חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

וילונות דוחי לכלוך

מאת: גיא אלוןעיצוב13/02/20101054 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

סיכוי רב ששמעתם על רהיטים, שטיחים, וילונות ושאר כלי בית חסיני לכלוך. גימיק פירסומי חסר תוכן? לא בדיוק. כפי שנראה בהמשך, אמנם יש לקחת אמירה זו בערבון מוגבל, אבל אין ספק כי וילונות דוחי לכלוך הם מציאות קיימת בימנו.

אז מה זה הלכלוך

הלכלוך שמפחיד במיוחד וילונות (ומי שאמור לשמור עליהם נקיים), הוא האבק. האבק הוא למעשה שם כללי מאוד למגוון רחב של חלקיקים קטנים הנישאים באוויר בגלל קטנם. בדרך כלל מדובר בחלקיקי עפר ומלחים. מכאן נגזרת התכונה החשובה ביותר שלהם לעניינו: הם בדרך כלל טעונים. במהלך מעופם הם מתחכחים עם חלקיקים אחרים ופרודות האוויר, ובדרך זו צוברים אנרגיה בצורת מטען חשמלי. אם תהיתם למה דווקה המסך בטלוויזיה תמיד ראשון לצבירת שכבת אבק עבה, זה לא בגלל חוקיו האוניברסליים של מרפי, אלא בגלל העובדה הפשוטה שמסכי הטלויזיה הרגילים יוצרים שדה חשמלי, המושך את חלקיקי האבק (הטעונים) וגורם להצטברותם על פני המרקע. גם הוילון שלנו, במידה והוא עשוי מבדים רגילים כמו קוטנה, קטיפה וכדומה, צובר עם זמן מטען חשמל סטטי, ולכן עם הזמן גם הוילון מתחיל למשוך אליו את האבק השנוא.

אז איך מונעים את זה?

פשוט מאוד, גורמים לוילון לא להיות טעון. ציפויים מיוחדים מחומרים מבודדים (פולימרים) יכולים להוריד למינימום את כמות המטען המצטבר על וילון, ולדחות את הלכלוך. בעיה נוספת בלכלוך היא שהאוויר שאנו נושמים מכיל כמעט תמיד אחוז נכבד של אדי מים. המים כידוע הם חומר דבק  טוב מאוד (נסו להטיב נייר ולהצמיד אותו לאיפשהו, נדבק?), ואחרי שציפו את הוילון עוזרים לו להדביק אבק אפילו אם הוא לא משך כל תשומת לב אבקית מבחינת המטען החשמלי שלו.

לכן רוב הציפויים עשוים לא רק מחומרים שלא נוטים לצבור מטען אלא גם מחומרים הידרופוביים, היינו חומרים שדוחים מים. להדגמת הנקודה עשו ניסוי פשוט: טפטפו טיפת מים על הפלסטיק, הטיפה התכנסה. עכשיו טפטפו אותה טיפת מים על ברזל, וראו כיצד היא מתפשטת טוב בהרבה. זאת משום שהפלסטיק הרבה יותר הידרופובי מהברזל, ולכן יתאים יותר לציפוי וילונות עמידים בפני לכלוך

אבל למה זה עדיין צובר לכלוך

מלבד שני המנגנונים שהזכרנו למניעת צבירת לכלוך, קיימים מנגנונים אחרים, חלקיקי אבק גדולים יכולים להתפס בסיבי הבד עצמו (במיוחד אם הבד מחוספס כמו קטיפה או מאוד מחורר), ותמיד אפשר ללכלך את הוילון בצורה גסה יותר כמו כתם קפה או צבע, ושום ציפוי לא יוכל להם כמובן. עם זאת, מבחינת ההאבקה של הוילונות, אין ספק כי וילונות דוחי לכלוך מקטינים משמעותית את קצב הלכלוך.

וכמה זה יעלה לנו?

על איכות משלמים, וציפוי דוחה לכלוך בדרך כלל יעלה את מחיר הוילון ב50% לפחות.

אתר לוקאלי הוא מדריך בעלי מקצוע מכל התחומים, מכל הארץ.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גיא אלון

מאת: גיא אלוןהחזרי מס28/07/113438 צפיות
מרביתכם בוודאי לא מודעים לעובדה כי עד 80% מהעובדים במדינה זכאים להחזר מס, כל שכן כשאותם עובדים מקבלים הכנסה משני מקומות שונים. אם בעבר החזר מס היה כרוך בבירוקרטיה ארוכה ומפרכת, הרי שהיום אפשר לבצע בדיקת החזר מס אונליין האורכת בסך הכל כמה שניות. הזדמנות נוספת לבדוק האם הנכם זכאים להחזר מס תתרחש בזמן הגשת טופס תיאום המס השנתי, פרוצדורה שאפשר כיום לבצע אונליין גם כן.

מאת: גיא אלוןמשכנתא14/04/111636 צפיות
כפי שכולנו שומעים בלא הרף, משכנתא היא ההשקעה הגדולה ביותר שרוב רובם של משקי הבית יעשו בימי חייהם, ולכן יעוץ משכנתאות מקצועי הוא כמעט בגדר הכרח. יעוץ משכנתאות יכול לא רק לעזור לכם לבחור את ההצעה המשתלמת ביותר, או לתפור לכם משכנתא מותאמת להעדפות האישיות שלכם מבחינת גובה תשלום, תקופת ההתחייבות וכו'.

מאת: גיא אלוןהפקות אירועים14/04/111703 צפיות
מעצבי אירועים יכולים לא רק לתרום להצלחת אירוע מסויים אלא גם לחסוך בהוצאות. עם זאת, מהתרשמות אישי של כותב שורות אלה, רבים מאיתנו לא מודעים הייטב לסוג ההתקשרות עם מעצבי אירועים, מה נכלל תחת החוזה שלהם, ומה עושים במידה ומתגלים חילוקי דעות. על נושאים אלו, ואספקטים אחרים של חוזה עם מעצבי אירועים, בשורות הבאות.

מאת: גיא אלוןפרסום14/04/112217 צפיות
מזל טוב! אתם חוגגים חתונה / בר מצווה / יום הולדת / ברית / בריתה או אירוע אחר. לא משנה איזה אירוע אתם חוגגים, אתם רוצים ליהנות ורוצים שהאורחים שלכם ייהנו ויזכרו את האירוע שלכם כאחד האירועים המוצלחים והמהנים היותר שהיו בהם. על מנת שהאורחים יזכרו דווקא את האירוע שלכם עליכם להשקיע באירוע, בעיצוב, באוכל, במוסיקה ובאטרקציות מיוחדות, אך יותר מכל על מנת שהאורחים יזכרו את האירוע צריך להעניק להם מתנה קטנה שכל פעם שיביטו בה יזכרו באירוע המיוחד שלכם, בשביל זה הומצאו סוגים שונים של מזכרות לאירועים.

מאת: גיא אלוןתכשיטים01/11/102399 צפיות
צורפות הוא מקצוע עתיק מאוד, תפקידו של הצורף הוא לעבד מתכות כמו זהב, פלטינה וכסף במטרה ליצור מהם תכשיטים. הצורף מעבד את המתכות לתכשיט ומשלב עליהם אבנים יקרות.

מאת: גיא אלוןבריאות ורפואה כללי01/11/1012425 צפיות
רופא תעסוקתי תפקידו לבדוק את בריאותם של אנשים שאינם נמצאים בקו הבריאות ובשל כך לא יכולים לצאת לעבוד. הרופא התעסוקתי יכול לאשר היעדרות ממושכת מהעבודה בעקבות מחלה ולקבוע אובדן כושר עבודה.

מאת: גיא אלוןבניין ואחזקה - כללי01/11/102416 צפיות
כמה פעמים חיכיתם ימים או שבועות לחשמלאי שיבוא לתקן מוצר חשמלי שהתקלקל לכם בבית? התקשרתם אליו כמה פעמים והוא דחה אתכם שוב ושוב בינתיים התחלתם לכבס במכבסה, התחלתם לבשל מאכלים שלא דורשים אפייה או חימום בתנור ועוד. לפעמים מספיק שמוצר חשמל אחד לא יעבוד כדי שנבין עד כמה אנחנו תלויים בחשמל. במקרים כאלו או שאנחנו מנסים את החוש הטכני שלנו או שאנחנו קוראים לאיש מקצוע המתעכב - חשמלאי.

מאמרים נוספים בנושא עיצוב

מאת: דרור אטריעיצוב28/10/172515 צפיות
עבודות של אחזקת נדל"ן מתבצעות על ידי חברות מיוחדות של תחזוקה, ניקיון ושאר שירותי גננות ותיקונים. בנייני מגורים ובנייני משרדים בערים הגדולות זקוקים לעבודות שוטפות של תחזוקה בכל שעות היממה. משרדים גדולים דורשים שעות ארוכות של עבודות תחזוקה וניקיון בכל יום. צוות מקצועי ממונה על ניקיון חדר האוכל, חדרי השירותים וריקון של פחי האשפה במשרדים. שמירה על רמה גבוה של ניקיון תורמת לבניית סביבת עבודה נעימה ובריאה לעובדים ולדיירים.

מאת: moraleעיצוב19/07/175134 צפיות
במהלך השנים התחום של הדפסה על זכוכית השתנה באופן מהותי, מתחום בו נהוג היה להשתמש אך ורק לצרכים עסקיים ושיווקים או לצרכים אומנותיים לשם תצוגה בתערוכות ומוזיאונים, הרי שכיום אנחנו יכולים למצוא שימוש הולך וגובר בהדפסה מסוג זה גם לצרכים אישיים, פרטיים.

מאת: SEOMANעיצוב25/06/172607 צפיות
רוצה לשפר את הלוק שלך? כך תעשי זאת בדרך הנכונה באמצעות שרשרת אחת עדינה שתשנה אותך מקצה לקצה. כל מה שצריך לדעת על האביזרים הקטנים שיכולים לעשות את השינויים הגדולים.

מאת: Droxitעיצוב06/06/172365 צפיות
לעיצוב הדירות הקטנות יש יתרונות רבים, ביניהם בחירת ריהוט פרקטי וייחודי, החל משולחן סלון מעוצב ועד להדפסים על הקירות

מאת: moraleעיצוב19/03/172288 צפיות
כל עסק מבקש לשווק את עצמו לקהל לקוחותיו בכלים הטובים ביותר, בין אם מדבר בשיווק דרך האינטרנט, תקשורת כתובה ואלקטרונית, בשלטי חוצות וכן במיקום בו העסק פועל, אם זה משרד, חנות, מפעל או כל דבר אחר. כל עסק עושה זאת בהתאם לצרכיו ויכולותיו הכלכליות והאחרות.

מאת: רוןעיצוב11/12/162219 צפיות
שרותי זגגות הם תחום הקשור לאספקה, התקנה והחלפת מוצרי זכוכית בבית, ברכב ובעסק, חשוב להזמין זגג אמין היכול לייעץ בבחירת המוצר המתאים להתקנה.

מאת: רוןעיצוב28/09/162259 צפיות
אזורי צל בגינה נוצרים באופן טבעי בגלל הצללה של מבנים או עצים. עיצוב גינה עם השקעה והשראה מאפשר להפוך אזורים זניחים אלה לפינות יפות ומטופחות

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica