חפש מאמרים:
שלום אורח
02.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שמאי מקרקעין

מאת: עמית לרכימיסוי מקרקעין16/02/20101271 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

שמאי מקרקעין

בבואכם לרכוש או למכור נכס נדל"ן, בין אם לצרכי מגורים, לצרכי השקעה כנכס מניב ואף נכס לצרכי העסק, שמאי מקרקעין מוסמך יוכל לסייע לכם בכל תהליך הרכישה והמכירה.

 

שמאי מקרקעין – מיהו שמאי מוסמך?

רישיון לעסוק כשמאי מקרקעין מותנה בהשכלה אקדמית, סיום מסלול לימודי שמאות מקרקעין, עמידה בבחינות מועצת השמאים וסיום תקופת התמחות. עמידה בתנאים אלו מאפשרת להירשם בפנקס שמאי מקרקעין שבמשרד המשפטים, וכן רישיון לעסוק בתחום שמאות מקרקעין.

 

שמאי מקרקעין – תקנות ומוסדות

להלן עיקרי המוסדות והחוקים המגדירים את מקצוע שמאות המקרקעין:

·      לשכת שמאי מקרקעין: לשכה זו מכתיבה את כללי האתיקה של שמאי המקרקעין בישראל. הלשכה הינה עמותה רשומה, המייצגת את  שמאי המקרקעין אל מול הגורמים השונים.

·      מועצת שמאי מקרקעין:מועצת שמאי מקרקעין שבמשרד המשפטים מנהלת את פנקס שמאי המקרקעין, אחראית על פיקוח ורישום מידע על שמאי מקרקעין, מקיימת בחינות הסמכה לשמאות מקרקעין ואחראית על המתמחים בתחום.

·        תקנות האתיקה וקוד ההתנהגות של שמאי מקרקעין – תקנות האתיקה קובעות את כללי ההתנהגות ואת ההוראות הכלליות לעוסקים בתחום, ומפרטות את המעשים שאינם הולמים את מקצוע שמאות המקרקעין.

 שמאי מקרקעין – תחומי אחריות ופעילות

עיסוקו של שמאי מקרקעין הינו מגוון וכולל מגוון תחומי אחריות ופעילות. להלן עיקרי תחומי האחריות של שמאי מקרקעין:

הערכת שווי

הערכת שווי הינה תחום מרכזי בעבודת שמאות מקרקעין. הערכת שווי שמבוצעת ע"י שמאי מקרקעין, כוללת איסוף מידע על הנכס ועל סביבתו, ובחינת מאפייני הנכס. שמאי מקרקעין מוסמך רשאי להעניק חוות דעת לכל סוגי הנכסים וזו באה לידי ביטוי בדו"ח שומה.

חוות דעת שמאיות

שמאי מקרקעין מעניק  חוות דעת שמאית עבור מגוון היבטים, כשביניהם חלוקת זכויות, ירידות ערך נכסים, השקעות עתידיות, מכירות נכסים, חכירה והשכרת נכסים, פירוק שותפות, כינוס נכסים, ירושות, דמי פינוי, דמי מפתח ועוד.

 

מיסוי מקרקעין

למיסוי מקרקעין חלק מהותי בתחום שמאות מקרקעין. שמאי מקרקעין לרוב מטפל במגוון היבטים וסוגים של מיסוי מקרקעין, כשהעיקריים שבהם הם מס שבח, מס רכישה, היטל השבחה, אגרות בניה, היטלי פיתוח ועוד.

פיצויים בגין ירידות ערך

שמאי מקרקעין עוסק בין היתר בליווי תביעות פיצויים בגין ירידת ערך של נכסים, שלרוב נובעת בעקבות אישור תכנית בנין עיר (תב"ע). כחלק מכך, שמאי מקרקעין עוסק בליווי תביעות של בעלי הנכסים שנפגעו, עריכת אומדני צפי לירידת ערך, מתן חוות דעת שמאיות, ייצוג אל מול הרשויות ועוד.

 

דו"ח שומה הנערך ע"י שמאי מקרקעין, מספק תמונה אובייקטיבית לגבי הנכס הנדון, וכולל הערכה מקיפה על מצב הנכס, תוך התייחסות למצב הנוכחי והעתידי של הנכס.

מומלץ להיעזר בשירותיו של שמאי מקרקעין מוסמך בכל עסקת מקרקעין, שכן השמאי יוכל לספק לכם מידע רב אודות הנכס ועל העסקה כולה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עמית לרכי

מאת: עמית לרכיאירועים וחתונות – כללי01/03/101284 צפיות
הגיע הזמן להחזיר עטרה ליושנה, ליל כלולות כמו בסרטים. מגיע לך שיסחפו אותך אל תוך סוויטה מהממת, מעוצבת כמו בסרטים עם מוסיקה, יין, ארוחת גורמה, תאורה רומנטית ונוף עוצר נשימה. ערב ליל הכלולות חשוב באותה מידה כמו החתונה עצמה. עכשיו יש לך את ההזדמנות לחלום ואף להגשים ליל כלולות שלא ישכח בסוויטת ליל כלולות יוקרתית.

מאת: עמית לרכיאירועים וחתונות – כללי01/03/101149 צפיות
טרנד חדש צץ לנו בתל אביב. סוויטה יוקרתית בעלת עיצוב עוצר נשימה, מאפשרת לכם להגשים חלום וליהנות מחוויה כמו בסרטים. נגמרו לכם הרעיונות ליום ההולדת? מעוניינת לארגן מסיבת רווקת בלתי נשכחת? רוצה לפנק את אשתך בערב ליל כלולות חלומי? סוויטה יוקרתית הופכת מחלום למציאות.

מאת: עמית לרכיספורט וכושר גופני - כללי01/03/101623 צפיות
רובכם כבר מודעים היום לחשיבות הרבה בפעילות גופנית. ענפי הספורט הנפוצים ביותר שבהם רוב האנשים לוקחים חלק הינם: רכיבה על אופניים, צלילה, פעילויות אקסטרים בשטח, חדר כושר, ריצה, כדורגל/כדורסל וטניס. רבים מהמתאמנים משקיעים משאבים בקניית ציוד מתאים, ובאביזרים שיכולים לעזור להם להתמקצע בענף הספורט שבו הם עוסקים. חלק מהציוד הנחוץ הוא שעוני ספורט מתקדמים, אשר משפרים את יעילות האימון ואת החוויה כולה.

מאת: עמית לרכיספורט וכושר גופני - כללי16/02/101300 צפיות
עולם שעוני הדופק עבר התפתחות גדולה בשנים האחרונות. מגוון חברות החלו לייצר שעוני דופק ברמות שונות ובעלי אפשרויות שונות, דבר המחייב אותנו המתאמנים, לדעת על ההיצע בשוק בטרם אנו קונים שעון דופק.

מאת: עמית לרכיספורט וכושר גופני - כללי16/02/101191 צפיות
התאמת שעון דופק, שעון שטח ושעון צלילה לפי סוג האימון - מאמר זה סוקר סוגים שונים של שעוני ספורט המיועדים לפעילויות ספורט מגוונות, כאשר ישנם סוגים של שעוני ספורט המשמשים מתאמנים במגוון פעילויות ספורט ואימוני כושר.

מאת: עמית לרכיספורט ימי 16/02/101788 צפיות
כל מי שעוסק בצלילה, יודע כי ישנם נתונים קריטיים שחשובים לקבל בזמן השהייה מתחת למים. צלילה עם שעון צלילה (מחשב צלילה), אשר יכול לספק נתונים רבים כדוגמת מד חמצן בבלונים, שינויי עומק, שינוי טמפרטורה ושמירה של נתונים מצלילות אחרונות, משפרת את איכות הצלילה ומעצימה את החוויה כולה.

מאת: עמית לרכיספורט אתגרי14/01/101352 צפיות
לפני שנתיים בערך התחלתי לעסוק בספורט אקסטרים בשטח בעיקר: סנפלינג ואופניים. בהתחלה רכבתי להנאתי ומדי פעם הייתי עושה סנפלינג בדרום, אבל עם הזמן ה"ג'וק" הזה דבק בי וכמעט כל דבר שיש בו ריגוש כמו רכיבה בשטח, צלילה, סנפלינג ועוד הפכו אצלי לצורך שאני חייב לספק בכל סוף שבוע.

מאמרים נוספים בנושא מיסוי מקרקעין

מאת: בנימין קלינגרמיסוי מקרקעין01/03/211016 צפיות
פסיקות שונות של בתי המשפט – העליון והמחוזי – מהחודש האחרון מלמדות סעיף 85 לחוק מיסוי מקרקעין קובע מסגרת זמן של 4 שנים לפתוח שומת מס שבח או מס רכישה. לאחר 4 שנים, קובע הסעיף כי השומה ומה שנקבע בה לגבי המיסוי הם סופיים. מסגרת הזמן הזו מגלמת את האיזון בין עקרונות של סופיות, ודאות ויציבות מצד אחד לבין העיקרון של הטלת מס אמת בצד שני.

מאת: בנימין קלינגרמיסוי מקרקעין10/11/205351 צפיות
עבירות בתחום התכנון והבניה הפכו זה מכבר "מכת מדינה". על פניו ובהיעדר מגבלות תקציביות, היה ראוי לאכוף טיפול בכל עבירות הבניה, באשר הן. דא עקא, במציאות המוגבלת, במגבלות כוח האדם והתקציב, הרי שאין מנוס מקביעת תעדוף אכיפה, תוך מתן עדיפות לעבירות חמורות יותר וככאלה שהועדה המקומית שמה לעצמה לטפל בקדימות לאחרות. אופן התעדוף, מטבע הדברים, שונה מועדה אחת לאחרת ונקבע בשיתוף התביעה העירונית, מחלקת הפיקוח על הבניה, מנהל ההנדסה ואגף רישוי בניה ובליווי המחלקה להנחיית תובעים בפרקליטות המדינה. מדיניות זו נתונה

מאת: ניב אבןמיסוי מקרקעין05/10/162475 צפיות
אחד התחומים שנמצא כעת בכותרות הוא דווקא זה של בעלי הדירות אשר המדינה מנסה לחלץ מהם את כל ההשקעות הללו שיעברו לכדי מגורים אצל אנשים ואולי גם תיעצר הרכישה של דירות על ידם, וזאת בעזרת כל מיני מיסים מלבד מס רווח הון על הדירות הללו.


מאת: מנחם כהןמיסוי מקרקעין28/07/151905 צפיות
משה, חתם ביום 1.2.54 על חוזה שכירות של חנות. לאור התקופה הממושכת של שכירות החנות (מעל 14 שנה) התגבשה למשה זכות של דייר מוגן לפי חוק הגנת הדייר, מבלי ששילם דמי מפתח.

מאת: מנחם כהןמיסוי מקרקעין14/04/152164 צפיות
דוגמא 25.1: מכירת דירה יחידה; מכירה לפני תקופת המעבר ואחריה; תושב חוץ ביום 1.1.2012 רכש יחיד תושב ישראל 2 דירות מגורים מזכות לראשונה בחייו. ביום 31.12.13 מכר היחיד דירה ראשונה בפטור ממס מכוח סעיף 49ב(1) לחוק. ביום 1.1.2015 מכר היחיד את הדירה השניה.

מאת: מנחם כהןמיסוי מקרקעין11/09/143227 צפיות
סעיף 49ב(5) לחוק מיסוי מקרקעין, (שבח ורכישה), תשכ"ג-1963 (להלן - החוק) מעניק פטור במכירת דירה מזכה שקיבל המוכר בירושה בהתמלא כל התנאים הבאים:

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica