חפש מאמרים:
שלום אורח
08.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תביעת לשון הרע באינטרנט

תביעת לשון הרע באינטרנט | תביעת הוצאת דיבה באינטרנט

עם התרחבות השימוש באינטרנט ולאור האנונימיות שבו, התפתחה תופעה נרחבת של פרסומי תכנים באינטרנט המהווים לשון הרע (ובעגה העממית "הוצאת דיבה באינטרנט") ו/או פגיעה בפרטיות.

הקלות בה אדם יכול לכתוב באופן אנונימי הכפשות על אדם אחר בזדון וברשעות או מטעמים סתמיים, הביאה להישנות מקרים רבים בהם אתרים המאפשרים כתיבת טוקבקים או כתיבת דיונים בפורומים, משמשים ככר פורה לפרסומי לשון הרע ו/או פרסומים הפוגעים בפרטיות הנפגע. 

יתר על כן, אתרים המציעים העלאת סרטים כגון יוטיוב, FLIX וכדומה, לעיתים מציגים סרטים של אנשים שצולמו באופן הפוגע בפרטיותם או מבזה אותם, ו/או פורסמו ללא הרשאתם.

כתוצאה מכך, החלו בתי המשפט לדון בתיקים של תביעת לשון הרע באינטרנט (תביעת הוצאת דיבה באינטרנט).

פרסמו עליי לשון הרע באינטרנט או העלו סרט הפוגע בפרטיות - מה עושים?

ראשית, יש לפנות מיידית בכתב לאתר בו מופיע הפרסום המכפיש או הפוגע, ולדרוש הסרתו. כמובן, שמומלץ שפניה זו תיעשה על-ידי עורך דין שעיסוקו לשון הרע באינטרנט (יש חשיבות למצוא עו"ד לשון הרע באינטרנט, להבדיל מ- עורך דין המתמחה בלשון הרע ואינו מתמחה בדיני אינטרנט, לעניין זה ראו: עורך דין אינטרנט).

במידה, ולא הוסר התוכן הפוגע, יש לפנות לבית המשפט בבקשה דחופה למתן צו עשה, אשר יורה למנהל האתר בו בוצע הפרסום, להסיר את הפרסום הפוגע, המהווה לשון הרע או פגיעה בפרטיות.

במידה וידוע לנו מי הוא המפרסם עצמו (הכותב או מי שהעלה את הסרט), להבדיל מהאתר בו בוצע הפורסם, יש להפנות גם נגד הכותב את הבקשה הדחופה למתן צו עשה.

בשלב השני או במקביל, נשאף לתבוע פיצוי עבור הנזקים, על-פי חוק איסור לשון הרע או על-פי חוק הגנת הפרטיות.

ברם, לעיתים אין בידינו את הפרטים של המפרסם עצמו, והאתר בו בוצע הפרסום מסרב לייתן בידינו את הפרטים. לכן, עומד לרשות הנפגע האפשרות לפנות לבית המשפט בבקשה לחייב את האתר למסור לידו את ה- IP של הכותב (IP הינו מעין ת.ז. של הגולש הנשמרת באתר בו בוצע הפרסום). באמצעות ה- IP ניתן בדרך כלל לאתר את המפרסם, ולתבוע ממנו פיצוי בגין לשון הרע או בגין פגיעה בפרטיות.

אחריות מנהל האתר ללשון הרע | אחריות מנהל הפורום ללשון הרע

יש פסיקות שונות ובלתי אחידות בישראל בנוגע לאחריות מנהל אתר או מנהל פורום לפרסום לשון הרע (פרסום הוצאת דיבה). בכדי שלא להרחיב את היריעה יתר על המידה, נאמר בקצרה כי על-פי רוב, אחריות מנהל אתר או מנהל פורום לפרסום, יכול שתקום, כאשר הנפגע פנה אליו, דרש את הסרת הפרסום הפוגע והנהלת האתר או הנהלת הפורום נמנעה מלהסירו. כלל זה זכה לכינוי של "כלל הודעה והסרה".    

האמור לעיל מהווה סקירה עניינית קצרה, ואין היא מהווה תחליף לחוות דעת משפטית.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גיא אופיר, עו"ד

מאת: גיא אופיר, עו"דחוק ומשפט - כללי09/02/092904 צפיות
תאגידים רב לאומיים גדלים ומתרחבים למדינות עולם השלישי, תוך השלטת רצונם ולעיתים פגיעה קשה בזכויות אדם. המשפט הבינ"ל והמשפט המערבי מתקשים להתמודד עם התופעה, כאשר ע"פ הדין הבינ"ל המדינות הן השחקנים העיקריים החבים בשמירה על זכויות אדם. אך מה דין תאגיד שמחזור הכנסותיו גדול מתמ"ג של מדינות מערביות?!

מאת: גיא אופיר, עו"דדיני חוזים27/01/096078 צפיות
הסכם סודיות, הסכמי שמירת סודיות, חובת סודיות, על ניסוחם וטיפים רלוונטים לאלו המתחייבים על פי-הם.

מאת: גיא אופיר, עו"דדיני אינטרנט18/01/091596 צפיות
סימני מסחר באינטרנט - האם שימוש בסימן מסחרי של המתחרה ב- meta tags, מהווה הפרת סימני מסחר?
סוגיה זו נדונה בבית המשפט לערעורים בארה"ב, אשר פסק ששימוש בסימן מסחרי של המתחרה במטה טאגס של האתר, באופן המציג את הסימן בעמוד החיפוש של גוגל, יכול שיהווה הפרה של סימני המסחר.


מאמרים נוספים בנושא דיני אינטרנט

מאת: עו"ד פלילי אדטודיני אינטרנט21/04/153435 צפיות
במאמר זה נסקור את אופייה הלא אלים לכאורה מבחינה פיזית , עבריינות מחשבים מהווה עבירה פלילית לכל עניין ודבר והיא כן אלימה מפאת ההרס והנזק שהיא גורמת לנפגע.

מאת: דניאל seoדיני אינטרנט23/04/132164 צפיות
היום מספר עורכי הדין בישראל ביחס לאוכלוסיה הוא הגדול ביותר מבחינה עולמית, לדוגמא אם בארה'ב מספר עורכי הדין הוא אחד למאתים שבעים ושתים תושבים, בבריטניה אחד לארבע מאות ובצרפת אחד לאלף מאתים, הרי בישראל המצב הוא של עורך דין אחד למאה שישים ושלושה תושבים, מצב זה של אנפלציה במספר עורכי הדין שעולה על הצורך הממשי להם במציאות מביא לכך ששליש מהמוסמכים למקצוע בוחרים שלא לעבוד בו כלל ולהתפרנס מדברים אחרים, והמצב מחריך משום שכשלושת אלפים מוסמכים חדשים לעריכת דין מצטרפים בכול שנה אל השוק. מדוע נגרמה א-נורמליו

מאת: דניאל seoדיני אינטרנט09/10/128525 צפיות
כמו בכל דבר, גם לעורכי הדין בישראל יש לשכה המאגדת אותם ושומרת על "חוקי התנועה". קוראים לזה, "לשכת עורכי דין" . תפקידה של לשכה זו, לאגד את כל התלונות, המענות והבעיות אשר קשורות בטיפולם של עורכי דין כאלה ואחרים. ניתן לכנות את תפקידה כמקור להסדר פעילותם הכשירה של עורכי דין בישראל

מאת: עו"ד אודי בוזמןדיני אינטרנט20/12/118544 צפיות
כמו בעולם האמיתי, גם לצורך פעולות משפטיות וסכסוכים בעולם הווירטואלי, ניתן ורצוי להצטייד בעורך דין בשר ודם.

מאת: עו"ד רן פרנקלדיני אינטרנט11/12/118591 צפיות
מהפסיקה ניתן ללמוד כי מדיניות בית המשפט במקרים בהם הארכת כניסה לתוקף של צו ההריסה היא למטרת עשיית רווח היא שלא תינתן הארכה כנ"ל.

מאת: רן פרנקלדיני אינטרנט11/12/118566 צפיות
זוהי השאלה המרכזית העולה מהתביעה כנגד ב.מ.ב.י מערכות תוכנה בע"מ אשר עשתה שימוש במאגר נתונים של נכסי נדל"ן שיצרה חברה מתחרה.

מאת: רן פרנקלדיני אינטרנט20/11/118654 צפיות
בתפ"ח 7956-02-10 הוגשו שתי בקשות של שלוש עותרות מקרב העיתונות והתקשורת (מו"ל ועיתונאית של אתר החדשות המקוון YENT; וחברת החדשות בערוץ השני בטלויזיה) - להתיר להן לפרסם קלטות שחזור וחקירה במשטרה של הנאשמים בתיק זה, האחים סדמי, ולהורות למדינה להעביר לרשותן את אותן קלטות.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica