חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

סימני מסחר באינטרנט - האם שימוש בסימן מסחרי של המתחרה ב- meta tags, מהווה הפרת סימני מסחר?

סימני מסחר באינטרנט - האם שימוש בסימן מסחרי של המתחרה ב- meta tags, מהווה הפרת סימני מסחר?

סוגיה זו נדונה בבית המשפט לערעורים בארה"ב, אשר פסק ששימוש בסימן מסחרי של המתחרה במטה טאגס של האתר, באופן המציג את הסימן בעמוד החיפוש של גוגל, יכול שיהווה הפרה של סימני המסחר.

פס"ד North American v. Axiom

מפתח נושאים:

1.       משפט אמריקאי - סימני מסחר - הפרה.

2.       משפט אמריקאי - אינטרנט - מטה טאגס.

3.       סימני מסחר - הפרה - מהי.

4.       פרסום ושיווק - פרסום כוזב - צו מניעה.

שלוש סוגיות עיקריות נדונו בפסה"ד: (1) האם הקלדת סימני מסחר של המתחרה בתוך ה- meta tags של אתר האינטרנט (כדי לעלות בחיפושים של גולשים בגוגל), מהווה הפרה של סימני המסחר של המתחרה?; (2) מהו פרסום כוזב?; (3) אימתי יינתן צו מניעה זמני בשתי סוגיות אלו.

תקציר:

N הינה חברה לייצור מוצרים רפואיים, מחזיקת סימני מסחר עבור מוצרים שפיתחה.

N הגישה תביעה נגד A ומנהליה בעילה של תחרות בלתי הוגנת, הפרת סימני מסחר ופרסום כוזב. בתביעתה N מלינה על A, כי זו הפרה את סימני המסחר שלה, על-ידי הקלדת שמות המוצרים של N, שהינם סימני מסחר מוגנים, בתוך ה- meta tags (מילות החיפוש המוזנות למנועי החיפוש).

בנוסף, טענה N כי A נקטה בפרסום כוזב, כשציינה עובדות בלתי נכונות כלפי מוצריה, כך למשל פרסמה A, כי מוצריה פותחו על-ידי מהנדסי נאס"א.

במסגרת הבקשה לצו מניעה זמני, נטען, כי גולש המקליד בגוגל את שמות מוצריה של N, היה מקבל בתוצאות החיפוש את האתר של N כתוצאה ראשונה ואת האתר של A כתוצאה שניה. בנוסף, שמות המוצרים של N היו מופיעים בהדגשה בתמצית האתר של A (תמצית בתוך עמוד החיפוש בגוגל).

עם זאת, בתוך אתר האינטרנט של A לא היה איזכור למוצריה של N.

בית המשפט המחוזי נעתר לבקשתה של N והוציא צו מניעה זמני, אשר אסר על A לציין ב- meta tags שלה את סימני המסחר של A, כמו גם להמשיך בפרסום הכוזב. על החלטה זו הגישה A ערעור.

בית המשפט לערעורים בארה"ב פסק: יש ליתן צו מניעה זמני כאשר: (1) יש סיכויים טובים לתובענה; (2) יגרם נזק בלתי הפיך למבקש הצו אם לא תיעתר בקשתו; (3) הנזק שיגרם למבקש אם תידחה בקשתו גובר על הנזק שיגרם לצד שכנגד אם תיעתר הבקשה; (4) מתן הצוו לא יזיק לאינטרס הציבור.

על מבקש הצו להוכיח חמשה תנאים מצטברים: (1) הוא מחזיק סימן מסחרי בתוקף; (2) הנתבע עשה שימוש בסימן; (3) שימוש הנתבע נעשה במסחר; (4) הנתבע עשה שימוש בסימן בקשר למכירה או פרסום של סחורות; (5) הנתבע עשה שימוש בסימן באופן היכול להטעות את הצרכנים.

בית המשפט לערעורים קבע שארבעת המבחנים הראשונים מתקיימים.

לאחר דיון מפורט, שכלל סקירת פסקי דין אחרים, קבע בית המשפט לערעורים, כי מאחר וסימני המסחר של N, הוצגו לעיני הגולש בעמוד החיפוש תחת האתר של A, יש בכך כדי לקיים את רכיב ההטעיה, הנדרש במבחן החמישי. ואולם, בסוף פסה"ד הורה בית המשפט לערעורים, כי על ערכאת קמא לבחון מחדש את מתן הצו הזמני, תוך בחינה האם יגרם נזק בלתי הפיך ל-N אם לא יינתן הצו.

בעניין הפרסום הכוזב, קבע בית המשפט לערעורים כדלקמן: על התובע בעילה של פרסום כוזב להוכיח את היסודות הבאים: (א) הפרסום של הצד השני היה כוזב או מטעה; (ב) הפרסום עלול היה להטעות צרכנים; (ג) להטעיה הייתה השפעה מטריאלית על החלטות רכישה; (ד) ההטעיה השפיעה על סחר בין מדינתי; (ה) התובע נפגע או עלול להיפגע מההטעיה.

כאשר, צד מבצע פרסום כוזב ביחס למוצרי המתחרה, קמה חזקה בדבר נזק בלתי הפיך למתחרה, אך כאשר צד נוקט בפרסום כוזב שאינו ביחס למוצרי המתחרה, על המתחרה להוכיח נזק.

על כן, בית המשפט לערעורים קבע, כי על התיק לחזור לערכאת קמא, לצורך בחינה האם יש בפרסום הכוזב נזק בלתי הפיך ל N, ואם כן יש ליתן צו מניעה זמני.

לקריאת פסה"ד North American v. Axiom בנוסחו המלא באנגלית.

אין האמור לעיל מהווה תחליף לייעוץ משפטי. כל הזכויות שמורות לעו"ד גיא אופיר.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גיא אופיר, עו"ד

מאת: גיא אופיר, עו"דדיני אינטרנט04/03/091562 צפיות
פרסמו עליך לשון הרע באינטרנט, כתבו עליך בפורום, מהם הסעדים המשפטיים, העומדים לרשותך, ומהו היקף האחריות של מנהלי הפורומים או מנהלי האתרים?

מאת: גיא אופיר, עו"דחוק ומשפט - כללי09/02/092901 צפיות
תאגידים רב לאומיים גדלים ומתרחבים למדינות עולם השלישי, תוך השלטת רצונם ולעיתים פגיעה קשה בזכויות אדם. המשפט הבינ"ל והמשפט המערבי מתקשים להתמודד עם התופעה, כאשר ע"פ הדין הבינ"ל המדינות הן השחקנים העיקריים החבים בשמירה על זכויות אדם. אך מה דין תאגיד שמחזור הכנסותיו גדול מתמ"ג של מדינות מערביות?!

מאת: גיא אופיר, עו"דדיני חוזים27/01/096076 צפיות
הסכם סודיות, הסכמי שמירת סודיות, חובת סודיות, על ניסוחם וטיפים רלוונטים לאלו המתחייבים על פי-הם.

מאמרים נוספים בנושא דיני אינטרנט

מאת: עו"ד פלילי אדטודיני אינטרנט21/04/153432 צפיות
במאמר זה נסקור את אופייה הלא אלים לכאורה מבחינה פיזית , עבריינות מחשבים מהווה עבירה פלילית לכל עניין ודבר והיא כן אלימה מפאת ההרס והנזק שהיא גורמת לנפגע.

מאת: דניאל seoדיני אינטרנט23/04/132163 צפיות
היום מספר עורכי הדין בישראל ביחס לאוכלוסיה הוא הגדול ביותר מבחינה עולמית, לדוגמא אם בארה'ב מספר עורכי הדין הוא אחד למאתים שבעים ושתים תושבים, בבריטניה אחד לארבע מאות ובצרפת אחד לאלף מאתים, הרי בישראל המצב הוא של עורך דין אחד למאה שישים ושלושה תושבים, מצב זה של אנפלציה במספר עורכי הדין שעולה על הצורך הממשי להם במציאות מביא לכך ששליש מהמוסמכים למקצוע בוחרים שלא לעבוד בו כלל ולהתפרנס מדברים אחרים, והמצב מחריך משום שכשלושת אלפים מוסמכים חדשים לעריכת דין מצטרפים בכול שנה אל השוק. מדוע נגרמה א-נורמליו

מאת: דניאל seoדיני אינטרנט09/10/128522 צפיות
כמו בכל דבר, גם לעורכי הדין בישראל יש לשכה המאגדת אותם ושומרת על "חוקי התנועה". קוראים לזה, "לשכת עורכי דין" . תפקידה של לשכה זו, לאגד את כל התלונות, המענות והבעיות אשר קשורות בטיפולם של עורכי דין כאלה ואחרים. ניתן לכנות את תפקידה כמקור להסדר פעילותם הכשירה של עורכי דין בישראל

מאת: עו"ד אודי בוזמןדיני אינטרנט20/12/118542 צפיות
כמו בעולם האמיתי, גם לצורך פעולות משפטיות וסכסוכים בעולם הווירטואלי, ניתן ורצוי להצטייד בעורך דין בשר ודם.

מאת: עו"ד רן פרנקלדיני אינטרנט11/12/118585 צפיות
מהפסיקה ניתן ללמוד כי מדיניות בית המשפט במקרים בהם הארכת כניסה לתוקף של צו ההריסה היא למטרת עשיית רווח היא שלא תינתן הארכה כנ"ל.

מאת: רן פרנקלדיני אינטרנט11/12/118564 צפיות
זוהי השאלה המרכזית העולה מהתביעה כנגד ב.מ.ב.י מערכות תוכנה בע"מ אשר עשתה שימוש במאגר נתונים של נכסי נדל"ן שיצרה חברה מתחרה.

מאת: רן פרנקלדיני אינטרנט20/11/118651 צפיות
בתפ"ח 7956-02-10 הוגשו שתי בקשות של שלוש עותרות מקרב העיתונות והתקשורת (מו"ל ועיתונאית של אתר החדשות המקוון YENT; וחברת החדשות בערוץ השני בטלויזיה) - להתיר להן לפרסם קלטות שחזור וחקירה במשטרה של הנאשמים בתיק זה, האחים סדמי, ולהורות למדינה להעביר לרשותן את אותן קלטות.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica