חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עצות לצדדים המעורבים במכירה ו/או ברכישה של נכס מקרקעין

עצות כלליות

1. רצוי שלכל צד יהיה עורך דין, על מנת שהאינטרס שלו יהיה מוגן ככלהאפשר. עבור מרבית האנשים מדובר בעסקה הגדולה של חייהם, ובעסקה זו כלוליםרגשות וכספים רבים, ולכן זה לא המקום לחסוך בעלויות, ובוודאי לא בעלויות שלמקצוען שביכולתו להבטיח את כספכם.

2. בחרו עורך דין מקצועי שמכיר את התחום. עורך דין שאינו מנוסה בתחוםלשמו אתם זקוקים לו, מועד לעשות טעויות שיעלו לכם ביוקר.

איך בוחרים עורך דין כזה?

‏א. ישנם עורכי דין ששמם הולך לפניהם בתחומים השונים, ואפשרי לסמוךעליהם.

‏ב. אפשר לשאול קרובי משפחה, חברים או מכרים שחוו רכישת נכס.

‏ג. אפשר לפגוש כמה עורכי דין, כדי להתרשם מהם באופן אישי. עורך הדיןעשוי ללוות אתכם במהלך כמה חודשים וחשוב שלכל הפחות תסתדרו איתו. ודאישחשוב יותר שעורך הדין יהיה מקצועי.

‏ד. אפשר לקבל הצעות מחיר מכמה עורכי דין. כמובן שלעלות שכר הטרחהחשיבות רבה, ולשיקול זה משקל רב בבחירת עורך הדין. במקביל, חשוב לזכור שלאכל זול הוא טוב, ולא מעט הזול הופך ליקר יותר.


3. רצוי שהתמורה בעסקה תחושב בשקלים. אין סיבה להתעסק עם המרותמטבע, זה תהליך מיותר שעלול לגרום לסכסוכים.

4. תמיד עדיף לנהוג בנעימות ובגלוי לב. הצד שני הוא לא האויב. יש לואותו אינטרס כלכם. חשוב גם להניח את כל הקלפים על השולחן ולא להסתיר פרטיםקטנים ואולי חשובים מהצד השני. יחסים שבנויים על אמון וכבוד הדדיים בין שניהצדדים, יביאו להשלמת העסקה בצורה מהירה, טובה ויעילה יותר.


טיפים למוכר

1. בראש ובראשונה, לפני מתחילים בתהליך המכירה, חשוב לוודא שאין מסים אושעבודים כלשהם על הנכס. חשוב במיוחד לעבור עם עורך דין על מס השבח שעלהמוכר לשלם על הנכס.

2. סביר להניח כי עם החתימה על הסכם המכר וקבלת מקדמה ממחיר הנכס, תדרשולחתום על אישור לרישום הערת אזהרה בנכס על שם הרוכש (הערת אזהרה: הערהבמרשם הזכויות בלשכת רישום המקרקעין כי לרוכש ישנן זכויות כלשהן בנכס שלכם,על אף שתהליך העברת הזכויות טרם הושלם במלואו). במקביל, צריך לוודא קיוםמסמך המאפשר ביטול רישום הערת האזהרה, במידה והעסקה מתבטלת טרם השלמתה.


טיפים לקונה

1. ברור מאליו שאתם חייבים לראות את הנכס המדובר.
דבר חשוב נוסף הואכדאי לראות את הנכס בשעות שונות ובמועדים שונים על מנת להימנע מהפתעותלאחר הקניה.

2. אל תשכחו לוודא שבעלי הנכס הוא אכן האדם איתו אתם עורכים את החוזה.דרשו לראות אישור רישום זכויות עדכני מלשכת רישום המקרקעין (או ממנהלמקרקעי ישראל, או מהחברה הקבלנית). בשום מקרה אל תמשיכו בתהליך הקניה ללאאישור עדכני.

3. בדקו שאין הערות אזהרה או שעבודים כלשהם על הנכס.
במקרה ויש הערתאזהרה על הנכס, ותרו על העסקה.
במקרה של שעבוד, סכמו עם המוכר שיסיראותם וודאו שאתם מקבלים אישור על ההסרה.

4. בדקו את המצב התכנונישל אזור בו אתם שוקלים לקנות את נכס. תכניות עתידיות לשיפור או לשינוי ]ניהשטח, עלולות להעלות את ערך הנכס או להורידו.

5. שלמו מקדמה רק בתמורה הערת אזהרה על שמכם. הליך זה ימנע עוגמת נפשויבטיח את זכויותיכם ואת כספכם במקרה של רמייה.

6. תמיד השאירו חלק ניכר מהסכום אצלכם עד לסיום ההליך כולו.

7.אתם צריכים לשלם מס רכישה עבור הנכס. ודאו שעורך הדין שלכם מתאים את עלותמס הרכישה למקרה שלכם (יש הקלות וחובות הנוגעים למס רכישה).

8. ואל תשכחו לקחת עותק מהסכם הרכישה.

לפרטים נוספים וייעוץ כנסו לאתרנו :

עו"ד ישראל זלישנסקי | ליטיגציה , רישום מקרקעין , ההוצאה לפועל

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
עו"ד ישראל זלישנסקי | ליטיגציה , רישום מקרקעין , ההוצאה לפועל
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עו"ד ישראל זלישנסקי

מאת: עו"ד ישראל זלישנסקינדל"ן ומקרקעין20/05/10986 צפיות
נושאים מגוונים נכללים בתחום דיני משפחה וירושה למשל תביעות כספיות ואחרות בין בני משפחה עקב סכסוכים בתוך המשפחה, צווי עשה ואל תעשה, הוצאת צו ירושה או צו קיום צוואה, ערעור על צוואה, הסכמי ממון לפני נישואין ולאחר נישואין ועוד נושאים רבים שקצרה היריעה מלגוללם.

מאת: עו"ד ישראל זלישנסקינדל"ן ומקרקעין20/05/10935 צפיות
התחום המוכר והנפוץ ביותר בדיני הוצאה לפועל הינו מימוש שיקים שלא נפרעו, בין אם בעקבות ביטול ההמחאה על ידי בעל ההמחאה, בין אם בעקבות העדר כיסוי בחשבון ממנה נמשכה ההמחאה או מכל סיבה אחרת.

מאת: עו"ד ישראל זלישנסקינדל"ן ומקרקעין20/05/10878 צפיות
אחד התחומים המוכרים והנפוצים ביותר בדיני המקרקעין הינו עריכת הסכמים למכירה/רכישה של נכס מקרקעין (בית/דירת מגורים/קרקע). נכס מקרקעין הינו בדרך כלל הנכס בעל השווי הגבוה ביותר שאדם רוכש במהלך חייו.

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן ומקרקעין

מאת: רוני הכהןנדל"ן ומקרקעין26/10/211698 צפיות
טרם ההקמה יש לדעת כי הקמה של מבנה חייבת להיות בהתאמה מלאה לחוקים.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין24/12/201323 צפיות
בונים לכם מגדל חדש ליד הבית? גיליתם שתוכנית חדשה עתידה לשנות לכם את החיים? מגרש החניה שהתרגלתם לחנות בו עומד להיעלם לטובת בניין חדש? תמיד תוכלו להגיש התנגדות לתוכנית. שכן רוצה להוסיף שטח בניה, מבקש שימוש חורג ? מאמר זה יסביר לכם איך אפשר להתנגד לתוכנית, מה צריך לעשות ולמי צריך לפנות.

מאת: רונית אלפסינדל"ן ומקרקעין22/11/201516 צפיות
רכישת דירה יד שניה או דירה מקבלן? ומה בודקים לפני שרוכשים דירה מקבלן? והאם צריך עו"ד דין מקרקעין או שאפשר שעו"ד של הקבלן ייצג אתכם? כל זא ועוד במאמר שלפניכם.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין01/11/201311 צפיות
קיבלת כתב אישום בדואר רשום בשל בנייה ללא היתר, חריגה מהיתר או תוכנית, שימוש חורג, פיצול דירות. אתם שואלים את עצמכם מה עליכם לעשות. במדריך זה נסביר לכם מה צפוי, שלב אחרי שלב.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין29/09/201595 צפיות
מתכננים לבנות בריכת שחייה ביתית? חשו לדעת למה אתם נכנסים! בשנים האחרונות הופכות הבריכות הפרטיות לפופולריות מאוד בכל רחבי הארץ ואינן עוד נחלתן הבלעדית של בעלי הממון בלבד, לא מעט הודות לטכנולוגיות המתקדמות שקיימות כיום, המוזילות משמעותית את עלויות הבניה וההתקנה. נושא הצורך וההליך בהיתר בניה מורכב וחשוב שיהיה מלווה על ידי המומחה הנכון

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין08/09/201004 צפיות
עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין11/08/20962 צפיות
קיבלת צו הריסה? לא סוף פסוק! בת המשפט נתן לאחרונה כמה החלטות שיתכן ויכולים לסייע לך!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica