חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

דמיון מודרך ו-NLP ככלים לשינוי עצמי מכוון הצלחה

מאת: מירה סול-אליעוזאימון אישי13/05/20101313 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

דמיון מודרך הוא כלי שניתן לפתח באמצעות אימון. אם ברצוננו לפתח בטחון עצמי, לשאוף להשלמת מטרה, להפסיק להפריע לעצמנו להתקדם בחיים ולהפטר מספקות מציקים, כדאי לנו להכיר מהו דמיון מודרך ומהי שיטת ה-NLP.

פעמים רבות בחיינו אנו יוצרים נבואות שמגשימות את עצמן. אם נאמין כי אין לנו סיכוי להצליח במבחן המציאות תוכיח כי הסיכוי שלנו יהיה נמוך. אם נחשוש כי דברים לא יסתדרו וכי נכשל ביצירת הרושם הנכון הפחד והחשש ידחפו אותנו לממש את הנבואה הזו. בפסיכולוגיה קוראים לזה אפקט פיגמליון, בשיטת ה-NLP קוראים לכך מחשבות מכשילות.

ניתן להשתמש באפקט פיגמליון גם לטובתנו - אימון מנטלי וראייה בדמיון של התקיימות התרחיש שאנו שואפים אליו, יקדמו את סיכויינו להגיע לשם גם במציאות. דמיון מודרך עובר על כל פרטי התרחיש, בוחן אותם בפרוטרוט תוך התמקדות בחושים – כיצד יראה כל אלמנט, כיצד הוא ירגיש, האם יהיו ריחות או טעמים מסוימים שקשורים לסיטואציה וכיצד ישמעו הדברים שנגיד ומגיע אל הסצנה הסופית – ההצלחה. ככל שהתמונה שניצור באמצעות דמיון מודרך תהיה טובה יותר וברורה יותר כך האימון המנטלי יהיה מוצלח יותר. ניתן לדמיין מספר תהליכים ומצבים עד לכיסוי מלא של כל האופציות ולהבנה מלאה של הדרכים בהם כדאי לנו להתנהג בסיטואציה והתאמת הניסוחים שלנו אליהם בהתבסס על עקרונות ה-NLP.

דימיון מודרך משרת כבר שנים אתלטים, שחקנים ומוזיקאים המתאמנים מנטלית באמצעותו בכדי להגשים את מטרותיהם בעתיד. החזרה המנטלית מחזקת את ההיכרות עם הסיטואציה ואת הביטחון ביכולת לבצעה, מגבירה את העירנות והמודעות לפרטים, עוזרת לצפות מכשולים שעשויים להופיע ולתכנן מראש כיצד להגיב להם. התכוננות מראש יוצרת יתרון כיוון שבאמצעותה אנו מתכננים כיצד נגיב וכיצד נתבטא במידה והמכשול יקרה בדרכנו במציאות. מכיוון שמוחנו והתודעה שלנו לא יכולים להבחין ב-100% בין ביצוע מדומיין לביצוע במציאות התכוננות יוצרת סכמות חדשות של פעולה וכך אנו נמנעים משימוש בסכמות הישנות שהכשילו אותנו בעבר. זה האופן שבו משתלב ה-NLP בטיפול באמצעות דמיון מודרך. השילוב בין דמיון מודרך ל-NLP יכול  להביא להגברת הדימוי העצמי, הבטחון העצמי, היעילות העצמית וההערכה העצמית ולשנות כליל את התפיסה שלנו על עצמנו ועל יכולותינו.

דמיון מודרך ו-NLP מוכיחים כי התודעה משנה את ההוויה. גם אם לא מרגישים טבעי בסיטואציה המדומיינת וגם אם ההתחלה גורמת לתחושה של מזוייפות, התרגול של ההתנהגויות החדשות ודרכי ההתנהלות החדשים יהפכו עם הזמן לחלק מהמתרגל ויהפכו למציאות עבורו. הנפש שלנו פועלת באופן מקביל לגוף ובניסיון לתיאום עמו. כתוצאה מכך המוח שלי יחליט שאני שמח אם אני מחייך ואם אני זקוף ובטוח – כנראה שיש לי סיבה להרגיש כך. בצורה זו ניתן להשפיע באופן חיצוני על התחושות הפנימיות שלנו ובכדי להיות מנצחים עלינו להאמין שאנו מנצחים ולהתנהג כמנצחים.

כאשר עברנו על הדרך כמו על מפת ניווטים באמצעות דמיון מודרך, הביצוע במציאות יהפוך לקל יותר ומהיר יותר. כאשר נכיר את ארגז הכלים שלנו המאפשר לנו לשנות את אופני החשיבה והדיבור נוכל להיות מי שחלמנו תמיד להיות, וכל זה באמצעות שני כלים פשוטים בלבד - דמיון מודרך ו- NLP.


 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מירה סול-אליעוז
מנהלת קסם השינוי, מדריכה ומאמנת NLP ו- דימיון מודרך בהסמכה בינלאומית. מטפלת ומנחה קבוצות, בעלת ניסיון רב בתחום.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מירה סול-אליעוז

מאת: מירה סול-אליעוזהפרעות קשב וריכוז13/05/101938 צפיות
הפרעת קשב וריכוז (ADHD) יוצרת אצל הלוקה בה תחושה של עומס אינפורמטיבי תמידי המתבטאת בקושי לקלוט, לעבד ולנתח את המידע. כתוצאה מכך, התחושות הנפוצות בקרב סובלים מ-ADD הן כעס, תסכול, מתח, בלבול ותחושת חוסר מסוגלות.

מאת: מירה סול-אליעוזאימון אישי07/05/101202 צפיות
דמיון מודרך ו- NLP הינם סוג של התערבות גמישה שיעילותה הוכחה במחקרים רבים שנערכו במהלך ארבעת העשורים האחרונים בתחומי הייעוץ. שיטה זו הרוויחה את זכותה להיחשב כגישה מבוססת-מחקר לסיוע. במאמר זה נספק מבוא קצרצר להיסטוריה של דמיון מודרך ו- NLP ודוגמאות למספר מחקרים המצביעים על יעילותה.

מאת: מירה סול-אליעוזאימון אישי07/05/101277 צפיות
רשימת הפוביות ארוכה מאוד וכמעט לכל אדם יש את הגורם שעשוי לעורר אצלו את תסמיניה הלא נעימים של הפוביה: פחד משתק הגורם לחרדה עמוקה המתבטאת בתסמינים פיזיים כגון דופק מואץ, הזעה וחוסר יכולת לדבר או לשתף פעולה. הפוביה משבשת באופן ניכר את חיי הלוקה בה. פוביות מהוות את אחד התחומים בפסיכולוגיה המגיבים בצורה חיובית ביותר להיפנוזה, דמיון מודרך ו- NLP.

מאת: מירה סול-אליעוזבריאות השן27/04/10914 צפיות
מרבית האנשים חוו צורה כלשהי פוביה מפני רופא שיניים בנקודה זו או אחרת בחייהם. במילים אחרות – אנשים פחדו בתקופה זו או אחרת מללכת לרופא השיניים ללא פיתוח תסמיני פוביה מובהקים. במאמר זה נבחן את הגורמים לפוביה זו וכיצד ניתן להפחית במידה ניכרת את תסמיני הפוביה באמצעות דמיון מודרך ו- NLP.

מאת: מירה סול-אליעוזזוגיות ואהבה27/04/101224 צפיות
רוב הזוגות שמגיעים לקסם השינוי אומרים שהם רוצים זוגיות ואפילו רוצים מאוד, אז למה זה לא קורה להם? התשובה לכך לפי שיטת NLP נובעת מכך שמה שאנו אומרים בחוץ, אינו משקף את כל האמת הפנימית שלנו.

מאמרים נוספים בנושא אימון אישי

מאת: בנימין קלינגראימון אישי11/10/213627 צפיות
מתי נחוץ היתר בניה: בניה חדשה תוספות בניה הליך הוצאת היתר בניה מורכב מחמישה שלבים עיקריים, כאשר כל שלב תלוי ומותנה בשלב הקודם. חלק מהשלבים הינם באחריות מגיש הבקשה וחלקם באחריות הוועדה. מילוי כל ההנחיות שלהלן על ידי מגיש הבקשה, יאפשרו הוצאת היתר בניה בצורה יעילה ומהירה.

מאת: בנימין קלינגראימון אישי04/08/205258 צפיות
קלינגר בנימין המרכז ל רישוי עסקים והתרי בניה כתובת חשמונאים 100 | תל אביב - יפו טלפון 0523888813 סלולרי 0528887900 פקס 036990134 אימייל klinger_b@bezeqint.net אדריכלים ומעצבי פנים עו"ד מקרקעין עורך דין פלילי משרד אדריכלים ומהנדסי בנין המתמחים בהליך הוצאת רישיונות בניה ורישוי עסקים .כל המומחים תחת קורת גג אחת. מחלקה מובילה בהסדרת חריגות בניה, ביטול צווי הריסה והפסקת בניה

מאת: דרור אטריאימון אישי17/01/193108 צפיות
חושבים להגדיל את המשכנתא הקיימת ולהכניס לתוכה את כל ההלוואות הקיימות בעובר ושב ועוד מקומות אחרים.? בדיוק בשביל זה קיימת משכנתא לכל מטרה, אשר מטרתה היא להוות כסף זמין עבור האנשים, שמעוניינים להפוך את כל ההחזרים החודשיים שלהם להחזר חודשי אחד מוגדל של המשכנתא. מה זה בעצם משכנתא לסגירת חובות ?

מאת: דרור אטריאימון אישי12/01/192943 צפיות
עברתם פשיטת רגל וקיבלתם הפטר? עבר קצת זמן ואתם רוצים עכשיו לקחת משכנתא לסגירת חובות או משכנתא לקניית דירה? אתם כבר בטח מבינים שזה הולך להיות משימה מאוד קשה, היות והבנקים לא יכולים לסבול אנשים שעברו פשיטת רגל ולא מוכנים להסתכל עליהם בכלל.

מאת: דרור אטריאימון אישי01/01/193008 צפיות
אחד התהליכים המורכבים והקשים שניתן לעבור בחיים האלו זה ככל הנראה לעבור פשיטת רגל. הרוב חושבים שפשיטת רגל היא דבר שקורה רק לחברות גדולות, אבל האמת היא שזה בכלל לא נכון. הרבה פעמים גם אנשים פרטיים מגיעים לפשיטות רגל.

מאת: ירון שוראימון אישי05/06/174130 צפיות
האם אתם הולכים אחרי החלומות שלכם? ואיך למצוא את הייעוד המדויק עבורכם.

מאת: ירון שוראימון אישי31/03/173533 צפיות
איך תוכלו להרוויח יותר, מה הסיבות לכך שאתם לא מרוויחים את מה שאתם רוצים ואיך זה קשור לאהבה

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica