חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

דיני מקרקעין


אחד התחומים המוכרים והנפוצים ביותר בדיני המקרקעין הינו עריכתהסכמים למכירה/רכישה של נכס מקרקעין (בית/דירת מגורים/קרקע). נכס מקרקעיןהינו בדרך כלל הנכס בעל השווי הגבוה ביותר שאדם רוכש במהלך חייו. מסיבה זו,רצי לערוך הסכם רכישה/מכירה של נכס מקרקעין תוך שימת לב רבה.הימנעו מעריכת הסכמי מכר או שכירות בעצמכם או באמצעות הסכם קבוע. עורך הדיןהמייצג אתכם מתאים לכם הסכם אישי ומגן על האינטרסים שלכם.
העלותשתחסכו בשכר טרחה עשויה לעלות בסופו של הליך, ביוקר.

תחום דיני המקרקעין משלב בתוכו שני חוקים עיקריים: חוק המקרקעין וחוקמיסוי מקרקעין.
לאור העובדה כי על עסקת מקרקעין חלים מיסים שונים כגוןמס שבח, מכירה ורכישה, הרי שראוי כי הצדדים בעסקת מקרקעין ידעוייודעו עלהמיסים הקיימים בעסקה וישקלו בהתאם את תנאי העסקה ואת כדאיותה הכלכלית.
כאשראדם מוכר נכס מקרקעין, שמוגדר 'דירת מגורים' מזכה על-פי דין, הרי שישסיכוי רב שאותו אדם זכאי להקלות במיסים השונים עד כדי פטור מלא. גם אדםהרוכש דירה יכול להנות מהקלות שונות במידה והוא עומד בתנאים מסוימים, כמועולה חדש, נכה ועוד.

התחום החופף לדיני מקרקעין ודיני משפחה הוא, מן הסתם, עסקות מקרקעיןבתוך המשפחה ובכלל זה ירושות הכוללות בתוכן נכסי מקרקעין.

בנוסף לאמור לעיל, קיימים סכסוכים שונים, בין בני משפחה ובין צדדים שאיןבינהם קרבת משפחה, הקשורים לנכסי מקרקעין.
הסכסוך הנפוץ הוא סכסוך ביןשכנים ו/או שותפים לנכס מקרקעין. בכל מקרה של שותפות בנכס מקרקעין, במידהוהצדדים לא מגיעים לפתרון מחוץ לכותלי בית המשפט, הרי שהפתרון שניתן להגיעאליו באמצעות בית המשפט הוא פירוק שיתוף במקרקעין, דהיינו מכירת הנכס למרבהבמחיר וחלוקת התמורה בין השותפים לפי יחס חלקיהם.

סכסוך נוסף הוא סכסוך בין משכיר ושוכר, החל מסכסוך על האחריות לשאתבעלות מסוימת הקשורה לדירה המושכרת וכלה בסכסוך שיכול להגיע עד כדי תביעהלפינוי השוכר מהדירה.

סכסוך בין מתווך ללקוח שלו, הינו סכסוך ששייך בדרך כלל לשאלת הזכאות שלמתווך לדמי התיווך. חוק המתווכים הינו החוק המוביל למציאת פתרון בסכסוךהאמור. יודגש, לא בכל עסקה בה הוא מעורב, המתווך הינו זכאי לדמי תיווך.אולם, גם עסקה בה הייתה מעורבותו של המתווך מינימלית עשויה לזכותו בדמיתיווך.

מאחר ומדובר בתחום עדין וסבוך, כדאי ורצוי כי תפנו לקבל ייעוץ עוד בטרםתתחילו לחפש דירה לרכישה או תתחילו במכירת דירתכם. אל תחתמו על שום מסמך,חסר חשיבות ככל שהוא נראה, ללא קבלת ייעוץ מעורך דין המתמחה בתחום.

עו"ד ישראל זלישנסקי | ליטיגציה , רישום מקרקעין , ההוצאה לפועל

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
עו"ד ישראל זלישנסקי | ליטיגציה , רישום מקרקעין , ההוצאה לפועל
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עו"ד ישראל זלישנסקי

מאת: עו"ד ישראל זלישנסקינדל"ן ומקרקעין20/05/10986 צפיות
נושאים מגוונים נכללים בתחום דיני משפחה וירושה למשל תביעות כספיות ואחרות בין בני משפחה עקב סכסוכים בתוך המשפחה, צווי עשה ואל תעשה, הוצאת צו ירושה או צו קיום צוואה, ערעור על צוואה, הסכמי ממון לפני נישואין ולאחר נישואין ועוד נושאים רבים שקצרה היריעה מלגוללם.

מאת: עו"ד ישראל זלישנסקינדל"ן ומקרקעין20/05/10935 צפיות
התחום המוכר והנפוץ ביותר בדיני הוצאה לפועל הינו מימוש שיקים שלא נפרעו, בין אם בעקבות ביטול ההמחאה על ידי בעל ההמחאה, בין אם בעקבות העדר כיסוי בחשבון ממנה נמשכה ההמחאה או מכל סיבה אחרת.

מאת: עו"ד ישראל זלישנסקינדל"ן ומקרקעין09/05/10921 צפיות
עצות לצדדים המעורבים במכירה ו/או ברכישה של נכס מקרקעין כל מה שאתם צריכים לדעת בנושא במאמר הבא....

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן ומקרקעין

מאת: רוני הכהןנדל"ן ומקרקעין26/10/211698 צפיות
טרם ההקמה יש לדעת כי הקמה של מבנה חייבת להיות בהתאמה מלאה לחוקים.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין24/12/201323 צפיות
בונים לכם מגדל חדש ליד הבית? גיליתם שתוכנית חדשה עתידה לשנות לכם את החיים? מגרש החניה שהתרגלתם לחנות בו עומד להיעלם לטובת בניין חדש? תמיד תוכלו להגיש התנגדות לתוכנית. שכן רוצה להוסיף שטח בניה, מבקש שימוש חורג ? מאמר זה יסביר לכם איך אפשר להתנגד לתוכנית, מה צריך לעשות ולמי צריך לפנות.

מאת: רונית אלפסינדל"ן ומקרקעין22/11/201516 צפיות
רכישת דירה יד שניה או דירה מקבלן? ומה בודקים לפני שרוכשים דירה מקבלן? והאם צריך עו"ד דין מקרקעין או שאפשר שעו"ד של הקבלן ייצג אתכם? כל זא ועוד במאמר שלפניכם.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין01/11/201311 צפיות
קיבלת כתב אישום בדואר רשום בשל בנייה ללא היתר, חריגה מהיתר או תוכנית, שימוש חורג, פיצול דירות. אתם שואלים את עצמכם מה עליכם לעשות. במדריך זה נסביר לכם מה צפוי, שלב אחרי שלב.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין29/09/201595 צפיות
מתכננים לבנות בריכת שחייה ביתית? חשו לדעת למה אתם נכנסים! בשנים האחרונות הופכות הבריכות הפרטיות לפופולריות מאוד בכל רחבי הארץ ואינן עוד נחלתן הבלעדית של בעלי הממון בלבד, לא מעט הודות לטכנולוגיות המתקדמות שקיימות כיום, המוזילות משמעותית את עלויות הבניה וההתקנה. נושא הצורך וההליך בהיתר בניה מורכב וחשוב שיהיה מלווה על ידי המומחה הנכון

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין08/09/201004 צפיות
עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין11/08/20962 צפיות
קיבלת צו הריסה? לא סוף פסוק! בת המשפט נתן לאחרונה כמה החלטות שיתכן ויכולים לסייע לך!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica