חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איך להתמודד עם מצב של לפני פשיטת רגל

מאת: דניאל seoאימון עסקי13/02/20101823 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

רגע לפני פשיטת רגל - איך יוצאים מזה?

במאמר הזה אדבר על המצב, שכולנו מכירים- להיות רגע לפני פשיטת רגל. אם לא אנחנו אז חברים שלנו או קרובים שלנו. לפי נתונים אחרונים, 46% ממשפחות ישראל עומדות במצב המוגדר " רגע לפני פשיטת רגל". איך מגיעים לשם? איך יוצאים מזה?

מה זה "רגע לפני פשיטת רגל" ? אתאר סיטואציה שמוכרת לכולנו : אני ובת זוגתי מרוויחים יחד 14,000 אלף שקל נטו. לא רע בכלל, הלוואי על כולם. ההוצאות שלנו הן כאלה: 4,500 ₪לחודש- משכנתא (כולל ביטוחים), 2,200 ₪ לחודש- קניות מזון ( מתוך הנחה שמדובר במשפחה עם שני ילדים). 2,000 ₪ לחודש - החזקת רכב ( הכוללת ביטוחים, דלק, שטיפות, טסט, תחזוקה שוטפת, אך לא כולל תיקונים גדולים או החלפת רכב, שמצריכה סכום נוסף). 2,000 ₪לחודש - הוצאות תקשורת כמו הוט, פלפונים, יס, אינטרנט וחבילות טלפון קווי, שיחות לחו"ל ועוד. 2,000 ₪ לחודש- הוצאות מזומן ובילויים, כמו קניית אוכל בעבודה, שתייה ופיצוחים, סיגריות, סרט, מסעדה, פאב או כל דבר אחר. 1,500 ₪ לחודש - תשלומי בית ספר וגנים לילדים. 1,200 ₪לחודש- הוצאות בית כמו ארנונה, ועד בית, מים, חשמל, טלפון של בזק ותיקונים קטנים פה ושם.

שימו לב שלא מניתי את כל ההוצאות הקיימות, כמו מיטה חדשה לילדים או להורים, החלפת רכב, טיול לסוף שבוע או לחו"ל או מיליון דברים אחרים שאתם יכולים לחשוב עליהם, שנופלים משום מקום. אפילו בלי כל ההוצאות הנוספות הגעתי כבר להוצאות חודשיות של 15,400 ₪, יותר כסף ממה שאני ובת זוגתי מרוויחים. כל חודש אנחנו מעמיקים את המינוס שלנו בעוד 1,400 ₪. המינוס מתחיל להצטבר וכל חודש הוא גודל בעוד 1,400 ₪ וגם צובר ריביות. מה עושים ?

בשלב הראשון, כאשר רק נתקלים בבעיה, הפיתרון הוא פשוט- להיכנס למינוס במסגרת אשראי, אך זה לא מספיק להרבה זמן, אם מסגרת האשראי שלנו בבנק היא 10,000 ₪, תוך פחות משמונה חודשים, אנחנו מגיעים למינוס מקסימאלי, שלא ניתן לעבור אותו.

ברגע שמסגרת האשראי מגיעה למיצוי ואין אפשרות להיכנס למינוס נוסף, מגיע השלב השני- לקחת הלוואה. את ההלוואה הראשונה הבנק נותן לנו בקלות, הרי אנחנו לקוחות טובים, מרוויחים 14,000 ₪ נטו, אין שום בעיה לתת לנו הלוואה בתנאים טובים. אך גם ההלוואה לא מספיקה, נניח לקחנו הלוואה של 10,000 ₪, סגרנו את כל המינוס שלנו והחשבון עובר ושב עומד כרגע על אפס. פתחנו דף חדש. הבעיה היא שאנחנו עדיין מוציאים 1,400 ₪ לחודש יותר ממה שאנחנו מכניסים. מה גם שעכשיו התווסף גם החזר ההלוואה( נניח שההלוואה היא לשנה, החזר חודשי של כ 800 ₪ ) והגדיל את הפער בין ההכנסות להוצאות ל 2,200 ₪ לחודש. במצב החדש, תוך פחות מחמישה חודשים, אנחנו שוב נהייה במצב שבו מיצינו את מסגרת האשראי עד תומה. אחרי אותם החמישה חודשים, כאשר המסגרת שוב מוצתה, אנחנו שוב מגיעים לבנק לבקש הלוואה.

גם הפעם הזאת, אין עדיין בעיה לקבל הלוואה, אנחנו עדין לקוחות טובים של הבנק והבנקאית לא צופה שום בעיה בהחזר ההלוואה. נניח שלקחנו עוד 10,000 ₪, החזר חודשי של כ8,000 ₪ בחודש, פעם נוספת פתחנו דף חדש, אך ההבדל בין ההוצאות להכנסות גדל ל3,000 ₪ בחודש. בקצב הקיים, תוך 3 חודשים אנחנו נחזור למיצוי מסגרת האשראי שלנו, ולבקשת הלוואה נוספת.

השורה התחתונה היא שתוך פרק זמן לא ארוך במיוחד, אנחנו נגיע למצב שבו אנחנו נלך לבנק לבקש הלוואה נוספת- אך הבנקאי יסרב. אנחנו כבר לא נהיה לקוחות טובים, אלא לקוחות בסיכון, שלא זכאים לאשראי נוסף. להיפך, לקוחות כאלה זוכים לטלפונים מודאגים מהבנק, נוסח: מה קורה עם המינוס?

הבהרה : אתם בטח חושבים עכשיו :"אבל זה לא מדויק, משכורות עולות עם הזמן, נפתחות קרנות השתלמות, קופות גמל, בונוסים מהעבודה ועוד." כל זה נכון, אבל העיקרון נשאר דומה : כל עוד ההוצאות הן יותר מההכנסות, לא משנה מה קורה בדרך, סוף הדרך הוא פשיטת רגל כספית. רק אוסיף, שגם ההוצאות נוטות לעלות במשך הזמן. אם המשכורות עולות, גם רמת החיים עולה. במקום אילת, נוסעים לחוץ לארץ, במקום מאזדה 3 שנת 2005, רוצים שנת 2010. במקום דירה בחולון, רוצים דירה ורעננה ועוד. בנוסף, נולדים ילדים נוספים ויחד איתם ההוצאות צומחות.

אז הגענו למצב שהמסגרת מוצתה, אנחנו מלאים בהלוואות ואין שום דרך להשיג שום כסף משום מקור. חוק מרפי מתחיל לעבוד נגדנו, מכל מקום אפשרי מתחילים להגיע חובות:

דו"ח תנועה מלפני חודשיים, שלא שילמנו והסכום הוכפל, ועד הבית רוצה צ'קים לחצי שנה קדימה, תשלום המשכנתא חזר, האוטו מתקלקל ברגע הכי לא מתאים. כל יום יש עוד מעטפה שמבקשת כסף בתא הדואר.

מה עושים?

1. הכנה נפשית- קודם כל ולפני הכול להכיר בזה שהמצב קשה וצריך לעשות משהו. זה השלב הכי קשה, ההתמודדות הנפשית הנדרשת פה היא אדירה. ברגע שמצהירים בגלוי שיש בעיה ויש צורך בפיתרון, כל המשפחה מתאחדת ומחליטה ביחד מה לעשות. אני לא יכול להדגיש מספיק עד כמה זה חשוב. ההכרה בעצם קיום הבעיה היא הדבר הכי חשוב.

2. הכנת השטח- הכוונה היא להבין מה בדיוק גודל הבעיה. זה אומר לעבור בכל הבנקים שבהם יש לנו הלוואות( בדרך כלל זה יותר מבנק אחד ) ולקבל פירוט מדויק על גודל החוב ועל כמה עומדים התשלומים החודשיים. להגיע לכל המקומות שבהם יש לנו חוב כספי שעומד לפירעון ולקבל פירוט כתוב של הסכום. המקומות הללו יכולים להיות: מקום העבודה, דוח'ות שלא שולמו, תביעות משפטיות עומדות, אגרות שלא שולמו, ועד בית שלא שולם, חובות לגנים ובתי ספר שלא שולמו, חובות לבזק, יס, חברות תקשורת, תשלומים על רכב, צ'קים שחזרו או עומדים לחזור. הרעיון הוא לדעת בדיוק על כמה כסף עומדים החובות שלנו. אין צורך להיבהל מהמספר, זה קריטי לדעת מהו ( מניסיון של שנים, אני יכול להעריך שהסכום עומד בדרך כלל על מעבר ל200,000 ₪).

3. תכנון אסטרטגיה. נניח שהגענו למסקנה שכלל החוב שלנו עומד על 250,000 ₪ סך הכול. אנחנו חייבים למצוא דרך לפרוע את כל הסכום בבת אחת. אין טעם לנסות להחזיר הלוואות או חובות בודדים מתוך הסכום הכולל, זה לא יעזור. ריביות פיגור על חוב בסדר גודל כזה הם מעל ל15% לשנה , כך שסגירה של מספר הלוואות לא תשנה את התמונה הגדולה. בגלל ריביות הפיגור הגבוהות, גובה החוב ימשיך לטפוח. הפיתרון חייב להיות כולל, כזה שיאפס את כל החובות יחד וייתן לנו להתחיל מחדש באמת.

כמה אפשרויות:

א. אולי ישנה אפשרות לארגן הלוואה ענקית בגובה 250,000 ₪ מאחד הבנקים או חברות הביטוח ( כנגד קרן פנסיה, קופת גמל, קרן השתלמות ). ניסיון העבר אומר שככל הנראה זה לא יקרה. היות ואנחנו במצב פיננסי סופני, ריבית הפיגורים הולכת וטופחת בכל המקומות, אף בנק לא ייתן לנו הלוואה נוספת.

ב. לגייס את הסכום מקרובי משפחה או חברים. היות והסכום הוא עצום, גם האפשרות הזו היא לא ריאלית.

ג. למכור את הדירה ולקנות במקומה דירה זולה, כאשר ההבדל בין הדירה הקיימת לזאת החדשה צריך להיות 250,000 ₪. אפשר גם שילוב בין שלושתם, לגייס סכום כל שהוא ממשפחה, חברים ומאחד הבנקים ואת שאר הסכום לגייס מהחלפת הדירה הקיימת בזולה יותר.

במידה ואף אחת מהפעולות הנ"ל לא מתאפשרת, מגיעים לאפשרות הקשה מכולן, אך גם הנכונה מכולן, (במצב הזה מאוד מומלץ להיעזר ביועץ כלכלי מומחה).

מה עושים?

א. מנסחים מכתב המפרט את מצבנו הכלכלי הקשה, את העובדה שאנו לא יכולים לעמוד בהחזרי החוב ומדגישים את העובדה שלא נוכל לשלם את התשלומים הבאים. במכתב אנחנו מפרטים את כל הסיבות שגרמו לנו להגיע למצב הזה. אני מדגיש- המכתב צריך להיות כנה ( במובן של התמודדות ישירה עם הבעיה), אך חשוב יותר הוא צריך להיות מעורר רחמים וסוחט דמעות( אם אין סיבות אמיתיות שיגרמו לו להיות סוחט דמעות, צריך להמציא אותן, למשל: הורידו אותי בדרגה בעבודה, אני מרוויח שלושים אחוז פחות ממה שהרווחתי, תאונות, מחלות, טראומות, כל דבר בא בחשבון.). אני מדגיש שוב: המכתב צריך להיות סוחט דמעות.

ב. שולחים את המכתב לכל המקומות, בהם אנחנו חייבים כסף ומוודאים בשיחת טלפון שהם אכן קיבלו את המכתב.

ג. לאחר מספר ימים, אם לא התקבלה תגובה, יוצרים קשר עם כל המקומות ומנסים לקבוע פגישה בכל אחד מהמקומות הללו. כשהמטרה היא להיפגש עם בעל הסמכות הגבוהה ביותר. הרעיון הוא : כמה שיותר בכיר, כך הוא מקבל החלטות במהירות וללא אנשים נוספים.

ד. הולכים לפגישה מצוידים בכל המסמכים האפשריים שתומכים בטענה שלנו- "אין לנו כסף לשלם לך". אני מדגיש פעם נוספת, אם אין מספיק מסמכים כאלו, אנחנו מאלתרים אותם.

ה. בעת הפגישה אנחנו מנסים להגיע למצב שבו מוחלים לנו על חלק מהחוב( הסדר חוב) ו/או פורסים לנו את התשלומים לתקופה ארוכה יותר. בחלק גדול מהמקומות זה יצליח ( לדוגמה : יוותרו לנו על דוחות חניה, אבל נצטרך לכתוב עוד מכתבים מעוררי רחמים), אבל להזהירכם מראש, זה ייקח עוד הרבה מכתבים מעוררי רחמים לגורמים נוספים ובחלק מהמקרים ישלחו לנו נציגים הביתה כדי לוודא שכל העובדות במכתב הן נכונות.

אין מה לדאוג מהביקורים הללו, רק צריך לדבוק בכל מה שסיפרנו ולהציף את המבקר במסמכים המראים כמה מסכנים אנחנו.

השורה התחתונה היא כזאת : המטרה היא להגיע למצב שבו בעזרת ויתורי החוב ופריסת חוב כוללת , ההכנסות שלנו יעברו את ההוצאות שלנו. זה קשה מאוד, אך בעזרת מו"מ מול כל הגורמים הללו, ניתן להתקרב לכך. את שאר הפער יהיה צורך להשלים בעזרת חיסכון בהוצאות והצטמצמות, אך זה במאמר הבא.

הכותב הוא יועץ כלכלי ובעל חברת ייעוץ כלכלי.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אנחנו רוצים להמליץ על שני אתרים מעולים, פורום תמ"א 38 ופינוי בינוי, שזה אתר מדהים הכולל את כל המידע הקיים על תחום תמ"א 38. היכנסו לשאול שאלות ולקבל תשובות בכל שאלה שמטרידה אתכם בתחום.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דניאל seo

מאת: דניאל seoאימון אישי - כללי28/12/196087 צפיות
תראו חברים יקרים, אני עוסק בהשגת משכנתאות למסורבים כבר כמעט 10 שנים, אני חייב לציין שהמצב הכי קשה שיכול להיות - זה מצב שבו צריכים לקחת משכנתא כדי לסגור הלוואות או חובות והבנקים פשוט לא מוכנים לאשר את זה.

מאת: דניאל seoהנהלת חשבונות13/12/191325 צפיות
לפעמים נתקלים במצבים בהם חייבים לקבל משכנתא ואין אפשרות להיכשל, זה בדיוק המצבים שבהם אני נכנס לתמונה. שמי מרטין בוקסדורף, אני מומחה בהשגת משכנתא למסורבים בבנקים, כאשר הדגש הוא שאני משיג משכנתאות בבנקים בלבד- כאשר אתם כבר קיבלתם סירוב.

מאת: דניאל seoצילום16/11/161441 צפיות
למה כרטיסי ביקור הם טובים? למה להדפיס אותם? עד כמה הם הכרחיים? וכיצד מבצעים זאת?

מאת: דניאל seoאימון אישי20/10/161890 צפיות
מהם הדברים אותם יש לקחת בחשבון כאשר מדפיסים כרטיסי ביקור? ממה להימנע? איך לדאוג שלא ירמו אותנו? ואיך להביא לכך שהכרטיסים שבידינו הם הטובים ביותר שהיו יכולים להיות בזכות זה שנמנענו מכל הטעויות שהיינו יכולים לעשות? השוו מחירים של הדפסת כרטיסי ביקור

מאת: דניאל seoריקוד20/10/162137 צפיות
מעוניינים להדפיס כרטיסי דפוס? לא בטוחים לאילו מחירים לצפות? חוששים שירמו אתכם ויבקשו מחיר גבוה מדי? כל המידע שאתם צריכים ורוצים כאן:

מאת: דניאל seoפיסול05/10/162245 צפיות
אנחנו נשאלים כמעט כל יום על ידי לקוחות מרוצים וכאלו שהם פוטנציאלים מה יכול להיות הסיבה שהם יעבדו דווקא אתנו ולא עם חברות אחרות שמתמחות בדיוק כמונו בתחום הפקה של כנסים מקצועיים ואירועים עסקיים שונים.

מאת: דניאל seoאנימציה28/09/162087 צפיות
אין אחד שלא המתין דקות ארוכות למונית חולפת וככל שההמתנה התארכה כך גם המונית התרחקה והייאוש גבר.. זה כנראה קרה לכל אחד או אחת מכם, יש כאלו שזה קרה להם יותר, יש כאלו שקצת פחות ויש כאלו שעוברים את אותם רגעי משבר על בסיס יומי.. כן כן שמעתם נכון- על בסיס יומי!!

מאמרים נוספים בנושא אימון עסקי

מאת: ניר שגבאימון עסקי24/11/193610 צפיות
ייעוץ אסטרטגי הוא חובה לכל בעל עסק או דורש עבודה. בצורה הזו ניתן להגיע לתוצאות מיטביות ולהשגת יעדים ביעילות.

מאת: ירון שוראימון עסקי14/08/173756 צפיות
מי שאחראי על התוצאות העסקיות שלנו זה אנחנו. יש לנו 100% אחריות על התוצאות שלנו.

מאת: ירון שוראימון עסקי07/08/173780 צפיות
ה-well-being שלנו כולל תזונה, שינה, פעילות גופנית, בריאות, יחסים ופנאי. הוא משפיע בצורה ניכרת על העבודה שלנו.

מאת: ירון שוראימון עסקי28/06/174127 צפיות
איך למקסם את ההצלחה שלכם במכירות בעזרת 2 כלים חשובים: הקשבה יוצאת דופן ובחירת הוויות.

מאת: ירון שוראימון עסקי11/12/162630 צפיות
גם אתם מרגישים פער בין המקצועיות שלכם לבין מה שאתם מרוויחים? כל הזמן חיים במתח שלא תצליחו? שלא תקודמו בעבודה? מפחדים להיכשל? לא מרגישים בטוחים בעצמכם? הגיע הזמן לשחרר את מה שמעכב אתכם. התחילו לצמוח.

מאת: מגניב אימון עסקי10/08/163053 צפיות
אם אתם מאלו שמחפשים ללמוד משהו בשביל להפוך אותו למקצוע יש לכם לא מעט אופציות. אתם יכולים ללמוד לתואר ראשון ויכולים לעשות קורס קצר, ומגוון הקורסים הינו עצום. קורס מכירות הוא אחד מאותם קורסים, קורס שבסופו יש מקצוע ביד ובעיקר לא מעט עבודה. קורס מכירות הוא קורס המשלב המון יידע ושיטות עבודה וגם לא מעט פסיכולוגיה של הלקוח. יש לא מעט מכללות שמאפשרות ללמוד קורס כזה ואתם צריכים בסופו של דבר ללכת אל זו שהבוגרים שלה הצליחו למצוא עבודה טובה ובעיקר מרוויחים טוב מהתחום.

מאת: אילה פינקוייסאימון עסקי20/04/162594 צפיות
חג האביב מביא עמו תחושות של התחדשות והתרעננות במישור האישי. במאמר הקודם הצגנו בפניכם מה קורה במוחנו במהלך תהליך היצירתיות ואת הרשתות המוחיות שמופעלות בעת עיסוק בפתרון בעיות יצירתי. במאמר זה, כפי שהבטחנו, נציג בפניכם מדריך פשוט, הכולל 6 הנחיות פשוטות להגברת יצירתיות ועידוד החדשנות בארגונכם

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica