חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

רס"ן מור יהודה בן נורית ושמעון אלרז הי"ד

מאת: דוד דרומרצבא וביטחון12/04/20101687 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

 

מתוך עלון "חוויית השבוע" של "החוויה היהודית"

 

רס"ן מור יהודה בן נורית ושמעון אלרז הי"ד

 

         י"ב תשרי ה'תשל"ז -  ז' באדר ה'תשס"ב

גדל והתחנך בקרית אתא והיה תלמיד מצטיין. התגייס לצבא במרץ 1995, לחטיבת "גבעתי" וסיים את הטירונות כחייל מצטיין פלוגתי. עבר קורס מ"כים ולאחר מכן קורס קצינים ושובץ להדרכה בביה"ס לקצינים. בסוף 1997 חזר ל"גבעתי" ושימש כמפקד מחלקה. בתפקיד זה השתתף בפעולות מבצעיות רבות. עם תחילת שירותו בקבע, בשנת 1998, היה מור לקצין המבצעים הגדודי. כקמב"ץ קיבל את אות ההצטיינות מאלוף פקוד  הדרום דאז יום טוב סמיה על מסירות, מצויינות ודוגמא אישית - דבר שגרם לו לאושר רב. מספר חודשים לאחר מכן קיבל צל"ש מהרמטכ"ל דאז אמנון לפקין שחק על הריגת מחבלים בלבנון והצלת חיילי הפלוגה בתום פעולה צבאית בלבנון ועל היותו קמב"ץ מצטיין אשר הוביל את הגדוד להצטיינות. מור נשלח ללמוד באקדמיה הצבאית לפיקוד ומטה. מור השלים תואר ראשון בהיסטוריה וביחסים בינלאומיים באוניברסיטה העברית בירושלים והיה למצטיין הדיקאן. בתום הלימודים חזר מור ל'גבעתי' ומונה למפקד הפלוגה המסייעת, בגדוד רותם, תפקיד השמור לוותיקים והמנוסים שבקרב מפקדי הפלוגות. הוא הצליח מאוד בתפקיד והיה נערץ על חייליו, הוא היה מקור גאווה להוריו, נורית ושמעון, ולאחיו שקד ובצבא צפו לו קידום מהיר לתפקידים בכירים. הדרך היתה סלולה, מסירותו ונחישותו, דבקותו במטרה ושאיפתו לשלמות - הובילו אותו למלא את כל תפקידיו בהצטיינות אך עם זאת בצניעות ובענווה.

יד מרצחים גדעה את תוכניותיו הרבות. ב- ז' באדר ה'תשס"ב (18.2.2002), נפל מור בקרב סמוך לכיסופים. אחרי שמחבלים ירו והרגו את אהובה אמרגי שנסעה בציר כיסופים, יצאו החיילים למרדף אחריהם. מור החל לירות לעבר המחבל יחד עם חייליו, והמחבל נפגע ונפל לקרקע, ואז התפוצץ מטען שהיה על גוף המחבל ומור רס"ן מור אלרז נפגע אנושות מירי המחבל. הוא טופל במקום ע"י כוחות רפואה ופונה באופן רכוב לביה"ח סורוקה, שם נקבע מותו. לאחר נפילתו הועלה לדרגת רס"ן. בן 25 היה בנופלו, יהי זכרו ברוך!

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מנכ"ל ארגון "אורי עוז-הפקות"חבר בעמותות "רוח טובה" "החוויה היהודית"מנהל קשרי חברה וקהילה ב"קמפוס מופת למדעים",אחראי על מיזמים חינוכיים ,קשרי קהילה ומשימות לאומיות בפרוייקט "מצליח" -מצויינות לימודית חברתית, מנהל אתר "תורה" http://www.torah.in/he1

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דוד דרומר

מאת: דוד דרומריהדות26/11/181624 צפיות
הגמ' מביאה סגולה להצלחה בלימוד:ללמוד ליד נהר - סימן טוב הוא - כשם שמי הנהר שופעים ואינם פוסקים, כך לא יפסק לימודכם ויצליח. (כריתות ו.(

מאת: דוד דרומריהדות12/11/181555 צפיות
אין ספק שתמימות מעלה נשגבה היא, אבל אין לה ערך אצל הרמאים ...

מאת: דוד דרומריהדות06/11/181585 צפיות
בסוף, הכול יהיה טוב. אז אם זה לא טוב, זה לא הסוף !!

מאת: דוד דרומריהדות04/11/181515 צפיות
אדם צריך להאמין שאפילו קש המונח על הארץ הוא בגזירת השם יתברך שגזר להיות מונח שם. ויש השגחה פרטית איך תהא מונחת עם הקצוות לכאן או לכאן. (אמרי פינחס).

מאת: דוד דרומריהדות31/10/181383 צפיות
דבר גדול זה להיות בשמחה - כל ההישג של היצר הרע הוא לא רק עצם העבירה, אלא העצבות שאחר כך "... (שמש ינון)

מאת: דוד דרומריהדות29/10/181440 צפיות
הגאון החסיד רבי הילל מפריטש אמר: כשמתרגלים לחושך, מתחילים לחשוב שהחושך הוא אור.

מאת: דוד דרומריהדות22/10/181248 צפיות
אם אין לאדם אישה, אין לו במה לתרץ את מעשיו; אבל כשיש לו אישה, היא משמשת בעבורו 'עזר כנגדו' ומעתה יש לו תירוץ נוח לכל מה שאין הוא רוצה לעשות, בטענה שהאישה אינה מסכימה לכך.

מאמרים נוספים בנושא צבא וביטחון

מאת: tiloniצבא וביטחון14/02/221495 צפיות
לצערנו, מיגון חלונות הוא חלק אינטגרלי מהיותינו ישראלים בארץ הזו. מיגון חלונות הוא מה שלא פעם אנחנו פשוט לא יכולים להתפשר עליו. הביטחון שלנו ושל היקרים לנו הוא באמת הדבר החשוב ביותר

מאת: shlomy mutzafiצבא וביטחון22/07/211606 צפיות
המציאות של היום מצריכה מאתנו לקחת אחריות ולהגביר את הביטחון האישי שלנו ושל הסובבים אותנו. מידיי יום אנו שומעים ורואים במהדורות החדשות על עוד קטטה, עוד פריצה לבית עוד אלימות ועוד סיטואציות מאיימות שיכולות בקלות להגיע לסביבתנו הקרובה.

מאת: shlomy צבא וביטחון29/03/181464 צפיות
חוקרים פרטיים לא פועלים רק באזורים מקומיים, חקירות זה תחום שיכול להגיע למספר מדינות בעם מדובר על חקירות נכסים או אנשי ציבור וחשוב לדעת איזה משרד חקירות עשיו להביא עבורכם את התוצאות המשמעותיות

מאת: רוני הכהןצבא וביטחון15/03/171736 צפיות
עד כמה שונה הדיון בנושאים צבאיים ואחרים במסגרת המשפטית הצבאית? קראו את הדברים החשובים הבאים.

מאת: דוד דרומרצבא וביטחון19/03/152513 צפיות
מי – מרכז לזהות המורכב ממוסיקאיות שמפעילות הרכב מוסיקלי, שעוסק בהדרכה בנושאי "זהות יהודית וציונית" בשילוב נגינה של יצירות מוסיקליות מוכרות ומקוריות.

מאת: דוד דרומרצבא וביטחון19/03/152039 צפיות
מי – מרכז לזהות המורכב ממוסיקאיות שמפעילות הרכב מוסיקלי, שעוסק בהדרכה בנושאי "זהות יהודית וציונית" בשילוב נגינה של יצירות מוסיקליות מוכרות ומקוריות.

מאת: sharondan80צבא וביטחון17/02/152530 צפיות
אין אחד שלא מכיר את אנשי החליפות השחורות הצמודים לאיש חשוב עם המבט החתום בעיניים והמיקרופון באוזן. מדובר באנשים אשר תפקידם הוא אבטחת אישים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica