חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

זוגיות בהעצמה

מאת: אסנת בוקופצרנישואין15/02/20101164 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

זוגיות בהעצמה

זוגיות בלימודים

במערכת החינוך מלמדים אותנו דברים רבים, מתמטיקה, אנגלית, היסטוריה ועוד.

לימודים אלה מטרתם לקדם אותנו בחיים ולאפשר לנו את הידע הנדרש כאנשים בוגרים.

איך שהוא אותה מערכת חינוך שכחה שיש צורך ללמד הרבה מאד דברים בנוסף.

כמו איך להיות אדם, משמעות האני, משמעות האחר, מי אני ביחס לאחר והאחר ביחס אלי.

קצרה היריעה מלתאר את כמות החומר הרצוי שנלמד, נפנים ונתנסה בו לפני שאנחנו נכנסים בבגרותנו ליחסים של זוגיות.

ספר התנ"ך, אותו אנחנו לומדים מכיתה א', בנוסף על היותו מסמך דתי הינו, ואולי אפילו לפני הכול,  ספר המכיל בתוכו מפתחות לכל הנושאים הללו, היכולת לקרוא ולהעמיק בספר התנ"ך כ"ספר הפעלה" יאפשר התבוננות ממקום אחר אל אותו עולם עלום ששכחו להכין אותנו לקראתו.

הדוגמאות הבודדות שאנו מקבלים הינן מערכות היחסים של הורינו, שגם הם קיבלו אותם מהתבוננות במערכות היחסים של הוריהם וחוזר חלילה.

כך נשארים זוגות רבים בתוך תבניות, מנטרות, הטבעות והבנה שזו הדרך לנהל מערכת יחסים זוגית.

כל זה מבלי להעמיק בנושא ולהפוך את הזוגיות שלהם לאדמה יציבה מתחת לרגליים.

מקום של הכלה ומוכלות, פתיחה, יצירה, התפתחות והכי חשוב ריפוי.

ריפוי המהות הפנימית וכמובן המערכת הזוגית ביניהם, זו המאפשרת את ההמשכיות.

זו שלשמה אנחנו פורים ומתרבים.

כפי שכתבתי למעלה, התנ"ך הוא אחד מ"ספרי העצמה" המשמעותיים ביותר מאז ומעולם.

כל מה שכתבו גורואים ומנטורים כמו דיפאק צ'ופרה, רובין ס. שארמה, ברנדון בייס, לאו טסה ועוד.

או ספרים פופולאריים כמו "הסוד", "כוחו של הרגע הזה", "שיחות עם אלוהים" ואפילו "הארי פוטר". נובעים מהמקור, כול ה"סודות" וה"הארות" הנמצאים בספרים אלה נכתבו קודם כל בספר התנ"ך.

בספר "בראשית" לאחר שנברא העולם ונבראו החיות, הסתבר שאף אחת מהחיות לא תוכל להיות עזר כנגדו של האדם. לאף אחת מהחיות לא הייתה היכולת ואו הנתונים להפוך לזוג של האדם. לכן לא נותרה אפשרות אחרת אלא ליצור את העזר המתאים. ההבנה העמוקה שזו/זה  "עצם מעצמי ובשר מבשרי" היא תחילת החיבור, האפשרות ליצירת העזר.

עזר ? או כנגדו ?

הביטוי "עזר כנגדו" יוצר תחושה של קונפליקט. במידה והאדם זקוק לעזר מדוע כנגדו ?

ראשית, בא ביטוי מיוחד זה לתאר את הזוג האנושי כשני בני אדם העומדים זה מול זה. פנים מול פנים. זאת אומרת, כל אחד מהם הוא ישות נפרדת בפני עצמה. אישיות בעלת דעות, רצונות, תשוקות, וזכויות נפרדות. ישות הראויה להכרה נפרדת וכבוד.

רק לאחר שאנו מכירים בזה ומבינים את המשמעות העמוקה ביותר של הנפרדות הזו תוכל להיווצר שותפות אמת.

כנגדו -  פיסית, גבר ואישה שונים זה מזו. שוני זה מוחצן ולכן מבחינים בו בנקל. בשנים האחרונות מחקרים רבים מוכיחים שמוח האישה ומוח הגבר שונים במבנם אחד מהשני. השוני, הן הפיסי והן הפנימי מאפשרים את אותה ניגודיות בהתנהלות, מחשבות, התנהגות וחלוקת התפקידים.

ניגודיות זו היא היוצרת את השלם. רק כך יכול להתקיים הפסוק "ודבק באשתו והיו לבשר אחד".

היכולת להיות בניגודיות היא זו המאפשרת את הצמיחה וההתפתחות המשותפת שלהם כזוג וכתא משפחתי. היכולת לראות את הנגד גם כנוכחות קיימת, חיה, של כל אחד מבני הזוג היא זו המאפשרת לגבר ולאישה להפנות את מבטם זה אל זו ולהיפגש כל פעם מחדש, כל פעם ממקום אחר. היכולת להיות כלפי, ביחס אל, ולפעמים אפילו בניגוד אל בן הזוג שלנו היא זו המאפשרת לנו את הצמיחה, ההתפתחות אל השלב הבא בחיים שלנו. הן האישים והן המשותפים.

מכאן ניתן להבין שעזר כנגדו הוא תנאי חשוב בהתפתחות הזוגית.

בתנאי כמובן שלא הופכים את הנגד לקרב, מחלוקת, לשני צדדים, למרחק, למקום של השוואות, התנגחות, מכות.

זכות הבחירה תמיד תישאר בידינו, ואנחנו יכולים לקחת את הזוגיות שלנו לאיזה כיוון שנחליט.

והיו לבשר אחד

הפסוק המסיים מדגיש באופן חד משמעי את מהות הקשר הזוגי. כאשר קיימת באדם היכולת לראות את החשיבות שבעזר כנגד, רק אז,  " על כן יעזוב איש את אביו ואת אמו ודבק באשתו והיו לבשר אחד".  

לא סתם שורשי המילים בדק ודבק הינם אותו שורש, הבדיקה האישית של כל אדם לגופו, נפשו, רצונותיו הם תחילת התהליך.

לאחר שסיימו את הבדיקה יוכלו לעזוב את אביהם ואמם ולדבוק בבן זוגם. לאפשר לעצמם להיות עזר כנגדם כדי להמשיך את תהליך ההתפתחות האישית והמשותפת.

כמה "מלחמות" היו נמנעות במידה ורק היו מוסיפים לנו בתוכנית הלימודים את היכולת להתבונן בעצמנו, בייעודנו. לבדוק, להפנים. ועם האינפורמציה הזו לצאת לדרך אחרת, דרך של מודעות.

כל זה ורק הגענו לספר בראשית פרק ב'. המשך יבוא....

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אסנת בוקופצר, מסטר פרקטישינר בדמיון מודרך, אנ.אל.פי, טיפול בטראומה ותרפיית קו הזמן. טיפול אישי וזוגי. 054-4-515075 www.nlptherapy.co.il מייל: bukofzer@015.net.il 

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אסנת בוקופצר

מאת: אסנת בוקופצררוחניות - כללי06/06/15979 צפיות
כאשר אנחנו עובדים עם כלי ה-NLP והדמיון המודרך, אחד הדברים הראשונים שנלמד הוא שבסרט שלנו אנו השולטים והאחראים הבלעדיים לו. מכאן נחליט שבכל רגע נתון בסרט הזה נמלא את כל התפקידים - תסריטאי, במאי, גיבור, מפיק, צלם, מלחין ועורך - מתוך מודעות לתפקיד המתבקש בכל מצב.

מאת: אסנת בוקופצררוחניות - כללי15/05/151126 צפיות
בעבודה עם כלי ה-NLP והדמיון המודרך אנחנו לוקחים אחריות ומעניקים לעצמנו את האפשרות ליצור שינוי מהותי בעולמנו: חיים נטולי דרמה, שיאפשרו לנו ליהנות מעצמנו, מהסובבים אותנו ומחיינו.

מאת: אסנת בוקופצרבריאות הנפש15/09/131306 צפיות
הפסיכולוגיה החיובית מציינת שהמילה תודה אינה רק נימוסים טובים, אלא גם מועילה לתחושת העצמי. מחקרים בנושא מראים שהכרת תודה משפרת את איכות החיים, הבריאות הנפשית ומערכות היחסים, מייצרת רגשות חיוביים ועוזרת לנו להתמודד בתקופות לחץ.

מאת: אסנת בוקופצרבריאות הנפש27/08/131412 צפיות
הערכה עצמית, כשמה, תגיע קודם-כל מעצמנו - מכיוון שהמציאות הפנימית שלנו קודמת למציאות החיצונית, ואנחנו אלה הקובעים מה נכון לנו ומה לא, מה מתאים לנו ומה פחות, במה אנחנו מאמינים ובמה לא, ואילו ערכים קיימים בתוכנו. מתוך כך נותר לנו להבין שרק אנחנו יכולים להעניק אותה לעצמנו.

מאת: אסנת בוקופצרקורסים וסדנאות08/08/131148 צפיות
הדרך פנימה - סדנת דמיון מודרך ו-NLP לשנה החדשה עם אסנת בוקופצר וירון קולטון מפגש חווייתי חד-פעמי בתל-אביב - יום חמישי 29.8.13 ב-20:30 מוזמנים למפגש חווייתי, שבו נעשה שימוש בכלים העוצמתיים של הדמיון המודרך וה-NLP כדי להיכנס פנימה, לחקור את עולמנו הפנימי ואת תת-המודע - ולצאת רגועים, מחויכים ומחוזקים, מוכנים לשנה החדשה שבפתח.

מאת: אסנת בוקופצרבריאות הנפש28/07/131141 צפיות
עבודת ה-NLP עם קו הזמן הינה תהליך המתקשר עם תת-המודע שלנו ומתייחס לאופן שבו אנחנו מייצרים ומאחסנים זיכרונות, מחשבות ורגשות, כמו גם לדרך שבה המוח שלנו מקודד את מושגי הזמן השונים.

מאת: אסנת בוקופצרבריאות הנפש13/07/131106 צפיות
אמנות שאילת השאלות מזמינה מודעות ותרגול, ומאפשרת לפחות שלוש תשובות חדשות לכל סיטואציה. כמו כן, כאשר נחליף בשאלה את המילה 'למה' במילה 'איך', נגלה נקודת מבט חדשה - כזו שתאפשר לנו למצוא פתרון מהיר ומדויק למצבים שנראו לנו רגע קודם בלתי פתירים.

מאמרים נוספים בנושא נישואין

מאת: אוהד פרקשנישואין09/08/201585 צפיות
כולם יסכימו שהצעת הנישואין היא אחד הרגעים הכי מרגשים שיש, לא ניתן לתאר את כל הרגשות באותו מעמד במילים.

מאת: רוני הכהןנישואין17/05/182073 צפיות
כאשר זו החברה הכי טובה שהולכת להתחתן, זה תפקיד שמיועד לחברה הכי טובה שלהכין את כל מה שצריכים כדי לחגוג כל החברות ביחד את השבוע הזה שלפני יום החתונה עם מסיבת רווקות באשדוד היפה

מאת: articlestbdנישואין05/01/172024 צפיות
כיצד מתגרשים בשלום ואיך עושים זאת בדרך הנכונה ביותר? מידע בתחום בגוף המאמר.

מאת: ענבל פלוסנישואין24/09/152386 צפיות
רבים מכירים את השלב הזה בנישואין שהשגרה משתלטת לנו על כל נקודה, והריטואל היומיומי הופך למעייף במיוחד. השכרת חדרי אירוח לפי שעה עשויה להיות הפתרון בשבילכם. רגע לפני שאתם שוללים על הסף, קראו מעט על הנקודות המנחות אותנו לפתרון זה.

מאת: ד"ר ירוןנישואין14/06/152391 צפיות
האם גבר נשוי שנמשך לגברים צריך להישאר נשוי או להתגרש? האם נכון לשתף את בת הזוג בנטיות שלך? האם יש פתרון ממשי לדילמה? ד"ר ירון, פסיכותרפיסט המתמחה בטיפול פסיכולוגי לגייז (Gays), מתייחס לכמה מהשאלות הנפוצות ששואלים מטופלים.

מאת: rivkaaנישואין07/05/152047 צפיות
המון פעמים הצעת הנישואים תלויה בהחלטת בני הזוג על העונה בה הם רוצים להתחתן: סתיו, חורף, אביב או קיץ. כאשר מדובר על העונה בה "הכי כדאי" להתחתן נדמה כי התשובה היא חד משמעית ועונת הפרימיום היא הקיץ, אך מסתבר שהדבר לא כך ושמניפת הדעות במקרה הזה רחבה מאד. אז מתי בעצם הכי כדאי להתחתן? לשאלה הזו התשובה אינה חד משמעית ותלויה המון בבני הזוג ובאופי החתונה לה הם מייחלים. אז כדי שלא תסתבכו מדי, הנה לכם שני צדי המטבע, בעד ונגד בכל עונה.

מאת: נינה כהןנישואין08/12/141898 צפיות
אין כמו מוסיקה טובה. לגוף, לנשמה, לזיכרון המתוק ואפילו גם למר. יום החתונה הוא מקבץ של שירים, סגנונות, וקצב שונה שילווה אותך ואת הסובבים אותך במשך כל יום חתונתך

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica