חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

קריירה, שינוי קריירה והגשמת משאלות

מאת: איציק בןאימון לקריירה15/03/20091206 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

קריירה, שינוי קריירה והגשמת משאלות

זוכרים, שהיינו ילדים וכולם שאלו אותנו "מה תרצו להיות כשתגדלו?" ואנחנו, כמעט תמיד, ידענו בדיוק מה אנחנו רוצים להיות וגם, כמעט תמיד, מה שרצינו היה קשור ישירות לתחום המקצועי. חלקנו רצינו להיות רופאים, חלקנו טייסים וחלקנו לעבוד בחברת החשמל. כן, והיו גם ילדים, שרצו לטוס לירח.

עברו השנים, השתחררנו מהצבא, טיילנו במזרח או בדרום אמריקה, חזרנו, למדנו ו... התחלנו לעבוד ולפתח את הקריירה.  איזה יופי!

ומה עם הגשמת המשאלות? מה קרה לחלום אותו חלמנו שהיינו ילדים? מה קרה לתשובות שלנו?

"עולם כמנהגו נוהג" אומרים חכמים. אם כך, אז מה בכל זאת השתנה?

הדברים שהשתנו הם התגובות שלנו לאותו עולם בו אנו חיים, עובדים ויוצרים.  כאשר שואלים את כל הילדים איך קרה שכשהפכו לבוגרים הם החלו לעסוק בקריירה אחרת מהחלום? התשובה, שכמעט תמיד אנו שומעים היא " החיים, הנסיבות, " או במילים אחרות , הבחירות שלנו בתחום המקצועי נעשו ללא התייחסות לחלום האמיתי שלנו ולרצונות שלנו. השיקולים לבחירת המקצוע והקריירה היו יותר לפי חישובי "עלות תועלת". כמה שנים אני צריך ללמוד בכדי להיות...? או איזה עבודה תהפוך אותי לאדם עשיר...? " ההורים, האישה, הבעל, הם יאהבו אותי ויתמכו בי עם אני ילמד את מה שמצפים ממני ללמוד? או יעבוד בחברה יציבה כמו חברה שבה הם עבדו או עדיין עובדים.

בעשור האחרון, וקצת יותר, אנו עדים לחברות ענק, שנכשלו בדרך וסגרו את שעריהם. אנו עדים לפיטורים בחברות ומוסדות אשר נחשבו ל"מקום עבודה בטוח" למיזוגים ורכישות של חברות כאשר חברה אחת "בולעת לתוכה" חברה אחרת ותוך כדי שולחת הביתה עובדים רבים, אשר שירתו אותה נאמנה במשך שנים רבות.

בניגוד למכוניות  וכלים אוטומטיים בהם קיים "הילוך אחורי" שעוזר לחזור למצב הקודם או לתמרן יציאה מחנייה, לבני האדם אין האפשרות להחזיר את השנים שעברו. למזלנו, יש לנו את האפשרות לעצור ולבחון מחדש את הקריירה שלנו. ואולי הפעם נבחן אותה בשילוב עם החלום והגשמת משאלות.

היום, אנשים רבים מחליפים מקומות עבודה ותחומי עניין כל מספר שנים והדברים הופכים להיות מקובלים יותר ונכונים יותר בעולם בו אנו חיים היום.

איך בוחרים קריירה שנייה?

הפעם, אנחנו, באופן אישי בוחרים לנו קריירה שנייה. והפעם, אנחנו בוחרים קריירה שנייה לא כילדים שצריכים לענות תשובה להורים או לדודה לאה, אלא כאנשים, עם משקל, עם מחשבה אישית, עם רצונות אמיתיים ועם רצון עז להמשיך להתפתח ולהתקדם. כן, ההורים ובן או בת הזוג עדיין שם (ויש גם ילדים), ישנה החברה בה אנו חיים, שחושבת שבגלל כל מה שאנחנו עשינו עד היום ובגלל שהשקענו שנים בלימודי תחום כזה או אחר מן הראוי שנמשיך באותו קו ויש את חשבון הבנק האישי שלנו, שלפעמים הוא מחייך יותר ולפעמים הוא מזיל דמעות.

והחלום, והגשמת המשאלות? כן, זה הזמן להכניס לכל חומרי הגלם גם את המרכיב החשוב הזה , ואולי בפעם הראשונה, להשתמש בחומר הזה ומומלץ בכמויות נדיבות.

כאשר עובדים עם מאמן/ת אישי/ת מתקיימת האפשרות לבדוק את שילוב החלום והפיכתו למרכיב חשוב ואינטגראלי  כחלק מהקריירה השנייה שלכם.

המאמן/ת יבדוק וישאל, בצורה אובייקטיבית מה קורה עם אותו חלום היום? האם הוא עדיין קיים או האם הוא התחלף בחלום אחר? האם במסגרת הקיימת אפשר לשלב את החלום או אולי צריך לבדוק מסגרת אחרת למימוש החלום? האם אפשר להמשיך ולעבוד בעבודה המספקת ועונה על צרכים מסוימים (כסף) במינון נמוך יותר ובמקביל לפתח את החלום במסגרת נוספת?

בתהליך האימון, יוצרים המאמן/ת והמתאמנים מסגרת עבודה הכוללת מחויבות לתהליך האימון תוך קביעת יעדים להשגה בין מפגש למפגש. נקבעים אבני דרך להשגת המטרה ובראייה משותפת מתחיל תהליך העצמה בו עונים המתאמנים  על שאלות ששאלו את עצמם בעבר אך הפעם מתוך ראייה מחדש וגמישות מחשבתית. ההבדל בתשובות לשאלות כגון : " איך אני יכול לעזוב את מקום העבודה הנוכחי לפני שמצאתי מקום עבודה אחר?"  או  "קודם אני יגמור את הלימודים ואחר כך אני יחפש עבודה" או "אני צריך הרבה כסף בשביל לממש את הרעיון שיש לי" ו-"אני עדיין עובד על התוכנית העיסקית שלי."

שלא כבעבר, התשובות בתהליך האימון מגיעות ממקומות אחרים, עמוקים יותר. בדרך כלל כל תשובה מובילה לשאלה נוספת וכל שאלה נוספת עליה עונים המתאמנים מובילה לרובד יותר עמוק ובסיסי מתוכנו ובכך מתחילה התייחסות אמיתית לתשובה כתשובה הבוחנת לא רק את האספקטים הטכניים של הפיתרון, אלא את  ההוויה האמיתית של המתאמנים לחלום והתאמתו למציאות.

שינוי קריירה והגשמת משאלות יאפשרו לעולם להמשיך כמנהגו ולנו את האפשרות ליצור עולם חדש.

איציק בן MA

אימון מנהלים ובכירים

אימון אישי/אימון לחיים

מנכ"ל "אימון ישראל- פורטל המאמנים הישראלי", בעל תואר שני בתקשורת ארגונית ותואר במנהל עסקים ותעשיה וניהול , הינו מנחה בכיר בקורסים ובסדנאות ומפתח תוכניות ההדרכה בתחום האימון העסקי ואימון בארגונים. איציק מומחה בתחום היזמות והשיווק ובעל נסיון רב בתחום ניהול משאבי אנוש והשמת כ"א. הוא יזם ומקים של פורטל המאמנים הישראלי, עוסק באימון אישי ועסקי, ומרצה בתחום בארגונים שונים, מרכזי הכשרה למאמנים ובמוסדות להשכלה גבוהה.

www.isaac@coachisrael.co.il

www.coachisrael.co.il

© כל הזכויות שמורות לאיציק בן (פורטל המאמנים הישראלי – אימון ישראל בע"מ)

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

איציק בן, MA - מנכ"ל "אימון ישראל- פורטל המאמנים הישראלי", בעל תואר שני בתקשורת ארגונית ותואר במנהל עסקים ותעשיה וניהול , הינו מנחה בכיר בקורסים ובסדנאות ומפתח תוכניות ההדרכה בתחום האימון העסקי ואימון בארגונים. איציק מומחה בתחום היזמות והשיווק ובעל נסיון רב בתחום ניהול משאבי אנוש והשמת כ"א. הוא יזם ומקים של פורטל המאמנים הישראלי, עוסק באימון אישי ועסקי, ומרצה בתחום בארגונים שונים, מרכזי הכשרה למאמנים ובמוסדות להשכלה גבוהה.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת איציק בן

מאת: איציק בןאימון לאיכות חיים29/03/09971 צפיות
המאמר עוסק בציון חג הפסח כנקודת זמן לניקיון חיצוני וניקיון פנימי. ביטול ה"חייב" ובחירת "הרוצה" בחיינו.

מאת: איציק בןאימון אישי - כללי15/03/091010 צפיות
אני ואתה, מאמן ומתאמן, נשנה את העולם.

מאמרים נוספים בנושא אימון לקריירה

מאת: ילדונתאימון לקריירה10/06/194051 צפיות
מדוע נדרש להגדיר עבודה לחיילים משוחררים כנושא בפני עצמו, ומה מאפיין את תחום העבודה לחיילים משוחררים?

לגרום ללקוח לומר כן, איך לשתול מחשבה, לגרום ללקוח להסכים, איך יוצרים אמון, איך למכור נכון, איך לשכנע לקוח, קאוצינג, מטפל אישי: שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על עוד שיטה איך אפשר לגרום למישהו לעשות את מה שרוצים שהוא יעשה, לצורך העניין נגיד רוצים לשכנע מישהו לענות כן על שאלה מסוימת לדוגמא לשאלה "האם אתה רוצה לקנות את המוצר?" או לדוגמא נגיד רוצים לשכנע מישהו לענות לא על שאלה מסוימת לדוגמא "האם אתה רוצה לשנות איזה משהו בעסקה?" יכול להיות שרוצים לגרום לו להגיד לא. בקיצור עוד נוסיף ...

יסודות המכירה, ספק או וודאות, יסודות ההשפעה, גם או רק, טיפול בהתנגדויות, אומנות השכנוע, מומלץ, מטפל התנהגותי קוגניטיבי: שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על אחד מהעקרונות החשובים ביותר בנושא של שכנוע, אם לא אולי אפילו החשוב ביותר שיש או אחד מהחשובים או אולי אפילו החשוב ביותר, זה עיקרון די בסיסי שצריך להבין אותו רצוי להבין אותו ולהשתמש בו החוכמה היא גם להבין אותו וגם לדעת להשתמש בו בזמן אמת בהמון דוגמאות ודרכים. בגדול על מה מבוסס שכנוע על מה מבוססת מכירה, על מה מבוסס להצליח במשא ומתן ...

מאת: אבי כחלוןאימון לקריירה19/08/152836 צפיות
מעבר למקום עבודה חדש ולאזור מגורים חדש בו זמנית אינם החלטה קלה והתהליך דורש תכנון ובדיקה רבים. ארגון טוב ופנייה לחברות מקצועיות לשם עזרא בביצוע התהליך, תסייע לעבור את התקופה בקלות שתיהיה טובה עבור כל המשפחה.

מאת: מגניב אימון לקריירה01/07/152671 צפיות
בשורות הבאות נציג כמה מהאתגרים המורכבים הכרוכים בתהליך גיוס מנהלי מכירות ואנשי מכירות לארגון מסוים. במסגרת הצגה זו נעמוד על הטעויות הנפוצות בתחום, את דינאמיקת המכירות ובאיזה אופן היא משפיעה בצורה מכרעת על טיב הגיוס. ננסה להתמודד עם מספר שאלות כמו למשל מה הסיבה שבגינה לא מעט תהליכי גיוס מפספסים את מטרתם, מה הופך איש מכירות לטוב, מהו הסוג המבוקש והרמה הנדרשת ממנהלי המכירות, אילו תכונות מפתח נדרשות להצלחה מקסימאלית בהתאם לתפקיד שאותו יש לאייש, כיצד להגדיר כשורה את המיומנויות הנחוצות של המועמדים כד

למה לא לאתר את צרכי הלקוח, יצירת כימיה עם הלקוח, למה לא לברר את צרכי הלקוח, תחושת זרות עם לקוח, לקרוא את המחשבות של הלקוח, תחושת קרבה עם לקוח, מאמן עסקי מומלץ, קאוצינג: שלום לכולם, הפעם אני רוצה לדבר על עוד היבט בנושא של בירור צורכי הלקוח, שכנוע לקוחות, מכירה ללקוחות וזה הולך ככה: כפי שכבר הוסבר, כפי שכבר הובן, הלקוח לא רוצה לקנות את המוצר שלך, הוא רוצה לפתור את הבעיה שלו. ואם אתה רוצה למכור ללקוח את המוצר שלך, אתה לא צריך להתמקד בכמה המוצר שלך טוב כמוצר, אלא בכמה הבעיות של הלקוח ...

האם לנסות לשכנע את הלקוח, למכור בלי לנסות למכור, כמה לנסות לשכנע את הלקוח, שכנוע סמוי, להצליח במכירות, שכנוע גלוי, ייעוץ טיפולי, ייעוץ פילוסופי: שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על עוד אחת מהטעויות של אנשי מכירות ומהגישה של מכירות והעניין הוא, האם בעצם צריך לנסות לשכנע את הלקוח לקנות כן או לא. יש הרבה אנשי מכירות מצליחים בעיניהם לפחות שהם אומרים "אתה יודע איך אני, מה השיטה שלי למכור? אני פשוט לא מנסה למכור, אני מי שאני ואני מוכר, לא מנסה למכור לא רוצה למכור" ויש הרבה אנשי מכירות ...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica