חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

לימודי פילוסופיה

מאת: גיא אלוןפילוסופיה14/02/20101975 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

"זה לא משנה שנולדת בלול ברווזים, אם בקעת מביצה של ברבור", כך אמר הסופר הנס כריסטיאן אנדרסן. לא מעט אנשים במהלך התקופות בהיסטוריה הושפעו מהפילוסופים העתיקים והחלו להמציא בעצמם משפטי פילוסופיה בעצמם. לימודי פילוסופיה בתואר ראשון יעזרו לכל מי ששואף להעמיק את ידיעותיו בתחום, להבין בצורה טובה יותר טקסטים פילוסופיים ובנוסף, להבין מוסרית של דברים מסוימים.

לימודי הפילוסופיה שואפים להקנות לסטודנטים ידע בשיטות העיקריות בתחום זה, כלים להבנת טקסט פילוסופי, בחינת שיקולי דעת פילוסופיים, הכרת מושגי יסוד, הבנת תחומים שונים בפילוסופיה, פיתוח כלי ניתוח ומחשבה ביקורתית עם התמודדות עם בעיות פילוסופיות. הסטודנטים נחשפים במסגרת הלימודים לביו אתיקה בהקשר פילוסופי ובנוסף, לשאלות מוסר במדע החיים המודרניים בעיקר במדע הרפואה, שירותי בריאות, גנטיקה ועוד.

מדובר בלימודים שנמשכים שלוש שנים, כשניתן לבחור במסלול חד חוגי מורחב או מסלול דו חוגי המאפשר שילוב של לימודי פילוסופיה יחד עם חוג אחר כגון: היסטוריה, פסיכולוגיה, ספרות ועוד. הפילוסופיה מחולקת למספר תחומים: תורת המידות- עוסקת באתיקה ובערכות מוסר, מטאפיזיקה- עוסקת בניסיון לתאר תיאור כוללני של המציאות, תורת ההיגיון, תורת ההכרה, מטא פילוסופיה ועוד.

באוניברסיטת בר-אילן שברמת גן, הסטודנטים יכולים לבחור במסלול שמשלב פילוסופיה כללית יחד עם פילוסופיה יהודית. כל מי שמעוניין להתקדם לתואר שני בפילוסופיה, יכול לעשות זאת בבר-אילן, כשיש במסלול זה תכנית של ביו אתיקה שמתמקדת באתיקה יישומית. באוניברסיטת בן גוריון שבבאר שבע, יש דרישה לציון סכם של 430 או ציון 450 במבחן הפסיכומטרי. הלימודים במחלקה במוסד אקדמי זה נחלקים לארבע תכניות לימוד: תכנית ראשית, תכנית דו מחלקתית, מחלקה משנית וחטיבה.במהלך תקופת הלימודים נהנים הסטודנטים מסמינרים עם פילוסופים מהארץ ומחו"ל.

באוניברסיטת חיפה, יכולים הסטודנטים לבחור במסלול דו חוגי או במסלול חד חוגי, שכן בו ניתן לבחור קורסים משני חוגים אחרים. במהלך תקופת הלימודים יש ללומדים סמינר מחלקתי ובנוסף מחקרים שונים בתחום הפילוסופיה. כל מי שמעוניין בתואר שני בפילוסופיה, יכול להמשיך ללמוד את התחום הנ"ל בחיפה. במכללת תל חי שבקרית שמונה, לומדים הסטודנטים פילוסופיה במסגרת לימודים רב תחומיים BA. במסגרת לימודים אלו בתל חי, התכנית משלבת בין לימודי מדעי הרוח, לימודי מדעי החברה ולימודים נוספים מתחומים אחרים לפי בחירתו של הסטודנט. ישנם שני מסלולים במוסד אקדמי זה: תואר ראשון רב תחומי במסלול חד חוגי או תואר ראשון רב תחומי במסלול דו חוגי.

בוגרים שסיימו את תקופת לימודיהם לתואר ראשון יכולים לעבוד באחת מן האפשרויות הבאות: הוראה, מחקר, עריכה, אמצעי תקשורת ובמנהל ציבורי פרטי. אמנם לא מדובר בהרבה אפשרויות תעסוקה, אך בסופו של דבר תחום הפילוסופיה הינו מרתק, ואף מרחיב את האופקים באמצעות כמות המידע העשיר שהצטבר בתוכו לאורך תקופות בהיסטוריה.

המאמר מוגש מטעם אתר הסטודנט, פורטל לימודים ייחודי המכיל אלפי ביקורות וחוות דעת של סטודנטים ובוגרים ממוסדות לימוד בכל רחבי הארץ

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גיא אלון

מאת: גיא אלוןהחזרי מס28/07/113438 צפיות
מרביתכם בוודאי לא מודעים לעובדה כי עד 80% מהעובדים במדינה זכאים להחזר מס, כל שכן כשאותם עובדים מקבלים הכנסה משני מקומות שונים. אם בעבר החזר מס היה כרוך בבירוקרטיה ארוכה ומפרכת, הרי שהיום אפשר לבצע בדיקת החזר מס אונליין האורכת בסך הכל כמה שניות. הזדמנות נוספת לבדוק האם הנכם זכאים להחזר מס תתרחש בזמן הגשת טופס תיאום המס השנתי, פרוצדורה שאפשר כיום לבצע אונליין גם כן.

מאת: גיא אלוןמשכנתא14/04/111636 צפיות
כפי שכולנו שומעים בלא הרף, משכנתא היא ההשקעה הגדולה ביותר שרוב רובם של משקי הבית יעשו בימי חייהם, ולכן יעוץ משכנתאות מקצועי הוא כמעט בגדר הכרח. יעוץ משכנתאות יכול לא רק לעזור לכם לבחור את ההצעה המשתלמת ביותר, או לתפור לכם משכנתא מותאמת להעדפות האישיות שלכם מבחינת גובה תשלום, תקופת ההתחייבות וכו'.

מאת: גיא אלוןהפקות אירועים14/04/111702 צפיות
מעצבי אירועים יכולים לא רק לתרום להצלחת אירוע מסויים אלא גם לחסוך בהוצאות. עם זאת, מהתרשמות אישי של כותב שורות אלה, רבים מאיתנו לא מודעים הייטב לסוג ההתקשרות עם מעצבי אירועים, מה נכלל תחת החוזה שלהם, ומה עושים במידה ומתגלים חילוקי דעות. על נושאים אלו, ואספקטים אחרים של חוזה עם מעצבי אירועים, בשורות הבאות.

מאת: גיא אלוןפרסום14/04/112217 צפיות
מזל טוב! אתם חוגגים חתונה / בר מצווה / יום הולדת / ברית / בריתה או אירוע אחר. לא משנה איזה אירוע אתם חוגגים, אתם רוצים ליהנות ורוצים שהאורחים שלכם ייהנו ויזכרו את האירוע שלכם כאחד האירועים המוצלחים והמהנים היותר שהיו בהם. על מנת שהאורחים יזכרו דווקא את האירוע שלכם עליכם להשקיע באירוע, בעיצוב, באוכל, במוסיקה ובאטרקציות מיוחדות, אך יותר מכל על מנת שהאורחים יזכרו את האירוע צריך להעניק להם מתנה קטנה שכל פעם שיביטו בה יזכרו באירוע המיוחד שלכם, בשביל זה הומצאו סוגים שונים של מזכרות לאירועים.

מאת: גיא אלוןתכשיטים01/11/102399 צפיות
צורפות הוא מקצוע עתיק מאוד, תפקידו של הצורף הוא לעבד מתכות כמו זהב, פלטינה וכסף במטרה ליצור מהם תכשיטים. הצורף מעבד את המתכות לתכשיט ומשלב עליהם אבנים יקרות.

מאת: גיא אלוןבריאות ורפואה כללי01/11/1012424 צפיות
רופא תעסוקתי תפקידו לבדוק את בריאותם של אנשים שאינם נמצאים בקו הבריאות ובשל כך לא יכולים לצאת לעבוד. הרופא התעסוקתי יכול לאשר היעדרות ממושכת מהעבודה בעקבות מחלה ולקבוע אובדן כושר עבודה.

מאת: גיא אלוןבניין ואחזקה - כללי01/11/102415 צפיות
כמה פעמים חיכיתם ימים או שבועות לחשמלאי שיבוא לתקן מוצר חשמלי שהתקלקל לכם בבית? התקשרתם אליו כמה פעמים והוא דחה אתכם שוב ושוב בינתיים התחלתם לכבס במכבסה, התחלתם לבשל מאכלים שלא דורשים אפייה או חימום בתנור ועוד. לפעמים מספיק שמוצר חשמל אחד לא יעבוד כדי שנבין עד כמה אנחנו תלויים בחשמל. במקרים כאלו או שאנחנו מנסים את החוש הטכני שלנו או שאנחנו קוראים לאיש מקצוע המתעכב - חשמלאי.

מאמרים נוספים בנושא פילוסופיה

מאת: בתיה כץפילוסופיה02/12/195866 צפיות
כידוע, כל הנסיונות ליצירת חיים, אפילו הפשוטים ביותר, מחומרים שאינם חיים, נכשלו. מעולם לא הצליחו ליצור במעבדה אפילו תא חי בודד אחד, ומפליא הדבר, בהתחשב בכך שיצירת החיים לא היתה צריכה מחשבה לפי דעתם, אלא רק "מזל".

מאת: בתיה כץפילוסופיה02/12/195867 צפיות
מה המדע יודע על תחילת החיים? האם זמן יכול ליצור בעלי חיים מחומר דומם? כיצד יכל להיווצר התא הראשון, והאם אבולוציה היא בכלל אפשרית? במאמר זה נגלה ביחד את התשובות.

מאת: בתיה כץפילוסופיה03/11/191052 צפיות
במאמר על התנין וציפור התנינן הצגנו סימביוזה בין התנין לציפור המקננת בתוך שיניו כדי לאכול את שאריות המזון. האם אבולוציה מסוגלת ליצור סימביוזה בין בעלי חיים, או שרק תכנון עומד מאחורי הדברים?

מאת: אבי בכרפילוסופיה09/01/183854 צפיות
התבונה המעשית על פי קאנט ומדוע נכשלים כל הניסיונות לתיאודיציה? קאנט בנסותו לענות על השאלה הזאת מתחבט באותה קושיה שמעולם לא נתנה מנוח לחלק המאמין של האנושות, והיא התהייה על צדקתו המוחלטת של האל. בעיית התיאודיציה (צירוף המלים היווניות "תיאוס", שמשמעה אל, ו"דיקֶה", שפירושה צדק), כפי שנוהגים לכנותה בשיח הפילוסופי, עוסקת בניסיון לפתור את המתח הבלתי נסבל בין הרוע והסבל שמלווים את עצם קיומנו בארץ ובין הטוּב המושלם המיוחס לאל אשר ברא את העולם ומושל בו.

מאת: אבי בכרפילוסופיה06/01/183741 צפיות
כאשר כתב אפלטון את משנתו על מבנה המשפחה כפי שתפס זאת בעת ההיא, היה לו ברור ששלטונות יוון לא יאהבו את הנאמר בלשון המעטה מכיוון שהיא סתרה את מטרת המשפחה על פי תפישתם ועל פי מה שהטיפו, אשר על כן אפלטון מנסה לעדן במעט את משנתו ולמתנה באופן שתתאים יותר לתכתיבי השליטים ואמונתם בכדי למנוע את קצפם עליו, וכך נתפשת המשפחה על פי אפלטון כפי שאני מביא זאת במאמר זה בתוספת היגדים פילוסופיים שונים של אפלטון בנושא משפחה, חברה, מדינה אוטופית וכל מה שמסביבם.

מאת: חגי הופרפילוסופיה24/02/166945 צפיות
למה לחיות? זו שאלה נצחית, אך דומה שעדיין לא מצאו לה תשובה מספקת. להלן אסקור כמה גישות בקשר אליה.

מאת: shmolikפילוסופיה17/11/144277 צפיות
כולנו רוצים הצלחה בחיינו, ובכדי להצליח צריך לפעול. אך מה צריך לעשות בשביל לפעול - מוטיבציה, וזהו הדבר אותו אני מבקש להעביר אליכם הקוראים במאמר זה, מוטיבציה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica