חפש מאמרים:
שלום אורח
03.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פעילות גופנית ומשמעותה לגבי נשים

מאת: אודי ויטמןאימון אישי12/03/20091015 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

המתכון לחיים בריאים יותר בשילוב של פעילות גופנית נכונה חשוב במיוחד לנשים וזאת בעיקר בגלל העומסים הכפולים אותם חוות נשים בימינו, אם זה בבית במסגרת גידול המשפחה, ואם זה במסגרת המטלות והלחץ בסביבת העבודה.

ביצוע פעילות גופנית באופן קבוע מסייע  להתמודדות עם מטלות רבות בחיי היומיום:

·        שיווי משקל ותחושת איזון במישור הפיזי ובמישור הנפשי

·        הרגשה כללית, פיזית, ואישית, טובה יותר

·        מערכת חיסונית חזקה יותר

·        שיפור המראה החיצוני

·        חיזוק הביטחון העצמי

אצל נשים הנושא מהותי ביותר, מכיוון שאחוז השומן בגופן גבוה יותר באופן בסיסי מאשר אחוז השומן בגופם של גברים.

בתקופת ההריון נשים בדרך כלל עולות במשקל, משקל שלעיתים קשה להיפטר ממנו לגמרי לאחר הלידה, ומהווה מעמסה מיותרת ולא בריאה על גוף האישה.

הלידה עצמה גורמת לרפיון שרירים ולהארכתם, ומחלישה את הגוף. בזמן זה קשה מאוד לחזור למצב גופני של לפני ההריון, ועלולים להיות מצבים של פציעות שונות עקב מאמץ גופני לאחר תקופה ממושכת של הריון או של אי פעילות גופנית סדירה ומתאימה.

לעיתים קרובות אנו שומעים כי נשים חוששות להתאמן כנגד משקולות או מכשירים וזאת בגלל טעות שבבסיסה הפחד שמסת השרירים אצלן תגדל ותתפח לממדים כמו אצל הגברים.

דבר זה אינו אפשרי וזאת מכיוון שאצל הגברים הגורם העיקרי בגידול השריר הוא כמות האנדרוגנים (הורמונים גבריים) המיוצרים בגוף. מכיוון שאצל הנשים כמויות האנדרוגנים המופרשים היא כל כך מעטה, הרי  שהתעמלות בעזרת משקולות או מכשירים לא תפתח ותגדיל את שרירי האישה לממדים גבריים.

במרכז ריסט אנו מאמינים כי האימון המומלץ ביותר לנשים הוא אימון "סיבולת שריר", כלומר, התעמלות בעזרת משקוליות או מכשירי כושר שונים, אך עם התנגדות (עומס) קלה יחסית (בין35% ל 50% מהמקסימום), ומספר רב יותר של חזרות (עד 30 חזרות בכל מחזור).

מומלץ מאוד לבצע לפחות שלושה מחזורים לכל קבוצת שריר, ולתת דגש על השרירים המייצבים ועל קבוצות שריר חלשות יותר כדי להביא למצב אידיאלי בו הגוף שואף לאיזון מקסימאלי.

אימוני "סיבולת שריר" בצורה מבוקרת ובריאה תבטיח חיזוק וחיטוב של שרירי השלד, שמירה על מסת שרירים וצפיפות עצם טובה לנשים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אודי ויטמן
מנכ"ל, Re-set
המרכז לשינוי אורח חיים

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אודי ויטמן

מאת: אודי ויטמןאימון אישי12/03/091304 צפיות
חימום טוב יכול להתבצע על ידי כל סוג של פעילות מתונה המתחילה בצורה הדרגתית ותורמת לחימום של מפרקי ושרירי השלד, תוך כדי העלאת טמפרטורת הגוף. חימום יעיל יכול לכלול: הליכה, ריצה, רכיבה על אופני כושר ותרגילי חימום המפרקים בצורה טבעית ומבוקרת, או כל פעילות גופנית אשר תגרום לטמפרטורת הגוף לעלות, בנוסף יש לכלול תרגילי גמישות אשר תורמים להגדלת טווח הפעולה של המפרקים, ותרגילים אשר דומים לאופי האימון עצמו. כמובן, כל אחד בהתאם לרמת הכושר האישית שלו.

מאת: אודי ויטמןאימון לאיכות חיים12/03/091046 צפיות
בכדי להגיע לבטן שטוחה ראשית יש להפחית באחוזי שומן העוטפים את שרירי הבטן, הדרך היעילה והבריאה ביותר להפחתת השומן תתבצע בעיקר ע"י תזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית. עבודה ואימון שרירי הבטן יכולים בהחלט לתרום לעניין, אך נושא האימון הוא בעיקר לחזק, לחטב ולעלות את מסת השריר באזור הבטן אשר יגרום לשריפת קלוריות גדולה יותר וע"י כך נקטין את המאזן הקלורי ונפחית בשומן הגוף. במקביל מומלץ מאוד לשלב פעילות אירובית שיכולה לכלול: הליכה, ריצה, אופניים, חתירה,שחיה או כל פעילות אירובית הגורמת הנאה ולשריפת קלוריות. כאשר נפחית את כמויות המזון שאנו צורכים ונתחיל לאכול נכון ובריא, השומן יתחיל לרדת ונוכל לראות בטן שטוחה יותר. אין אפשרות להוריד שומן נקודתית רק באזור הבטן, כך שאם נבצע גם מיליון כפיפות בטן כל יום לא נפחית את השומן בבטן נקודתית.

מאת: אודי ויטמןאימון לאיכות חיים12/03/091178 צפיות
אנשים אשר הצליחו ולו מעט לשנות את אורח חייהם על ידי פעילות גופנית ותזונה נכונה ומאוזנת, גילו לא רק הפחתה במשקל, אלא ירידה משמעותית באחוזי השומן בגוף, איזון רמות הכולסטרול, איזון בערכי לחץ הדם, איזון בכמות הסוכר בדם, חיזוק גידים, רצועות, שרירים ועליה ברמת צפיפות עצמות הגוף

מאמרים נוספים בנושא אימון אישי

מאת: בנימין קלינגראימון אישי11/10/213655 צפיות
מתי נחוץ היתר בניה: בניה חדשה תוספות בניה הליך הוצאת היתר בניה מורכב מחמישה שלבים עיקריים, כאשר כל שלב תלוי ומותנה בשלב הקודם. חלק מהשלבים הינם באחריות מגיש הבקשה וחלקם באחריות הוועדה. מילוי כל ההנחיות שלהלן על ידי מגיש הבקשה, יאפשרו הוצאת היתר בניה בצורה יעילה ומהירה.

מאת: בנימין קלינגראימון אישי04/08/205283 צפיות
קלינגר בנימין המרכז ל רישוי עסקים והתרי בניה כתובת חשמונאים 100 | תל אביב - יפו טלפון 0523888813 סלולרי 0528887900 פקס 036990134 אימייל klinger_b@bezeqint.net אדריכלים ומעצבי פנים עו"ד מקרקעין עורך דין פלילי משרד אדריכלים ומהנדסי בנין המתמחים בהליך הוצאת רישיונות בניה ורישוי עסקים .כל המומחים תחת קורת גג אחת. מחלקה מובילה בהסדרת חריגות בניה, ביטול צווי הריסה והפסקת בניה

מאת: דרור אטריאימון אישי17/01/193113 צפיות
חושבים להגדיל את המשכנתא הקיימת ולהכניס לתוכה את כל ההלוואות הקיימות בעובר ושב ועוד מקומות אחרים.? בדיוק בשביל זה קיימת משכנתא לכל מטרה, אשר מטרתה היא להוות כסף זמין עבור האנשים, שמעוניינים להפוך את כל ההחזרים החודשיים שלהם להחזר חודשי אחד מוגדל של המשכנתא. מה זה בעצם משכנתא לסגירת חובות ?

מאת: דרור אטריאימון אישי12/01/192946 צפיות
עברתם פשיטת רגל וקיבלתם הפטר? עבר קצת זמן ואתם רוצים עכשיו לקחת משכנתא לסגירת חובות או משכנתא לקניית דירה? אתם כבר בטח מבינים שזה הולך להיות משימה מאוד קשה, היות והבנקים לא יכולים לסבול אנשים שעברו פשיטת רגל ולא מוכנים להסתכל עליהם בכלל.

מאת: דרור אטריאימון אישי01/01/193017 צפיות
אחד התהליכים המורכבים והקשים שניתן לעבור בחיים האלו זה ככל הנראה לעבור פשיטת רגל. הרוב חושבים שפשיטת רגל היא דבר שקורה רק לחברות גדולות, אבל האמת היא שזה בכלל לא נכון. הרבה פעמים גם אנשים פרטיים מגיעים לפשיטות רגל.

מאת: ירון שוראימון אישי05/06/174136 צפיות
האם אתם הולכים אחרי החלומות שלכם? ואיך למצוא את הייעוד המדויק עבורכם.

מאת: ירון שוראימון אישי31/03/173540 צפיות
איך תוכלו להרוויח יותר, מה הסיבות לכך שאתם לא מרוויחים את מה שאתם רוצים ואיך זה קשור לאהבה

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica