חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

היפנוזה, דמיון מודרך ו- NLP כשיטות לטיפול בפוביות

מאת: מירה סול-אליעוזאימון אישי07/05/20101277 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

רשימת הפוביות ארוכה מאוד וכמעט לכל אדם יש את הגורם שעשוי לעורר אצלו את תסמיניה הלא נעימים של הפוביה: פחד משתק הגורם לחרדה עמוקה המתבטאת בתסמינים פיזיים כגון דופק מואץ, הזעה וחוסר יכולת לדבר או לשתף פעולה. הפוביה משבשת באופן ניכר את חיי הלוקה בה. פוביות מהוות את אחד התחומים בפסיכולוגיה המגיבים בצורה חיובית ביותר להיפנוזה, דמיון מודרך ו- NLP.

עולם הרפואה גילה כבר לפני שנים את נפלאות שיטת הדמיון מודרך ו- NLP וממשיך לחקור את הנושא בכדי לשכללו ככל האפשר. מחקר שהיווה פרויקט משותף בין המכון הפסיכיאטרי ובתי החולים בת'לם רויאל ומאודזלי בלונדון ערך השוואה בין היפנוזה עם הקהיית רגשות שיטתית שהינו הטיפול הנפוץ ביותר בפוביות בו המטופל נחשף לגורם הפוביה שוב ושוב בתוספות הולכות ועולות עד שהוא לא מוטרד יותר מהפוביה. מחקר זה השווה בין שתי קבוצות מטופלים שקיבלו סוג אחד או אחר של טיפול והחוקרים הסיקו שגם דמיון מודרך וגם NLP הביאו לשיפורים משמעותיים בנבדקים ועל כן הומלצו כיעילים למאבק בפוביות.

במאמר בירחון הרשמי של האקדמיה האמריקנית לרפואת ילדים שני פרופסורים במחלקה לרפואת ילדים בביה"ס לרפואה של אוניברסיטת ייל קבעו כי הם ממליצים על השימוש ב- NLP ובהיפנוזה כתוספת לטיפול בכאב הפיזי ובחרדה, פוביות והפרעות כאב כרוניות נוספות. בנוסף טוענים המחברים כי לימוד ילדים היפנוזה עצמית הינה רבת ערך מאחר ודבר זה מעניק להם תחושה של שליטה ומציינים כי יש ללמד הורים תהליך זה גם כן, מאחר ותפיסות שגויות שעשויות להיות להם לגבי היפנוזה  ו- NLP עשויות להפריע להתקדמות הילד.

דמיון מודרך ו- NLP (תכנות ניורו-לשוני) הינו תהליך תרפיוטי שפותח באוניברסיטת קליפורניה סנטה קרוז המשלב טיפול קוגניטיבי ומחקר לשוני והינה דרך יעילה ביותר לטיפול בפוביות מאחר והיא מבצעת החלפה בין תהליכי המחשבה השלילית על מושא הפוביה במחשבות חיוביות. במחקר באוניברסיטת מיאמי אשר בדקה דמיון מודרך ו- NLP כחלק מסשנים של מטיפול קבוצתי או פרטני למטופלים הסובלים מפוביות כל הנבדקים בשתי הקבוצות דיווחו על שיפור משמעותי כתוצאה מיישום דמיון מודרך ו- NLP. מחקר נוסף שנערך על ידי אוניברסיטת קנזס סיטי מיזורי מצא כי דמיון מודרך ו- NLP פועלים מהר יותר ובאופן אפקטיבי יותר משיטות אחרות בטיפול בפוביה מנחשים.

בירחונים רפואיים מקצועיים מדווח כי דימיון מודרך ו- NLP, בשילוב טיפולים מרגיעים אחרים כגון נשימות עמוקות והרפיית שרירים פסיבית סייעו  להפחית במידה ניכרת פחד ממחטים בקרב מטופלים לפני ניתוח. נוסף על כך, השפעות הדמיון המודרך שבוצע המשיכו גם לאחר הניתוח ואפשרו למטופלים לישון טוב יותר. ההוכחות המצביעות על כך שדמיון מודרך ו- NLP מהווים אחת הדרכים היעילות ביותר לפוביות מכל הסוגים רבות ובעקבות מחקרים האקדמיים אף מקבלות משנה תוקף. לאנשים הסובלים מפוביות שונות ומשונות זוהי מחשבה מעודדת מאחר ובמקום לבזבז חודשים בטיפולים יקרים ישנן דרכים שימושיות  שמציעה שיטת ה- NLP שכל אחד יכול לבצע ברגע זה בכדי להשתחרר מעולה המעיק של הפוביה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מירה סול-אליעוז
מנהלת קסם השינוי, מדריכה ומאמנת NLP ו- דימיון מודרך בהסמכה בינלאומית. מטפלת ומנחה קבוצות, בעלת ניסיון רב בתחום.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מירה סול-אליעוז

מאת: מירה סול-אליעוזהפרעות קשב וריכוז13/05/101938 צפיות
הפרעת קשב וריכוז (ADHD) יוצרת אצל הלוקה בה תחושה של עומס אינפורמטיבי תמידי המתבטאת בקושי לקלוט, לעבד ולנתח את המידע. כתוצאה מכך, התחושות הנפוצות בקרב סובלים מ-ADD הן כעס, תסכול, מתח, בלבול ותחושת חוסר מסוגלות.

מאת: מירה סול-אליעוזאימון אישי13/05/101315 צפיות
דמיון מודרך הוא כלי שניתן לפתח באמצעות אימון. אם ברצוננו לפתח בטחון עצמי, לשאוף להשלמת מטרה, להפסיק להפריע לעצמנו להתקדם בחיים ולהפטר מספקות מציקים, כדאי לנו להכיר מהו דמיון מודרך ומהי שיטת ה-NLP.

מאת: מירה סול-אליעוזאימון אישי07/05/101202 צפיות
דמיון מודרך ו- NLP הינם סוג של התערבות גמישה שיעילותה הוכחה במחקרים רבים שנערכו במהלך ארבעת העשורים האחרונים בתחומי הייעוץ. שיטה זו הרוויחה את זכותה להיחשב כגישה מבוססת-מחקר לסיוע. במאמר זה נספק מבוא קצרצר להיסטוריה של דמיון מודרך ו- NLP ודוגמאות למספר מחקרים המצביעים על יעילותה.

מאת: מירה סול-אליעוזבריאות השן27/04/10914 צפיות
מרבית האנשים חוו צורה כלשהי פוביה מפני רופא שיניים בנקודה זו או אחרת בחייהם. במילים אחרות – אנשים פחדו בתקופה זו או אחרת מללכת לרופא השיניים ללא פיתוח תסמיני פוביה מובהקים. במאמר זה נבחן את הגורמים לפוביה זו וכיצד ניתן להפחית במידה ניכרת את תסמיני הפוביה באמצעות דמיון מודרך ו- NLP.

מאת: מירה סול-אליעוזזוגיות ואהבה27/04/101224 צפיות
רוב הזוגות שמגיעים לקסם השינוי אומרים שהם רוצים זוגיות ואפילו רוצים מאוד, אז למה זה לא קורה להם? התשובה לכך לפי שיטת NLP נובעת מכך שמה שאנו אומרים בחוץ, אינו משקף את כל האמת הפנימית שלנו.

מאמרים נוספים בנושא אימון אישי

מאת: בנימין קלינגראימון אישי11/10/213628 צפיות
מתי נחוץ היתר בניה: בניה חדשה תוספות בניה הליך הוצאת היתר בניה מורכב מחמישה שלבים עיקריים, כאשר כל שלב תלוי ומותנה בשלב הקודם. חלק מהשלבים הינם באחריות מגיש הבקשה וחלקם באחריות הוועדה. מילוי כל ההנחיות שלהלן על ידי מגיש הבקשה, יאפשרו הוצאת היתר בניה בצורה יעילה ומהירה.

מאת: בנימין קלינגראימון אישי04/08/205259 צפיות
קלינגר בנימין המרכז ל רישוי עסקים והתרי בניה כתובת חשמונאים 100 | תל אביב - יפו טלפון 0523888813 סלולרי 0528887900 פקס 036990134 אימייל klinger_b@bezeqint.net אדריכלים ומעצבי פנים עו"ד מקרקעין עורך דין פלילי משרד אדריכלים ומהנדסי בנין המתמחים בהליך הוצאת רישיונות בניה ורישוי עסקים .כל המומחים תחת קורת גג אחת. מחלקה מובילה בהסדרת חריגות בניה, ביטול צווי הריסה והפסקת בניה

מאת: דרור אטריאימון אישי17/01/193108 צפיות
חושבים להגדיל את המשכנתא הקיימת ולהכניס לתוכה את כל ההלוואות הקיימות בעובר ושב ועוד מקומות אחרים.? בדיוק בשביל זה קיימת משכנתא לכל מטרה, אשר מטרתה היא להוות כסף זמין עבור האנשים, שמעוניינים להפוך את כל ההחזרים החודשיים שלהם להחזר חודשי אחד מוגדל של המשכנתא. מה זה בעצם משכנתא לסגירת חובות ?

מאת: דרור אטריאימון אישי12/01/192943 צפיות
עברתם פשיטת רגל וקיבלתם הפטר? עבר קצת זמן ואתם רוצים עכשיו לקחת משכנתא לסגירת חובות או משכנתא לקניית דירה? אתם כבר בטח מבינים שזה הולך להיות משימה מאוד קשה, היות והבנקים לא יכולים לסבול אנשים שעברו פשיטת רגל ולא מוכנים להסתכל עליהם בכלל.

מאת: דרור אטריאימון אישי01/01/193009 צפיות
אחד התהליכים המורכבים והקשים שניתן לעבור בחיים האלו זה ככל הנראה לעבור פשיטת רגל. הרוב חושבים שפשיטת רגל היא דבר שקורה רק לחברות גדולות, אבל האמת היא שזה בכלל לא נכון. הרבה פעמים גם אנשים פרטיים מגיעים לפשיטות רגל.

מאת: ירון שוראימון אישי05/06/174130 צפיות
האם אתם הולכים אחרי החלומות שלכם? ואיך למצוא את הייעוד המדויק עבורכם.

מאת: ירון שוראימון אישי31/03/173534 צפיות
איך תוכלו להרוויח יותר, מה הסיבות לכך שאתם לא מרוויחים את מה שאתם רוצים ואיך זה קשור לאהבה

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica