חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

טיפים לזיהוי והתמודדות עם מחסור בטסטוסטרון

מאת: נציג פריגובריאות גברים15/04/20102238 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

טיפים לזיהוי והתמודדות עם מחסור בטסטוסטרון

 

הטסטוסטרון הינו ההורמון הגברי, והוא אחראי על התפתחות כללית ומינית בגברים. להורמון תפקיד מרכזי בפוריות, מסת שריר, ביצירת חשק מיני, מוטיבציה ואנרגיית החיים. הפרשת הטסטוסטרון הולכת ופוחתת בגברים מגיל 30, ובגיל 50 חלה ירידה משמעותית בייצורו בגוף. על פי הערכות, בישראל למעלה מ-100 אלף גברים הסובלים מהתופעה, אולם רק מעטים מהם מטופלים. הסיבה לרמת האבחון והטיפול הנמוכה נעוצה בעובדה שגברים רבים, וגם חלק מהרופאים, רואים בכל אלה חלק מתהליך הזדקנות 'טבעית'.

טיפים לזיהוי מחסור ופתרונות:

ירידה בחשק המיני- רמות נמוכות של טסטוסטרון עלולות להפחית את החשק המיני, אך חשוב לציין כי ישנם גורמים נוספים העלולים לגרום לתופעה.

ירידה במסת שריר- לטסטוסטרון תפקיד חיוני בהתפתחות השרירים, ולכן ירידה ברמתו עלולה להביא לירידה במסת השריר. מומלץ להקפיד לבצע פעילות גופנית על בסיס יומי על מנת לחזק את הגוף.

ירידה במצב רוח- פגיעה במצב הרוח יכולה לנבוע בין היתר, ממחסור בטסטוסטרון. מאחר והמחסור בהורמון אינה הסיבה היחידה לירידה במצב הרוח, חשוב להמשיך להתרועע עם אנשים ולנסות לרומם את מצב הרוח. 

עייפות- מאחר ולהורמון תפקיד חיוני ביצירת אנרגיה, הרי שמחסור בהורמון עלול להוביל לתחושת עייפות.

עלייה במשקל- מאחר ומחסור בטסטוסטרון מוריד את מסת השריר וגורם לעייפות, ניתן לצפות כי תהיה עלייה במשקל. לרוב עלייה זו תתבטא באזור הבטן.

הידרדרות בביצועים בעבודה- אם חלה ירידה בתפוקה בעבודה, ללא שום הסבר הנראה לעין, יש לחשוד במחסור בהורמון, שכן מחסור בטסטוסטרון עלול להוביל לפגיעה במוטיבציה ולבעיות ריכוז.

דרכי טיפול- גבר המרגיש ולו אחת מהתופעות המוזכרות מעלה, יתכן וסובל מרמות טסטוסטרון נמוכות. במקרה זה, כדאי לבקש מהרופא המטפל לבדוק את רמת הטסטוסטרון כחלק מבדיקת הדם השגרתית. במידה ואכן מדובר במחסור בטסטוסטרון ניתן לטפל בבעיה באמצעות טסטווירון, המוזרק לשריר העכוז כאחת לחודש. הבעיה העיקרית עם הזריקה, היא שרמת החומר הפעיל בדם משתנה ולכן חלק מהמטופלים חווים לקראת סוף השפעת הזריקה את התסמינים בשנית. כדי להתגבר על תופעה זו ניתן להשתמש בתכשירים המעבירים את הטסטוסטרון דרך העור ושומרים על רמה קבועה של ההורמון, כדוגמת ג'ל טסטוסטרון (הזמין בכל קופות החולים) או טסטוסטרון בהזרקה בשחרור מושהה ארוך טווח.

מידע נוסף בנושא ומידע רב על נושאים אחרים הקשורים למיניות ובריאות ניתן למצוא באתר האינטרנט, לציבור הרחב, של החברה הרפואית הישראלית להפרעות בתפקוד המיני, הפועלת תחת ההסתדרות הרפואית בישראל www.sexual-health.org.il.

המאמר נכתב ע"י ד"ר אריק שכטר מומחה לרפואת משפחה ומומחה להפרעות בתפקוד המיני, חיפה

עבור פריגו

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת נציג פריגו

מאת: נציג פריגורפואה09/12/101221 צפיות
המיגרנה היא בעיה שכיחה באוכלוסיה, כאשר הנתונים הם ש-18% מהנשים ו-6% מהגברים יסבלו מהתקפי מיגרנה במהלך חייהם. לא ידוע באופן מוחלט מהו הגורם למיגרנה: האם מדובר באורח חיים או אולי הגורמים גנטיים, אך המיתוסים ביחס למיגרנה רבים. רבים מקשרים בין שוקולד למיגרנה, וחושבים שיחסי מין זו דרך טובה לטפל בהתקף מיגרנה, ואילו אחרים בטוחים שילדים לא סובלים ממיגרנה, ושזו מחלה של מבוגרים בלבד. ד"ר הרינג שוברת כמה מיתוסים ומעמידה דברים על דיוקם:

מאת: נציג פריגורפואה21/11/101527 צפיות
למרות ששמו העממי של האקנה הינו "פצעי בגרות", אחוז לא מבוטל של מבוגרים סובל מאקנה שנים רבות לאחר גיל ההתבגרות. כ-85% מהאוכלוסיה בעולם המערבי סבלו אי פעם בחייהם מאקנה, כאשר בגיל המבוגר הבעיה נפוצה בעיקר בקרב נשים בגילאי 30-40.

מאת: נציג פריגובריאות נשים07/09/101647 צפיות
נשים רבות מתלוננות במהלך חייהן על בעיות בנרתיק. לחלקן זהו גרד וצריבה המגיעים בתקופות מסוימות, ואילו עבור אחרות- הפרשות בלתי נעימות וריחות רעים. הקיץ הוא תקופה "רגישה" במיוחד, משום שזו העונה שבה לובשים בגדים קצרים ובגדי- ים, ולנשים חשוב להרגיש טוב עם גופן בעת ההליכה לים ולבריכה. הקיץ הוא גם העונה שבה הנשים מבצעות טיפולים להסרת שיער, גם באזורים רגישים , דבר העלול להחמיר תחושת אי נעימות וגירוי.

מאת: נציג פריגועיצוב25/08/101295 צפיות
חדר השינה הוא מקדש. מקום שמקדש כל מנוחה וניקיון הדעת , ואחר כך גם זוגיות אהבה ותשוקה. שם בבית ההוא עשיתי עבודה גדולה. קודם כל במיון החומרים והיסטוריית ההוראה, ואחר כך במתן כבוד מחודש לחדר הזה כמקדש.

מאת: נציג פריגובריאות ורפואה כללי15/08/101367 צפיות
בעיית העור הנפוצה ביותר היא האקנה. אקנה הוא נגעי עור המופיעים באזורים עתירי בלוטות חלב כגון הפנים, החזה והגב. קיימים סוגים שונים של פצעי אקנה, החל מקומודונים בעלי ראשים שחורים ולבנים, דרך פצעים מודלקים ומוגלתיים וכלה באבצסים מתחת לעור. יותר מ- 80% מהמתבגרים סובלים מאקנה בדרגות חומרה שונות ולמרות המודעות הגדלה לבעיה, עדיין קיימים מיתוסים ואמונות המונעים טיפול יעיל בבעיה ואף מחמירים אותה.

מאת: נציג פריגוהריון ולידה15/08/101181 צפיות
נשים בהריון עומדות בפני דילמות רבות: לידה טבעית או בבית חולים? אפידורל או ללא משככי כאבים? במקביל להחלטות חשובות אלה, עומדת בפני היולדת גם הדילמה: אילו דברים חשוב לקנות לתינוק לפני הלידה, ומהם הדברים שיש לקנות לאחר שהתינוק יוולד.

מאת: נציג פריגובריאות ורפואה כללי15/08/101366 צפיות
כל חייל בהווה ובעבר מכיר וזוכר את אחת הבעיות הנפוצות והמציקות ממנה סובלים חיילים רבים במהלך השירות: שפשפות, פטריות ברגליים ואף החמרה של פצעי בגרות. הבעיה גוברת בעיקר במהלך הקיץ הצה"לי החם והלח- זאת מכיוון שהחום והלחות הינם גורמים עיקריים להתפתחות והתרבות הפטריות, ואילו הזיעה עלולה לגרום להחמרת פצעי בגרות ולשפשפות

מאמרים נוספים בנושא בריאות גברים

מאת: אבי דוידיבריאות גברים10/07/161534 צפיות
המלצה על מוצרי אלטמן האיכותיים להכנת מערכת החיסון ושאר מערכות הגוף לקראת וירוסים של חורף.

מאת: יוני ברקבריאות גברים22/10/143401 צפיות
גברים רבים סובלים מבעיות אין אונות המונעות מהם להגיע לזקפה מלאה, או לשמר אחת כזאת לכל משך זמן קיום יחסי המין נדרשים לפנות אל הרפואה הקונבנציונלית בכדי שתסייע להם בפתרון הבעיה. בשנים האחרונות עם צמיחת טרנד הרפואה האלטרנטיבית ישנה חזרה אל המקורות, אל שורשי הצמחים והחומצות הטבעיות המעניקות לגוף את המזור אליו הוא מייחל.

מאת: עידן עסיסבריאות גברים02/10/142829 צפיות
על מנת להכנס להריון צריך להיות לגבר לפחות 40 מיליון זרעונים לשפיכה. יותר מ 40% מהזוגות שאינם יכולים להביא ילדים אינם יכולים בגלל בעיות עם הזרע של הגבר.

מאת: ג.ט קראוןבריאות גברים13/08/143577 צפיות
האם אתה לא מרוצה מהגובה שלך? האם אתה לא מרוצה עם הגובה שלך?, הוספת גובה,הגבהה,רוצה עוד ס"מ? ,נמוך מדי? ,להגביה את עצמי.. כיצד ניתן לשנות את זה אם אתה לא מרוצה עם הגובה שלך, מאמר זה מכיל כמה עצות מועילות על איך להגדיל את הגובה. האפשרויות שלך לגרום לך להגביה את עצמך ,עשוי להשתנות בהתאם לגיל שלך, אבל יש שיטות המשותפות לכולם שיכולות לגרום לך להיראות גבוה יותר ולהרגיש טוב יותר

מאת: משה מסחרבריאות גברים20/03/149279 צפיות
מסאג' לגבר פעם נראה היה כאילו רק גברים שנפגעו תוך כדי משחק הכדורגל מקבלים עיסוי מיידי מהמטפל הקבוצתי, ולא ראינו גברים רבים שמחפשים מסאג' לגבר סתם ככה כדי להרגיש טוב יותר. גם אם סבלו ממתח וכאב באזור הצוואר או הגב התחתון..

מאת: davidi aharonovichבריאות גברים10/03/148256 צפיות
שאיבת שומן היא ניתוח שעוברים רבים ומטרתו להסיר גדלי שומן עקשניים שאינם מוסרים באופן סטנדרטי בעזרת פעילות גופנית או דיאטה.

מאת: eli levyבריאות גברים27/11/138780 צפיות
במקרים בהם הגידול הסרטני בבלוטת הערמונית מחייב כריתה, יש צורך בניתוח, שאם לא כן עלול הסרטן להתפשט לאברים הסמוכים ולרקמות הסמוכות. כריתה מגבירה את סיכויי ההחלמה במקרים של סרטן מתקדם, ומסייעת במניעת התפשטות גרורתית

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica