חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חורף חם בעזרת תרופות סבתא

מאת: אורנה גזיתדיאטה ותזונה10/02/20101517 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק



החורף הישראלי אולי לא נמשך הרבה זמן, ויש יותר ימי שמש מימי סערה. אבל כשקר - ממש קר, ואנחנו מתכרבלים מתחת לשמיכות פוך ופליז, מצטיידים במעילים, כפפות וצעיפים ומסננים דרך שפתיים כחולות, חשוקות ורועדות: לעזאזל, איזה קורררר....

אנחנו מפעילים רדיאטורים, מזגנים, תנורי אמבטיה כדי לחמם את הבתים, גורבים שני זוגות גרביים ומוסיפים מחממי אזניים ליתר ביטחון. אבל כל זה לא יעזור לנו אם לא נדאג לחמם את הגוף מבפנים, ומה לעשות - סבתא ידעה על מה היא מדברת כשאמרה לנו לשתות מרק חם ולא להסתובב עם ראש רטוב. אז תרופות סבתא בתוספת תזונה טבעית בהחלט יכולות להפוך את ימי החורף הקרים - לקרים קצת פחות.

1. מרקים

אין כמו מרק ירקות חם, ריחני ומהביל כדי לחמם את הבטן ואת הנשמה. לירקות יש ערך מוסף תזונתי, הם עתירי ויטמינים ויש בהם מרכיבים שיעשו לגוף שלנו רק טוב. העמידו סיר על הכיריים, פנקו את עצמכם במרק ירקות כפרי ותראו איך כבר משלב הבישול - אתם רועדים פחות...



2. חליטות תה

לא תמיד יש כוח לעמוד ולהכין מרק. הרי לצורך כך נצטרך להפרד מהשמיכה ליותר מחמש דקות... אז אם אין לכם סבלנות לחתוך, לקצוץ ולחכות, תוכלו לשתות חליטת תה צמחים בטעם שאהוב עליכם. לעיתים קרובות תה צמחים בריא יותר מהתה הרגיל שאנחנו מכירים, מגוון הטעמים הוא רחב וכל אחד יכול למצוא את הטעם שיעזור לו לחמם את הערבים הקרים של החורף.

3. מיתוס האלכוהול המחמם


נהוג לחשוב ששתיית אלכוהול מחממת את הגוף. לא נכון! האלכוהול מרחיב כלי דם שקרובים לפני העור ובכך גורם לאיבוד יותר חום מהגוף לסביבה. שתיית אלכוהול בעצם מאיטה את לחץ הדם, מה שגורם לגוף לאבד חום ולהתקרר.

עוד מיתוסים על אלכוהול



4. צמחים מרפאים ומרגיעים

לפעמים לא סתם קר לנו, ואנחנו לא רק מקטרים על מזג האוויר בלי סיבה - חטפנו איזה וירוס, שפעת או סתם שיעול טורדני שאינו מרפה. למי שלא משתגע על הרעיון של לקחת תרופות, קיימים צמחי מרפא שהמדע המודרני מצא שיש להם השפעה על מחלות רבות, עד כדי כך, שבמכוני מחקר רבים יש מחלקות מיוחדות המתמחות בחקר הרפואה של שבטים פרימיטיביים, במטרה למצוא צמחים היכולים לסייע בריפוי מחלות.



5. גם לעור שלנו קר

כולנו מכירים את תופעת השפתיים היבשות בחורף, וגם עור הידיים לפעמים מצטרף לחגיגה הקפואה.  אסור להזניח וחייבים לטפל בקור ויובש על השפתיים. ניתן לעשות זאת באמצעות שימוש בשפתון אלו ליפ, שהוא מקלון עזרה ראשונה ומכיל אלוורה, פרופוליס, חוחובה ומסנני קרינה.

כתבה: אורנה גזית

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אורנה גזית

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אורנה גזית

מאת: אורנה גזיתרפואה משלימה22/03/101742 צפיות
בהמשך לפוסט הקודם שלי, רציתי להרחיב בנושא שימוש בקנאביס ובסמים קלים לצרכים רפואיים. כידוע, בישראל, בארה"ב ובהרבה מדינות בעולם המערבי צמח הקנאביס אסור לגידול, זאת מהסיבה שרוב המשתמשים בו עושים זאת לצרכים חברתיים (או במילים אחרות - כדי להתמסטל). אני לא רוצה להיכנס לויכוח של ליגליזציה כן או לא - אבל כן חשוב להדגיש שבקנאביס (בגראס) יש תכונות חיוביות ומרפאות.

מאת: אורנה גזיתרפואה משלימה12/03/101290 צפיות
ההשוואה בין המריחואנה לגז מזגנים, לדוגמה, שבנוסף להיותו מסוכן הוא גם מזהם סביבתי, או לאלכוהול, שלמרות היותו חוקי הוא גורם לנזקים בכבד, משפיע על מהירות התגובה וידוע כאחד הגורמים לתאונות דרכים, לא מסבירה את הסיבה שבעטיה הוצא צמח הקנאביס אל מחוץ לחוק

מאת: אורנה גזיתרפואה משלימה25/02/101930 צפיות
אומרים שסנונית יחידה אינה מבשרת את בוא האביב, אבל מזג האוויר בימים האחרונים, שלא ממש אופייני לתקופה הזו של השנה, בהחלט מסב את תשומת הלב לכך שבעוד זמן לא רב הטמפרטורות יעלו, הסוודרים והמעילים יכנסו חזרה לארון, בכל אשר נפנה נראה עצים ירוקים ופורחים, הלב יתרחב ויתמלא שמחה ואז נקדם באפצ'י את פניהן של אלרגיות האביב.

מאת: אורנה גזיתרפואה משלימה03/02/101411 צפיות
פריצת דיסק עומדת בראש הרשימה של בעיות הגב, מהן סובלים 80% מהאוכלוסיה. ישנן מספר שיטות לטפל בכאבים ובמקור הבעיה.

מאת: אורנה גזיתתוספי מזון27/01/101552 צפיות
לרגל מזג האוויר הסוער של הימים האחרונים: מה כדאי לאכול בחורף כדי לחמם את הגוף מבפנים?

מאת: אורנה גזיתבריאות ילדים21/01/101843 צפיות
ייתכן שאומגה 3 צריך עוד קצת יחסי ציבור על מנת שיתייחסו אליו כחשוב וכטריוויאלי כמו נטילת תוסף כויטמין c . כשם שנטילת ויטמינים כתוספים לגיטימיים לנו ולילדינו כך גם יש להתייחס לנטילת אומגה 3.

מאמרים נוספים בנושא דיאטה ותזונה

מאת: יעקב קובי עזראדיאטה ותזונה06/03/201556 צפיות
קובי עזרא ויטמין D כנגד זיהומים - ויטמינים. לאחר התפרצויות שפעת H1N1 בשנת 2009, המליצו בחום על כל עובדי הבריאות והחולים להיבדק ולטפל במחסור בוויטמין D כדי למנוע החמרה של דלקות בדרכי הנשימה. ויטמין D מפחית גם את ייצור הציטוקינים הפרו-דלקתיים, מה שעלול להפחית את הסיכון לסערת ציטוקין בזיהום H1N1.48

מאת: מאיה אהרונוביץדיאטה ותזונה27/10/191994 צפיות
טיפים מסדנת תזונה- כיצד להקפיד על תזונה בריאה בשעות העבודה

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה08/08/181694 צפיות
שורש מאקה הוא שורש מופלא הגדל בהרי האנדים. הוא מכיל את כל אבות המזון ומוגדר כמזון על. מחקרים מראים על סגולות רבות שיש לשורש בתחומים שונים. כיצד מאקה יכול לעזור לכם ולמה כדאי לכם לצרוך אותו.

מאת: דודישדיאטה ותזונה16/03/181278 צפיות
כיום כולנו יודעים שעודף משקל הוא לא בריא. אורח החיים העכשווי הביא לנו את שומן הטראנס, העבודות הסטאטיות וחוסר התזוזה שלנו לאורך היום

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה22/01/189691 צפיות
מגנזיום הוא מינרל חשוב לתפקוד תקין של גוף האדם, מבדקים בישראל מצאו שהישראלים סובלים מחוסר חמור במגנזיום בערבות הרגלי השתייה בישראל. כיצד מגנזיום משפיע על הגוף והאם כדאי לי לצרוך אותו?

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה22/01/181494 צפיות
תבלין הכורכום הפופולרי משמש את התרבות ההודית כבר אלפי שנים בטיפול בבעיות בריאותיות שונות. מחקרים אחרונים על תבלין הכורכום השאירו את המומחים פעורי פה לנוכח היכולות האנטי דלקתיות שבחומר הפעיל בתבלין הכורכום - הכורכומין. כיצד הכורכומיו עובד וכיצד הוא יכול לסייע לטיפול בבעיות רפואיות שונות.

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה15/01/181566 צפיות
גרסיניה קמבוג'יה הוא להיט הרזיה שכבש את העולם בעקבות תכניתו של ד"ר אוז מתכנית הבריאות האמריקאית. כיצד גרסיניה קמבוג'יה יכול לסייע לכם לרדת במשקל?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica