חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מדוע אנחנו בחינוך ביתי?

מאת: גולן בורשטייןחינוך ילדים05/05/20101356 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

התשובה במשפט קצר אחד היא - כי זה מה שהכי מתאים לנו. 

אבל בואו נראה קודם למה אני מתכוון בכלל ב"חינוך ביתי"? הנה סט קצר של שאלות נפוצות ששואלים אותי, והתשובות אותן אני עונה בדרך כלל. 

קודם כל, מדובר בבחירה. ניצול חופש הבחירה שלי כבן אדם וכהורה, לבחור עבור משפחתי את הטוב ביותר עבורה. כל הורה חייב להבין שבעצם שליחת ילדיו לגן או לבית הספר, הוא בוחר בזה. זה לא נכפה עליו. וכמו שהוא בוחר בזה, הוא יכול, באותה מידה, לבחור גם באפשרות אחרת. 

ומה עם חוק חינוך חובה?
נכון, יש חוק חינוך חובה, אבל בחוק עצמו יש סעיף לפיו זה אפשרי. 

האם הילד בחינוך ביתי כלוא בתוך הבית?
חס ושלום! חינוך ביתי לא אומר שהילד מנותק מהסביבה. להפך. הוא (ובעיקר הוריו) חופשיים לבחור עבורו כל סביבה שבה יחפצו. 

האם לילד בחינוך ביתי יש פחות חברים?
אני חייב במקרה הזה לענות בשאלה על שאלה. פחות חברים לעומת מה? האם לילד שהולך לגן או לבית הספר יש 40 חברים? בהחלט לא! לילד בחינוך הביתי יכולים להיות אפילו יותר חברים, כי החברויות שלו לא נוצרות מתוך הכפיה לשבת עם 40 תלמידים באותה כיתה, והוא יכול לרכוש לעצמו אפילו חברים שלא באותו גיל. 

האם הילד יוצא יותר מפונק ותלותי?
הילד, מן הסתם, נמצא הרבה עם הוריו. אצלנו זה מתוך האידאולוגיה שילד זקוק להוריו הרבה יותר ממה שאנחנו חונכנו לחשוב. במרחב הזה הילד דווקא מתרגל לעובדה שיש לו גיבוי, וכך נמנעים ממנו המון חסכים שנוצרים אצל ילדים אחרים. לטווח קצר זה כן נראה כמו פינוק, אבל המחשבה היא לטווח ארוך. ילד כזה מקבל את הביטחון להיות עצמאי הרבה לפני ילדים אחרים. 

איך הילד ילמד לקרוא ולכתוב אם אף אחד לא מכריח אותו?
השאלה הזו באה מתוך נקודת ההנחה השגויה, שילדים לא אוהבים ללמוד וחייבים להכריח אותם. ההנחה שלנו היא שיצר הסקרנות הוא טבעי אצל הילד. הוא רוצה לדעת, והוא שואל המון המון שאלות כדי לדעת. דרך השאלות שלו, אם אתם הורים מספיק קשובים, אתם יכולים להבין איך הוא לומד. גם קריאה וכתיבה, וגם כל דבר אחר. 

אם הילד ירצה ללמוד משהו באוניברסיטה ויצטרך להשלים בגרויות, איך הוא יעשה את זה?
מכיוון שילד שגדל בחינוך ביתי גדל באווירה שנותנת לו את החופש הכמעט מוחלט לבחור מה ואיך ללמוד (תחת אותה הנחה שהוא רוצה ללמוד מטבעו), כשהוא יחליט מה הוא רוצה ללמוד יהיה לו בסיס ערכי מספיק חזק שיאפשר לו להגיע לאן שהוא רוצה. יותר מזה - אוניברסיטאות גדולות בעולם מעדיפות לקבל אליהן סטודנטים שיצאו מחינוך ביתי, גם יש להם כבר את הניסיון שסטודנט כזה כבר יודע מה הוא רוצה, ויודע מה צריך לעשות כדי להגיע למטרתו. לעומת סטודנטים אחרים, שתמיד גדלו באווירה שלימודים זה משעמם, וכשהם מגיעים לאוניברסיטה, להרבה מהם אין יותר מדי מוטיבציה. 

לסיכום,
בתשובות לשאלות שהעליתי ניתן לראות בבירור שכל עוד אני לוקח לעצמי את חופש הבחירה, וכל עוד אני חושב שזה מתאים לי ולילדיי, אין ספק במה אני בוחר, והתשובה לשאלה "מדוע" היא ברורה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

גולן בורשטיין מוצא דרכים, המתאימות במיוחד להורים, לעבוד מהבית.

עוסק במגוון דרכים לשיווק באינטרנט.

מדריך הורים באהבה, סבלנות והבנת הצרכים המיוחדים שלהם.

כנסו לדף הזה, וקבלו בחינם את הדו"ח המיוחד שלי "איך באמת להרוויח כסף מהבית - 6 דרכים אמיתיות להכנסה נוספת באינטרנט"

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גולן בורשטיין

מאת: גולן בורשטייןעסקים מהבית02/06/101018 צפיות
כתיבת מאמרים היא כלי שיווקי חזק מאוד לעסק הביתי. יש לה מספר יתרונות מאוד בולטים, ואיך שלא מסתכלים על זה, כתיבת מאמרים יכולה לעזור כמעט בכל רובד של שיווק העסק – פרסום, קידום ומיתוג.

מאת: גולן בורשטייןרשתות חברתיות19/05/101184 צפיות
כן, זה נכון שאובדן הפרטיות באינטרנט יכול להיות מצער מבחינה מסויימת. אבל האם אפשר למצוא גם ברכה בתוך הכאוס הזה שרוקחות לנו פייסבוק וגוגל? אם אתה מחפש עבודה מהבית באינטרנט, התשובה היא בהחלט "כן" וכדאי שתמשיך לקרוא.

מאת: גולן בורשטייןעסקים מהבית23/04/101687 צפיות
כתיבת מאמרים היא שיטה מצויינת לקידום אישי וקידום האתרים שלכם. אם אתם מרוויחים כסף דרך האתרים שלכם, ורוצים שיותר אנשים ייכנסו אליהם, כתיבת מאמרים היא אחת מדרכי הפרסום החינמיות הכי פופולריות בעולם. אבל כיום, אפשר, בנוסף, לעשות כסף מהבית ישירות דרך הכתיבה עצמה.

מאת: גולן בורשטייןעסקים מהבית22/04/101358 צפיות
בין שאר השאלות שאתם צריכים לשאול את עצמכם כשאתם בוחרים עבודה מהבית באינטרנט, יש את שאלת רמת גמישות שעות העבודה, ולאיזו הכנסה בכלל אפשר להגיע בטווח הרחוק. האם העבודה מהבית באינטרנט חייבת להיות בשעות מסויימות, או שזה נתון לבחירתכם. האם יש תקרה לגובה ההכנסה, והאם היא יכולה להיות פאסיבית.

מאת: גולן בורשטייןעסקים מהבית17/04/101523 צפיות
אם אתם רוצים ליצור הכנסה נוספת מהבית, אחת השאלות החשובות ביותר שתוכל לעזור לכם לבחור את העסק הביתי המתאים לכם היא מה מידת המינוף. הכנסה נוספת מהבית, שהיא כולה שלכם, חייבת מינוף כדי ששעת עבודה אחת שלכם תהיה אפקטיבית ומכניסה כמו 10 שעות.

מאת: גולן בורשטייןעסקים מהבית12/04/101342 צפיות
אם אתם רוצים להרוויח כסף מהבית, השאלות כמה זמן צריך להשקיע, כמה כסף צריך להשקיע ומתי העסק הביתי הופך לרווחי הן שאלות קריטיות שיעזרו לכם לבחור את העסק הביתי המתאים לכם.

מאת: גולן בורשטייןעסקים מהבית29/03/101311 צפיות
עבודה מהבית זה לא רק לרווקים ופנסיונרים. אתם, ההורים, המחפשים דרכים לבלות יותר זמן עם הילדים, תופתעו לגלות שעבודה מהבית היא מציאותית גם לכם. במאמר זה תלמדו איך גם אתם יכולים להתפרנס בעזרת האינטרנט.

מאמרים נוספים בנושא חינוך ילדים

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/196315 צפיות
לפעמים אנו עומדים נדהמים כשילדינו מתנהגים בצורה הפוכה מזו שבקשנו מהם, ולא מעלים על דעתנו את האפשרות הפשוטה: הם לא הבינו אותנו

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/196275 צפיות
נטל הילד את הסל, וכשהוא מצויד במיטב אזהרותיה של אמו יצא לחנות, העפיל על שתי המדרגות בפתח ופנה למוכר בקול צייצני: "אמא בקשה שני בקבוקי חלב"

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/1915768 צפיות
מדוע דווקא השולחן הישן והרעוע האריך ימים יותר מאחיו החדש והנוצץ? ואיך כל זה קשור לחינוך?

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/196299 צפיות
"לא המדרש עיקר אלא ה'מעשה'" – הסיפור שאותו מספרים כדי להעביר את המסר. למה חשוב לספר סיפורים, ואיך מספרים סיפור טוב?

מאת: בתיה כץחינוך ילדים17/09/196206 צפיות
חייכתי למראה היצירה של בתי הבכורה. אולם כשראיתי מה חולל הפתק הקטן, נמחק החיוך והפך להבעת השתאות

מאת: בתיה כץחינוך ילדים17/09/1915593 צפיות
"סימן לבנים" – מה שלמדתי מזגג ביום סוער

מאת: בתיה כץחינוך ילדים17/09/193832 צפיות
יכולת זו של ניתוח דברים, יכולת נרכשת היא. תלויה היא בהרגל של הפניית תשומת הלב לכיוון חשיבה זה, ובעקביות

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica