חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

על אופניים חשמליים ותחבורה חשמלית

מאת: מעין לייבואופניים24/02/20101688 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כלי הרכב החשמליים מציפים את העיר, וזאת עובדה. ניתן לראות זאת על פי הכמות הגדולה ומגוון הסוגים והדגמים של כלי הרכב החשמליים הנמצאים בעיר. על פי משרד התחבורה מסתובבים עשרות אלפי כלי רכב חשמליים ברחבי הארץ, כאשר נושא החוקיות של הכלים הללו עומד בפני שינויים רבים בתקופה האחרונה. על אופניים חשמליים, לדוגמה, חלה הגבלה על הספק המנוע וההספק המקסימאלי הוא 250W. אבל עדיין נותרו כלי רכב חשמליים שאינם חוקיים, שהתקנות בנוגע אליהם עומדות זמן רב על שולחן הועידה במשרד התחבורה, ללא כל התייחסות, כדוגמת קורקינט ממונע. למראית עין, אין יותר מדי הבדלים בין כלי הרכב החשמליים מבחינת החוק והגיוני היה שיסדירו את התקנות בנוגע לכל סוגי הרכבים החשמליים, אך כמובן שבארץ כמו בארץ, זה לא התבצע בצורה כזו וישנו חוסר בהירות כללי לגבי חוקיותם של כלי הרכב  החשמליים לרבות אופניים חשמליים, קורקינט ממונע, קלנועית ועוד..

אופניים חשמליים וקלנועית - מצא את ההבדלים

דוגמה לחוסר הארגון והעגינה בחוק היא הקלנועית, שאיננה נחשבת כרכב מנועי, זאת על פי תקדים שקבע בית המשפט. הסיבה לכך היא המהירות הנמוכה יחסית אליה מגיע הקלנועית, כ-12 קמ"ש בלבד, מהירות ריצה קלה. לעומת הקלנועית, אופניים חשמליים מותרים עד 25 קמ"ש, מהירות אליה ניתן להגיע ברכיבה על אופניים גם ללא המנוע, ללא מאמץ רב מדי. התקנות הנוגעות לאופניים חשמליים עוגנו בצורה מסודרת, לאחר זמן רב, לעומת קלנועיות שהוגדרו על ידי בית המשפט כרכב שאינו מנועי אך אין כל תקנות או עגינה בחוק הנוגעות אליהן. מדוע אין תקנות מסודרות הנוגעות לכל כלי רכב חשמלי בנפרד? לצערנו על שאלה זו אין לנו תשובה..

הפחתת רעשים סביבתיים, צמצום הפקקים והחיסכון בדלק אינם מהווים כנראה סיבה מספיק טובה לכך שמשרד התחבורה יטפל בנושא בדחיפות מספקת ויסדיר את התקנות לגבי כל כלי רכב חשמלי בנפרד, כפי שעשו לגבי אופניים חשמליים (גם לאחר זמן רב מדי). אין ספק שחשוב לשמור על איכות הסביבה, אם זה אף אחד לא יתווכח. אז מדוע אנו זוכים ליחס כזה מהרשויות? מדוע נושא החקיקה נגרר זמן רב כל כך? מדוע הנושא מעורפל כל כך? לפעמים לא מספיק רק לדבר, יש צורך לעגון בחוק נושאים הקשורים לאיכות הסביבה ולעודד שימוש בכלים וחומרים שאינם פוגעים בה בכדי לעשות שינוי אמיתי.  גם איפה שהוסדרו התקנות, לדוגמה אופניים חשמליים, יש צורך לעגן אותם בחוק בצורה מסודרת ואסור לעצור כאן, יש להמשיך לעגן בחוק באופן ברור ומסודר את התקנות החוקים הנוגעים לכל כלי רכב חשמלי בנפרד ולעודד את השימוש בהם.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

חובב מושבע של קורקינט חשמלי, אופניים חשמליות ורכבים חשמליים נוספים

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מעין לייבו

מאת: מעין לייבואופניים26/01/104386 צפיות
בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים בוחרים לנטוש את מהמורות הכביש על כל סכנותיו ולעבור לסוג חדש של ניידות - כלי הרכב החשמליים. בנוסף על היותם שקטים וחסכוניים, הם אינם צורכים דלק, אינם מזהמים, לא דורשים מקום חנייה, לא עומדים בפקק ולא יכולים לקבל רפורט.

מאת: מעין לייבומוטוריקה12/12/095334 צפיות
כחלק מהתרחבות שוק התחבורה הירוקה ניתן לראות כלי תחבורה חשמליים הניתנים למכירה בלוחות יד 2 במקומות שונים באינטרנט ובעיתונות. כלי התחבורה הירוק הנמכר ביותר בלוחות היד שנייה הוא הקורקינט החשמלי, כאשר האופניים החשמליות, הסגווי, האופנוע החשמלי והקלנוע מככבים לצידו.

מאת: מעין לייבואופניים12/12/092552 צפיות
בעיקרון ניתן להרכיב מנוע על כל סוג של אופניים חשמליות ואין צורך בהחלפת חלקי האופניים. משקלה של הערכה הוא כ-6 קילוגרמים בלבד, מה שמבטיח לכם שהאופניים יישארו קלות ונוחות. ערכת ההסבה עבור אופניים חשמליות כוללת מנוע רב עוצמה, בעל הספק של 250W ומערכת הנעה משוכללת הכוללת בתוכה את המנוע, גיר ותופסן ייחודי עבור המצבר.

מאת: מעין לייבואופניים21/11/092431 צפיות
אין ספק שקטנוע היה הפתרון הנוח והפשוט ביותר עד כה, לנסיעות קצרות ארוכות בכבישים הסואנים של העיר, אך בחודשים האחרונים ניתן לראות טרנד חדש שמציף את הרחובות, אופניים חשמליות. האופניים החשמליות אמנם עדיין לא מחליפות את הקטנועים, אך הדגמים הרבים המוצעים כיום בשוק והצלחתם האדירה בקרב העירוניים מראים שזהו רק עניין של זמן.

מאת: מעין לייבומוטוריקה10/11/093751 צפיות
רכבים חשמליים ובעיקר קורקינט חשמלי, הפכו לטרנד הלוהט של הצעירים. במרכזי הערים, בקיבוצים ומושבים, ואפילו בטיולי שטח, קורקינט חשמלי הוא הפתרון המושלם למחפשים רכב נוח ופשוט לתפעול שניתן לנסוע איתו בכל מקום שרק תרצו.

מאמרים נוספים בנושא אופניים

מאת: sharondan80אופניים01/12/151882 צפיות
חשוב להקפיד למקסם את רמת הבטיחות, שכן אמנם הכתוב לעיל מהותי אך לא פחות הדגש של אבזור נלווה לרוכב האופנוע שניתן למצוא בחנויות מתמחות לציוד אופנועים.

מאת: vodplaceאופניים30/06/151859 צפיות
כל אדם שאופניים יקרים לליבו והשימוש שלו בהם הוא יום-יומי יגיד לכם שמנשא לאופניים הוא דבר חיוני ואפילו הכרחי על מנת לשנע את האופניים ממקום למקום

מאת: ענת אמראופניים07/04/151574 צפיות
עבור רובנו, רכיבת אופניים היא לכל היותר אמצעי תחבורה. אך, עבור יותר ויותר אנשים, רכיבה זה התמכרות של ממש. במדריך הבא תהנו מכמה טיפים שיעזרו לכם לבחור ולרכוש זוג אופניים איכותי.

מאת: יעקב שמילאופניים28/12/142006 צפיות
בחירת צמיגים לאופניים אולי נשמעת כמו אחת הבחירות הפחות חשובות אך המומחים יסכימו כולם שהוא חשוב מאין כמותו.

מאת: ברטה חניאופניים05/08/143395 צפיות
אופניים חשמליות הם כבר לא דבר של מה בכך. משמשות ככלי רכב לכל דבר, חסכוניות בחניה, זרירות עקב היותן חשמליות ולא דורשות מאמץ גדול מצד המשתמש.

מאת: אופניים חשמליותאופניים15/07/143895 צפיות
סוללת הליתיום : מצבר המשתמש במספר מרכיבים כימיקליים כדי לייצר אנרגיה בכמות של פי 2 מהסוללות הרגילות שאנו משתמשים בהן ביום יום. הן מנוצלות בעיקר במכשירים חשמליים ניידים משום היכולת החזקה שלהן והאפשרות להטעינן מחדש... סוללות ליתיום משמשות אותנו יום ביומו ומחזיקות מעמד בדרך כלל שנה עד שלוש +- ... אך הבעיה בסוללות ליתיום היא שהן נחלשות עם הזמן ערך הסוללה ירד בכ 15% ברבעון +- .

מאת: עידואופניים30/06/143949 צפיות
הדרך הנכונה ביותר לבחור לכם את זוג האופניים החשמליות הבא שלכם

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica