חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

יוגה לילדים כחוויה יצירתית

מאת: רות אהרונייוגה23/02/20101426 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

יוגה לילדים כחוויה יצירתית

מאת

רות אהרוני

Master of Yoga

 

תרגול יוגה מתאים מאד לילדים, והוא מושך ומהנה אותם ביותר. ביוגה יש מגוון רחב מאד של תרגילים, או בלשון היוגה – תנוחות או אסאנות. התנוחות נקראות בשמות של חיות, כגון: קוברה, כלב, חתול, ארנב, או בשמות של עצמים שונים, כגון: מגלשה, גלגל, גשר. זו אחת הסיבות לכך שהיוגה ממש "מזמינה" את הילדים לתרגל. אחרי שהם מתוודעים לתנוחות, התרגול יכול להפוך לחוויה יצירתית מרעננת.

תנוחות היוגה משפיעות לטובה על כל מערכות הגוף, הן משחררות חסימות ומרגיעות את הנפש. כל תרגיל ותועלתו עמו. יש תרגילים שנועדו לחזק את האיברים ולהגמיש את השרירים, יש תרגילים שתורמים לשיפור היציבה ושיווי המשקל, ואחרים שמטרתם ריכוז מנטלי.

בספרי יוגה לי ולך ולגיל הרך מוצגים תרגילי יוגה רבים. הורים, מורים וגננות ימצאו שם בצד התרגילים הוראות מדויקות לביצועם וגם פירוט התועלת הגופנית והמנטלית של כל תנוחה. התרגילים מודגמים על ידי ילדים, וכל תרגיל מלווה בתמונה ובשיר קטן המתאר את התנוחה בחרוזים. למשל: "עם בוקר מתעורר הכלבלב, מתמתח מראש עד זנב. גם אני נעמד על ארבע כפותיי, ומותח היטב איברי". 

כאשר מתרגלים יוגה עם הילדים    אפשר, למשל, לערוך "ביקור בגן החיות" או "טיול לגינה הציבורית" או "לשדה". "בגן החיות" יבצע כל ילד תנוחה המייצגת בעל חיים מסוים שאפשר לראותו בגן החיות: קוברה, נשר, גמל, ועוד. "בגינה הציבורית" אפשר למצוא: נדנדה, מגלשה, עץ, כדור, תינוק ועוד. ב"שדה" אפשר לפגוש: חגב, פרפר, צב ועוד.   

אפשר לתרגל גם בזוגות או בשלשות: נדנדה ומגלשה; חתול וכדור; דג, צפרדע וחסידה; ועוד תנוחות שאפשר לצרף אותן יחד, כיד הדמיון הטובה על הילדים.

בסוף התרגול מגיע תורה של ההרפיה. אפשר לתת לילדים הוראה כללית לשחרר את כל הגוף ולנשום נשימות עמוקות וקצובות, ואחר כך להשמיע להם מנגינה שקטה ומרגיעה. או שאפשר להשמיע באוזניהם צלצול עדין של פעמון במשך כדקה, ולאחר מכן לומר להם, שינסו להמשיך ולשמוע את צליל הפעמון באוזני רוחם.

אמצעי הרפיה יצירתי נוסף, שאהוב מאד על הילדים, הוא יציאה לטיולים דמיוניים:

אל שפת הים – שם יוכלו לשמוע את משק הגלים, להריח את ריח הים ולחוש את הרוח על עורם ובשיערם; אל האגם – שם יחושו את מגע המים ותחושה נעימה של ציפה; אל החורשה או היער – שם יוכלו לשמוע את רחש העלים ואת ציוץ הציפורים, ולהריח את ריח האדמה; אל השדה – שם יוכלו לחוש את קרני השמש המלטפות ולראות סביבם את הצבע הירוק, את הפרחים הצבעוניים ואת הפרפרים המעופפים; ולפעמים, אפשר פשוט לשלוח אותם על כנפי הדמיון למקום שבו הם אוהבים להיות, מקום שבו הם חשים נועם, שלווה ורוגע.

בעולם הטכנולוגי שלנו, שבו ההישגיות והתחרותיות הן מילות מפתח, חשוב להציג את שיטת היוגה כבר בגיל צעיר, הן כדרך לפיתוח כשרים פיזיים ומנטליים והן כדרך להשגת שלווה ורוגע ולשיפור איכות החיים.

© כל הזכויות שמורות

רות אהרוני, מאמנת אישית, מטפלת NLP,

מנחה ומחברת ספרים למודעות עצמית וצמיחה רוחנית,

וספרי גוף-נפש לילדים.       08-9340269

www.astro-coaching.co.il  

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רות אהרוני , 

אימון אישי לשינוי וליצירת מציאות ,

מאמנת אישית הוליסטית, מטפלת NLP, אסטרולוגית בעלת מוניטין בינלאומי, מנחה סדנאות ומחברת ספרים לצמיחה רוחנית.

www.astro-coaching.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רות אהרוני

מאת: רות אהרונימיסטיקה23/02/101437 צפיות
כל קריאה בקלפים היא יצירה חד פעמית של התודעה, שלא יכולה לחזור על עצמה. גם אם צירוף קלפים חוזר על עצמו במקרה, לעולם לא יהיה לו פירוש זהה, כי מה שמגלם הרגע שבו נעשתה הקריאה הוא שונה.

מאת: רות אהרוניתקשור וטלפתיה28/11/091361 צפיות
תקשור אינו רק כישור יוצא דופן של מדיומים וספיריטואליסטים. כל אחד מתקשר ברמה זו או אחרת, וזוהי יכולת טבעית שניתן לפתח אותה. אפשר ללמוד להשתמש בחושים הפנימיים כדי להתחבר למציאות הסמויה ולתקשר באופן מכוון ורצוני.

מאת: רות אהרוניאימון אישי - כללי13/09/091070 צפיות
שיטת האסטרו-קואצ'ינג משלבת את האסטרולוגיה ההומניסטית המודרנית עם שיטת הקואצ'ינג – האימון האישי, ומציעה תוכנית אימון לשיפור ולשדרוג כל תחומי החיים בעזרת מפות אסטרולוגיות. אימון ואסטרולוגיה יכולים לחבור יחד, כי אימון הוא תהליך שהמטרה שלו היא היכרות עצמית ומימוש הפוטנציאל, והוא מתייחס למכלול חייו של האדם וניתן ליישום בכל תחום בחיים, ואסטרולוגיה היא שיטת אבחון יסודית שמקיפה את כל שטחי החיים, ויכולה לחשוף ביעילות את הפוטנציאל של האדם.

מאת: רות אהרוניאימון אישי - כללי23/07/091385 צפיות
אסטרו-קואצ'ינג, השילוב של האסטרולוגיה והאימון, מציע תוכנית אימון לשיפור כל תחומי החיים בעזרת מפות אסטרולוגיות. במהלך האימון נעזרים במפות האישיות של המתאמן כדי להשיג ראייה רחבה יותר והבנה מעמיקה יותר של עולמו, הפנימי והחיצוני, וכדי להביא אותו למצב של שביעות רצון מחייו כמכלול. הסינרגיה בין התחומים הללו מאפשרת להפיק את המירב והמיטב מתהליך הקואצ'ינג.

מאמרים נוספים בנושא יוגה

מאת: אשרם במדבריוגה30/07/163212 צפיות
זאת השנה השביעית שהערבה לובשת יוגה. כבר שבע שנים, שקהילת היוגה נפגשת לסופ"ש אחד קסום במרחבי הערבה.

מאת: אשרם במדבריוגה17/10/152748 צפיות
זאת השנה השישית שהערבה לובשת יוגה. המדבר מזמין אותנו בעונתו היפה ביותר לקחת חלק באירוע היוגה של השנה.

מאת: נירוונהיוגה06/02/151781 צפיות
בימים אילו עם זריחתו של העידן החדש יודע כל ילד מהי יוגה, היוגה ככלי לאורח חיים בריא הפכה לקונצנזוס. בעולם היוגה קיימות שיטות רבות ומגוונות אשר נועדו לקרב את האדם אל עצמו ולאפשר אורח חיים רגוע, בריא, מספק ומעמיק.

מאת: נירוונהיוגה18/12/141662 צפיות
כולנו קראנו או שמענו, ממאסטר חכם,ספר ניו-אייג'י, אולי בשיר של שנות ה-60 או על פלייר לפסטיבל, את המשפט - 'כולנו אחד'. לחלקינו אולי זה אפילו נשמע הגיוני, אבל מה זה בדיוק אומר? בכתבים העתיקים של כל הדתות ובכל תיעוד של משנתו של מואר כזה או אחר מוזכר טבעו האמיתי של האנוש, מעבר לאשליית הנפרדות של האגו, בכל אחד ואחת מאיתנו ולמעשה בכל מה שחיי וקיים זורמת רוח אחת. המקור לכל. האינסוף, האחד, אלוהים, או כל שם אחר שיניח את הדעת.

מאת: רונן צוריוגה10/03/131995 צפיות
כאשר מדברים על שיעורי יוגה, תל אביב אשר ידועה בהיפך הגמור שלה מאורח חיים רגוע ושליו, מציעה לכם מגוון רחב של קליניקות ומדריכים שיאפשרו לכם לחוות תחושות שטרם הכרתם.

מאת: רונן צוריוגה10/01/138386 צפיות
היא בירת הבילויים, בתי הקפה, התרבות והנופש. אבל בשקט בשקט, כמעט בלי שנרגיש, הפכה תל אביב לבירת היוגה הבלתי מעורערת של ישראל. כשמדברים על יוגה, תל אביב עולה ישר בדמיון. עם מגוון שיעורים, קורסים, מדריכים, קליניקות ואפשרויות, אין ספק – יוגה עושים אך ורק בעיר תל אביב.

מאת: אשרם במדבריוגה15/09/128894 צפיות
3 בנובמבר 2012 המדבר מזמין אתכם בעונתו היפה ביותר לבוא לקחת חלק באירוע היוגה של השנה. הערבה לובשת יוגה למשך סופ"ש קסום, בו נתכנס ביישובי הערבה השונים לסדנאות עומק של יוגה עם מיטב המורים המובילים מהארץ. בחיקו של נוף המדבר מרחיב הנשימה, מחכה לכם סופ"ש איכותי בלב המדבר הפראי בו המדיטציה ותרגולי היוגה יזכו למבט שונה ממה שהכרתם. באירוע המכרזי יוגה בשקיעה נתאחד לתרגול משותף עם אורחנו המיוחד מחו"ל. אז קחו אוויר ובואו קבלו את היוגה ואת המדבר. בנשימה אחת .

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica