חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הליכי הוצאה לפועל


התחום המוכר והנפוץ ביותר בדיני הוצאה לפועל הינו מימוש שיקים שלאנפרעו, בין אם בעקבות ביטול ההמחאה על ידי בעל ההמחאה, בין אם בעקבות העדרכיסוי בחשבון ממנה נמשכה ההמחאה או מכל סיבה אחרת. צ'ק הוא שטר אשר ניתןלממש בלשכת ההוצאה לפועל. בנוסף, אפשר לממש גם שטרות נוספים כמו שטר חוב.

[במסגרתלשכת ההוצאה לפועל ניתן לבצע הליכים נוספים אשר פחות מוכרים לציבור כגוןהוצאה לפועל של פסק דין].

כיום, עקב שינויים שעבר חוק ההוצאהלפועל ניתן גם להגיש תביעות מסוימות ללשכת ההוצאה לפועל. תביעות אלומוגבלות בסכום מינימלי מסוים, המשתנה מפעם לפעם.

במסגרת תיק הוצאהלפועל אפשר לבצע הליכים רבים ומגוונים שמטרתם הינה אחת - מימוש החוב הפסוקלטובת הזוכה (הזוכה הוא מי שפותח את תיק ההוצאה לפועל): ניתן לבצע עיקוליםשל חשבון בנק, לעקל נכסים כולל דירות ו/או בתים, עיקול של כספים הנמצאיםאצל צד ג’ ומגיעים לחייב (מי שנגדו נפתח תיק ההוצאה לפועל).

בנוסףקיימות אפשרויות להליכים כמו הוצאת צו עיכוב יציאה מן הארץ, צו מאסר, צוחיפוש, כינוס נכסים וכו'.

מצד שני, ישנם גם הגנות והליכים שנועדולהגן על החייב בתיק ההוצאה לפועל.
בראש ובראשונה על חייב בתיק לזכור כיעליו להגיש תגובה תוך עשרים ימים ממועד קבלת האזהרה מלשכת ההוצאה לפועל.חשוב וראוי כי תגובה זו תוגש לאחר התייעצות עם עורך דין המתמחה בתחום ואףתוגש באמצעות עורך דין.

חלק מטענות ההגנה שחייב יכול לטעון הן טענת"פרעתי", טענת "חוסר סמכות" וטענות של כשלון תמורה חלקי או מלא (בעיקרבתיקי מימוש שטרות).

מאחר ומדובר בתחום סבוך מבחינה משפטית, ראוי ורצוי כי תפנו לקבל ייעוץעוד בטרם תגישו את תגובתכם הראשונית ללשכת ההוצאה לפועל. תגובה חפוזה, בטרםקבלת ייעוץ ובחינה של האסטרטגיה הכוללת, עלולה לשבש ולהקשות בניהול התיקבהמשך ולהפחית את סיכויי ההצלחה בו.

שימו לב, במסגרת הליכי הוצאהלפועל אין סמכות מקומית. כלומר, זוכה יכול לפתוח תיק בכל מקום שהוא חפץבכך, בגבולות מדינת ישראל, כמובן. אם לא הספקתם להגיש תגובה כי הלשכה רחוקהממקום מגוריכם לא תהווה עילה לעיכוב הליכים כנגדכם.

עו"ד ישראל זלישנסקי | ליטיגציה , רישום מקרקעין , ההוצאה לפועל

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
עו"ד ישראל זלישנסקי | ליטיגציה , רישום מקרקעין , ההוצאה לפועל
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עו"ד ישראל זלישנסקי

מאת: עו"ד ישראל זלישנסקינדל"ן ומקרקעין20/05/10985 צפיות
נושאים מגוונים נכללים בתחום דיני משפחה וירושה למשל תביעות כספיות ואחרות בין בני משפחה עקב סכסוכים בתוך המשפחה, צווי עשה ואל תעשה, הוצאת צו ירושה או צו קיום צוואה, ערעור על צוואה, הסכמי ממון לפני נישואין ולאחר נישואין ועוד נושאים רבים שקצרה היריעה מלגוללם.

מאת: עו"ד ישראל זלישנסקינדל"ן ומקרקעין20/05/10878 צפיות
אחד התחומים המוכרים והנפוצים ביותר בדיני המקרקעין הינו עריכת הסכמים למכירה/רכישה של נכס מקרקעין (בית/דירת מגורים/קרקע). נכס מקרקעין הינו בדרך כלל הנכס בעל השווי הגבוה ביותר שאדם רוכש במהלך חייו.

מאת: עו"ד ישראל זלישנסקינדל"ן ומקרקעין09/05/10920 צפיות
עצות לצדדים המעורבים במכירה ו/או ברכישה של נכס מקרקעין כל מה שאתם צריכים לדעת בנושא במאמר הבא....

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן ומקרקעין

מאת: רוני הכהןנדל"ן ומקרקעין26/10/211695 צפיות
טרם ההקמה יש לדעת כי הקמה של מבנה חייבת להיות בהתאמה מלאה לחוקים.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין24/12/201321 צפיות
בונים לכם מגדל חדש ליד הבית? גיליתם שתוכנית חדשה עתידה לשנות לכם את החיים? מגרש החניה שהתרגלתם לחנות בו עומד להיעלם לטובת בניין חדש? תמיד תוכלו להגיש התנגדות לתוכנית. שכן רוצה להוסיף שטח בניה, מבקש שימוש חורג ? מאמר זה יסביר לכם איך אפשר להתנגד לתוכנית, מה צריך לעשות ולמי צריך לפנות.

מאת: רונית אלפסינדל"ן ומקרקעין22/11/201512 צפיות
רכישת דירה יד שניה או דירה מקבלן? ומה בודקים לפני שרוכשים דירה מקבלן? והאם צריך עו"ד דין מקרקעין או שאפשר שעו"ד של הקבלן ייצג אתכם? כל זא ועוד במאמר שלפניכם.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין01/11/201309 צפיות
קיבלת כתב אישום בדואר רשום בשל בנייה ללא היתר, חריגה מהיתר או תוכנית, שימוש חורג, פיצול דירות. אתם שואלים את עצמכם מה עליכם לעשות. במדריך זה נסביר לכם מה צפוי, שלב אחרי שלב.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין29/09/201594 צפיות
מתכננים לבנות בריכת שחייה ביתית? חשו לדעת למה אתם נכנסים! בשנים האחרונות הופכות הבריכות הפרטיות לפופולריות מאוד בכל רחבי הארץ ואינן עוד נחלתן הבלעדית של בעלי הממון בלבד, לא מעט הודות לטכנולוגיות המתקדמות שקיימות כיום, המוזילות משמעותית את עלויות הבניה וההתקנה. נושא הצורך וההליך בהיתר בניה מורכב וחשוב שיהיה מלווה על ידי המומחה הנכון

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין08/09/201003 צפיות
עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין11/08/20960 צפיות
קיבלת צו הריסה? לא סוף פסוק! בת המשפט נתן לאחרונה כמה החלטות שיתכן ויכולים לסייע לך!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica