חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פסח בריא ולא משמין

חגים הם אמנם תקופה נפלאה ומרגשת – המשפחה הקרובה לצידינו, הרווחנו כמה ימים של חופש ומנוחה והאווירה הכללית רגועה ושלווה. יחד עם זאת, מועדים שאמנם עושים טוב לנפש, לא עושים חסד עם המשקל, ושבוע של רביצה בבית נותנים את אותותיהם כבר בבוקר לאחר החג כשאנו לא מצליחים לרכוס את הרוכסן חמש דקות לפני שאנחנו יוצאים לעבודה. כולנו מכירים את התופעה הזאת, נשבעים  ש"החג הזה נשמור ולא נזלול", אבל כבר בארוחת החג נשברים ומתרצים "בחג מותר", וגם בבוקר הבא ובעצם, בכל חול המועד... נתחיל דיאטה אחרי החג.  

 בפסח לא חייבים להשמין. אדרבא, פסח יכול להיות נקודת פתיחה מצויינת לדיאטה מאוזנת ובטוחה (בתנאי שמוותרים על מצות) שכן האיסור לאכילת חמץ מוציא מהתפריט פסטות, לחם, חטיפים ועוגות – כל אותם מאכלים משמינים שבד"כ גורמים לנו לשבור את הדיאטה שלנו.

אז מה אוכלים בפסח? השאלה צריכה להיות "מה לא אוכלים בפסח"? כדאי לצמצם בצריכת מצות, תפוחי אדמה ושאר מטוגנים, ולמקד את התפריט שיכלול מתכונים עשירים בירקות, ביצים ובשרים דלי שומן.

טיפ לפסח:

אם בכל זאת מתעקשים על אכילת מצות מומלץ לקנות מצות מקמח כוסמין מלא אורגני למניעת כאבי בטן ועצירויות. דגן הכוסמין הוא הדגן הקרוב ביותר לאם החיטה. זאת אומרת, שכשבני ישראל יצאו ממצרים הם כנראה אכלו מצות מכוסמין, והוא כמובן היה אורגני. ברור שהם לא אכלו מצות מחיטה לבנה.

הכוסמין המלא, בדומה לחיטה המלאה, מכיל את הסיבים התזונתיים שעוטפים את גרגר הדגן. לכן שתו כוס מים אחרי כל מצה. המים ינפחו את הסיבים ויעלו את משקל הפסולת שבמעיים וכשהפסולת כבדה, היא מתפנה מהר יותר. אם תוותרו על שתיית המים, הסיבים יהפכו ל"יציקת בטון".

ולסיום, מסדרת מתכונים בריאים לפסח, מתכון למצייה בתנור.

החומרים:

4 מצות כוסמין

2/3 כוס חלב רות

3 ביצים אורגניות

1/2 כפית מלח

1 כפית סוכר חום

4 כפות שמן זית

אופן ההכנה:

1. מחממים את החלב בסיר.

2. מפוררים את המצות לתוך קערה גדולה.

3. יוצקים את החלב הרותח, מכסים את הקערה וממתינים כרבע שעה.

4. מוסיפים לקערה ביצים טרופות, מלח, שמן וסוכר ומערבבים לתערובת אחידה.

5. מניחים בתבנית נייר אפייה. יוצרים מהתערובת קציצות קטנות. ומניחים בתוך התבנית. ניתן גם ליצוק לתבנית את כל התערובת, כפי שיוצקים פשטידה.

6. אופים בתנור אפייה או בטוסטר אובן שחומם מראש.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

קידום אתרים מקצועי באינטרנט

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת תמר טובי

מאת: תמר טובישיקום והידרותרפיה23/06/1113482 צפיות
המעי הגס הוא האיבר המרכזי שבו מצטברים רעלנים ומזהמים שונים. צטברותם של רעלים אילו במערכת העיכול פוגעים בתפקודו התקין של הגוף ועשויים לעורר את הופעתם של מחלות ובעיות בריאותיות נלוות. הידרותרפיה (חוקן מים) זו שיטה לניקוי יסודי של המעי הגס מפסולת ורעלנים שהצטברו במהלך השנים, והחזרת האיזון החומצי - בסיסי הטבעי.

מאת: תמר טובירפואה סינית20/06/111391 צפיות
שיטת הטיפול באמצעות כוסות רוח היא שיטה שמקורה לפני אלפי שנים והייתה בשימוש של מרפאים בכל הדורות וכמעט בכל התרבויות. היתרון המרכזי של טיפול בכוסות רוח טמון בכך שתגובת הריפוי הינה מיידית, והמטופל מתחיל לחוש בשיפור במצבו כבר לאחר הטיפול הראשון.

מאת: תמר טובירפואה09/05/111430 צפיות
תסמונת העייפות הכרונית, שנקראה בעבר גם “מחלת היאפים” או “מונונקלואוזיס כרוני”, תוקפת כ- 0.2% מהאוכלוסייה, בלי קשר למעמד חברתי-כלכלי. פיברומיאלגיה מוגדרת כמחלה ראומטית הפוגעת ב: 4%-2% מהאוכלוסייה, כאשר 95% מהסובלים ממנה הן נשים, רובן בנות 50-20. המחלה מתאפיינת בכאבים בשלד, במפרקים ובשרירים, ללא רקע דלקתי. על אף שהן נחשבות לתסמונות שונות, יש ביניהן קשר הדוק: שתיהן מאופיינות בתסמינים הפוגעים בצורה קשה באיכות החיים וביכולת התפקוד.

מאת: תמר טובייהדות22/03/111748 צפיות
באמצעות לימודי הקבלה ניתן להסביר את המורכבות של היקום בהיבט החומרי והלא-חומרי שלו, כמו כן, את הטבע הפיזי והמטאפיזי של המין האנושי.

מאת: תמר טובירפואה11/11/102680 צפיות
מחלת קרוהן היא מחלה דלקתית כרונית שפוגעת ברירית מערכת העיכול ויכולה להופיע בכל רקמה באזורי מערכת העיכול: החל מחלל הפה ועד לפי הטבעת. במרבית המקרים, מחלת קרוהן פוגעת בחלק הסופי של צינור המעי הדק (באזור המעבר בין המעי הדק למעי הגס).

מאת: תמר טוביספא30/10/101627 צפיות
חמאם הטורקי, הנו גרסה ים תיכונית של בית מרחץ, דוגמת הסואנה. החמאם היווה ומהווה עדיין תפקיד חשוב בתרבות הטורקית. בתי מרחץ הם רעיון ומסורת רומית שעברו אל הביזנטים, ומהם לטורקים.

מאת: תמר טוביספא30/10/101645 צפיות
ספא, הנו שם כולל לתחום ריפוי המסתמך על הקשר בין הגוף לנפש. תעשיית ה-WELLNESS התפתחה רבות בעשור האחרון וביטויה המרכזי הוא בריבוי מכוני הספא הבריאותיים והטמעת התפיסה כי ספא אינו רק מותרות ופינוק, אלא טמונים בו יתרונות בריאותיים רבים הן במישור הפיסיולוגי והן במישור הנפשי.

מאמרים נוספים בנושא מתכונים ואוכל - כללי

מאת: דוד כהןמתכונים ואוכל - כללי02/04/205297 צפיות
כשמתכוננים לעריכת ארוחה חגיגית, לא מתחשבים רק באוכל אלא גם בעיצוב השולחן. בדרך כלל משתמשים בכלי הגשה יוקרתיים. כלים אלה יכולים להיות גם מפלסטיק, כלים חד פעמיים. הבאנו כמה טיפים לשימוש בכלי הגשה חד פעמיים יוקרתיים.

מאת: עופר שלומתכונים ואוכל - כללי24/03/205216 צפיות
ציוד למסעדות

מאת: shlomy מתכונים ואוכל - כללי22/01/205517 צפיות
מתכננים אירוע בקרוב? רוצים לבחור את הקייטרינג הנכון ביותר עבור האירוע, וזה שיתרום להצלחה שלו בצורה הטובה ביותר? אם כן כדי לכם לקרוא את המאמר הבא:

מאת: ניב אבןמתכונים ואוכל - כללי21/01/205607 צפיות
אך מה ניתן לעשות כאשר רוצים לחגוג אירוע באווירה יותר אישית, מבלי לאבד את הייחודיות של ארוחת שף טעימה ומזמינה ללא טרחה שמצריכה עמידה מול כיריים ותנורים בוערים? בשביל זה בדיוק קיימים שפים אישיים.

מאת: שרון צרפתימתכונים ואוכל - כללי13/11/195921 צפיות
יש לשים את הדגש לגבי התוכן האישי על מנת לרדת מהר ובהצלחה

מאת: עופר שלומתכונים ואוכל - כללי30/07/196126 צפיות
ציוד למסעדות

מאת: חיים נוימתכונים ואוכל - כללי25/10/183099 צפיות
מסעדת "וינה" השוכנת ברחוב בן יהודה 62 בתל אביב היא מסעדה ותיקה שנוסדה לפני כשבעים שנה והמתמחה באוכל יהודי נוסח מזרח-אירופה. בשנים האחרונות קמה לה עדנה לארוחה מבית האימא הפולניה או הרומניה או הרוסיה ורבים שבים ופוקדים מסעדות המתמחות באוכל היהודי המנחם הזה, חלק רב מהם תיירים ולאחרונה גם צעירים שחזרו ממסע קניות בארצות מזרח אירופה ובמיוחד מפולין, שם הפירוגי הוא מאכל לאומי.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica