפואה משלימה25/02/101928 צפיות
אומרים שסנונית יחידה אינה מבשרת את בוא האביב, אבל מזג האוויר בימים האחרונים, שלא ממש אופייני לתקופה הזו של השנה, בהחלט מסב את תשומת הלב לכך שבעוד זמן לא רב הטמפרטורות יעלו, הסוודרים והמעילים יכנסו חזרה לארון, בכל אשר נפנה נראה עצים ירוקים ופורחים, הלב יתרחב ויתמלא שמחה ואז נקדם באפצ'י את פניהן של אלרגיות האביב.

מאת: אורנה גזיתדיאטה ותזונה10/02/101517 צפיות
אנחנו מפעילים רדיאטורים, מזגנים, תנורי אמבטיה כדי לחמם את הבתים, גורבים שני זוגות גרביים ומוסיפים מחממי אזניים ליתר ביטחון. אבל כל זה לא יעזור לנו אם לא נדאג לחמם את הגוף מבפנים, ומה לעשות - סבתא ידעה על מה היא מדברת כשאמרה לנו לשתות מרק חם ולא להסתובב עם ראש רטוב. אז תרופות סבתא בתוספת תזונה טבעית בהחלט יכולות להפוך את ימי החורף הקרים - לקרים קצת פחות.

מאת: אורנה גזיתרפואה משלימה03/02/101410 צפיות
פריצת דיסק עומדת בראש הרשימה של בעיות הגב, מהן סובלים 80% מהאוכלוסיה. ישנן מספר שיטות לטפל בכאבים ובמקור הבעיה.

מאת: אורנה גזיתתוספי מזון27/01/101551 צפיות
לרגל מזג האוויר הסוער של הימים האחרונים: מה כדאי לאכול בחורף כדי לחמם את הגוף מבפנים?

מאת: אורנה גזיתבריאות ילדים21/01/101843 צפיות
ייתכן שאומגה 3 צריך עוד קצת יחסי ציבור על מנת שיתייחסו אליו כחשוב וכטריוויאלי כמו נטילת תוסף כויטמין c . כשם שנטילת ויטמינים כתוספים לגיטימיים לנו ולילדינו כך גם יש להתייחס לנטילת אומגה 3.

מאמרים נוספים בנושא רפואה משלימה

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה01/06/213865 צפיות
עיסוי אבנים חמות נחשב לאחד העיסויים הפופולאריים והמשובחים ביותר רק המחשבה על אבנים חמות על הגוף עושה חשק אדיר לקבל עיסוי מפנק ומשחרר דרך נפלאה לשחרר את השרירים התפוסים,לפרוק את המתח,לשפר את זרימת הדם,הרחבת טווח התנועה של השרירים ואם קיבלתם עיסוי שובר מתנה כמתנת יום הולדת אז בכלל ההנאה כפולה.


מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה11/12/201533 צפיות
פרחי יסמין הנקטפים משחררים שמן אתרי במשך מספר ימים לאחר שנקטפו ולכן משאירים אותם על בדים הספוגים בשמן זית עד לספיגת ל הבושם.לאחר מכן מרחיקים את שמן הזית בעזרת כוהל בצורה שמותיר רק את ניחוח היסמין .

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה29/08/201447 צפיות
טיפול בדלקת פרקים אם המטופל מגיע בתחילת הופעת הכאבים ייתכן ריפוי מלא אבל אם יגיע בשלבים מאוחרים כאשר הוא סובל תקפה ארוכה לא בטוח שאפשר לבטל את כל הנזק שנגרם. ישנה חשיבות גדולה להגעה בתחילת הדלקת או לא

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה30/07/201334 צפיות
עיסוי רפואי מתמקד בבעיות כרוניות,בעיות אורטפדיות,כאבים הפוגעים בתפקוד השוטף והינו עיסוי שיקומי לאיברי הגוף. עיסוי רפואי אינו עיסוי עדין,להיפך הוא הנכון הוא עיסוי אינטיסיבי,עמוק וחודרני שמטרתו שיפור בתפקוד בעיות שחלקם נובעות מהזנחה.

מאת: nirרפואה משלימה23/08/191625 צפיות
בעקבות ההמלצה שלא לתת תרופות נגד צינון לילדים מתחת לגיל שש, מה בכל זאת ניתן לעשות להקל על התופעה השכיחה

מאת: נטלי הרוש רפואה משלימה29/11/181634 צפיות
הבחירה הטובה ביותר של האדם תתבטא בתוצאותיה של אותה הבחירה. אם הבחירה הייתה נכונה תוכלו לדעת זאת רק כאשר תראו תוצאות. הטיפולים הבריאותיים השונים שמציעה הרפואה הקונבנציונלית בעלי המון צדדים. על מנת להשיב את הגוף לאיזון, לחזקו, להאיץ טיפול והחלמה מומלץ לשלב טיפול משלים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica