חפש מאמרים:
שלום אורח
08.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

RSS - מה זה נותן לנו?

מאת: גיא לביאאינטרנט - כללי13/04/2010912 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

RSS - Really simple syndication , נקרא בעברית גם בשם "רסס" ומשמעותו - הפצת פשוטה של תוכן ומידע. RSS נמצא כיום בשימוש בשלל מקומות ואתרים ברשת האינטרנט , כשהמשמעות העיקרית של RSS היא חוסר הבעלות על תוכן - כיום כל תוכן ברשת נגיש לכל גולש ואין תלות בין כותב התוכן לקורא התוכן. כיום , באמצעות הרשמה לערוץ RSS לאתרים שונים - תוכלו לקבל ידיעות ותקצירים של הנושאים המעניינים אתכם.

מה בעצם עושה RSS?
RSS מאתר תוכן אינטרנט באתרים שונים, ומספק אותו באופן שוטף ועדכני לגולשים. באמצעות הרשמה לשירות RSS מאתר מסוים, תוכלו לקבל בכל רגע נתון את המבזקים והידיעות הכי חמות שהועלו באותו אתר. ניתן לחלק את ידיעות ה- RSS המתקבלות - למספר ערוצים, וכך למעשה להפיק לעצמכם באופן עצמאי את ה"עיתון האישי" שלכם עם הנושאים שמעניינים אתכם. כל נושא ב- RSS , מוצג על פי תבנית קבועה עם כותרת הידיעה, תקציר הידיעה וקישור לקריאה מעמיקה. כך תוכלו לבנות לעצמכם רסיסי מידע ממספר אתרים שונים בנושאי חדשות, ספורט, תרבות ובידור, כלכלה, אקטואליה וכדומה.

RSS - איך זה התחיל?
כפי שכולנו יודעים, המהפכה הדיגיטאלית קרתה ממש בעשורים האחרון , כשרק בשנים האחרונות החלה עידן ה- web 2.0. בשנות ה- 80 כשהכול התחיל, שיתוף מידע היה מתבצע בעיקר באמצעות מיילים בין הדפדפנים הראשונים שהוקמו. בהמשך היו תוכנות שהציגו קבוצות דיון בנושאים מסוימים תחת sub domain באותו שרת. קבוצות הדיון אפשרו לגולשים להגיב ולקחת חלק פעיל בהעברת תכנים ומידע. כשקמו הדפדפנים ובמקביל להם הוקמה רשת האינטרנט world wide web, הוקמו פורומים וקבוצות דיון המאפשרות לשתף מידע באופן נגיש וזמין ברשת. כשהומצאה שפת ה- XML שהפכה לקוד תקן לכתיבת דפי אינטרנט - ניתן היה לעבד ולנתח את המידע המופק מהתוכן ולעשות בו שימוש. באמצעות שימוש בXML ניתן לאסוף תקציר מידע שמופק על ידי ה- RSS. ככל שהשתפרו גרסאות ה- RSS התחלנו לקבל את המידע בצורה מובנית ונוחה יותר, עם הזמן החלו להצטרף יכולות נוספות והשאר , איך אומרים, כבר היסטוריה.

ה- RSS נולד במקביל ליומני האינטרנט, הלא הם הבלוגים.
בתקופה בה גולשים מחפשים וצורכים יותר ויותר מידע ותוכן, הפכו ערוצי ה- RSS והבלוגים למקור מידע מזין למיליוני גולשים. אם יש משהו שמאפיין גולשים באינטרנט - לרוב אין קריאה מעמיקה של מידע אלא סריקה של המידע - גולשים מחפשים מיקוד ואותו הם מקבלים באמצעות ערוצי RSS.

יתרונות RSS
RSS מאפשר לכם להגדיל את התפוצה של המידע שלכם. באמצעות הפצת תוכן RSS אליו יירשמו גולשים באתר שלכם - תוכלו להגיע לקהל רחב של גולשים נאמנים שקוראים את הפוסטים והידיעות השונות שתפרסמו באופן שוטף. קבצי RSS קלים ליצירה ולעיבוד ונוחים לצפייה. הקבצים מתאימים במיוחד לידיעות מבזקים וחדשות.

חסרונות RSS
החיסרון העיקרי הוא חד-צדדיות - רק צד אחד מספק את המידע, לא ניתן להגיב על המידע ולמשב אותו. כמו כן, אם אתם מחפשים דרך לעשות כסף דרך ה- RSS - אין אפשרות לשחק ולגעת בעיצוב ואין אפשרות להוסיף עליו פרסומות. RSS לא יעזור לכם בקידום האתר שלכם - מנועי החיפוש רואים אותו כחור בתוך האתר, בדומה ל- I FRAME.

שדות קבועים בפורמט RSS:
כותרת
תקציר
קישור
תאריך פרסום

 



תגיות המאמר: rss


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

גיא לביא, מתכנת עם ניסיון של 12 שנים בתחום האינטרנט, הבעלים של Guru4rent - בית תוכנה בעל ניסיון רב באפיון ופיתוח מערכות אינטרנטיות מורכבות. מתמחה בעיקר בפיתוח אתרים יעודים, בניית אתרים בהתאמה אישית, קהילות WEB 2.0, פורטלים ועיצוב ממשקי GUI.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גיא לביא

מאת: גיא לביאשיווק באינטרנט18/09/101100 צפיות
אחד הדברים הקשים ביותר לכל עסק הוא נושא איתור הלקוחות. לקוחות קיימים של החברה , שמכירים כבר את המוצרים ואיכות השירות של החברה , יעדיפו לחזור ולקנות בחברה. לשם כל עלינו לנסות ולשמר את אותם לקוחות. שמירת קשר עם הלקוחות ויצירת אינטראקציה קבועה עמם – תבטיח לנו הגדלת מכירות ושמירה על הקיים.

מאת: גיא לביאבניית אתרים18/09/101049 צפיות
בתופעה כלכלית שיש לתת לה יחס מועדף. כל חברה או מותג עסקי שניסו להתעלם , מצאו את עצמם בסופו של דבר נשאבים ומקימים אתר אינטרנט , שהרי בעל עסק שלא קיים באינטרנט – בסופו של דבר יאבד רלוונטיות ויפשוט את הרגל. אתרים רבים שקמו בשנים הראשונות של האינטרנט, מוצאים את עצמם כיום בסיטואציה לא פשוטה , לפיה האתר שלהם כבר לא עונה לצרכים המתקדמים של ציבור הגולשים כיום. חלק מהאתרים שהוקמו בשנים הראשונות , פשוט לא נותנים מענה מתאים – דבר שהופך חלק גדול מאתרים אלו ללא רלוונטיים.

מאת: גיא לביאקידום אתרים18/09/10956 צפיות
גוגל כמנוע חיפוש המוביל בעולם, חייב לשמור ולמצב את עצמו בתור אתר מוביל. אחת הדרכים הבולטות שבה גוגל ממצב את עצמו היא באמצעות שיטת העבודה שלו והכלים החינמיים שהוא מקנה לבעלי האתרים. גוגל למעשה יצרו שפה חדשה של קידום אתרים לפיה עובד כיום כל העולם. מנוע החיפוש של גוגל חינך אותנו לקדם את האתרים שלנו בהתאם לפרמטרים שהוא קבע. על אף שאף אחד מאיתנו לא יודע בוודאות מהם כל הפרמטרים שמשפיעים על קידום אתרים, אנו למדים רבות מגוגל כיצד ניתן לקדם אתרים דרכו. במדינה בה למעלה מ- 90% מהגולשים משתמשים בגוגל ...

מאת: גיא לביאבניית אתרים18/09/101140 צפיות
כתובת URL , הקרויה בעברית שם מתחם או דומיין - היא למעשה כתובת האתר שלכם. מאז כניסת האינטרנט הכרנו בעיקר דומיינים בשפה האנגלית. איגוד האינטרנט העולמי Icann , שהוקם בשנת 1998 , הוא הגוף שאחראי על הקצאת שמות דומיין ברחבי העולם. מאז שנת 2009 אושרה באופן רשמי האפשרות לרשום שמות דומיין בשפות נוספות פרט לאנגלית. בין השפות שאושרו, אושרו גם רישום שמות דומיין בעברית.

מאת: גיא לביארשתות חברתיות18/09/101528 צפיות
עד לא מזמן כשהיינו שומעים על רשתות חברתיות, לרובנו זה היה מזכיר פורומים ואתרי קהילות שבעיקר כוונו לגולשים צעירים. אך מאז כניסת עידן ה- web 2.0 כבר ברור לכולם שרשתות חברתיות זה הדבר החם ביותר שיש. בארץ הכרנו בשנים האחרונות את רשת "מקושרים" , "ח'ברה" והקהילות השיתופיות לגולשים באתר תפוז. אך מאז כניסתה של פייסבוק, נטרפו כל הקלפים ורשתות חברתיות החלו להפוך לנחלת הכלל. יותר מכך, מעידן בו פלח קטן מהאוכלוסיה פעיל ברשתות אלו – הגענו למצב בו מרבית הציבור שפעיל באינטרנט , פעיל גם ברשתות חברתיות.

מאת: גיא לביאפרסום באינטרנט18/09/101064 צפיות
לא לקח יותר מדי זמן עד שפייסבוק, הענקית החברתית החלה לפלוש גם לזירת הפרסום. האמת, זה באמת היה עניין של זמן. לאור גדילתה המאסיבית של פייסבוק בשנים האחרונות החלו חברות שיווק רבות לפרסם גם בפייסבוק. מרבית הגולשים שוהים שם את מרבית זמנם וזוהי הזירה הטובה ביותר לתפוס את הלקוחות הבאים שלכם.

מאת: גיא לביאפרסום באינטרנט18/09/101463 צפיות
אינטרנט היא ללא ספק המדיה האפקטיבית והטובה ביותר לפרסום. לצד ענקיות החיפוש והרשתות החברתיות אפשר לרשום באותיות קידוש לבנה גם את ענקית חיפוש הוידאו – YouTube . פרסום ב- YouTube הפך בשנים האחרונות למקום אטרקטיבי במיוחד לפרסום.

מאמרים נוספים בנושא אינטרנט - כללי

מאת: בנימין קלינגראינטרנט - כללי04/04/223041 צפיות
הצהרת נגישות אנו בקלינגר רישוי עסקים והתרי בניה רואים חשיבות עליונה בסיוע והנגשת אתר האינטרנט שלה לאנשים עם מוגבלויות, ובכך לאפשר למרבית האוכלוסייה לגלוש בקלות ובנוחות ולהנות מהאתר המושקע. בהתאם לחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות תשנ"ח-1998 ולתקנות שהותקנו מכוחו, מושקעים מאמצים ומשאבים רבים בביצוע התאמות הנגישות הנדרשות שיביאו לכך שאדם עם מוגבלות יוכל לקבל את השירותים הניתנים לכלל הלקוחות, באופן עצמאי ושוויוני.

מאת: nirאינטרנט - כללי01/11/213523 צפיות
שיווק בגוגל עדיין נתפסת כחברה מגניבה וצעירה ברוחה שמשקיעה במשרדים ובעובדים הרבה יותר מהמתחרים, אבל רבים שוכחים שהיא פועלת בדיוק באותה סביבה תחרותית שבה ענקים אחרים ממהרים להדביק את התקדמותה.

מאת: רוןאינטרנט - כללי28/07/193854 צפיות
לימודי הסייבר פותחו בהתאם לצורך הלאומי להגנת מהקאינג, על מנת להבטיח רמה מקצועית גבוהה, מהימנות וידע עדכני לכל העוסקים בתחום.

מאת: רוןאינטרנט - כללי24/06/163168 צפיות
מאמר על אתר קופונים

מאת: יוסי לויאינטרנט - כללי02/05/163262 צפיות
כולם היום קונים צפיות ביוטיוב על מנת למתג את העסק שלהם, זה מתחיל בזמרים וממשיך לבעלי עסקים גדולים / קטנים, מומלץ בחום רב לבחון את האופציה לרכוש צפיות איכותיות ממשתמשים בחו"ל הריי שהדבר יכול לתרום לכם רבות למיתוג ולהפוך לגדולים, העין קובעת ומייצרת מציאות.

מאת: ליאוראינטרנט - כללי22/02/163203 צפיות
תרגום אתרים בעזרת חברת שירותי תרגום, בעלת מוניטין, מביא לתוצאה טובה מאוד. תרגום אתרים שמתבצע היטב, מאפשר להקים אתר חדש, שמיועד לקהל יעד חדש.

מאת: מאיר סוויסה אינטרנט - כללי07/01/163314 צפיות
מובילים בשרון כולנו זקוקים לחברת מובילים בשרון מקצועית ואמינה על מנת לעבור דירה, לשנע מטענים שונים ולהוביל חפצים ממקום למקום. חברת מובילים בשרון מספקת מעטפת שירותים רחבה הכוללת בין היתר הובלת דירות, הובלה עם מנוף לפינוי חפצים גדולים מקומה גבוהה ודירות גג, הובלת מטענים בעיר וברחבי הארץ וכן שירותי אריזה, פריקה ואחסון. חשוב לבחור חברה אמינה ובעלת מוניטין טוב בענף, מומלץ לחתום על חוזה מסודר הכולל פירוט העבודה, עלות, ביטוחים ואחריות.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica