חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מכשירי שמיעה – אז מה היה לאורך השנים?

מאת: הארי בראוןרפואה24/02/2010876 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

סקירה קצרה
לאורך כל ההיסטוריה המתועדת אנו רואים ומתוודעים לאנשים לקויי שמיעה, או חרשים. במשך כל הזמן בו הבעיה מוכרת ניסו לתת את הפיתרונות הטובים ביותר לכך, ובכל תקופה היה את הפיתרון נכון ביותר והמתאים ביותר. מה שנראה היה אז כפיתרון מאוד יעיל, נחשב היום לאחד הדברים הפרימיטיביים ביותר שניתן לחשוב עליהם. לדוגמא, לפני כמה מאות שנים, היה נהוג להסתובב עם קרניים של בעלי חיים כמגבירי שמיעה לכל מי שהייתה שמיעה לקויה, ועם השנים הקרניים הטבעיות הפכו לקרניים מלאכותיות וקטנות יותר שעימן הסתובבו לקויי השמיעה. אף ניתן לומר כי הדרך בה הומצא הטלפון על ידי אלכסנדר בל החלה בניסיון שלו למצוא פיתרון לאשתו, שהייתה לקוית שמיעה מגיל קטן. כמובן שלצערו ההמצאה הזו לא נתנה פיתרון לבעיית השמיעה, אך נתנה לעולם את ההמצאה הטובה ביותר לתקשורת בין אישית – הטלפון.  כיום אנו יכולים לראות את ההבדל בין מה שהיה אז פיתרון לגיטימי ובין מה שנחשב היום לפיתרון הטוב ביותר.

ועוד סקירה היסטורית
ככל שחלפו השנים, התפתחו מכשירי השמיעה. בתחילת דרכם הטכנולוגית היו מכשירי שמיעה אלה מאוד מסורבלים ומאוד לא ניוחים לשימוש. ככל עברו השנים התכווצו להם המכשירים, והדרך בה השתמשו בהם גם השתנתה. במקום המיקום המאוד מסורבל שלהם, שאילץ את לקויי שמיעה להיות סטטיים על מנת שניתן יהיה להשתמש במכשירים השונים, הפכו מכשירי השמיעה להיות יותר ויותר ניידים, ובעלי אורך חיים יותר גדול ויותר איכותי. השנים האחרונות נתנו דחיפה מאוד גדולה לתחום, ומכשירי השמיעה כיום נמצאים בידי כל מי שזקוק להם והאחרים אפילו לא יודעים זאת. ישנם מכשירי שמיעה כל כך קטנים, עד שכל המכשיר נמצא בתוך האוזן, ללא כל זכר של טכנולוגיה המבצבצת מאוזנו של המשתמש בה.

ההיסטוריה והיום
מאז שנות החמישים והשישים של המאה הקודמת החלה המהפכה האמיתית בתחום מכשירי השמיעה. אז הופיעו המכשירים אותם אנו מכירים עד היום, אולם הטכנולוגיה המפעילה אותם מתפתחת ככל שהזמן עובר. הם עדיין עובדים על צורת הקליטה כמו שפופרת או קרן, אך מתקדמים באיכות הצליל שלהם. היום הטכנולוגיה היא דיגיטאלית ומאפשרת לא רק להגביר את קולות ורעשי הרקע באוזני הלוקים, אלא גם להפיק את האיכות הטהורה ביותר של אודיו.

 



תגיות המאמר: מכשיר, שמיעה, מכשירי


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת הארי בראון

מאת: הארי בראוןבריאות הנפש01/04/121105 צפיות
בשביל לטפל בנושא של דיכאון חשוב להכיר את התופעה ואת הסימפטומים שלה..

מאת: הארי בראוןבריאות השן21/03/121124 צפיות
הזנחת הפה יכולה לגרור בעיות קשות בשיניים והוצאות כספיות כבדות לצורך הטיפול בפה...

מאת: הארי בראוןהפרעות קשב וריכוז14/02/121377 צפיות
אנשים הסובלים מנושא של הפרעות קשב וריכוז ומתכוונים לצרוך ריטלין, לא תמיד מודעים לתופעות הלוואי של התרופה.

מאת: הארי בראוןבתי מלון01/12/111112 צפיות
להתכונן לחופשה באחד מאותם מלונות בים המלח, יכול להיות הליך לא פשוט, אבל בסופו מסתתרת חופשה כיפית במיוחד.

מאת: הארי בראוןבתי מלון29/11/111087 צפיות
בין כל אותם מלונות בטבריה, תוכלו גם למצוא בתי מלון המציעים רמת אירוח של הכול כלול..

מאת: הארי בראוןבתי מלון27/11/111076 צפיות
מלונות באילת הם מתכון לחופשה ישראלית אמיתית מהנה וכייפית...

מאת: הארי בראוןיהדות10/01/111662 צפיות
משפחות רבות מחפשות את המשמעות כאשר הן ניצבות מול ההודעה בדבר מותו של בן משפחה קרוב. קבורה חילונית יכולה לתת את הבסיס שעליו תושתת המשמעות.

מאמרים נוספים בנושא רפואה

מאת: דוד כהןרפואה23/09/201458 צפיות
בימינו, כשהבריאות עולה לראש סדרי העדיפויות, חשוב לדעת לבחור רופא מומחה לרפואת אוזן גרון, כדי למנוע בעיות עתידיות, כדי לטפל בבעיות קיימות וכדי לשלול מחלות.

מאת: קרוסלה הריון ולידהרפואה24/04/192362 צפיות
לא אחת שולח הרופא את המטופל לבצע CT של מערות האף כדי לאתר בעיה זו או אחרת. עיבוי ברירית הסינוסים - ממצא שכיח ב-CT של מערות הפנים. העיבוי מתרחש בדרך כלל כתוצאה ממצב דלקתי בסינוסים. הסינוסים הם למעשה חללי עצמות הפנים המלאים באוויר. בדופן החללים האלה מצויה רקמה עדינה – הרירית. הרירית היא זו שמייצרת את הליחה בעת הצטננות, אך במצב דלקתי יכול להיווצר מצב של עיבוי ברירית.

מאת: קרוסלה הריון ולידהרפואה19/03/192401 צפיות
מה הגורמים והתסמינים של סינוסיטיס אצל ילדים? וכיצד מטפלים?

מאת: דוד כהןרפואה30/01/192014 צפיות
סינוסיטיס היא מחלה זיהומית שיכולה להיות כרונית ולעיתים יש נטייה גנטית לחלות במחלה. הגורמים למחלה הם בעיקר הצטננות וגודש באף ובמערות הפנים (לחי, עיניים ועוד), כשיש כאבים שלא חולפים באזור הפנים חשוב להבדק ע"י רופא על מנת למנוע סיבוכים

מאת: ילדונתרפואה15/08/182421 צפיות
ניסויים בבעלי חיים אינם רק נושא מדעי אלא גם טעונים רגשית. למצדדים בניסויים בבעלי חיים וגם למתנגדים יש טיעונים צודקים, מוכחים וכבדי משקל. להלן ננסה להבין ולו במעט את מורכבות נושא הניסויים בבעלי חיים.

מאת: יצחק בכררפואה18/06/181430 צפיות
לחץ בעבודה ובריאות לקויה הם עניין שכיח. מחקרים רבים הוכיחו את הקשר הזה שבין לחץ נפשי לבין בריאות לקויה. המחקר הנוכחי מצא שלחץ נפשי גבוה גורם גם לאובדן ימי עבודה על רקע של בעיות נפשיות וכמובן להפסדים כלכליים. העובד הוא הנכס הכי חשוב של המעביד. עובד מרוצה הוא עובד יצרני. עובד מדוכא הוא עובד שלא ניתן למצות את יכולתיו. התפיסה הזאת מתבססת על מגוון רחב של מחקרים כולל המחקר הנוכחי שעסק בתחום הארגונומיה וההשפעה שיש למצבו הנפשי של העובד על היכולות שלו.

מאת: אלעד סאעת רפואה29/03/181381 צפיות
פריצת דיסק, חוויה זה בבטוח לא... פריצת דיסק... רק מלשמוע את צירוף המילים הזה נעשה כאב מדומה בגוף. ללא ספק פריצת דיסק היא בעיה בריאותית המעיקה על הסובלים ממנה ומשנה את איכות חייהם שלא לטובה כמובן. עם זאת עולמנו המפותח לא נותן לנו להישאר עם הכאב יותר מדי זמן ומצא לנו אפשרות מצוינת להעלים את הכאב.. קראו את המאמר הבא והכירו את הדרך.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica